abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159153237
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:23 schreef Ceberut het volgende:

In dat opzicht verschilt jouw vriendje helemaal niet zoveel van jihadisten of IS'ers. Die denken ook het juiste te doen.
Jajaja, iedereen die denkt het juiste te doen is eigenlijk net een IS-nazi.

:')
pi_159153296
quote:
Essentieel stuk uit het artikel:

quote:
Volgens de deskundigen zou een zaak van het Openbaar Ministerie tegen de Fries zwak zijn, omdat het belangrijkste bewijs lijkt te bestaan uit uitlatingen van Akse op Facebook en in het tv-programma EenVandaag. Daarin zei hij militanten van IS te hebben gedood.
Lijkt te bestaan zeggen deze deskundigen terecht. Want ze hebben geen idee wat het OM nog meer aan bewijs heeft. Misschien is het berichtenverkeer van deze man wel in de gaten gehouden. Misschien zijn er verklaringen van andere (mede)strijders.

Het is wel dezelfde situatie als op basis waarvan sommige Syriëgangers vrij rondlopen, dat er geen bewijs zou zijn. Misschien is dat bewijs er ook niet.

We zullen wel zien waar het OM mee komt.
pi_159153320
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Lekker selectief bezig en dan ook nog eens een stropop erin gooien. Helder verhaal weer.
pi_159153340
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:28 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Lekker selectief bezig en dan ook nog eens een stropop erin gooien.
Zeg dan niet van die domme dingen.

En niks stropop. Letterlijk jouw woorden.
pi_159153361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeg dan niet van die domme dingen.

En niks stropop. Letterlijk jouw woorden.
Nee, het zijn letterlijk jouw woorden. Ik heb de bewering die jij hebt geplaatst niet gedaan.
pi_159153377
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:30 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, het zijn letterlijk jouw woorden. Ik heb de bewering die jij hebt geplaatst niet gedaan.
Lees maar terug.

O nee, kan niet, want troll.

Ik hapte, jij wint.
pi_159153418
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Lees maar terug.

O nee, kan niet, want troll.

Ik hapte, jij wint.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waar heb ik dit gezegd?

Ik schreef:

quote:
Binnen ons rechtssysteem neem je het recht niet in eigen hand. Je kunt niet op eigen initiatief zomaar mensen vermoorden. In dat opzicht verschilt jouw vriendje helemaal niet zoveel van jihadisten of IS'ers. Die denken ook het juiste te doen.
Ik doe een heel specifieke uitlating in een specifiek geval. Jouw bewering daarentegen is een algemene bewering.

Maar het is duidelijk dat je aan het trollen bent, dus ik reageer niet meer.
pi_159153489
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:32 schreef Ceberut het volgende:

[..]

[..]

Waar heb ik dit gezegd?

Hier:

quote:

In dat opzicht verschilt jouw vriendje helemaal niet zoveel van jihadisten of IS'ers. Die denken ook het juiste te doen.
pi_159153547
quote:
Een wandelende bom, levensgevaarlijk. Deze man denkt dat hij zomaar mensen kan vermoorden en ermee weg kan komen. Een gevaar voor Nederland. Mag zeker niet zomaar loslopen.
Hij deed waarschijnlijk hetzelfde werk als dat hij voor de Nederlandse krijgsmacht deed. Het enige verschil zal zijn is dat hij via een contact in autonome Koerdische provincies betaald kreeg in plaats van door de Nederlandse staat. Ik denk eerlijk gezegd dat we als Nederland niet veel van hem te vrezen hebben tenzij Nederland ooit in burgeroorlog vervalt. Al zou het me dan ook weer niet verbazen als hij eens een keer aan de andere kant van een gewapend conflict verschijnt en gevechtshandelingen tegen Nederlandse militairen uitvoert dat is nu weer wel een reëel risico naar mijn inzien.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_159153600
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:23 schreef Ceberut het volgende:Wat mij betreft krijgt deze gast een fikse straf, worden zijn tegoeden bevroren, zijn paspoort ingetrokken en wordt hij onder verscherpt toezicht gezet. Een wandelende bom, levensgevaarlijk. Deze man denkt dat hij zomaar mensen kan vermoorden en ermee weg kan komen. Een gevaar voor Nederland. Mag zeker niet zomaar loslopen.
Maar teruggekeerde Syriegangers blijven we natuurlijk helpen ?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159153616
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:39 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Hij deed waarschijnlijk hetzelfde werk als dat hij voor de Nederlandse krijgsmacht deed. Het enige verschil zal zijn is dat hij via een contact in autonome Koerdische provincies betaald kreeg in plaats van door de Nederlandse staat. Ik denk eerlijk gezegd dat we als Nederland niet veel van hem te vrezen hebben tenzij Nederland ooit in burgeroorlog vervalt. Al zou het me dan ook weer niet verbazen als hij eens een keer aan de andere kant van een gewapend conflict verschijnt en gevechtshandelingen tegen Nederlandse militairen uitvoert dat is nu weer wel een reëel risico naar mijn inzien.
Dat enige verschil is een essentieel verschil.

In het eerste geval was hij werkzaam in een hiërarchie die ondergeschikt is aan de Nederlandse staat en daarmee de Nederlanders. Hij was gebonden aan de regels die gelden, had beschikking over informatie vanuit zijn meerderen en moest verantwoording afleggen.

In het tweede geval is hij op eigen houtje zonder verantwoording af te (hoeven) leggen mensen gaan vermoorden.

Groot verschil in actie en groot verschil in achterliggende gedachte.
pi_159153633
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar teruggekeerde Syriegangers blijven we natuurlijk helpen ?
Wil jij Syriegangers helpen die mensen verwond/vermoord hebben?
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:47:13 #163
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_159153704
Hij gaat er straks gewoon weer heen, nu om troepen te trainen.

Zijn 'collega's' zijn trouwens ook niet vervolgd.
Say what?
pi_159154318
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wil jij Syriegangers helpen die mensen verwond/vermoord hebben?
Ik niet, maar dat is wat we tot op heden deden. Alleen nu is het een witte man en besluit de Nederlandse staat anders te handelen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159154766
Tsja, was te verwachten, kijk maar hoe in de jaren '30 de Nederlanders die tegen de fascisten in Spanje hadden gevochten werden behandeld bij hun terugkeer.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zaterdag 16 januari 2016 @ 20:56:05 #166
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_159156815
Hier kon je op wachten natuurlijk. Die man vocht met Koerden mee, daar worden de Turken ongelukkig van.
pi_159160533
quote:
ben benieuwd of het OM op dit moment zijn veiligheid garandeert. Hij zit ondergedoken.. :X
pi_159160614
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:39 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Hij deed waarschijnlijk hetzelfde werk als dat hij voor de Nederlandse krijgsmacht deed.
dat kan niet kloppen, er wordt alleen getraind en met bommen gegooid vanuit vliegtuigen. Deze man was sluipschutter voor een Kurdische groep met zo'n 50 leden las ik en bovendien actief in Syrië (en NL alleen in Irak volgens mij).
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:45:17 #169
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159160752
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:38 schreef poemojn het volgende:

[..]

ben benieuwd of het OM op dit moment zijn veiligheid garandeert. Hij zit ondergedoken.. :X
Vast niet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 17 januari 2016 @ 00:19:50 #170
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_159163493
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:38 schreef poemojn het volgende:

[..]

Wat een pussy :D. Met het bestrijden van die IS-rakkers in het Midden Oosten liep ie toch veel meer risico?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_159164262
quote:
2s.gif Op zondag 17 januari 2016 00:19 schreef Falco het volgende:
Wat een pussy :D. Met het bestrijden van die IS-rakkers in het Midden Oosten liep ie toch veel meer risico?
Geen idee. Hier weet je niet uit welke hoek gevaar kan komen en draag je geen wapen.
Maar misschien wil hij alleen niet continu op tv. 😉
pi_159168578
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:04 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Heeft hij niet juist laten zien dat het prima kan?

Als je moet wachten totdat de politiek hier eens tot actie over gaat, is die man 100.

Ik snap zijn pro-actieve houding wel. Hij weet dat hij wat kan doen om de wereld een stukje beter te maken en hij doet dat.
Dat dit niet mag van een overheid die daar niks mee te maken heeft, vind ik niet zo boeiend.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet verder ben dan hier, dus mocht na bijlezen blijken dat ik spuit 11 ben dan zal ik mijn post wel wijzigen, maar: de regelgeving is al versoepelt. Je mag wel in een vreemde krijgsmacht meevechten, je mag alleen niet tegen Nederland vechten.

Er zijn ook leden van No Surrender die mee gaan vechten en die hebben gewoon groen licht gekregen.
Don't you love her madly?
pi_159170045
http://nos.nl/artikel/208(...)-in-deir-al-zor.html

Maar het Nederlandse OM vervolgt Jitse Akse. Dat zal ze leren...
pi_159170497
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:38 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Tsja, was te verwachten, kijk maar hoe in de jaren '30 de Nederlanders die tegen de fascisten in Spanje hadden gevochten werden behandeld bij hun terugkeer.
hoe dan?
There are only 151 Pokémon.
  zondag 17 januari 2016 @ 12:31:30 #175
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_159170601
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 00:46 schreef poemojn het volgende:

[..]

Geen idee. Hier weet je niet uit welke hoek gevaar kan komen en draag je geen wapen.
Maar misschien wil hij alleen niet continu op tv. 😉
De kans dat je omgemaaid wordt in het Midden Oosten is vele malen groter dan in Nederland. Statistieken bewijzen dit ook. Hij is dus gewoon een laffe haas.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')