abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159145921
Ah maar dat wordt echt makkelijker hoor! Het scheelt dat L al best groot is, en gewend dat mama soms weggaat (en terugkomt). Toen W nog heel klein was vond ik het ook lastiger dan nu. Maar idd, je relatie heeft ook tijd nodig- en ik geniet ook heel erg van even eruit en iets leuks aantrekken zonder kwijlvlekken en lekker uit eten oid. Vanavond gaan we ook. Nu W groter is huilt hij overigens nog steeds wel als hij in de smiezen krijgt dat ik wegga hoor, maar dat duurt maar even. Een oppas kan nu ook lekker met hem spelen en dan is het al snel goed. :Y
pi_159146851
Chanty, spannend hoor! Dit is iets wat je één keer gedaan moet hebben, denk ik. Als het dan goed gaat, is de drempel weg. :).

Kwak, wij hebben een lampje op ledbatterijen (het beroemde konijntje) en dat laten we als het nodig is ook gewoon de hele nacht aan.

Sneeuwt het bij jullie ook zo? ~:) . Wij hebben vanochtend een proefrit gemaakt in een nieuwe auto, maar op de snelweg was bijna niet te rijden. Beetje jammer. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159146898
Nope, alleen een hagelbuitje net.

Konijntje hebben wij ook, maar vindt ie niet genoeg licht :')

We houden t maar op de cotton balls voorlopig ;)
Kwak
pi_159147013
Nieuwe auto *O* Een van onze eerste spaardoelen :+

Ik heb net een sneu hoopje dozen dat al sinds de verhuizing in wisselende samenstelling in de woonkamer staat opgeruimd, zo fijn!

En +1 op oppas: drempel kan ik me zeker na 1 1/2 jaar en een boel slechte nachten heel goed voorstellen Chanty, maar komt goed!

en als het goed is is de eerste 2017-bruiloft ook geboekt *O* Zo fijn, bekenden die gaan trouwen en in reactie op Het Aanzoek zeggen 'ohhhh dan moeten we JM bellen!' :D :+ ^) *O*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159147017
Als ik al die verhalen over het CB lees, vinden ze ons daar echt echt stom. Wij zijn met 14 maanden geweest en hoeven voorlopig ook niet als ik het goed heb begrepen (B is bijna 23 maanden). Ook in het eerste jaar gingen wij minder dan anderen heb ik het idee. Niet dat ik erheen wil, maar het valt me wel op.

B zit overigens zwaar in de peuter drama buien. Pfff slaan, schreeuwen, "NEEEEEE' en niets willen. Tussen de buien door is ie hartstikke lief maar tijdens zo'n bui laten we hem maar even uitrazen.

Ik heb met plezier alle verhalen weer gelezen hier hoor, maar eigenlijk moet ik weer verder met mijn lesdag van morgen voorbereiden. :D Ik ben zo blij als het volgende week zondagmiddag is. Dan zijn alle deadlines voorbij, alle extra zakelijke meetings van mijn eigen bedrijf achter de rug en krijg ik weer wat adem. Dus ik banjer aso binnen, roep wat over B en :W fijn weekend allemaal!
pi_159147125
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:10 schreef JufMariska het volgende:
Nieuwe auto *O* Een van onze eerste spaardoelen :+

Ik heb net een sneu hoopje dozen dat al sinds de verhuizing in wisselende samenstelling in de woonkamer staat opgeruimd, zo fijn!

En +1 op oppas: drempel kan ik me zeker na 1 1/2 jaar en een boel slechte nachten heel goed voorstellen Chanty, maar komt goed!

en als het goed is is de eerste 2017-bruiloft ook geboekt *O* Zo fijn, bekenden die gaan trouwen en in reactie op Het Aanzoek zeggen 'ohhhh dan moeten we JM bellen!' :D :+ ^) *O*
Alleen kwam er net nadat we deze afspraak gemaakt hadden een mooie offerte voor een opbouw tussendoor gefietst, en allebei gaat 'm waarschijnlijk niet worden. Als we nou niet gingen trouwen dit jaar... :+.
pi_159147298
Oja: therapie-update:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 13:30:18 #168
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159147367
Bijgelezen.

Kwak wat fijn dat het waarschijnlijk niks ergs is, hopelijk is het snel weg.

Die piepschoenen zouden er hier niet inkomen :D Verder irriteer ik me niet zo snel aan geluiden. Alleen koos kiepwagen zet k bij voorkeur uit. Helaas kan Lucas de auto's inmiddels zelf aan doen :')

Verder een hoop herkenbaarheid.

DaD fijn dat I. Weer beter is!

Oh Kwak kun je er geen timer opzetten op die lamp?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159148160
Jm dreumesdans? Muziek? Zwemmen?
Zomaar wat dingen die me even gauw te binnen schieten.
pi_159150181
Oproep!

Zoals jullie wellicht weten ben ik bezig met een (nieuw) prematurenpakket samen te stellen voor hier op Fok!
Het oude pakket is helaas nog niet boven water.
Heb je nog rompers, pakjes, broekjes, shirts, mutsjes, sokken, oid in maat 44 (of kleiner) en je bent bereid dit beschikbaar te stellen voor in het pakket, stuur me dan even een PM.
pi_159151414
Wow Malteser wist niet over dit initiatief maar vind het super dat dit wordt gedaan ^O^
pi_159156427
Chanty, ik hoop dat het lukt een fijne oppas te vinden. Het is echt heel fijn!

Vanochtend was ik met I naar de open dag van het conservatorium. We wonen er heel dichtbij en ze geven ook muzieklessen aan kinderen vanaf 5 jaar. Ik was wel benieuwd. We hebben een open les gezien. Heel schattig, van die zesjarigen op mini-cello's en viooltjes en blokfluiten. I heeft een half uur ademloos op schoot zitten kijken en luisteren.

Daarna schopte ze nog wel even een mooi dramaatje. De trap naar beneden in het conservatorium was vrij hoog. Ze wilde wel graag zelf de trap af met een handje van mij. Maar toen durfde ze toch niet. Maar ze wilde ook niet opgetild worden. Maar ze durfde toch echt niet van de trap. Maar ze wilde toch ook echt niet opgetild worden. Etc. Dus uiteindelijk natuurlijk met spartelend kind in mijn armen de trap afgelopen en beneden aan de trap gooide zichzelf huilend op de grond. En dan natuurlijk zelf beetje vriendelijk blijven lachen naar de mensen om je heen. :s) .

Verder belde mijn moeder nog om te vertellen hoe teleurgesteld ze is dat we de verjaardag van I op zondag vieren. Want daardoor mist zij een kerkdienst. Dat ik met dat soort dingen altijd al rekening houd, bijvoorbeeld ook als ik op zondag op bezoek bij ze ga (dan moet ik dus altijd tussen twee kerkdiensten in komen) doet daar niets aan af. Tja, het is mijn kind en wij (ik ga er ook niet alleen over, maar mijn vriend natuurlijk ook) bepalen nu eenmaal wanneer we haar verjaardag vieren.. Ik ga verder niet erover in discussie of gesprek, hoor het aan, maar merk toch dat ik het vervelend blijf vinden hoe het feit dat zij zo gelovig zijn altijd iets is waar ik maar rekening mee moet houden, het moet altijd weer benadrukt worden, alsof dat altijd belangrijker is dan mijn leven en de manier waarop ik mijn leven inricht. Dat op zaterdag vieren voor I gewoon niet zo handig is, omdat ze na een paar dagen kdv op zaterdag behoefte heeft aan veel tijd met mij en aan rust, is een overweging die voor haar dan niet telt, maar voor mij toevallig wel doorslaggevend is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159156769
O Franny wat herkenbaar dit :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159157563
SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159158924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:03 schreef Malteser het volgende:
Oproep!

Zoals jullie wellicht weten ben ik bezig met een (nieuw) prematurenpakket samen te stellen voor hier op Fok!
Het oude pakket is helaas nog niet boven water.
Heb je nog rompers, pakjes, broekjes, shirts, mutsjes, sokken, oid in maat 44 (of kleiner) en je bent bereid dit beschikbaar te stellen voor in het pakket, stuur me dan even een PM.
Geweldig initiatief O+

Juud79 heeft me laten weten het Fok-prematurenpakketje te hebben, toen L te vroeg geboren werd, maar daarna niks meer gehoord en dat is inmiddels ook alweer 1,5 jaar geleden. Dus misschien is het in de tussentijd weer doorverhuisd, anders even bij haar navragen?

Ik heb nog wat smurfenkleertjes liggen, maar ik merk dat ik het moeilijk vind om er afstand van te doen... :@ Het brengt zoveel herinneringen boven aan die tijd op de NICU, die kleine handjes en zelfs de piepjes van de hartmonitor hoor ik nog als ik die kleertjes in mijn handen heb ;( Maar als ik straks wat minder hormonaal en uitgezwangerd ben :') dan wil ik wel heel graag iets beschikbaar stellen :Y
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:11:42 #176
52229 Chanty
pi_159159732
Ik had vast gereageerd met dat God het haar vast wel vergeeft als ze een dienst mis omwille van de liefde voor haar kleindochter :X maar lastig en aangezien ze zo oud zijn verander je er weinig meer aan. Maar misschien zou het wel goed zijn om eens eerlijk te zijn over je gevoel (niet op een verwijtende toon), maar ik vind het best naar als een moeder zegt tegen haar kind teleurgesteld te zijn. En ik vind het dan nog naarder dat jij dat gevoel omgekeerd ook hebt maar niet de vrijheid voelt dat bespreekbaar te maken.
pi_159160527
Oh Franny -O- de herkenbaarheid. Je weet iig heel goed hoe de dynamiek in elkaar zit. Kiezen om niks te zeggen kan idd. Je weet inmiddels wel dat de situatie niet gaat veranderen, maar wél iets zeggen kan misschien jou wel goed doen?
pi_159160749
Lief van jullie. Er zijn wel eens momenten geweest dat ik voor mezelf ben opgekomen. Maar dan voelt het alsof ik een mug omver blaas. Ze is eigenlijk helemaal niet opgewassen tegen zulk weerwerk en heeft daar geen antwoord op. Dus ik doe dat alleen als ik het idee heb dat ze echt echt te ver gaat. Dat is nu niet het geval. Het feit dat ik me er niet door laten bepalen en mijn plannen er niet voor verander, is op zich al een duidelijke boodschap.
pi_159161254
Ja he, en denk vooral ook aan je lieve I en hoe jij het anders doet. Dat zij niet voor jou hoeft te zorgen en dat ze er mag zijn, dat is de beste langetermijns revanche :* :7 .
pi_159161324
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Dyre het volgende:

[..]

Geweldig initiatief O+

Juud79 heeft me laten weten het Fok-prematurenpakketje te hebben, toen L te vroeg geboren werd, maar daarna niks meer gehoord en dat is inmiddels ook alweer 1,5 jaar geleden. Dus misschien is het in de tussentijd weer doorverhuisd, anders even bij haar navragen?

Ik heb nog wat smurfenkleertjes liggen, maar ik merk dat ik het moeilijk vind om er afstand van te doen... :@ Het brengt zoveel herinneringen boven aan die tijd op de NICU, die kleine handjes en zelfs de piepjes van de hartmonitor hoor ik nog als ik die kleertjes in mijn handen heb ;( Maar als ik straks wat minder hormonaal en uitgezwangerd ben :') dan wil ik wel heel graag iets beschikbaar stellen :Y
Via DM had ik dat inderdaad al begrepen. En ik kan me voorstellen dat afstand doen lastig is. Wellicht heb je nog een neutrale romper in een klein maatje? En als ook dat (nog) te moeilijk is om afstand van te doen, moet je dat niet doen! We komen ook aan een mooi zinvol pakket zonder de spulletjes van jullie mooie L. :*
pi_159166402
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:41 schreef Franny_G het volgende:

Verder belde mijn moeder nog om te vertellen hoe teleurgesteld ze is dat we de verjaardag van I op zondag vieren. Want daardoor mist zij een kerkdienst. Dat ik met dat soort dingen altijd al rekening houd, bijvoorbeeld ook als ik op zondag op bezoek bij ze ga (dan moet ik dus altijd tussen twee kerkdiensten in komen) doet daar niets aan af. Tja, het is mijn kind en wij (ik ga er ook niet alleen over, maar mijn vriend natuurlijk ook) bepalen nu eenmaal wanneer we haar verjaardag vieren.. Ik ga verder niet erover in discussie of gesprek, hoor het aan, maar merk toch dat ik het vervelend blijf vinden hoe het feit dat zij zo gelovig zijn altijd iets is waar ik maar rekening mee moet houden, het moet altijd weer benadrukt worden, alsof dat altijd belangrijker is dan mijn leven en de manier waarop ik mijn leven inricht. Dat op zaterdag vieren voor I gewoon niet zo handig is, omdat ze na een paar dagen kdv op zaterdag behoefte heeft aan veel tijd met mij en aan rust, is een overweging die voor haar dan niet telt, maar voor mij toevallig wel doorslaggevend is.
Zelfs als je geleerd hebt ermee om te gaan, blijft het rot. Onze jongste is vrijdag vijf geworden en mijn moeder komt niet op bezoek. Daar heeft ze in haar beleving goede redenen voor. Zo heeft ze het financieel krap, is het een heel lange reis naar Amsterdam met het openbaar vervoer en hebben we elkaar in november en december al twee keer gezien (in november kwam ze voor de verjaardag van onze oudste en in december bezochten we haar vanwege haar verjaardag). Ze zegt dat ze deze maand nog wel komt, maar ik heb er een hard hoofd in. Vorig jaar zou ze dat ook doen en toen is ze uiteindelijk niet gekomen.

Gelukkig krijgen de kinderen er weinig van mee. Het doet me wel pijn dat ik hen niet echt kan beschermen tegen dit merkwaardige gedrag, maar ik wil geen stampij maken. Een verjaardag hoort een heuglijke gebeurtenis te zijn en geen moetje. Aan mensen die niet kunnen of willen delen in de vreugde ga ik mijn tijd niet verspillen. Ik heb goede hoop dat die houding de beste manier is om de kinderen te wapenen tegen negativiteit en teleurstelling.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_159167863
Ik val weer eens binnen met een vraag, sorry :@

Er zijn veel van jullie die een loopfietsje hebben toch? R. is nu 15 maanden, loopt los, maar weigert op de wheelybug te gaan zitten (er achter aan lopen heeft hij wel maanden gedaan :D ). We hebben een oude loopauto van mij en we hebben een nieuwe loopfiets voor als hij ongeveer 3 is :X :') En een Smart Trike voor buiten. Een vriendin raadde me aan om zo'n goedkoop plastic loopfietsje bij de speelgoedwinkel te kopen, van 10 euro, dat dat zo'n succes was bij haar dik 1 jarige. Mijn man ziet mij aankomen met het hele wagenpark dat we al hebben maar wat raden jullie aan?

En hoe hebben jullie de wheelybug in werking gekregen dat ze eróp gingen zitten? Hij glijdt er meteen af als ik hem erop zet en dat doet hij bewust.
pi_159167925
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 08:33 schreef Hilmo het volgende:

Er zijn veel van jullie die een loopfietsje hebben toch? R. is nu 15 maanden, loopt los, maar weigert op de wheelybug te gaan zitten (er achter aan lopen heeft hij wel maanden gedaan :D ). We hebben een oude loopauto van mij en we hebben een nieuwe loopfiets voor als hij ongeveer 3 is :X :') En een Smart Trike voor buiten. Een vriendin raadde me aan om zo'n goedkoop plastic loopfietsje bij de speelgoedwinkel te kopen, van 10 euro, dat dat zo'n succes was bij haar dik 1 jarige. Mijn man ziet mij aankomen met het hele wagenpark dat we al hebben maar wat raden jullie aan?

En hoe hebben jullie de wheelybug in werking gekregen dat ze eróp gingen zitten? Hij glijdt er meteen af als ik hem erop zet en dat doet hij bewust.
Hier is de ervaring geduld hebben. Er komt een dag dat hij erop gaat zitten. Hier was er pas met 2 jaar interesse maar nu word er ook elke dag nog mee gespeeld.
  zondag 17 januari 2016 @ 08:55:21 #184
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159167954
Jup, hier duwt hij zijn loopdinges ook voor zich uit. Ik denk dat er vanzelf een moment komt dat hij het gaat snappen.
Kwak
  zondag 17 januari 2016 @ 08:59:29 #185
52229 Chanty
pi_159167979
Tsja niet alles dat jij leuk vindt hoeft je kind ook leuk te vinden toch? Ik zou de Wb een tijdje wegzetten en opnieuw introduceren, misschien slaat het dan wel aan. En met wat jullie al hebben zou ik niks meer erbij halen, hij vermaakt zich prima met ander speelgoed toch?
pi_159168030
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 08:33 schreef Hilmo het volgende:

Dat plastic ding van 10 euro hebben wij ook gekregen voor Lou's verjaardag. Die is echt heel onstabiel, de eerste keer erop (op haar eerste verjaardag) viel ze hard op haar zij. Ze vindt haar andere 2 ( :') :') ) loopdingen veel leuker.
pi_159168167
Hier geen loopkarretjes, maar ik vind het juist zooo tof om te zien wat hij doet met vanalles O+ Stoeltje schuiven, spul in andere dingen stoppen, de stofzuiger als wheelybug :+
pi_159168226
Saar heeft zo'n plastic loopding, maar die zit zet ze telkens op zn kop. :') dr hobbelpaard is een groot succes maar alle looptoestanden worden voor alles gebruikt behalve lopen :P
S. 2014
J. 2016
  zondag 17 januari 2016 @ 10:35:35 #189
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159168727
Zo'n plastic ding zag ik ook nooit zo zitten :@. Dan zou ik eerder gaan voor een Pukylino:

Is ook vanaf 1 jaar en een stuk stabieler.

Wij hebben alleen een loopkar en hij gebruikt stoelen en z'n activiteitentafel om achteraan te hobbelen, dat vind ik wel genoeg :@. En als hij straks goed stabiel los kan lopen krijgt hij Draaks loopfiets. Moet em alleen nog even door de spuitcabine jagen aangezien dat ding nog roze is :P.
pi_159169270
Zo'n 10 euroding heb ik hier ook voor F.
Hij gaat er steeds vaker op zitten maar leuker is het m hoog boven je hoofd te tillen :')

Hij heeft ook een heel mooi esthetisch verantwoors houten loopfietsje met 4 wieltjes en die begint nu met 1,5 meer in trek te raken.
  zondag 17 januari 2016 @ 11:58:55 #191
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159169886
Kwak wat fijn van J! :)
En misschien kan je zo'n klik-aan-klik-uit ding met afstandsbediening aan de cottonballs doen. Volgens mij werkt dat ook zonder de deur open te maken.

JM goed dat je er zo positief mee bezig bent! En lekker vroeg voor de 2017 reportage al! *O*

Franny het trap-drama was op dat moment vast niet fijn.. maar je schrijft het heel grappig op :D Eigenwijsje O+

Malteser wat goed! Hopelijk krijg je wat mooie bijdragen.
Hier heb ik maar 1 dingetje in mt 44 (hé Away :P).. maar die wil ik nog even bewaren ;)

Af en toe.. sta ik echt te klapperen met mijn oren door die verhalen over jullie ouders... ongeloofelijk en wat lijkt me dat ontzetten frusterend zo :X

Zo'n pukylino ziet er tof uit! ^O^

Een update voor Snoenk:
Nog steeds gewone poep.. dus het had hier niets te maken met koemelk *O*
Bij O al wat beter?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zondag 17 januari 2016 @ 12:30:06 #192
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159170557
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:58 schreef Radyhyn het volgende:
Kwak wat fijn van J! :)
En misschien kan je zo'n klik-aan-klik-uit ding met afstandsbediening aan de cottonballs doen. Volgens mij werkt dat ook zonder de deur open te maken.

JM goed dat je er zo positief mee bezig bent! En lekker vroeg voor de 2017 reportage al! *O*

Franny het trap-drama was op dat moment vast niet fijn.. maar je schrijft het heel grappig op :D Eigenwijsje O+

Malteser wat goed! Hopelijk krijg je wat mooie bijdragen.
Hier heb ik maar 1 dingetje in mt 44 (hé Away :P).. maar die wil ik nog even bewaren ;)

Af en toe.. sta ik echt te klapperen met mijn oren door die verhalen over jullie ouders... ongeloofelijk en wat lijkt me dat ontzetten frusterend zo :X

Zo'n pukylino ziet er tof uit! ^O^

Een update voor Snoenk:
Bij O al wat beter?
:D oh ja, was ik al bijna vergeten! Dat we allen dachten dat V eerder gehaald zou worden. Gelukkig waren het galstenen!

:* all around voor de rest. Lees wel mee, maar als ik op de computer zit ben ik de foto's aan het uitzoeken op maand. ECHT DOE HET METEEN! (inmiddels ben ik klaar met V's 3e jaar jeuj).
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_159171399
Zijn er mensen die dat niet meteen doen, dan? :+.

Franny, wat lijkt me dat naar om van je ouders mee te krijgen. ;(. :*.

Jongens, SNEEUW! O+. Oh, ik geniet hier zo van.
  zondag 17 januari 2016 @ 13:22:26 #194
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159171811
Away wat toevallig, daar ben ik dit weekend ook mee bezig. Op de pc stonden foto's en video's op de laptop en op de externe schijf.. sommige dubbel.. andere weer niet. Grotendeels zonder systeem opgeslagen.
Ik ben nu in de laatste fase van alles ordenen... eindelijk! Heeft totaal vele maanden geduurd (met tussenpozen) om een goede stuctuur aan te brengen en op elk apparaat hetzelfde te krijgen. Alleen nog foto's van telefoon ordenen.. van vorig jaar... dus bijna klaar.. 2001 tm 2016 *O*

Ben ook bezig met het boek van het eerste jaar van Vic O+
( Zo veel foto's.. en 'maar' 120 pagina's.. ben nog bezig met de eerste maand en ik zit al op pagina 57... ik voorzie een 'deel 2' :X)

SNEEUW! We have it not :(
*jaloers*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_159172147
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 02:41 schreef Claudia_x het volgende:

Gelukkig krijgen de kinderen er weinig van mee. Het doet me wel pijn dat ik hen niet echt kan beschermen tegen dit merkwaardige gedrag, maar ik wil geen stampij maken. Een verjaardag hoort een heuglijke gebeurtenis te zijn en geen moetje. Aan mensen die niet kunnen of willen delen in de vreugde ga ik mijn tijd niet verspillen. Ik heb goede hoop dat die houding de beste manier is om de kinderen te wapenen tegen negativiteit en teleurstelling.
Jij ook hier. :) .
Ja, volgens mij zijn jij en je moeder ook niet erg 'compatible'. ;) . En je jongste alweer 5. Lijkt me een leuke leeftijd. Een vriend van me zei eens "het zijn je ouders maar he". Daar moest ik wel om lachen, want natuurlijk zijn het niet je ouders 'maar', en toch is het goed af en toe het belang van die mensen een beetje te relativeren. :P . Er zijn gelukkig nog veel meer mensen op deze aarde, die inderdaad wel willen delen in de dingen die voor ons belangrijk zijn.

Wat betreft loopwagentjes etc. Ik vond dat ook best een lastige. Mijn schoonouders kwamen dus met dat plastic ding aan. Naast dat ik het gruwelijk lelijk vind, is het ook totaal niet handig. Ik heb het dus ergens achterin onze bijkeuken neergezet. :+ . En I heeft die Pukylino, dat is een prima ding. De wheelybug is hier nooit echt een succes geworden. Gelukkig had ik 'em voor een prikkie op de kop getikt tijdens koninginnedag. Het ziet er leuk uit, maar I schoof zichzelf er ook steeds af en kijkt er nu niet meer naar om. Het grootste succes is hier het houten loopwagentje gebleken van Dille en Kamille, die I heeft gekregen voor haar eerste verjaardag. Daar heeft ze echt al veel mee rondgesjeest. En het wordt ook gebruikt om knuffels in te vervoeren, of blokjes, of wat ze ook maar kan verzinnen. Het lastige is dat je vantevoren gewoon niet weet wat het succes gaat zijn. :') .

En terwijl mijn moeder aan het genieten was van de zoveelste donderpreek in haar gereformeerde kerk ( :') ) zijn I en ik naar een kindervoorstelling geweest in de Kon Schouwburg. Dat was een succes, vooral ook omdat je ervoor en erna in de foyer kon kleuren en rozijntjes eten. :+ . Ze heeft al genoeg geduld en concentratievermogen voor zo'n voorstelling van drie kwartier, maar ze vond het af en toe wel een beetje spannend.

Voor de gelegenheid mocht ze alvast haar verjaardagsjurk aan. Wat is ze groot zo. :o . O+ .

SPOILER
  zondag 17 januari 2016 @ 14:56:31 #196
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159174466
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:58 schreef Radyhyn het volgende:

Een update voor Snoenk:
Bij O al wat beter?
Wat fijn dat het bij V. Geen koemelk is! Bij O. Gaat het nu ook weer wat beter. Maar het gaat al tijden af en aan. Heb alleen nog niets ingeleverd :@ je kan het alleen sochtends inleveren en vaak poept ze ook sochtends en dan ligt de luier al in de vuilnisbak voordat ik eraan gedacht heb :@

Foto's en die dan ook uitzoeken :X
Heb wel een eerste half jaar boekje gemaakt.

Ik dacht dat ik 44 rompers had maar ik denk dat die bij schoonzus belandt zijn. Mocht ze ze niet nodig hebben mogen ze van mij in het pakket.

Franny klinkt als een leuke dag. En je meisje O+ O+
pi_159174786
Ze is echt al heel groot zo Franny! Mooi meisje O+

Zei er iemand poedersneeuw? O+
  zondag 17 januari 2016 @ 15:17:47 #198
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159175136
Mnoh, I'tje is al zo groot!

En Lou in de sneeuw O+ wat een pretbakkes!

Melba is (weer) niet in zijn hum vandah. Huilen, niet eten, alles willen eten, gelukkig wel een goeie lange slaap nu! Straks oma en opa op bezoek, knapt ie ook vast van op. Mag hopen dat die kiezen snel door zijn...
Kwak
pi_159175396
Sneeuwstappers *O*

Hier ook:

En hier ook een puntje van kies nr 1 *) Op een ineens knálrode wang na (nog) niks van gemerkt :@ *klopt af*
  zondag 17 januari 2016 @ 18:25:44 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_159180327
Even tussendoor :') mijn badeend wil sinds twee weken niét meer in bad. Er is niets veranderd aan het ritueel maar ineens is het alleen nog hysterisch schreeuwen en proberen uit bad te klimmen. Zitten gaat ze onder geen beding. Aan haren wassen durf ik niet eens meer te denken. Heeft iemand ervaring / tips? Ik word hier een beetje wanhopig van.

Klein badje in het grote bad en de douche leveren minstens dezelfde vorm van hysterie op.
disclaimer
pi_159180725
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:25 schreef Stormqueen het volgende:
Even tussendoor :') mijn badeend wil sinds twee weken niét meer in bad. Er is niets veranderd aan het ritueel maar ineens is het alleen nog hysterisch schreeuwen en proberen uit bad te klimmen. Zitten gaat ze onder geen beding. Aan haren wassen durf ik niet eens meer te denken. Heeft iemand ervaring / tips? Ik word hier een beetje wanhopig van.

Klein badje in het grote bad en de douche leveren minstens dezelfde vorm van hysterie op.
Badje vullen met water en volgooien met speeltjes en haar ernaast/ermee laten spelen en dan gaandeweg proberen slinks een washand erop los te laten? Misschien dat ze het dan ook weer leuk gaat vinden. Werkt hier wel eens. Of samen in bad?
  zondag 17 januari 2016 @ 18:42:52 #202
52229 Chanty
pi_159180915
Had Amsel niet hetzelfde probleem een tijdje terug SQ? Weet niet wat de oplossing was maar t was relatief simpel.
pi_159182029
Was de oplossing bij Amsel niet iets in de trant van haar betrekken bij het vullen van het badje en zo...? Het was inderdaad iets relatief simpels. Hopelijk vind je ook snel een oplossing SQ, want zo is het voor niemand leuk. ;(.

Franny, wat is ze mooi en groot. O+. Jullie doen ook altijd van die ontzettend leuke dingen samen!

Mariska, zulke mooie foto's!

Wij hadden echt een heel leuke dag. O+. Eerst maakten we een wandeling in de sneeuw...

...vervolgens knutselde Baard een learning tower in elkaar...

...en daarna gingen we in de stad nog iets drinken met vrienden met een dochtertje van I's leeftijd. En dat allemaal ook nog eens na een doorslaapnacht. *).
  zondag 17 januari 2016 @ 20:07:53 #204
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159183609
Wat heerlijk DaD!

Hoe heeft ie die learningtower gemaakt? Ik wil misschien toch wel zoiets voor Melle...
Kwak
pi_159185477
Oh wat fijn Dad! En lekker he, sneeuw! En gave stoel/kruk ding! Omgebouwde IKEA kruk he? Man is niet handig dus wij kopen gewoon die kruk en gaan er wel naast staan ofzo... Op zijn stoel gaat hij ook staan haha.

Sq wat shit zeg! Vullen als ze al in bad zit/staat? Wel verdrietig, zoveel strijd.

Eten is hier ineens drama. Ook sinds een week bultjes op handen en arm. Man zei wel, van de 14 maanden prik op 28 dec, konden ze 10 tot 15 dagen later of zo last van krijgen. Was ik al vergeten. Kan best, want huilen in slaap, moeilijk eten terwijl hij ervoor gewoon bunkerde. Tand voel ik niet, dus denk prikje.

Plastic loopfiets laten we achterwege! Wheelybug gaat een maand naar zolder, top idee ^O^ die pukylino lijkt me gaaf. Wel prijzig en tweedehands niet in de buurt. :*

[ Bericht 8% gewijzigd door Hilmo op 17-01-2016 21:16:22 ]
pi_159185813
Ik krijg het maar lastig bijgelezen hier. Ik heb het de laatste tijd zowel privé (zieke kindjes/allerlei activiteiten met de kinderen) als op mijn werk enorm druk en lees vooral op mijn telefoon bij. Alleen reageren vind ik mobiel zo'n gedoe. :@ Eens kijken wat ik nog onthouden heb van het bijlezen net...

SQ ik heb geloof ik weinig tips voor je badeend. Misschien is samen in bad gaan een idee?

Kwak fijn dat jullie goed nieuws hebben gehad over je man/vriend. :*

Chanty, hoe was het gesprek met de oppas?

Franny wat een lastige situatie met je moeder. Ik vind het knap dat je je nu niet laat beïnvloeden door haar mening. En I krijgt vast hoe dan ook een tof verjaardagsfeestje. Ze ziet er al zo groot uit in haar jurkje. O+

DaD wat een toffe learningtower. Ik moet dat misschien ook maar eens laten maken door mijn man, de mannen vinden het namelijk geweldig om te helpen en zitten nu vaak op het aanrecht om te kijken en te helpen, terwijl op zo'n opstapje staan veel handiger is.

T en S hebben vandaag een supergezellige dag gehad. Ze hebben afgelopen nacht lang geslapen en dat maakt qua humeur echt het verschil tussen dag en nacht. :Y Vanmiddag heb ik na het middagslaapje nog even met T en S in de duinen gewandeld. Wij hebben in de buurt en stuk afgebakend duin waar ook herten, koeien en schapen lopen en dat vonden T en S geweldig. Ze hebben ademloos staan kijken naar de herten, naar ze gezwaaid en dag gezegd toen we weer verder liepen. O+

S heeft nu 2 keer op het potje geplast nadat ik hem vroeg om even te gaan plassen. :o Ik heb vorige week 2 potjes gekocht met het idee om T en S elke avond voor het slapen gaan even op de pot te zetten. Nu heb ik dat 3 keer geprobeerd en 2 keer deed S een plasje. Het is nog een lange weg naar zindelijk worden, maar ik vind het gewoon voor hem al heel cool dat hij blijkbaar toch wel snapt wat de bedoeling is.
pi_159186029
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:07 schreef kwakz0r het volgende:
Wat heerlijk DaD!

Hoe heeft ie die learningtower gemaakt? Ik wil misschien toch wel zoiets voor Melle...
Ik had Baard gevraagd om het even kort op te schrijven. Een uur later had ie dit. :+.
SPOILER
pi_159186497
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik had Baard gevraagd om het even kort op te schrijven. Een uur later had ie dit. :+.
SPOILER
Ik bestel 'm graag :7 ! Wat is Baards levertijd en wat zijn de verzendkosten?
  zondag 17 januari 2016 @ 21:26:39 #209
52229 Chanty
pi_159186552
Baard _O_ :D ik vind het een tof idee. Eens denken of dat iets voor ons is zodat Lucas kan helpen.

Oppas was een erg aardig, rustig meisje. Zo iemand die gewoon uitstraalt dat ze verantwoordelijk en te vertrouwen is. Dus zou haar zo aannemen maar hebben volgende week ook nog een afspraak staan en wil wel kunnen vergelijken. De klik met Lucas is lastig te bepalen want die heeft natuurlijk zijn tijd nodig en was net wakker en wat van slag door het onbekende bezoek maar ze deed wel haar best een hij ontdooide aardig dus dat heb ik wel vertrouwen in :)
pi_159187135
quote:
17s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik bestel 'm graag :7 ! Wat is Baards levertijd en wat zijn de verzendkosten?
Wat zij zegt :D
S. 2014
J. 2016
pi_159187193
Baard _O_

Lastig SQ! Iemand hier had het laatst net zo, ik heb onthouden geloof ik dat stap voor stap alle voorbereidingen samen doen hielp?

Chanty, ben benieuwd!

:* voor de sneue ukken :{
pi_159187435
Toffe tower van Baard zeg! :o
Hier zou dat waarschijnlijk garant staan voor proberen eruit te klimmen of ik loop niet op te letten en loop kind met toren omver :') :D
pi_159187544
Baard. _O_

Chanty fijn dat jullie (en Lucas) een goed gevoel hebben bij dit meisje. Dat geeft in ieder geval hoop. :Y
Goed dat jullie op zoek zijn naar een oppas, want die tijd samen nemen is zó belangrijk. Zeker als je 2 of meer kinderen hebt, want dan draait een groot deel van de dag om de kinderen. Dat is natuurlijk op zich prima en gewoon nodig, maar merk aan mezelf dat ik er echt aan moet denken om ook tijd aan mijn man te besteden. Andersom geldt dat ook trouwens.
Ik ben nu voor Valentijnsdag "a box full of dates" aan het maken voor hem, in de hoop dat we dan minimaal 1x per maand samen iets gaan ondernemen, ook al is het maar iets simpels of kleins. Het weekendje naar Barcelona van afgelopen december heeft echt mijn ogen geopend, ik besefte ineens dat we echt te weinig doen samen sinds we kinderen hebben en ben voornemens daar verandering in te brengen. :)
  zondag 17 januari 2016 @ 21:59:26 #214
52229 Chanty
pi_159188044
Ohhh dat is wel een leuk idee Nikki O+ Wij doen nooit aan valentijnsdag maar misschien een leuk idee om die minimaal eens per maand weg samen (dat willen wij ook) echt in te delen.
  zondag 17 januari 2016 @ 22:03:58 #215
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159188237
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

SPOILER
Tofheid! Baard is een held, bedankt voor de goede uitleg!

Ik ga dit doorseinen naar schoonpa of J denk ik :+
Kwak
pi_159188426
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Baard. _O_

Chanty fijn dat jullie (en Lucas) een goed gevoel hebben bij dit meisje. Dat geeft in ieder geval hoop. :Y
Goed dat jullie op zoek zijn naar een oppas, want die tijd samen nemen is zó belangrijk. Zeker als je 2 of meer kinderen hebt, want dan draait een groot deel van de dag om de kinderen. Dat is natuurlijk op zich prima en gewoon nodig, maar merk aan mezelf dat ik er echt aan moet denken om ook tijd aan mijn man te besteden. Andersom geldt dat ook trouwens.
Ik ben nu voor Valentijnsdag "a box full of dates" aan het maken voor hem, in de hoop dat we dan minimaal 1x per maand samen iets gaan ondernemen, ook al is het maar iets simpels of kleins. Het weekendje naar Barcelona van afgelopen december heeft echt mijn ogen geopend, ik besefte ineens dat we echt te weinig doen samen sinds we kinderen hebben en ben voornemens daar verandering in te brengen. :)
Wat een tof idee! Ik ga het van je stelen denk ik, vind je dat erg?

SPOILER
  zondag 17 januari 2016 @ 22:08:09 #217
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159188451
Oh en veeg me op, kint is na drie uur slapen weer wakker met veertig gaden koorts en zit naast me op de bank mee te dirigeren met Maestro (had ik opgenomen).

Oh nu staat ie op om mij te dirigeren O+
Kwak
pi_159188675
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

SPOILER
Pinterest! Supertoffe ideeën wat dit betreft. Ik heb het tenslotte ook niet zelf bedacht. :D

Kwak je toastje. O+ Wel balen dat hij zo'n hoge koorts heeft. ;( Hopelijk knapt hij snel een beetje op.
  zondag 17 januari 2016 @ 22:16:05 #219
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159188801
:* wat rot Razz, je spoiler bedoel ik.
Kwak
pi_159188887
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

SPOILER
Heel herkenbaar :@ Ik heb zwanger ook nog eens nul behoefte aan intimiteit, dus dat staat op het laagste pitje ooit. Ik denk wel dat ik deze keer eerder de baby even bij een opa en oma laat om samen iets te doen, want het is echt zo belangrijk idd om tijd samen te hebben. Al is het maar een uurtje door de Ikea banjeren ofzo.

Ik lees wel mee, maar reageer half merk ik :X

Er was laatst iemand die tips vroeg voor zijn? dreumes en naast dat ik idd gewoon mee zou gaan in zijn wensen is het toch ook erg fijn dat jullie de oplossing wel weten. Er zitten genoeg ouders met de handen in het haar omdat hun kindje niet blij is in bed, maar ook niet getroost wil worden bij de ouders. Fijn je kind volgen en het groeit vanzelf een andere kant op :) Hier is het iig precies hetzelfde en soms gaat het een hele tijd goed en soms slaapt ie weer een week bij ons. Zolang we maar slapen is het prima!

Die sneeuwfotos! O+

Nikki :*

En redelijk fijn nieuws voor kwakman :) beterschap voor je mini!
pi_159189389
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:25 schreef Stormqueen het volgende:

Hier maakte het verschil of we haar in een badje vol water zetten (was paniek) of het badje pas lieten vollopen als ze er al in zat (grote pret). Geen idee waarom een vol bad opeens een issue was van de ene op de andere dag.

Douche is ook heel lang drama geweest. Was ook opeens voorbij, nu klimt ze er zelf in en is het constant schaterlachen omdat die straal zo kietelt O+

Kan iemand mij ondertussen vertellen hoe ik mijn kind een keer vóór 22u in bed kan krijgen, bij voorkeur slapend en niet gillend? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 18-01-2016 08:47:38 ]
pi_159190086
SPOILER
Anyway. Genoeg geklaag. Ik zag zoveel sneeuwfoto's hier vandaag, ben er jaloers op O+! Hier was bijna niks gevallen helaas.

We hadden wel een fijne dag bij mijn ouders, mijn vader werd vrijdag 75 jaar en we hebben daar gebruncht vandaag om het te vieren. Mijn moeder heeft A. lekker verwend met aardbeien en poffertjes O+ , A heeft opa geholpen met cadeautjes uitpakken (en was daarna wel even verdrietig dat het niet voor haar was :') ) en we hebben door het mini-laagje-sneeuw gewandeld. Ze wordt zo snel groot nu, soms schrik ik er van!

Paar foto's van deze fijne dag:
SPOILER
pi_159191672
Oh razz wat is het toch een pretletter! O+

Baddrama lijkt mij vervelend van de 1 op andere dag...hoop dat het hier wegblijft.

Saar had vandaag een speeldate met S. van Hilzillah en die 2 zijn zo vreselijk lief samen. Knuffelen en kusjes geven in de tent... mijn kind is pas 1.5 maar een echt kamikaze kroeler :') O+

En vanavond liep ze zo door het huis;

Verder is t ff blegh in huis.
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_159192284
Razz, heel goed om bewust tijd voor elkaar te gaan maken (ook met een mini-baby!). Het is ook superveel wat er allemaal op jullie bordje ligt. Blijven investeren in elkaar, en het gesprek toch maar aan blijven gaan. Ik moet dat bij mijn vriend ook weleens forceren (dan kan ik ook echt heel vervelend worden, :@ :+ ), en dat is dan even heel lastig maar het levert wel wat op meestal. :* .

En dat zeg ik na een avondje uit eten, met onze vaste oppas thuis bij I. Dat is ook echt een heel leuk meisje, die het heel goed doet met I. O+ . Echt zo heerlijk om samen even eruit te zijn en te genieten van lekker eten en gezellig te kletsen.

DAD, jullie doen ook zoveel leuke dingen altijd!! _O- . :) .Om maar te zwijgen van jullie geweldige smaak en inrichting van het huis en hoe alles zo mooi bij elkaar past en hoe Baard even zoiets leuks in elkaar flanst etc etc. O+ .

Ik vind de foto's van alle kindjes in de sneeuw prachtig O+ . Hier in DH is er geen spoortje sneeuw te bekennen.
pi_159194706
Jeetje GM wat een beslissing maar wat moedig :* wat erg dat de hondjes niet saar accepteren ;( Kan je contact met die mensen houden of is dat niet de bedoeling?

Jeetje wat doen jullie veel met jullie partner :@ Wij doen nauwelijks wat samen... Ja zo nu en dan even kort winkelen maar ja.
  maandag 18 januari 2016 @ 07:27:31 #226
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159194793
Gm wat moeilijk :* maar ik denk wel de beste beslissing. Sterkte

Ik heb het er gisteren met man over gehad of hij vind dat we te weinig samen doen (O. Gaat eigenlijk altijd mee als we iets doen) maar we missen beide geen tijd met elkaar, ze hoort er nu ook gewoon bij O+

Moet wel zeggen, om half 8 ligt ze op bed en hebben we de avond voor onszelf dus we hebben ook wel de tijd om dingen te bespreken of gewoon samen op de bank te hangen of weet ik veel wat.
En af en toe een avond naar vrienden oid en dan blijft de ander thuis.
pi_159195175
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 07:00 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje GM wat een beslissing maar wat moedig :* wat erg dat de hondjes niet saar accepteren ;( Kan je contact met die mensen houden of is dat niet de bedoeling?

Jeetje wat doen jullie veel met jullie partner :@ Wij doen nauwelijks wat samen... Ja zo nu en dan even kort winkelen maar ja.
Bij de 1 kan ik ook regelmatig langs, die is in de buurt gebleven, en als de speeddate vandaag goed gaat dan houden we wel contact.
S. 2014
J. 2016
  maandag 18 januari 2016 @ 09:24:49 #228
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159195568
GM, heftige beslissing ;(. Sterkte!

Man en ik doen eigenlijk ook niet zoveel samen :@. We zijn het afgelopen jaar een keer uit eten geweest en in het competitieseizoen zijn we op zondag samen op de racebaan, maar dan zien we elkaar eigenlijk ook amper.

Kennen jullie de grap al van de wanslapende Piranha die in ons bed wél doorslaapt?
Afgelopen zaterdag hadden we Piranha's verjaardagfeest en daar kwam dit ter sprake. Nou blijkt manliefs oom de gave te hebben om aardstralen/wateraders op te sporen en hij wilde dat wel proberen op Piranha's kamer.
Nou blijkt hier midden door de woning zo'n straal te lopen, en daarmee precies over Piranha's bed te gaan 8)7. Duswe hebben ter plekke z'n kamer nog verbouwd en de vanaf zaterdagavond word hij nog maar 1x wakker ipv minimaal 3x :?.
Normaliter geloof ik niet zo in dat zweverige gedoe maar zou het dan echt zo zijn dat hij daar last van had?!
pi_159195602
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:24 schreef NotTheSame het volgende:
GM, heftige beslissing ;(. Sterkte!

Man en ik doen eigenlijk ook niet zoveel samen :@. We zijn het afgelopen jaar een keer uit eten geweest en in het competitieseizoen zijn we op zondag samen op de racebaan, maar dan zien we elkaar eigenlijk ook amper.

Kennen jullie de grap al van de wanslapende Piranha die in ons bed wél doorslaapt?
Afgelopen zaterdag hadden we Piranha's verjaardagfeest en daar kwam dit ter sprake. Nou blijkt manliefs oom de gave te hebben om aardstralen/wateraders op te sporen en hij wilde dat wel proberen op Piranha's kamer.
Nou blijkt hier midden door de woning zo'n straal te lopen, en daarmee precies over Piranha's bed te gaan 8)7. Duswe hebben ter plekke z'n kamer nog verbouwd en de vanaf zaterdagavond word hij nog maar 1x wakker ipv minimaal 3x :?.
Normaliter geloof ik niet zo in dat zweverige gedoe maar zou het dan echt zo zijn dat hij daar last van had?!
Je zou toch denken dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit... Ik heb het ook wel vaker gehoord, dat een kind ineens beter ging slapen als de kamer was verbouwd.
Hopenlijk zet het door.
S. 2014
J. 2016
  maandag 18 januari 2016 @ 09:42:54 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_159195825
Zo, en nu écht bijgelezen.

Een dekbedje overweeg ik pas als ze naar een groot bed gaat. Ze heeft iets te sterke klimdrang (wat blue ook al aangaf.) Ik zie ook de "noodzaak" niet zo van het kind eerder onder een dekbed leggen, ze taalt er verder ook niet naar.

Kwak, wat betreft dat lampje, ik zat te denken. Hebben jullie bovenlichten boven de slaapkamerdeuren? Zo ja, is het een idee om een felle lamp op de overloop te hangen, die dan de kamer in schijnt? Die kun je namelijk uit doen zonder zijn kamer in te komen.

Loj, jaloezie kan ik niet benoemen omdat Mauw geen siblings heeft, maar ze wil soberso de hele fucking dag op schoot / op de arm momenteel. Ik word er echt tureluurs van, maar wat kwak al zegt, het zal wel weer overgaan :')

Mariska, fijn dat het allemaal weer een beetje lichter wordt voor je, ik hoop dat de lijn zich doorzet O+

Franny, ik moet altijd zo lachen om de peuterbuien van I :') Het voelt allemaal als mijn voorland! :D En wat frustrerend, van je moeder. Jouw moeder is ook best op leeftijd toch? Dan verander je waarschijnlijk de aard van het beestje toch niet meer. Maar goed, haar kleindochter is maar eens per jaar jarig en ze zal vast niet naar de hel gaan voor het skippen van een kerkdienst. Of zit het dieper? (ik kan helemaal niks met religie, sorry :'))
En wat een mooie foto van een mooie meid, ze wordt echt groot joh O+

Hilmo, misschien alweer spuit 11, maar op de wheelybug blijft Mauw ook nog niet zitten. Ze gebruikt hem als knuipwagen (knuipen = de knieshuffle move). Ik heb wel een Pukylino overgenomen van Lamb29 en daar fietst ze wel op. Ik zou het gewoon afwachten, het komt vanzelf ;)

Foto's.... ik krijg al hoofdpijn als ik er aan denk. Volgende onderwerp :')

Sneeuwlou en sneeuwlucas en sneeuw-I O+ Hier in het zuiden helaas geen sneeuw, maar jullie plaatjes zijn prachtig!

DaD, tof! Ik heb dat ding ook al een tijdje op de planning staan, vindt ie het leuk? Mauw wil ook altijd in de pannen kijken als ik kook en koken met 1 arm is kut :D

Gewoon een dikke knuffel voor Razz en O+ O+ voor je knappe meisje met d'r kapsel O+

En een boks voor de weinig samen doen-relaties :') Als we vrij zijn is hij meestal aan het klussen en ben ik dus het kind aan het vermaken. En gezien ik vier dagen werk voelt het ook niet chill om haar nóg meer bij oppassen te dumpen om uit te gaan ofzo. We doen het wel soms, maar niet met een frequentie ofzo :') Als we iets leuks doen is het meestal een bordspelletjesavond bij ons thuis, maar dat vinden we dan ook allebei erg tof en m'n kind kan gewoon thuis blijven ;)

GM, ik dacht altijd te lezen dat saar en de honden dikke matties waren? Anyway, sterkte met alles!
disclaimer
pi_159195883
Toen saar nog minimini was ging het ook goed, Samen slapen en op t speelkleed liggen, maar hoe meer zij ging bewegen hoe enger zij het vonden worden, en nu is de dame los... en snel... met gevolgd dat ze dus de hele tijd apart zitten omdat het in 1 ruimte gewoon niet gaat. En dan kom je dus op dit punt... ;(
S. 2014
J. 2016
pi_159196060
GM, wat naar.. Sterkte!
SQ etc: koken-met-1-hand-boks :')
NTS jeetje, dat zou wat zijn :o Hoop dat dit doorzet!
pi_159196933
GM, het lijkt me echt een supermoeilijke beslissing. Het idee dat ik mijn kat weg zou moeten doen vanwege I.. pfff. Maar ik snap je overweging heel goed. Het is voor alle partijen gewoon niet fijn zo. Ik ben opgegroeid met een herdershond die er al was voordat ik geboren werd. En die heeft mij nooit echt geaccepteerd. Was ook regelmatig aan het grommen naar me. Dat was niet leuk.

SQ, goed nieuws. Ik ben vanochtend alleen naar de wc gegaan een verdieping lager terwijl I aan het kleuren was en geen probleem maakte toen ik zei dat ik even naar de wc was. Dus ja, op een dag wordt het minder. *O* . Ik herken je verhaal over vier dagen werken en dan niet ook nog je kind weer willen overdragen aan een oppas.

En I heeft een nieuwe uitvinding: liegen! :o . Vanochtend gooide ze een beschuit met jam op de grond. Toen ik na een minuut vroeg hoe dat beschuit op de grond terecht was gekomen en wie dat had gedaan zei ze: papa! Om er vervolgens aan toe te voegen: papa stout! Toen ik zei dat dat wel een beetje gek is omdat papa er helemaal niet is en naar z'n werk is, keek ze me heel boos aan. :') . 'Papa daan!" Gewoon volharden in je leugen. _O- .

Ondertussen heb ik hier voor het eerst van haar leventje een beetje ziek kind. Ze heeft rode wangetjes, verhoging, moest om niets heel hard huilen. Dus nu zit ze met een dekentje op de bank Mickey Mouse te kijken.
  maandag 18 januari 2016 @ 11:00:42 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_159196960
Omg Franny :')! Schurk! :D
Arme papa ook _O-
En beterschap natuurlijk :*
disclaimer
pi_159197012
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Wat zij zegt :D
Dus dit^^
  maandag 18 januari 2016 @ 11:06:35 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_159197071
Amsel, ik ga je badtip trouwens proberen, dank je. Ik hoop echt dat het over gaat :')

En wat betreft het huilen met naar bed gaan, dat is hier ook ineens. Alleen is het dan na een paar minuten vaak wel stil, echt van de een op de andere seconde bam, stil :') Net als toen ze nog een minibaby was, en ik door het bovenraampje naar binnen ging gluren om te kijken of ze nog wel leefde :') Houdt ze het lang vol?
disclaimer
pi_159197460
Een +1 op SQ bijlees-post O+

I aan't liegen :D Ruime fantasie heet dat nu toch nog? ;)

Huilen met naar bed gaan is hier ook ineens. :{ Maar de ervaring leert wel dat als ik ga kijken het nog langer duurt voordat hij slaapt :@

In het weekend nog in bed sussen is er ook niet meer bij; 'o-bijten & aakejen' moeten we :Y)
Veel samen ondernemen doen wij ook niet. Af een toe een etentje/avondje uit maar verder op pad met z'n 3 of apart van elkaar. Volgende maand heb ik wel een verrassingsavond gepland met eten/theater :+
pi_159197507
Oh Franny, wat een boef die I :o

Wij hadden een drama queen aan tafel vanmorgen, boos om ongeveer alles :') Toch wat last van z'n kiezen (yup, meervoud :@ J zag ook op links een puntje vanmorgen..) denk ik. Hij ligt nu in bed tegen z'n konijnen te beppen ;)
pi_159197523
quote:
2s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:59 schreef Franny_G het volgende:
Razz, heel goed om bewust tijd voor elkaar te gaan maken (ook met een mini-baby!). Het is ook superveel wat er allemaal op jullie bordje ligt. Blijven investeren in elkaar, en het gesprek toch maar aan blijven gaan. Ik moet dat bij mijn vriend ook weleens forceren (dan kan ik ook echt heel vervelend worden, :@ :+ ), en dat is dan even heel lastig maar het levert wel wat op meestal. :* .

En dat zeg ik na een avondje uit eten, met onze vaste oppas thuis bij I. Dat is ook echt een heel leuk meisje, die het heel goed doet met I. O+ . Echt zo heerlijk om samen even eruit te zijn en te genieten van lekker eten en gezellig te kletsen.

DAD, jullie doen ook zoveel leuke dingen altijd!! _O- . :) .Om maar te zwijgen van jullie geweldige smaak en inrichting van het huis en hoe alles zo mooi bij elkaar past en hoe Baard even zoiets leuks in elkaar flanst etc etc. O+ .

Ik vind de foto's van alle kindjes in de sneeuw prachtig O+ . Hier in DH is er geen spoortje sneeuw te bekennen.
Franny, ik zei het niet om vervolgens zelf bedolven te worden onder de lieve woorden, hoor. :D.

En dames, jullie (mannen) kunnen dat echt zelf, hoor! Het kostte ons een ritje IKEA, een ritje bouwmarkt, en daarna is hij er nog ongeveer twee uur mee bezig geweest. Als je de balken en latjes in de bouwmarkt laat zagen (als je een klantenkaart hebt, doen ze dat vaak wel gratis), is het nog sneller. Ik ben bang dat de verzendkosten vooral de boel de moeite niet meer waard maken, anders. :+.

Razz. :*. Het is bij ons ook wel een beetje een dingetje. En dan hebben jullie ook nog zo'n heftige tijd achter de rug. Ik vind het Valentijnsdagcadeauidee van Nikki wel echt tof! Ik moet ook wel even met iets goeds komen, ergens, na die dertig verjaardagscadeautjes. :D.
  maandag 18 januari 2016 @ 11:33:57 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_159197587
gaan jullie kinderen nu ook Mauw allemaal inhalen met het gebit?
Die sjokt straks echt met alles achter de meute aan :')
(okee, behalve qua peuterdriftnijd, daar is ze nog wel vroeg mee _O-)
Sterkte JM, hopelijk zijn ze snel door!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')