SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Even aan Danny vragen of ELF open magquote:
Danny is heel positief dit jaar, zal vast wel mogenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 10:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Even aan Danny vragen of ELF open mag
Ok, doe me dan maar 12 (of meer) graden met zonquote:
Krijg je dan zoiets?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:02 schreef Nattekat het volgende:
Jaja dames en heren, het is mogelijk, het sneeuwt in Leiden. En niet zo'n klein beetje ook
Blijft gelukkig niet liggen, anders kom ik niet thuis
Groeten vanaf de A2quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Krijg je dan zoiets?
Mittelberg:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Krijg je dan zoiets?
Mittelberg:
[ afbeelding ]
Zondag 30cm sneeuwquote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:27 schreef Dven het volgende:
laatste run van hier. Er is geen ontkomen meer aan
[ afbeelding ]
Zijn dat dan voor maffe lijntjes?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:27 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
In de waarschuwing afgegeven door het meteorologische instituut noemen ze voor de stad 60-80 centimeter.quote:
Hartslag van de winter.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:30 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Zijn dat dan voor maffe lijntjes?
Urkquote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:38 schreef Dven het volgende:
Sneeuwkaartje hier. Mijn omgeving geeft een 80 cm aan. Lokaal tot meer dan een meter.
[ afbeelding ]
Wat?quote:
Zo jaloers, zou wat dat betreft echt zo graag niet in NL willen wonenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:38 schreef Dven het volgende:
Sneeuwkaartje hier. Mijn omgeving geeft een 80 cm aan. Lokaal tot meer dan een meter.
[ afbeelding ]
Ik dacht heel even dat het hier om Nederland ging. Jammer weer.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:27 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Ok redenen om HIER sneeuw te willen:quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:50 schreef dick_laurent het volgende:
Al die poeperds die zo graag sneeuw willen![]()
Stap in de auto/trein en ga naar de ardennen dan, zo ver is dat niet. Als je 't écht zo graag wil heb je dat ervoor over...anders ben je gewoon een teletekst sneeuw supporter
Het is net onweer in de zomer. Eenmaal de grens over kakt het harder in dan een junk na 3 dagen doorhalen op speed.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:13 schreef Fred0w het volgende:
Typisch weer, temperatuur duikt richting nul en de buienactiviteit neemt af.
twitter:StormchaserNL twitterde op vrijdag 15-01-2016 om 20:31:28Breaking! Oper ECMWF berekent morgenochtend een echte #polarlow, met over Oost-NL wel 4-8 cm #sneeuw. Interessant! https://t.co/F9Bps652EF reageer retweet
Waarom hit ik nu wel de jackpot en wat onweer betreft nooit.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:37 schreef aloa het volgende:
Volgens EC krijgen we hier een sneeuwdump(je)
[ afbeelding ]twitter:StormchaserNL twitterde op vrijdag 15-01-2016 om 20:31:28Breaking! Oper ECMWF berekent morgenochtend een echte #polarlow, met over Oost-NL wel 4-8 cm #sneeuw. Interessant! https://t.co/F9Bps652EF reageer retweet
Wees blij, dit had ik toen het hier in het noorden zo'n bende was met ijzel troepquote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:45 schreef roislecxe het volgende:
Had net heel lichtjes aangevroren ruiten. Weet niet wat me overkomt
Wow, heftig ja!! bijna net zo erg als deze:quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:04 schreef bondage het volgende:
[..]
Wees blij, dit had ik toen het hier in het noorden zo'n bende was met ijzel troep
[ afbeelding ]
Scheelt niet veel inderdaad. Krabben had trouwens geen zin, enige wat hielp was kachel op standje hoogquote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, heftig ja!! bijna net zo erg als deze:
[ afbeelding ]
Lijkt idd op een Polar low. Ding was al eerder te zien i.d. kaarten. Klein, maar kan zeer venijnig zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:19 schreef marcel-o het volgende:
Ding is al te zien geloof k.. als je de sat beelden bekijkt,
[ afbeelding ]
beetje klein..
maar van boven af zie je wat naar beneden komen draaien
wel irrie dat ze buienradar.mobi hebben aangepast.. kan geen goeie gifjes meer vinden![]()
Oosten toch?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:59 schreef Infection het volgende:
Eindelijk sneeuw? Toch vreemd hoe snel het weer verandert. Vanochtend/vanmiddag nog niets in de kaarten, nu krijgen we opeens een sneeuwbui over het hele land?
Ik ben die regen hier nu wel zatquote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:04 schreef Infection het volgende:
[..]
KNMI geeft code geel voor het hele land in ieder geval.
Regen heb ik de laatste dagen/weken wel genoeg van gezien.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:06 schreef roislecxe het volgende:
Laat t maar mooi regenen. Morgen gewoon werken, dus ik hoef geen sneeuw.
Ik ook, maar het is beter dan sneeuwquote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Regen heb ik de laatste dagen/weken wel genoeg van gezien.
Regen is leuk in de zomer, maar in de winter graag sneeuwquote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:09 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is beter dan sneeuw
Regen is leuk in de zomerquote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Regen is leuk in de zomer, maar in de winter graag sneeuw
Ik moest daarstraks alquote:
Écht onweer wel. Vervelende langsschuivers met 2 flitsen en een beetje gerommel in de verte. Vorig jaar 1x goed onweer gehad als ik de reacties mocht geloven. Toen was ik op vakantiequote:
Echt vet onweer heb je hier niet vaak in Nederland.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:42 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Écht onweer wel. Vervelende langsschuivers met 2 flitsen en een beetje gerommel in de verte. Vorig jaar 1x goed onweer gehad als ik de reacties mocht geloven. Toen was ik op vakantie![]()
Dit zomerseizoen worden de zuidelijke schilden uitgezet hoorde ik
Meer van Geneve, tig jaar geleden.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 21:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, heftig ja!! bijna net zo erg als deze:
[ afbeelding ]
Voor welke regio geldt dit?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:27 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Hier in het noorden hebben we vorige week ook al meer dan genoeg sneeuw en ijzel gehad.:(quote:Op zaterdag 16 januari 2016 00:17 schreef tralalala het volgende:
Tyf op met sneeuw, hebben we al zat van gehad de afgelopen jaren in midden-Nederland.
Valt wel mee toch?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 00:17 schreef tralalala het volgende:
Tyf op met sneeuw, hebben we al zat van gehad de afgelopen jaren in midden-Nederland.
Code geel geldt voor het hele land behalve Zeeland en de waddeneilanden, heb jij even geluk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 00:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Er wordt morgen geen sneeuw verwacht omgeving Zeeland/Middelburg toch? Heb een ritje vanuit Den Haag staan
Ik heb hetquote:
Screen-shotquote:Op zaterdag 16 januari 2016 00:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Code geel geldt voor het hele land behalve Zeeland en de waddeneilanden, heb jij even geluk.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 06:45 schreef marcel-o het volgende:
Overigens
Alle neerslag van de kaart af
En 'n week koud![]()
Het is opgewarmd vannacht ja. Nergens in het land is het momenteel onder 0.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 08:15 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]. Het is hier gewoon opgewarmd vannacht? Auto's glommen gisteren door het ijs en nu niet meer.
Die windvlagen hier nu zijn wel naar.![]()
Wie loopt er hier te geilen op sneeuw danquote:Op zaterdag 16 januari 2016 08:50 schreef fotostarter het volgende:
En maar geilen op sneeuw. Verhuis gewoon. In dit land weet je dat alle seizoenen kut zijn. Begint hier steeds meer weerwoord te lijken.
Pubers
Een beetje een rare opmerking. Nog zat of slecht geslapen?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 08:50 schreef fotostarter het volgende:
En maar geilen op sneeuw. Verhuis gewoon. In dit land weet je dat alle seizoenen kut zijn. Begint hier steeds meer weerwoord te lijken.
Pubers
quote:The most disruptive snowstorm so far this winter will target the southern and eastern Balkan Peninsula this weekend.
A winter storm complete with blowing snow, heavy rain and strong winds will spread across the Balkan Peninsula into Ukraine this weekend.
For most of the southern Balkans, this will be the biggest snowstorm so far this winter.
While substantial snow has already fallen in the eastern Balkans, AccuWeather Meteorologist Tyler Roys anticipates that this weekend's snow will be more impactful, as it will be blown around by strong winds.
As the storm tracks from the Ionian Sea to the Black Sea, snow will expand from the Dinaric Alps to Bulgaria, Romania and northeastward to Ukraine this weekend.
Waarschijnlijk teleurgesteld dat er bij hem geen sneeuw ligtquote:Op zaterdag 16 januari 2016 08:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Een beetje een rare opmerking. Nog zat of slecht geslapen?
De meeste. Die willen allemaal kou, sneeuw en die rommel.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 08:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wie loopt er hier te geilen op sneeuw dan
Ik ben raarquote:Op zaterdag 16 januari 2016 08:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Een beetje een rare opmerking. Nog zat of slecht geslapen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |