Essentieel stuk uit het artikel:quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:12 schreef deedeetee het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)voor-jitse-akse.html
Lijkt te bestaan zeggen deze deskundigen terecht. Want ze hebben geen idee wat het OM nog meer aan bewijs heeft. Misschien is het berichtenverkeer van deze man wel in de gaten gehouden. Misschien zijn er verklaringen van andere (mede)strijders.quote:Volgens de deskundigen zou een zaak van het Openbaar Ministerie tegen de Fries zwak zijn, omdat het belangrijkste bewijs lijkt te bestaan uit uitlatingen van Akse op Facebook en in het tv-programma EenVandaag. Daarin zei hij militanten van IS te hebben gedood.
Lekker selectief bezig en dan ook nog eens een stropop erin gooien. Helder verhaal weer.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jajaja, iedereen die denkt het juiste te doen is eigenlijk net een IS-nazi.
Zeg dan niet van die domme dingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Lekker selectief bezig en dan ook nog eens een stropop erin gooien.
Nee, het zijn letterlijk jouw woorden. Ik heb de bewering die jij hebt geplaatst niet gedaan.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeg dan niet van die domme dingen.
En niks stropop. Letterlijk jouw woorden.
Lees maar terug.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:30 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, het zijn letterlijk jouw woorden. Ik heb de bewering die jij hebt geplaatst niet gedaan.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Lees maar terug.
O nee, kan niet, want troll.
Ik hapte, jij wint.
Waar heb ik dit gezegd?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jajaja, iedereen die denkt het juiste te doen is eigenlijk net een IS-nazi.
Ik doe een heel specifieke uitlating in een specifiek geval. Jouw bewering daarentegen is een algemene bewering.quote:Binnen ons rechtssysteem neem je het recht niet in eigen hand. Je kunt niet op eigen initiatief zomaar mensen vermoorden. In dat opzicht verschilt jouw vriendje helemaal niet zoveel van jihadisten of IS'ers. Die denken ook het juiste te doen.
Hier:quote:
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:23 schreef Ceberut het volgende:
In dat opzicht verschilt jouw vriendje helemaal niet zoveel van jihadisten of IS'ers. Die denken ook het juiste te doen.
Hij deed waarschijnlijk hetzelfde werk als dat hij voor de Nederlandse krijgsmacht deed. Het enige verschil zal zijn is dat hij via een contact in autonome Koerdische provincies betaald kreeg in plaats van door de Nederlandse staat. Ik denk eerlijk gezegd dat we als Nederland niet veel van hem te vrezen hebben tenzij Nederland ooit in burgeroorlog vervalt. Al zou het me dan ook weer niet verbazen als hij eens een keer aan de andere kant van een gewapend conflict verschijnt en gevechtshandelingen tegen Nederlandse militairen uitvoert dat is nu weer wel een reëel risico naar mijn inzien.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:23 schreef Ceberut het volgende:
Een wandelende bom, levensgevaarlijk. Deze man denkt dat hij zomaar mensen kan vermoorden en ermee weg kan komen. Een gevaar voor Nederland. Mag zeker niet zomaar loslopen.
Maar teruggekeerde Syriegangers blijven we natuurlijk helpen ?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:23 schreef Ceberut het volgende:Wat mij betreft krijgt deze gast een fikse straf, worden zijn tegoeden bevroren, zijn paspoort ingetrokken en wordt hij onder verscherpt toezicht gezet. Een wandelende bom, levensgevaarlijk. Deze man denkt dat hij zomaar mensen kan vermoorden en ermee weg kan komen. Een gevaar voor Nederland. Mag zeker niet zomaar loslopen.
Dat enige verschil is een essentieel verschil.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Hij deed waarschijnlijk hetzelfde werk als dat hij voor de Nederlandse krijgsmacht deed. Het enige verschil zal zijn is dat hij via een contact in autonome Koerdische provincies betaald kreeg in plaats van door de Nederlandse staat. Ik denk eerlijk gezegd dat we als Nederland niet veel van hem te vrezen hebben tenzij Nederland ooit in burgeroorlog vervalt. Al zou het me dan ook weer niet verbazen als hij eens een keer aan de andere kant van een gewapend conflict verschijnt en gevechtshandelingen tegen Nederlandse militairen uitvoert dat is nu weer wel een reëel risico naar mijn inzien.
Wil jij Syriegangers helpen die mensen verwond/vermoord hebben?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar teruggekeerde Syriegangers blijven we natuurlijk helpen ?
Ik niet, maar dat is wat we tot op heden deden. Alleen nu is het een witte man en besluit de Nederlandse staat anders te handelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wil jij Syriegangers helpen die mensen verwond/vermoord hebben?
ben benieuwd of het OM op dit moment zijn veiligheid garandeert. Hij zit ondergedoken..quote:Op zaterdag 16 januari 2016 17:12 schreef deedeetee het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)voor-jitse-akse.html
dat kan niet kloppen, er wordt alleen getraind en met bommen gegooid vanuit vliegtuigen. Deze man was sluipschutter voor een Kurdische groep met zo'n 50 leden las ik en bovendien actief in Syrië (en NL alleen in Irak volgens mij).quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Hij deed waarschijnlijk hetzelfde werk als dat hij voor de Nederlandse krijgsmacht deed.
Vast niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:38 schreef poemojn het volgende:
[..]
ben benieuwd of het OM op dit moment zijn veiligheid garandeert. Hij zit ondergedoken..
Wat een pussyquote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:38 schreef poemojn het volgende:
[..]
ben benieuwd of het OM op dit moment zijn veiligheid garandeert. Hij zit ondergedoken..
Geen idee. Hier weet je niet uit welke hoek gevaar kan komen en draag je geen wapen.quote:Op zondag 17 januari 2016 00:19 schreef Falco het volgende:
Wat een pussy. Met het bestrijden van die IS-rakkers in het Midden Oosten liep ie toch veel meer risico?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet verder ben dan hier, dus mocht na bijlezen blijken dat ik spuit 11 ben dan zal ik mijn post wel wijzigen, maar: de regelgeving is al versoepelt. Je mag wel in een vreemde krijgsmacht meevechten, je mag alleen niet tegen Nederland vechten.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heeft hij niet juist laten zien dat het prima kan?
Als je moet wachten totdat de politiek hier eens tot actie over gaat, is die man 100.
Ik snap zijn pro-actieve houding wel. Hij weet dat hij wat kan doen om de wereld een stukje beter te maken en hij doet dat.
Dat dit niet mag van een overheid die daar niks mee te maken heeft, vind ik niet zo boeiend.
hoe dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:38 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Tsja, was te verwachten, kijk maar hoe in de jaren '30 de Nederlanders die tegen de fascisten in Spanje hadden gevochten werden behandeld bij hun terugkeer.
De kans dat je omgemaaid wordt in het Midden Oosten is vele malen groter dan in Nederland. Statistieken bewijzen dit ook. Hij is dus gewoon een laffe haas.quote:Op zondag 17 januari 2016 00:46 schreef poemojn het volgende:
[..]
Geen idee. Hier weet je niet uit welke hoek gevaar kan komen en draag je geen wapen.
Maar misschien wil hij alleen niet continu op tv. 😉
Staatsburgerschap ontnemen en het opsporen en vervolgen van mensen die naar Spanje wilden reizen.quote:
Daarin gaat het om maatregelen die specifiek gericht zijn op het bestrijden van jihadstrijders. Als deze man vervolgd en berecht kan worden kan dat ook met vergelijkbare gevallen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jouw info is over mensen die wilden vertrekken. Maar ze worden niet opgepakt, kijk hier nog naar een debat uit 2015, http://www.volkskrant.nl/(...)ver-parijs~a4190329/ Waarin opnieuw het verzoek omdat het dus niet gebeurt en de motie is niet aangenomen.
En je komt weer met het geval van iemand die wilde vertrekken...Je had zelf even niet door dat dit hetzelfde geval is maar dan in hoger beroep van het geval waar je al eerder een link van postte...quote:Op zondag 17 januari 2016 13:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daarin gaat het om maatregelen die specifiek gericht zijn op het bestrijden van jihadstrijders. Als deze man vervolgd en berecht kan worden kan dat ook met vergelijkbare gevallen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)jaar-de-cel-in.dhtml
Dat moslims niet worden veroordeeld is simpelweg niet waar.
Ah, my bad. Maar als die al veroordeeld zijn voor het voorbereiden van deelname aan de oorlog daar, is de uiteindelijke deelname zelf niet strafbaar voor moslims ofzo? Is dat wat je wil zeggen?quote:Op zondag 17 januari 2016 14:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En je komt weer met het geval van iemand die wilde vertrekken...Je had zelf even niet door dat dit hetzelfde geval is maar dan in hoger beroep van het geval waar je al eerder een link van postte....
Nee, wat ik wil zeggen dat ongeacht het wel of niet kunnen arresteren van teruggekeerde figuren uit Syrie, nu alleen de witte man is opgepakt en de teruggekeerde moslims worden geholpen. Dat is nu de praktijk en dat is iets wat ik een vreemde gang van zaken vind.quote:Op zondag 17 januari 2016 14:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, my bad. Maar als die al veroordeeld zijn voor het voorbereiden van deelname aan de oorlog daar, is de uiteindelijke deelname zelf niet strafbaar voor moslims ofzo? Is dat wat je wil zeggen?
Ben van mening dat ook die witte man geholpen zou moeten worden.quote:Op zondag 17 januari 2016 14:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, wat ik wil zeggen dat ongeacht het wel of niet kunnen arresteren van teruggekeerde figuren uit Syrie, nu alleen de witte man is opgepakt en de teruggekeerde moslims worden geholpen. Dat is nu de praktijk en dat is iets wat ik een vreemde gang van zaken vind.
http://uitspraken.rechtsp(...)ord=syrie+terrorismequote:Op zondag 17 januari 2016 14:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, wat ik wil zeggen dat ongeacht het wel of niet kunnen arresteren van teruggekeerde figuren uit Syrie, nu alleen de witte man is opgepakt en de teruggekeerde moslims worden geholpen. Dat is nu de praktijk en dat is iets wat ik een vreemde gang van zaken vind.
Erg schattig dat je zo je best doet, maar zelfs al zou je er 1 vinden dan staat dat natuurlijk nog niet in verhouding tot de tientallen teruggekeerden die niets ten laste wordt gelegd.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:23 schreef Xa1pt het volgende:
http://uitspraken.rechtsp(...)ord=syrie+terrorisme
.quote:feit 2
Verdachte heeft in de periode van 1 maart 2013 tot en met 23 april 2014 in Nederland (en/of in België) geschriften en afbeeldingen die opruien tot een terroristisch misdrijf verspreid dan wel deze ter verspreiding in voorraad gehad.
Ah, welke gasten hebben zoal niets ten laste gelegd gekregen?quote:Op zondag 17 januari 2016 19:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Erg schattig dat je zo je best doet, maar zelfs al zou je er 1 vinden dan staat dat natuurlijk nog niet in verhouding tot de tientallen teruggekeerden die niets ten laste wordt gelegd.
Dan met betrekking tot je aangehaalde uitspraak, het zal me niet verbazen als dat weer dezelfde Omar H. is die je al twee maal eerder hebt aangehaald. Echter als je de uitspraak leest dan zie je dat die is vrijgesproken voor het naar Syrie gaan, hij is wel bestraft voor:
[..]
.
Je blijft maar falen xa1pt...
Nogmaals, geen van hen zijn gestraft omdat ze vanuit Syrië terugkwamen. Het beleid tot nu toe is Syriegangers bij terugkomst te helpen ipv vervolgen, hiervan gaf ik al een bron. Die zaken waar jij mee komt zijn veroordeeld/vervolgd vanwege terroristische motieven.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:11 schreef Xa1pt het volgende:
Ah, welke gasten hebben zoal niets ten laste gelegd gekregen?
Overigens is de Omar H. met iemand anders veroordeeld. En hier zijn nog een aantal figuren veroordeeld:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)et-grote-jihadproces
Eén van de veroordeelden is wél in Syrië geweest.quote:Op zondag 17 januari 2016 21:24 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nogmaals, geen van hen zijn gestraft omdat ze vanuit Syrië terugkwamen. Het beleid tot nu toe is Syriegangers bij terugkomst te helpen ipv vervolgen, hiervan gaf ik al een bron. Die zaken waar jij mee komt zijn veroordeeld/vervolgd vanwege terroristische motieven.
Maar niet veroordeeld om die reden.quote:Op zondag 17 januari 2016 21:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eén van de veroordeelden is wél in Syrië geweest.
Volgens mij heb je er nu eindelijk één gevonden, feli.quote:Dit is ook iemand die is veroordeeld voor deelname aan de strijd in Syrië:
http://www.nu.nl/binnenla(...)dganger-maher-h.html
Er wordt duidelijk aangegeven dat het beleid is ze niet op te pakken, hoezo dat beleid dan ineens voor de witte man anders is, dat vind ik vreemd.quote:Dat het OM vaak worstelt met de bewijsvoering betekent niet dat moslims niet worden vervolgd.
De bron die je gaf wijst alleen op maatregelen die specifiek bedoeld zijn voor strijders die terugkeren impliceert niet dat ze niet strafrechtelijk worden vervolgd. Maar omdat een jihadstrijder niet altijd veroordeeld kan worden zijn deradicaliseringsprogramma's opgezet.
Waar dan precies? Ik kan alleen lezen dat men het verblijf in een gebied wat door terroristen gecontroleerd wordt niet strafbaar kan stellen. Als men deelname kan bewijzen is dat wel strafbaar, of het nu om een moslim gaat of een 'witte man'.quote:Op maandag 18 januari 2016 09:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar niet veroordeeld om die reden.
[..]
Volgens mij heb je er nu eindelijk één gevonden, feli.
[..]
Er wordt duidelijk aangegeven dat het beleid is ze niet op te pakken, hoezo dat beleid dan ineens voor de witte man anders is, dat vind ik vreemd.
quote:Wat gebeurt er als we het vermoeden hebben dat iemand wil terugkeren? 'Het inreisverbod zal van toepassing zijn. Komt de betrokkene aan in Nederland, dan vindt onmiddellijk een staandehouding plaats door de politie en vindt een strafrechtelijk onderzoek plaats.' De aanpak van terugkeerders is 'persoonsgericht'.
Nog een keer en ik zal nu maar quoten;quote:Op maandag 18 januari 2016 09:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar dan precies? Ik kan alleen lezen dat men het verblijf in een gebied wat door terroristen gecontroleerd wordt niet strafbaar kan stellen. Als men deelname kan bewijzen is dat wel strafbaar, of het nu om een moslim gaat of een 'witte man'.
[..]
quote:De Nederlandse jihadstrijders die tot nu toe zijn teruggekeerd uit Syrië, zijn niet meteen opgepakt en vervolgd, maar krijgen hulp en begeleiding om te reïntegreren en hun bestaan weer op te pakken. Met die aanpak hopen betrokken steden en veiligheidsdiensten te voorkomen dat ze verder radicaliseren.
Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag. Naar schatting een twintigtal jongeren zijn weer teruggekeerd uit Syrië, waar ze zich hadden aangesloten bij de gewapende strijd tegen Assad.
Helpen in plaats van oppakken. Dat is de kern van de aanpak van de steden in ons land waar jihadstrijders uit Syrië zijn teruggekeerd. Met hulp en begeleiding, 'maatwerk', willen betrokken gemeenten hun terugkeer in goede banen te leiden. Zoals in Delft, waar een groep Syriëgangers onder begeleiding van de gemeente hun leven in stilte weer oppakt. Nederland wijkt hiermee af van België, waar teruggekeerde strijders direct worden opgepakt en vervolgd. Hier houden politie en veiligheidsdiensten de terugkeerders wel in de gaten, maar de aanpak is vooral gericht op reïntegratie. In EenVandaag een reportage.
Dat men niet direct overgaat tot arrestatie sluit een strafrechtelijke procedure toch niet uit?quote:Op maandag 18 januari 2016 11:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nog een keer en ik zal nu maar quoten;
http://www.eenvandaag.nl/(...)gepakt_maar_geholpen
[..]
quote:De vraag is wat er dan wel gebeurt. De gemeenten Delft en Utrecht lieten hun gemeenteraad weten dat terugkeerders eerst worden onderzocht door de politie en de AIVD. Mocht er geen strafrechtelijke vervolging mogelijk zijn, dan wordt er ingezet op 'stabilisering en normalisatie van de situatie waarin de terugkeerder zich bevindt'.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)riegangers-1702377W/
Het sluit het niet uit, nee, dat klopt Xa1pt.quote:Op maandag 18 januari 2016 11:44 schreef Xa1pt het volgende:
Dat men niet direct overgaat tot arrestatie sluit een strafrechtelijke procedure toch niet uit?
Mooi, is dat ook weer opgehelderd.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het sluit het niet uit, nee, dat klopt Xa1pt.
Bronquote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:26 schreef Trommeldaris het volgende:
Even een vraag voor iemand die het weet.
Wanneer ben je officieel in oorlog met een ander?
Ik lees hier dingen als:
"Dat is geen officiele oorlogsverklaring."
Wat is het dan wel? Als een uitspraak van de premier niet uitmaakt, wanneer ben je dan wel in oorlog. Is er een officieel oorlogsdocument wat beide partijen moeten ondertekenen?
Kan je, als vijandelijke partij, zorgen dat je nooit in oorlog komt door maar op tijd iedereen om te leggen die het kan ondertekenen? Dan blijft het moord ipv oorlog?
A is in oorlog met B.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:34 schreef grimselman het volgende:
ederland deelnemer aan het gewapende conflict, lees oorlog; zonder dat daar een formele oorlogsverklaring voor hoeft te worden afgegeven. Het is vooral de combinatie van de Nederlandse bombardementen én de woorden van Rutte, die het feit dat Nederland deelneemt aan dit gewapende conflict versterkt."
Ja goed hè? De mensen die voor de vijand gingen vechten krijgen heel veel liefde en aandacht. Mensen die tegen IS vechten worden opgepaktquote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:42 schreef Manke het volgende:
http://www.eenvandaag.nl/(...)gepakt_maar_geholpen
Ja, want autochtoon, dus heeft hij geen excuus.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja goed hè? De mensen die voor de vijand gingen vechten krijgen heel veel liefde en aandacht. Mensen die tegen IS vechten worden opgepakt
zeker een turk en twee linkschen die op "Hij is een moordenaar" hebben gestemdquote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Overheid houd niet van concurrentie en privaat initiatief. F16's IS laten bombarderen is ok, vrijwillig gaan strijden is dat niet.
Verdient deze man een lintje of niet?
Poll: Is Jitse een held?
• Hij verdient een lintje
• Hij is een moordenaar
• Geen lintje, geen straf
• Ik weet het niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
|
|
| Forum Opties | |