Hoezo maar 24 plekken met volleybalsters, waterpolosters en vrouwenacht.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:01 schreef TheArt het volgende:
144 Nederlandse sporters hebben zich op dit moment geplaatst voor Rio. Als ik gemiddeld ga tellen, mede op basis van eigen inschatting (waarbij ik dus niet iedereen die ik denk dat zich gaat plaatsen op ja heb gezet, maar er een soort gemiddeld van heb genomen), dan kom ik uit op 108 sporters die zich nog gaan plaatsen. Daarbij zitten dan wel de volleybalsters, waterpolosters en de vrouwenacht, die samen al 24 plekken innemen, omdat ik wel denk dat die zich gaan plaatsen allen.
Als dit gebeurt, komen we uit op 252 sporters in Rio en dat zou een record zijn. Het huidige record staat op Beijing met 245 sporters.
Typfoutje. Moest 34 zijn. 12+13+9.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:11 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Hoezo maar 24 plekken met volleybalsters, waterpolosters en vrouwenacht.
Volleybal is een ploeg van 12, waterpolo 13. Dat zijn er al 25.
quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:53 schreef franklop het volgende:
En ook een bokser naar de Spelen; Peter Mullenberg plaatst zich op het OKT
Op hoeveel deelnemers zitten we nu?quote:
147. Hopelijk plaatsen de turnmannen zich. Dan tikt het lekker aan. We zijn nog steeds op weg naar 200+.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Op hoeveel deelnemers zitten we nu?
Hopen dat volleybaldames zich ook plaatsen. Toch zuur dat zowel voetbal- als waterpolo dames het net niet gered hebben. (ook van de waterpolomannen natuurlijk, maar dat had wel een grote verrassing geweest)quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
147. Hopelijk plaatsen de turnmannen zich. Dan tikt het lekker aan. We zijn nog steeds op weg naar 200+.
Welke eisquote:Op zaterdag 16 april 2016 19:02 schreef heywoodu het volgende:
Kut-NOC*NSF
Schermster Milja Mondt, 365e van de wereld, is nog één duel verwijderd van een olympisch ticket op het OKT, alleen gaat ze never nooit aan de eis van NOC*NSF voldoen
Net als elke andere site (behalve FOKquote:Op zondag 17 april 2016 10:17 schreef tong80 het volgende:
De Nederlandse turnmannen hebben zich voor de Olympische Spelen gekwalificeerd. Dat lukte nooit eerder. Epke Zonderland, Jeffrey Wammes, Frank Rijken, Michel Bletterman, Bart Deurloo en Casimir Schmidt eindigden in het testevent in Rio de Janeiro bij de beste vier landen, genoeg voor een olympische startbewijs.
[ afbeelding ]
De Nederlandse ploeg streed met acht landen om de laatste vier teamtickets. Oranje kwam uit op een score van 347,444 en eindigde daarmee als derde. Duitsland (350,609), Oekraļne (350,160) en Frankrijk (346,583) mogen in augustus ook terugkomen in Rio. De beste acht landen van de WK van vorig jaar waren al zeker van deelname.
Nederland begon sterk op voltige, in het verleden de zwakke plek. Met een teamscore van 56,733 kwam het team een kleine twee punten hoger uit dan op de WK in Glasgow. Zonder Yuri van Gelder, thuisgelaten omdat alleen het teamresultaat telde, was de score op ringen lager dan bij de WK.
Op sprong en brug kwamen de Oranjemannen weer net iets hoger uit. Dat gebeurde vooral aan de rekstok waar Zonderland zich revancheerde voor zijn mislukte optreden in Glasgow. Toen kwam de destijds door blessures gehinderde Fries tot 14,300.
[ afbeelding ]
Zonderland werkte hard om op tijd fit te zijn nadat hij afgelopen winter drie medische ingrepen had ondergaan vanwege ontstoken bijholtes. Nog verre van topfit kwam hij zaterdag, in de hal waar hij over vier maanden zijn olympische titel van Londen hoopt te prolongeren, tot een alleszins acceptabele 15,233.
Het ging er op het slotonderdeel vloer nog om de marge met de Roemenen, die vierde stonden, te behouden. Dat lukte terwijl de Nederlandse ploeg zelfs Frankrijk nog passeerde. Na de turnvrouwen mogen ook de mannen met een team naar de Spelen waarbij Van Gelder, als medaillekandidaat aan de ringen, alsnog mag gaan dromen van zijn eerste Olympische Spelen.
http://www.telegraaf.nl/t(...)o_naar_Spelen__.html
Leuk om te weten!quote:Op zondag 17 april 2016 10:19 schreef heywoodu het volgende:
Net als elke andere site (behalve FOK) lijkt ook de Telegraaf niet door te hebben dat Nederland er in 1928 ook gewoon bij was. Weliswaar hoefden ze zich niet te plaatsen denk ik, want het was in Nederland, maar ze doen in Rio niet voor het eerst mee.
Volgens mij top-16 op de geschoonde ranking, heb het even niet bij de hand zo. In elk geval ondoenlijk.quote:
Dat is wel heel erg extreem, maar wel enigszins begrijpelijk. Een kansloze judoka heb je ook niks aan op de OS.quote:Op zondag 17 april 2016 10:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij top-16 op de geschoonde ranking, heb het even niet bij de hand zo. In elk geval ondoenlijk.
Dit zijn de leuke strikvragen.quote:Op zondag 17 april 2016 10:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuk om te weten!(ik zie zo mijn sportminnende vader en die weet dit waarschijnlijk niet
)
Net als een kansloze marathonloper die op 6 seconden de limiet niet haalt.quote:Op zondag 17 april 2016 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg extreem, maar wel enigszins begrijpelijk. Een kansloze judoka heb je ook niks aan op de OS.
Dat die eisen soms belachelijk zijn hoor je me niet ontkennenquote:Op zondag 17 april 2016 10:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Net als een kansloze marathonloper die op 6 seconden de limiet niet haalt.
Nou met judo zou ik altijd iedereen meenemen. Op de Spelen er vaak genoeg favorieten vroegtijdig gesneuveld tegen nobodiesquote:Op zondag 17 april 2016 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg extreem, maar wel enigszins begrijpelijk. Een kansloze judoka heb je ook niks aan op de OS.
Dan moet je zelf ook niet vroegtijdig sneuvelenquote:Op zondag 17 april 2016 10:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Nou met judo zou ik altijd iedereen meenemen. Op de Spelen er vaak genoeg favorieten vroegtijdig gesneuveld tegen nobodies.
Net als in alle andere head-to-head sporten, waar schermen ook gewoon onder valt. Dat zijn nou typisch sporten waarbij je niet met extra eisen moet komen..quote:Op zondag 17 april 2016 10:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Nou met judo zou ik altijd iedereen meenemen. Op de Spelen er vaak genoeg favorieten vroegtijdig gesneuveld tegen nobodies.
Zo iemand dan alsnog naar de Spelen sturen zou pas vreemd zijnquote:Op zondag 17 april 2016 10:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Net als een kansloze marathonloper die op 6 seconden de limiet niet haalt.
Moeten ze ook niet doen. Wat heb je er aan ?quote:Op zondag 17 april 2016 11:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo iemand dan alsnog naar de Spelen sturen zou pas vreemd zijn
Meer dan aan de nodige andere sporters waarschijnlijk, maar het gaat erom dat er een limiet is gesteld. Dan kun je iemand die die limiet niet haalt niet alsnog uitnodigen omdat het anders zo sneu is.quote:Op zondag 17 april 2016 13:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moeten ze ook niet doen. Wat heb je er aan ?
nog 4 daagjes wachten toch tot het definitief is?quote:Op zondag 1 mei 2016 11:50 schreef heywoodu het volgende:
Jacco Arends en Selena Piek zijn inmiddels mathematisch zeker van de Spelen (badminton gemengd dubbel) als ik het goed zie![]()
Piek zal met Eefje Muskens in het vrouwendubbel ook wel zeker zijn inmiddels.
Volgens mij wel ja, alleen zijn er geen punten meer te verdienen na de EK-finales vandaag. Wachten is alleen doordat de BWF de ranglijst altijd op donderdag publiceertquote:Op zondag 1 mei 2016 12:10 schreef franklop het volgende:
[..]
nog 4 daagjes wachten toch tot het definitief is?
Die zag ik niet aankomenquote:Op zondag 1 mei 2016 13:08 schreef Max23 het volgende:
Fabian Florant, de hink stap springer verrast toch wel de limiet. Hij sprong 16m92, verbetering van het NR record met 25cm. Limiet stond op 16m85
Topquote:Op zondag 1 mei 2016 13:08 schreef Max23 het volgende:
Fabian Florant, de hink stap springer verrast toch wel met de limiet. Hij sprong 16m92, verbetering van het NR record met 25cm. Limiet stond op 16m85
quote:Op zondag 1 mei 2016 13:13 schreef heywoodu het volgende:
Eerste Nederlandse hinkstapspringer op de Spelen sinds 1936
Het zal toch niet dat hij zelf denkt dat hij het wel gehaald heeft terwijl het mogelijk niet zo is?twitter:maarten_kano twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 13:05:38Am I dreaming? I still can't believe it. RIO HERE I COME! Thanks for all the support! reageer retweet
quote:Maarten Hermans did it today. Got the last European ticket to the Rio Olympics. Not Spain, not Belgium, not Swistzerl, not Sweden but Ned! Now he unfortunately has to qualify for the strict Dutch Olympic Committee Criteria in the next months.
Het is ofquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:13 schreef heywoodu het volgende:
Slalomkano:
[ afbeelding ]
Waarom staan zowel top-8 als top-12 bij de aanvullende eisen? Dat slaat toch nergens op?
Nederland heeft op het EK een quota in de K1 gewonnen, maar ik vrees dat de aanvullende eisen niet gehaald zijn en NOC*NSF het startbewijs dus doorschuift.
Hij heeft het al op zijn twitterpagina gezetquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:24 schreef heywoodu het volgende:
Het zal toch niet dat hij zelf denkt dat hij het wel gehaald heeft terwijl het mogelijk niet zo is?twitter:maarten_kano twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 13:05:38Am I dreaming? I still can't believe it. RIO HERE I COME! Thanks for all the support! reageer retweet
Ja, terwijl het dus nog lang niet zeker is dat hij naar Rio mag volgens mij. Het klinkt echt alsof hij het al zeker weetquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is of
eenmaal top-8
of
tweemaal top-12
[..]
Hij heeft het al op zijn twitterpagina gezet
OS Rio de Janeiro 2016
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |