abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159090384
Hallo allen,

De geschiedenis lijkt zich te herhalen nu asielzoekers weer het nieuws domineren. Des te interessanter voor mij, aangezien ik sinds enige tijd werkzaam ben bij het COA. Met de huidige discussies die gaande zijn kan ik me voorstellen dat sommige mensen vragen hebben bij het leven op een AZC, de cultuur van onze toekomstige medelanders ( ;) ), mijn persoonlijke visie, of misschien zelfs wat beleidsmatige dingen, etc.
Omdat het mij persoonlijk leuk lijkt om weer wat meer te schrijven, had ik het idee om sommige vragen misschien in column-vorm uit te werken. Daar heb ik een beutje ervaring mee -kijk maar even in mijn sig :* -

Aangezien tijd een kostbaar goed is wat ik al jaren op rantsoen heb, ga ik niks beloven. Misschien dat sommige antwoorden ook in dit topic beantwoord zullen worden. Hoe dan ook, verwacht geen antwoorden binnen een dag (hell, ik ben niemand wat verschuldigd, dus verwacht sowieso geen antwoorden). Er zijn genoeg vragen waar ik (nog) geen pasklaar antwoord op heb. Echter, medewerkers hebben toegang tot erg veel informatie, dus ik kan veel uitzoeken. Zolang uit te zoeken vragen en mijn professionalisering op één lijn liggen, kun je verwachten dat ik er tijd in ga steken.

Disclaimer: Ik zal geen informatie verstrekken die te herleiden is tot de locatie(s) waar ik werkzaam ben, mijn collega's, of de asielzoekers waarmee ik beroepsmatig omga. Eventuele meningen en observaties zijn van mij alleen en worden niet per sé gedeeld door het COA.

Brand los, maar houd het vriendelijk :)
Extremistisch gematigd.
pi_159090402
Hoe sta je tegenover vluchtelingenopvang in Nederland? Mogen er van jou meer opgevangen worden? Heb je ze liever zo snel mogelijk weg? Walg je van ze? Knuffel je ze het liefst?
Ik vraag dit omdat ik dan een beetje (het waarheidsgehalte van) je antwoorden op andere vragen kan inschatten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Braindead2000 op 14-01-2016 03:31:54 ]
  donderdag 14 januari 2016 @ 06:27:23 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_159090720
In het nieuws hoor je vaak opmerkingen over de verschillende etnische groepen, zo worden vooral Eritreers als primitief benoemd. Kun je wat uit je ervaring delen over de verschillen die jij ziet tussen de verschillende groepen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 14 januari 2016 @ 06:35:44 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159090747
Heb je een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen betreffende eventuele escalaties in de opvangcentra?
  donderdag 14 januari 2016 @ 06:56:58 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_159090821
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 06:35 schreef Lunatiek het volgende:
Heb je een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen betreffende eventuele escalaties in de opvangcentra?
Dat is dan vast ook geheim :o
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 14 januari 2016 @ 08:03:15 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159091166
Hoeveel "incidenten" hebben jullie al in de doofpot gestopt?
pi_159091169
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2016 08:03 schreef Twiitch het volgende:
Hoeveel "incidenten" hebben jullie al in de doofpot gestopt?
Goede vraag ^O^
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_159091229
Zie jij een serieuze kans dat deze mensen kunnen integreren in de samenleving en zie je ook dat ze het graag willen, zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden?
  donderdag 14 januari 2016 @ 08:12:52 #9
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159091237
Wie bepaalt de regels binnen het COA zoals bijvoorbeeld het feit dat de vluchtelingen niet eens hun eigen opvangplek schoon mogen houden en daar perse een extern bedrijf voor aangetrokken moet worden? Vind je dit zelf niet ook compleet achterlijk?

Graag een eerlijk antwoord.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_159091337
Heb je het idee dat de gelukszoekers nog over genoeg geld beschikken, aangezien ze toch ook al duizenden euros betaald hebben om hier te komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_159091510
Moedig om zo'n topic te plaatsen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 14 januari 2016 @ 09:50:31 #12
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_159092220
Laatst op tv (RTL journaal geloof ik) item waar Olaf Koens in Libanon berichtte dat Libanezen zich in groten getale uitgeven als Syrische vluchteling om er economisch beter van te worden. Er werd gezegd dat Libanezen en Syriers bijna dezelfde taal spreken en dat er weinig verschil in het accent zit. Het werd al eerder gemeld dat zich onder de 'Syriers' veel noord-afrikanen en andere niet-Syriers bevinden.

Hoe denkt het COA de bedriegers te kunnen ontmaskeren? Is er iets bekend wat er gebeurt met hen? Zitten we dan met een paar duizend niet-uitzetbare illegalen extra?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_159092246
Hoe ervaar je zelf informatieavonden (als je daar heen gaat) over de komst van AZC's? Ga je daar nog met vertrouwen heen of overheerst de angst bijna?
  donderdag 14 januari 2016 @ 10:11:44 #14
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_159092570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 09:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
Laatst op tv (RTL journaal geloof ik) item waar Olaf Koens in Libanon berichtte dat Libanezen zich in groten getale uitgeven als Syrische vluchteling om er economisch beter van te worden. Er werd gezegd dat Libanezen en Syriers bijna dezelfde taal spreken en dat er weinig verschil in het accent zit. Het werd al eerder gemeld dat zich onder de 'Syriers' veel noord-afrikanen en andere niet-Syriers bevinden.

Hoe denkt het COA de bedriegers te kunnen ontmaskeren? Is er iets bekend wat er gebeurt met hen? Zitten we dan met een paar duizend niet-uitzetbare illegalen extra?
neen

[ Bericht 6% gewijzigd door yvonne op 14-01-2016 12:26:26 (vraag was niet aan jou maar aan P8) ]
Ik ben inmiddels overleden
pi_159092940
Zijn er echt zoveel alleenstaande mannen, of wordt dat aantal schromelijk overdreven?

Als er problemen zijn, worden die dan relatief vaak door Syriërs veroorzaakt, of zijn dat vaker andere groepen asielzoekers?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_159093145
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2016 08:45 schreef xpompompomx het volgende:
Moedig om zo'n topic te plaatsen.
Of in overleg met zijn baas en heeft TS er voordeel van.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 08:04 schreef TheJanitor het volgende:
Word je betaald door de overheid om te opinie op probleemfora als Fok! te beinvloeden?
Dit is vreemd geformuleerd maar wel een goede vraag. Is het COA op de hoogte van dit topic?
pi_159093181
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:49 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Of in overleg met zijn baas en heeft TS er voordeel van.

[..]

Dit is vreemd geformuleerd maar wel een goede vraag. Is het COA op de hoogte van dit topic?
Het was ook meer als grapje bedoeld. :P Maar jouw vraag is wel goed.
pi_159093259
Kloppen de cijfers op de site van COA?

https://www.coa.nl/nl/over-coa/cijfers
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_159093534
Stel eens aan COA voor een vragenforum te openen. Dit gaat het ook niet worden ben ik bang. Naast vele andere vragen zou mijn vraag nu zijn waarom COA niet eenduidig is in het vluchtelingen wel/niet apart opvangen. Dan gaat het dus o.a. over homosexueel zijn.
pi_159093542
quote:
15s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het zal wel een complpt zijn inderdaad.
Een complot is iets anders dan propaganda.

Of acht jij het ondenkbaar dat er binnen het COA wordt nagedacht over het beïnvloeden van de publieke opinie?
pi_159093555
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:16 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Een complot is iets anders dan propaganda.

Of acht jij het ondenkbaar dat er binnen het COA wordt nagedacht over het beïnvloeden van de publieke opinie?
En dat ze nu iemand hebben aangenomen die via Fok.nl de publieke mening gaat veranderen?
pi_159093622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dat ze nu iemand hebben aangenomen die via Fok.nl de publieke mening gaat veranderen?
Dat gaat natuurlijk niet zo zwart/wit. Ze sturen er een memootje uit om niet met negatieve media als geenstijl of pownews te praten. En als je het leuk vindt om wat positieve berichten over het goede werk dat je doet op social media te plaatsen is dat natuurlijk altijd goed.

Misschien gaat het ook wel opzichtig. Ik vind het in ieder geval interessant om te weten.
pi_159093659
Het COA wordt vaak verweten op dubieuze wijze hun opvanglocaties te kiezen, ten koste van de omwonende burgers. Zo is er Oranjestad, waar Hennie van der Most die persoonlijk bevriend is met Klaas Dijkhoff benaderd werd om voor miljoenen zijn verliesgevende park Oranjehof te verhuren. Dit park is nu voor het eerst in zijn bestaan winstgevend, maar voor een dorp als Oranje is het desastreus.

Een ander voorbeeld is Steenbergen. Die gemeente had een begrotingstekort en moest, onder tijdsdruk van het COA, snel beslissen om een groot AZC te huisvesten, en wou op deze manier zijn begroting weer kloppend maken. Pas na hevige protesten van bewoners van Steenbergen is dit plan van tafel geveegd.

Want vind jij van deze handelswijze van het COA? Is de kritiek terecht, en zo ja, zou het in de toekomst op een andere manier moeten?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_159093665
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:21 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat gaat natuurlijk niet zo zwart/wit. Ze sturen er een memootje uit om niet met negatieve media als geenstijl of pownews te praten. En als je het leuk vindt om wat positieve berichten over het goede werk dat je doet op social media te plaatsen is dat natuurlijk altijd goed.

Misschien gaat het ook wel opzichtig. Ik vind het in ieder geval interessant om te weten.
Volgens mij is het nooit echt de bedoeling je negatief of positief uit te laten in de media als je werkt voor zo'n organisatie. Tenzij dat je baan is. Ik ga er vanuit dat dit gewoon een COA werker is die op eigen houtje dacht "laat ik eens wat vragen beantwoorden". En dat gaat niets worden hier.
pi_159093705
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het COA wordt vaak verweten op dubieuze wijze hun opvanglocaties te kiezen, ten koste van de omwonende burgers. Zo is er Oranjestad, waar Hennie van der Most die persoonlijk bevriend is met Klaas Dijkhoff benaderd werd om voor miljoenen zijn verliesgevende park Oranjehof te verhuren. Dit park is nu voor het eerst in zijn bestaan winstgevend, maar voor een dorp als Oranje is het desastreus.

Een ander voorbeeld is Steenbergen. Die gemeente had een begrotingstekort en moest, onder tijdsdruk van het COA, snel beslissen om een groot AZC te huisvesten, en wou op deze manier zijn begroting weer kloppend maken. Pas na hevige protesten van bewoners van Steenbergen is dit plan van tafel geveegd.

Want vind jij van deze handelswijze van het COA? Is de kritiek terecht, en zo ja, zou het in de toekomst op een andere manier moeten?
Dat zijn vragen waar zij niets mee kan tenzij zij het beleid aanstuurt bij COA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')