Dit!quote:
A. is 4 en krijgt ze ook nog gewoon hoor. Voor T. van 6 hebben we nu sinaspril in huis.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:39 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dit!
Ik vind zetpillen perfect voor kleintjes, maar vanaf een bepaalde leeftijd (als ze zelf echt bewuster worden) kan het voor mijn gevoel niet meer met een tegensputterd kind.
Ik zie mijn 4 maanden oude baby nog geen kauwtablet weg kauwen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:30 schreef Burdie het volgende:
Waarom überhaupt een zetpil eigenlijk. Kauwtabletten werken net zo goed toch?
Ah jawel, met 4 maanden kan je prima beginnen met kauwtabletten Rapley'en.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:44 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik zie mijn 4 maanden oude baby nog geen kauwtablet weg kauwen.
Edit: eerst verder lezen, dat bedoelde je waarschijnlijk voor de iets oudere kindjes.
Overigens accepteert mijn baby de zetpil met een lach. Je zou bijna denken dat hij weet dat het hem 'goed' doet.
en wat bedoel je hiermee te zeggen?quote:Op zondag 17 januari 2016 15:04 schreef Elleska het volgende:
dit was toch het baby's voor dummies topic?
dat het van een vraag over zetpillen opeens over gaat over kauwtabletten omdat een zetpil niet prettig is voor oudere kinderen.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:06 schreef Moppert het volgende:
[..]
en wat bedoel je hiermee te zeggen?
Eens. Otje vond zetpillen (en thermometer) een verschrikking. Denk dat ze er voor het laatst een kreeg toen ze anderhalf was, een half jaar later wist ze nog te verklaren dat ze geen zetpil wilde.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:39 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dit!
Ik vind zetpillen perfect voor kleintjes, maar vanaf een bepaalde leeftijd (als ze zelf echt bewuster worden) kan het voor mijn gevoel niet meer met een tegensputterd kind.
Schandalig. Na die eerste verjaardag hoor je alles te weten hoor.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:57 schreef Burdie het volgende:
Oh, ik heb ook wel eens een dreumesvraag hier gesteld, my bad.
het was in dit geval meer de manier waarop. kwam op mij eerst over alsof het heel gek is dat je een baby van een paar maand oud een zetpil geeft want er zijn ook kauwtabletten en vloeibare varianten.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:53 schreef Moppert het volgende:
En dat is toch zoals een forum een beetje werkt?
hier nog niet in elk geval, of het begint nét een beetje te komen. Dat is echt nog te moeilijk voor kinderen van nog geen jaarquote:Op zondag 17 januari 2016 21:56 schreef ingee het volgende:
Wanneer begonnen die van jullie eigenlijk met vormen in de vormenstoof / puzzels / ringen om de ringentoren oid?
R doet hier nog helemaal niks mee en het zijn toch typische babyspeeltjes. Zou ze stuk zijn?
Doet Melba pas sinds een week of twee. Daarvoor gooi smijt en frustratiewerkquote:Op zondag 17 januari 2016 21:56 schreef ingee het volgende:
Wanneer begonnen die van jullie eigenlijk met vormen in de vormenstoof / puzzels / ringen om de ringentoren oid?
R doet hier nog helemaal niks mee en het zijn toch typische babyspeeltjes. Zou ze stuk zijn?
ik denk dat het te simpel is voor haar.Al een puzzel van 1000+ stukjes geprobeerd?quote:Op zondag 17 januari 2016 21:56 schreef ingee het volgende:
Als je kan lopen is stofzuigen ook niet meer zo moeilijk tochquote:Op zondag 17 januari 2016 22:13 schreef ingee het volgende:
O echt? Volgens de Oei ik Groei mag het al wel. Maar ik had moeten weten dat je daar altijd een half jaar bij op moet tellen.Niet meer in lezen dus!
Oei ik Groei is ook van mening dat ze nu het huishouden kan doen. Toch jammer...
Ringen om de ringtoren wel voor het eerste jaar nog. Vormstoof vond ze interessant, maar het was makkelijker om gewoon de deksel eraf te doen. Dus dat deed ze liever. Nu probeert ze het wel en als het niet lukt dan blijft ze net zo lang doordouwen tot ze het zat isquote:Op zondag 17 januari 2016 21:56 schreef ingee het volgende:
Ohja die washand liep R ook mee van de week. Nadat ik een dag thuis werkte met R en de schoonmaakster kwam. Waarschijnlijk was dat het eerste goede voorbeeld dat ze wel wilde volgen.quote:Op zondag 17 januari 2016 22:30 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ringen om de ringtoren wel voor het eerste jaar nog. Vormstoof vond ze interessant, maar het was makkelijker om gewoon de deksel eraf te doen. Dus dat deed ze liever. Nu probeert ze het wel en als het niet lukt dan blijft ze net zo lang doordouwen tot ze het zat is![]()
Puzzels?die stukjes vreet ze liever op
Het huishouden doet ze ookDoekje pakken en dan de vloer "boenen" of een washandje pakken en dan de onderkant van mijn voet wassen (Hoe ze daar nou bij komt
). Waarschijnlijk vindt ze me gewoon een vies varken met het huishouden en doet ze het schoonmaken dan maar zelf.
Hmm, ik weet niet of mijn huisarts daar heel blij mee zou zijn. Je hoeft niet zo heel vaak he? Zonodig even (iemand met) een auto lenen?quote:Op zondag 17 januari 2016 21:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
Maar om het ook over baby's te hebben.Heeft er iemand ervaring met niet naar het consultatiebureau gaan met een verse baby? In hoeverre zet je (buiten vaccinaties) de huisarts in voor eventuele controles.
Er is een consultatiebureau op tweehonderd meter van mijn huis, maar door een herindeling mag ik daar niet meer heen. Ik zou nu naar een consultatiebureau op tien minuten fietsen moeten want dat sluit beter aan op de wijkgrenzen.![]()
Heb je al met de GGD gebeld? Ik mocht hier ook naar een ander CB, als ik dat gewild had.quote:Op zondag 17 januari 2016 21:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
Maar om het ook over baby's te hebben.Heeft er iemand ervaring met niet naar het consultatiebureau gaan met een verse baby? In hoeverre zet je (buiten vaccinaties) de huisarts in voor eventuele controles.
Er is een consultatiebureau op tweehonderd meter van mijn huis, maar door een herindeling mag ik daar niet meer heen. Ik zou nu naar een consultatiebureau op tien minuten fietsen moeten want dat sluit beter aan op de wijkgrenzen.![]()
Als je jonge kaas geeft, valt het wel mee met het zoutgehalte. Hoe ouder, hoe zouter, geloof ik.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:32 schreef Selvaria het volgende:
Schopje.Even hier omdat er in het babytopic steeds minder baby's ouder dan die van mij zijn. (
)
N. is ruim 9 maanden, gaat zelf staan en kan ook zelf blijven zitten. Ze gaat nog niet zelf van lig naar zit. Zou ze al wel of nog niet in het fietsstoeltje meekunnen?
En hoe zit het nou precies met zout? Ik merk dat N. aan 1 boterham tussen de middag niet meer genoeg heeft (), maar ze krijgt 's ochtends ook al een boterham, omdat ze pap weigert. Nu geef ik haar na haar broodje 's middags nog maar een banaan bij (die in z'n geheel opgaat
), maar zou ik ook nog een broodje mogen geven? Het lijkt me dan zoveel worden.
En puur uit nieuwsgierigheid, want ik ben het nog niet van plan te geven, maar hoe zit het met kaas? Volgens het CB mag ze al best een plakje kaas op haar brood, maar dan wordt het zoutgehalte op een dag wel heel hoog toch?
Ik heb een driepak van Jollein bij bol gekocht. Wat een ingenieuze dingenquote:
+1quote:Op maandag 2 mei 2016 20:17 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind er trouwens niets aan, ik snap niet waarom ik ze handig moet vinden. De doeleinden waarvoor men ze gebruikt vind ik ook allemaal net niet.
Ik ben sowieso niet zo'n hydro-fiel.
Oh, hoe vind ik die? Het is niet "hydrophilic diaper" iig.quote:Op maandag 2 mei 2016 21:00 schreef Missladybug het volgende:
Xl hydrofielen koop ik bij aliexpress! Super aden & anais (superduur merk) alternatieven.
Muslinquote:Op maandag 2 mei 2016 21:25 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh, hoe vind ik die? Het is niet "hydrophilic diaper" iig.
Heet jouw man Jaap?quote:Op maandag 2 mei 2016 22:00 schreef Nazil het volgende:
Even inhakend op de hydrofielen maar wat verder niks met het topic te maken heeft: laatst stond ik met man voor het eerst in zo'n grote babyzaak. Ik kwam de hydrofielen tegen en begon al wat leuke te pakken. Zegt man: 'dat hebben wij toch helemaal niet nodig? We gaan pampers gebruiken!' Nadat ik even in lachen uitbarste heb ik hem uitgelegd waar ze wel voor gebruikt werden, maar man leek niet overtuigd want waarom heetten die dingen dan luiers? Zo schattig die onwetendheid, ik ben zo blij met iedereen van fok!
Je kunt ze ook gebruiken als luier, met nog een overbroekje erover...quote:Op maandag 2 mei 2016 22:00 schreef Nazil het volgende:
Even inhakend op de hydrofielen maar wat verder niks met het topic te maken heeft: laatst stond ik met man voor het eerst in zo'n grote babyzaak. Ik kwam de hydrofielen tegen en begon al wat leuke te pakken. Zegt man: 'dat hebben wij toch helemaal niet nodig? We gaan pampers gebruiken!' Nadat ik even in lachen uitbarste heb ik hem uitgelegd waar ze wel voor gebruikt werden, maar man leek niet overtuigd want waarom heetten die dingen dan luiers? Zo schattig die onwetendheid, ik ben zo blij met iedereen van fok!
*eye-opener * ik zei al, daarom ben ik zo blij met fok!quote:Op maandag 2 mei 2016 22:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Je kunt ze ook gebruiken als luier, met nog een overbroekje erover...
Ik ben wat jonger dan de meesten hierquote:Op maandag 2 mei 2016 22:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat de meeste van ons nog wel hydrofielen aan onze babybipsen hebben gehad hoor
Mijn ouders zijn van die geitenwollensokken die hydrofiele luiers gebruikten terwijl de rest van het land al over was op Pampers en Huggies. En dat zonder wasdroger uiteraard, dus de hele zolder hing vol waslijnen met die dingen.quote:
Het is dat ik 1 XL hydrofiel heb (kruidvat) en nooit gebruikt heb, maar die zien er echt gewéldig uit voor dat geld. Ik zou er haast eentje kopen...quote:
ik ben van jaren 90, geen geitewollensokken ouders en toch opgegroeid met hydrofiele luiers. ben nu wel nieuwsgierig wat het idee daarachter was, zal mijn ma eens subtiel proberen te vragen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:31 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben van '82 en kreeg enorme luieruitslag van de hydrofielen. Toen mocht mijn moeder over naar de Pampers, want mijn vader vond wegwerpluiers blijkbaar moreel verwerpelijkMijn zusje kreeg vijf jaar later direct Pampers, dus ik gok een beetje dat het halverwege jaren 80 wel gemeengoed begon te worden.
Ja dat zijn moltons. Ik vind zelf zo'n molton hoeslaken met elastiek het makkelijkste. Let er op dat het 100% katoen is en er geen rubber in zit, zodat het ademend is. Je kan eventueel wel zo'n molton lapje/bedzeiltje gebruiken ter hoogte van de billen. Zelf vind ik dat niet echt nodig, dan moet je baby wel heel erg buiten de luier hebben geplast/gepoept wil het door een molton en hoeslaken doorlekken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:40 schreef Nazil het volgende:
Ontopic : matrasbeschermers. Zijn dat moltons? Of is dat nog wat anders? En zo ja wat moet ik hebben?
Oh my, ik had dit niet moeten wetenquote:Op maandag 2 mei 2016 21:00 schreef Missladybug het volgende:
Xl hydrofielen koop ik bij aliexpress! Super aden & anais (superduur merk) alternatieven.
Nu heb ik gekekenquote:Op woensdag 4 mei 2016 11:36 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh my, ik had dit niet moeten weten![]()
Überhaupt heeft Ali niks leuks voor baby's mensen![]()
Je kraam trekt het zeiltje er meteen tussenuit. En nog een dekentje?quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:05 schreef Quoi het volgende:
Nu ik dit lees. Mijn moeder heeft een wiegje (waarin alle nichtjes hebben gelegen) klaarstaan thuis voor ons. Ze kwam gister met een lijstje voor me, met daarin de volgorde van opmaken. Zo schattig![]()
Alleen raakte ze in de war toen het lijstje niet klopte met wat ze zei (en voor ging doen)
Er stond molton - hoeslaken - zeiltje - 2 lakentjes - hydrofiel luier bij hoofdje, maar het bleek te worden: molton - zeiltje - hoeslaken - 2 lakentjes - hydrofiel luierDus ik heb even heel intelligent geknikt, al staande naast het wiegje.
Bij hydrofiel luier moest ik ook even fronzen. Ik ben uit '79 en zal die dingen vast aan hebben gehad idd. Ik stik iig al van de hydrofiel doeken, dus ging er meteen maar vanuit dat dat die zijn.
Zo lief hoe mijn moeder van die lijstjes en dingetjes voor me zoekt die ze me wil bijbrengen. Maar soms ook lachwekkend
Ik heb die van HEMA en die is erg fijn! Blijft ook mooi na het wassen. En is dik genoeg om veel vocht te absorberen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:39 schreef Dot. het volgende:
[..]
Je kraam trekt het zeiltje er meteen tussenuit. En nog een dekentje?![]()
Ik kan me herinneren van die waterdichte moltons dat het zo zweterig werd in bed, maar ik zou er graag eentje hebben voor een peuterbedje, maar Stip wordt al regelmatig nat van het zweet wakker dus ik wil het niet oncomfortabel maken voor hem. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde molton? Ik zag dat de Hema ze heeft bijvoorbeeld.
Laat het je moeder gewoon kopen. Ik moest ook echt navelbandjes hebben, want was geniaal enz, bla bla. Ok mam, koop maar.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:02 schreef Quoi het volgende:
Ik zie het wel. Ik vind zulke ouderwetse adviezen wel aandoenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |