Is toch gewoon goed advies.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:13 schreef trabant het volgende:
[..]
Heb je al naar buiten gekeken? Het giet pijpenstelen. Daarbij is er ook zoiets als werk.
Volgens mij is er geen enkel preventief wormmiddel. (Vraag het voor de zekerheid even aan onze dda)quote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb voor m'n kat Mansonil Wormmiddel gekocht (tabletvorm). In de bijsluiter staat dat dit voor behandeling is van verschillende besmettingen. Behandeling is in deze ook voorkoming? Eerste keer dat ik deze tabletten gebruik (Heb normaal een pasta).
Hmm oké. Omdat het advies is een volwassenen kat 4x per jaar te ontwormen (wat ik dus ook doe) dacht ik dat het preventief werkte. Blijkbaar niet dus.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:47 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen enkel preventief wormmiddel. (Vraag het voor de zekerheid even aan onze dda)
Als je het vandaag gebruikt en ze eet dit weekend een besmette muis heeft ze weer wormen.
Hahaha, die van mij ook.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 15:01 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik kijk de kattenbak goed na, en de katten zijn nog niet met muizen naar huis gekomen.
De oudste komt de tuin niet uit en de jongste komt met een dikke regenworm thuis
Hoe gaat het met de poezenjacht?quote:Op maandag 1 februari 2016 23:46 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Mijn broertje heeft haar toen hij maar huis ging mogelijk gezien, maar na drie stappen haar richting op was ze er weer vandoor en konden we haar niet meer vinden. De plekken waar ze tot nu toe gezien is zijn wel binnen een straal van 200 meter, en in de buurt van mijn flat dus ik hoop haar de komende dagen te kunnen vinden en hopelijk ook te vangen. Tot nu toe was ik steeds te laat met de reiskooi en shirt maar die neem ik nu dus mee als ik ga rondkijken.
Poes die kwijt is, is buiten gezien.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:46 schreef Rauw. het volgende:
Over de poes die kwijt is van vorige pagina;
Die van ons maakt ritsjes onderin de meubels open en klimt erin. Zou vreemd zijn als hij er een paar dagen blijft zitten maar misschien erg bang?
Vraagje; kat (9maanden oud) is recent (2 weken geleden) geopereerd aan z'n poot maar het is nu allemaal weer goed, wel moet hij eigenlijk nog 1 of 2 weken rust houden, dit lijkt schier onmogelijk.
Iemand tips waardoor hun katten rustig worden?
Die geeft een stofje af waar katten rustig van worden.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:29 schreef Rauw. het volgende:
Hij zit als wij niet thuis zijn op een kamer waar hij niet kan klimmen inderdaad.
Maar ik vind het zo zielig om hem op te sluiten in de slaapkamer wanneer wij ook gewoon thuis zijn.
Wat doet zo'n stekker?
Misschien kan hij ipad spelletjes spelen waarmee hij zijn poot niet belast?quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:46 schreef Rauw. het volgende:
Over de poes die kwijt is van vorige pagina;
Die van ons maakt ritsjes onderin de meubels open en klimt erin. Zou vreemd zijn als hij er een paar dagen blijft zitten maar misschien erg bang?
Vraagje; kat (9maanden oud) is recent (2 weken geleden) geopereerd aan z'n poot maar het is nu allemaal weer goed, wel moet hij eigenlijk nog 1 of 2 weken rust houden, dit lijkt schier onmogelijk.
Iemand tips waardoor hun katten rustig worden?
Helaas nog niets gevonden. Ik heb wat 'nieuw' kattengrit neergegooid om het geurspoor vers te houden en verder overal posters opgehangen, op diverse sites gemeld, en contact met het asiel. Na maandagavond heb ik haar niet meer gezien.quote:Op woensdag 3 februari 2016 08:09 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de poezenjacht?
had je al dierenambulance of plaatselijke asiel gebeld on te kijken of poes al gevonden is?quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:15 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Helaas nog niets gevonden. Ik heb wat 'nieuw' kattengrit neergegooid om het geurspoor vers te houden en verder overal posters opgehangen, op diverse sites gemeld, en contact met het asiel. Na maandagavond heb ik haar niet meer gezien.
Gisteravond heb ik nog een paar uur door de wijk gelopen. Mijn oom heeft met zijn vriendin een opname gemaakt waarin ze haar roepen, en met die opname op repeat rondgelopen. Ook had ik het t-shirt bij me en de reismand die naar haar ruikt. Maar helaas niets gezien of gevonden.
Vanavond laat kan ik weer even gaan zoeken.
Veel.poezen hebben een hekel aan de reismand omdat ze een link met dierenarts o zo,leggen. Ik zou echt een vangkooi proberen te krijgen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:15 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Helaas nog niets gevonden. Ik heb wat 'nieuw' kattengrit neergegooid om het geurspoor vers te houden en verder overal posters opgehangen, op diverse sites gemeld, en contact met het asiel. Na maandagavond heb ik haar niet meer gezien.
Gisteravond heb ik nog een paar uur door de wijk gelopen. Mijn oom heeft met zijn vriendin een opname gemaakt waarin ze haar roepen, en met die opname op repeat rondgelopen. Ook had ik het t-shirt bij me en de reismand die naar haar ruikt. Maar helaas niets gezien of gevonden.
Vanavond laat kan ik weer even gaan zoeken.
Ik zou dat kunnen proberen, maar het is niet heel praktisch om daar mee rond te gaan zeulen. Als ik het ding in de wijk zet ben ik bang dat hij snel gestolen wordt.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:13 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Veel.poezen hebben een hekel aan de reismand omdat ze een link met dierenarts o zo,leggen. Ik zou echt een vangkooi proberen te krijgen.
Vangkooi neerzetten en dan op een kleine afstand in de auto toezicht houden.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:57 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik zou dat kunnen proberen, maar het is niet heel praktisch om daar mee rond te gaan zeulen. Als ik het ding in de wijk zet ben ik bang dat hij snel gestolen wordt.
Overigens kreeg ik telefoon van de buurtwacht, ze hebben gezien haar in de struiken bij het buurtcentrum, vlakbij de plek waar ze eerder ook gezien is. Ik ben er natuurlijk meteen naartoe gegaan, heb een opname van haar baasje afgespeeld en een half uur rondgekeken maar helaas geen poes gezien. Morgen maar weer gaan kijken.
Ik kreeg ook de tip een blikje natvoer mee te nemen, mogelijk dat de honger en bekende geur haar over de streep trekt om zich te laten zien.
Ik heb geen auto helaas. Zou het wel makkelijk maken, ook om zo'n ding te vervoeren.quote:Op donderdag 4 februari 2016 02:02 schreef DaMook het volgende:
[..]
Vangkooi neerzetten en dan op een kleine afstand in de auto toezicht houden.
Je noemt hier iets heel specifieks waarbij ik niet denk dat er snel 1 op 1 vergelijkingsmateriaal is.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:39 schreef vincm het volgende:
... maar ik wilde hier eigenlijk vragen of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en wat de ervaringen zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Farts are jazz to assholes
Katren hebben sterke spieren rondom hun heup en zijn meester in pijn verbergen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:45 schreef vincm het volgende:
Inmiddels weet ik dat het om 'epifysiolyse', een breuk van de heup waarbij de heupkop los komt van de rest. Die is nog in het gewricht blijven zitten en de heup is verder los. Het past bijna helemaal in het plaatje wat hier geschetst wordt: 15 maanden oud, maine coon, vrij groot voor z'n leeftijd (7,35kg), gecastreerd vlak voor zijn 1e verjaardag (11 maanden).
Dat komt toch niet vanzelf weer goed?quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:45 schreef vincm het volgende:
Inmiddels weet ik dat het om 'epifysiolyse', een breuk van de heup waarbij de heupkop los komt van de rest. Die is nog in het gewricht blijven zitten en de heup is verder los. Het past bijna helemaal in het plaatje wat hier geschetst wordt: 15 maanden oud, maine coon, vrij groot voor z'n leeftijd (7,35kg), gecastreerd vlak voor zijn 1e verjaardag (11 maanden).
Bij bepaalde breuken kan een kat het kapsel van dat gewricht zodanig ontwikkelen dat deze de functie en stabiliteit overneemt. Maar ideaal is dat niet en -zoals ik al postte- was bij de heupbreuk van mijn opvanger het risico flink aanwezig dat ze op jonge leeftijd arthrose zou ontwikkelen of pijn zou krijgen door schurende botdelen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat komt toch niet vanzelf weer goed?
Update?quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:15 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik heb geen auto helaas. Zou het wel makkelijk maken, ook om zo'n ding te vervoeren.
Helaas niet gevonden.quote:
Dat is wat ik ook lees. Ik las op verschillende plekken dat de eerste dagen een kat te bang is om zich te laten zien en ze uiteindelijk van de honger wel naar buiten komt.quote:Op maandag 8 februari 2016 11:42 schreef Lienekien het volgende:
Klote.
Kan. Zelf geen ervaring mee. Had een collega die na meer dan drie weken haar kat weer vond. Herinner me dat na een bepaalde tijd een kat van de honger weer tevoorschijn komt.
Amivedi ook gemeld? FB voor vermiste/gevonden katten in jouw dorp/stad?quote:Op maandag 8 februari 2016 11:57 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook lees. Ik las op verschillende plekken dat de eerste dagen een kat te bang is om zich te laten zien en ze uiteindelijk van de honger wel naar buiten komt.
Ik baal er ook van, vind het ook zo lullig voor haar baasjes.
Ik ga morgen wat nieuwe posters printen en ophangen. Degenen die ik had opgehangen zijn bijna allemaal verregend.
Zou kunnen, mijn kat drinkt ook bijvoorbeeld alleen als het bakje haar aanstaat. Moet dikwijls het bakje veranderen, heb nu ook 2 bakjes staan. Anders drinkt ze totaal niet. Heb ook een fontein gehad tot ze het niks meer vond, misschien toen ook iets met het filter.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:33 schreef Klare het volgende:
Misschien ligt het aan de regen maar onze kat heeft de laatste dagen bedacht dat het leuk is om de drinkfontein om te gooien. (We hebben de catemate.) Eerst alleen het exemplaar in de keuken maar vandaag moest de fontein die op de kattenkamer staat er ook steeds aangeloven. Ik heb ze allebei even weg gezet want het ging nog geen minuut goed. Ook een stenen bakje met water werd per direct omgegooid. Wat te doen? Ik wil dat ze goed kunnen drinken maar kan er ook niet constant naast gaan zitten om de kat (we hebben er 2, het is er 1 die steeds omgooid) in de gaten te houden. Misschien een wilde gok maar zou het kunnen dat het filter vervangen moet worden en het ding daardoor anders ruikt/geluid maakt? Of slaat dat negens op....
Ik heb een oud aquarium als drinkbak, met een koolfiltertje erin. De katjes drinken er goed uit, in plaats van hele filtertjes vervang ik de watten en het is ook niet zo'n geklieder meer met water. Zo'n bakje is ook te zwaar om even om te kunnen gooien. Misschien is dit ook wat voor jou en je katten?quote:Op maandag 8 februari 2016 18:33 schreef Klare het volgende:
Misschien ligt het aan de regen maar onze kat heeft de laatste dagen bedacht dat het leuk is om de drinkfontein om te gooien. (We hebben de catemate.) Eerst alleen het exemplaar in de keuken maar vandaag moest de fontein die op de kattenkamer staat er ook steeds aangeloven. Ik heb ze allebei even weg gezet want het ging nog geen minuut goed. Ook een stenen bakje met water werd per direct omgegooid. Wat te doen? Ik wil dat ze goed kunnen drinken maar kan er ook niet constant naast gaan zitten om de kat (we hebben er 2, het is er 1 die steeds omgooid) in de gaten te houden. Misschien een wilde gok maar zou het kunnen dat het filter vervangen moet worden en het ding daardoor anders ruikt/geluid maakt? Of slaat dat negens op....
Jep, ze is Facebook over gegaan, op de vermiste huisdierenfb, op de chipsets, amivedi en de dierenbeschermingsite allemaal gemeld.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Amivedi ook gemeld? FB voor vermiste/gevonden katten in jouw dorp/stad?
Yep, hier 2 broers, broer 1 weegt ruim 6 kilo en ligt stukker lichter op je dan broer 2, die weegt net geen 4 kg.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:24 schreef Meike26 het volgende:
Wij zitten hier de laatste tijd ook met een kattenvraag.. maar niet al te serieus gelukkig![]()
De laatste weken/maanden liggen onze 2 poezenbeesten graag op onze buik of benen als we op de bank liggen tv te kijken. We hebben een rode kater en een kleine bruin-grijze poes, broer en zus van elkaar en bijna 8 jaar oud inmiddels.
Nu heeft Poes een bepaald truukje waardoor zij de zwaartekracht 2 keer zo hard aan haar gaat trekken dan dat Rooie dat doet. Als Rooie op één van ons ligt, is er niet zoveel aan de hand, Poes daarentegen, die trouwens lichter en kleiner is dan Rooie Man, kan op dezelfde plek echt 2 tot 3 keer zo zwaar op je liggen. Ze ontspant gewoon helemaal. Er word wel eens gezegd, dat een dronken persoon zwaarder weegt dan een gezond en onbeschonken persoon, maar poes drinkt niet..![]()
Is hier een logische verklaring voor ? Meer ervaringen wat betreft poezen-zwaartekracht?
ik heb gras op mijn balkon speciaal voor de poesquote:Op zondag 14 februari 2016 19:37 schreef Cue_ het volgende:
Plus dat ie ineens aan allerlei gras gaat zitten eten enzo.
Maar dat zou gewoon allemaal goed moeten gaan natuurlijk.
Inmiddels is de kat geopereerd (vorige week vrijdag) waarbij de heupkop is weggehaald (=heupkopresectie).quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:45 schreef vincm het volgende:
Nee, die andere helft is een cadeautje voor jou.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:17 schreef Cue_ het volgende:
Nou.. De kat heeft z'n eerste muis gevangen en meegenomen t huis in...
En, half opgegeten. Hopelijk de rest straks ook
Ik had er een van zooplus. Beviel destijds kat zeer goed. Toen ik ging verhuizen naar een woning zonder centrale verwarming heb ik hem weggedaan. Nu heb ik weer CV en ga binnenkort weer eentje aanschaffen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:09 schreef valentijn101 het volgende:
Wie heeft er ervaring met radiator hangmatjes voor katten?
Ik wil er een paar aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Waar moet ik op letten? Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Welke moet ik zeker niet hebben?
Help!
Ik heb ook enkel op de slaapkamer een verwarming waar ze gebruik van kunnen maken. (Rest is vloerverwarming en zo) daar moeten er dus 3 aan komen te hangen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:03 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb er 1 van Bol.com.
Voor mijn gevoel zijn de meesten hetzelfde, enkel een ander kleurtje/motiefje.
Die van mij vindt hem wel erg fijn, ligt daar in z'n kamer altijd op.
In de woonkamer boeit hem het niet, dan ligt ie gewoon op de bank. (wel zo gezellig)
Ik heb er twee en volgens mij heb ik de allegoedkoopste bij de dierenwinkel weggehaald. Zolang je frame stevig is, kun je een scheurend stofje altijd makkelijk vervangen. Maar mijn twee exemplaren heb ik al jaren, wordt elke dag op gelegen en die zijn nog steeds prima. Ook de stof.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:55 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik heb ook enkel op de slaapkamer een verwarming waar ze gebruik van kunnen maken. (Rest is vloerverwarming en zo) daar moeten er dus 3 aan komen te hangen.
De reviews bij de radiator hangmatten helpen ook niet echt. De een geeft het 5 sterren en de ander klaagt over frames die breken en stof dat snel scheurt![]()
Ik heb natuurlijk wel een stevig frame nodig. (Een hoes kan ik zelf eventueel nog wel vervangen)
Toen gedacht om deze te kopen en voor de verwarming te zetten.
[ afbeelding ]
Maar daar lees ik ook alleen maar dat katten er niet in kunnen kruipen, het ding omvalt en de touwtjes loslaten. (Vaag herinner ik me dat in en uit een hangmat klimmen best lastig kan zijn dus misschien klopt dit wel)
Kliko. En als je die niet hebt: plastic zakje en in de vuilnisbak.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:04 schreef Cue_ het volgende:
Zal hij boos worden nu ik t in de tuin heb gegooid?
Of wat doen jullie ermee?
Bedacht ik mij idd ook nu hij er nog steeds ligtquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:08 schreef Cat22 het volgende:
Kliko. En als je die niet hebt: plastic zakje en in de vuilnisbak.
Meestal eten ze de restjes niet op en dan ligt dat in je tuin te stinken. En als je pech hebt wordt het opnieuw naar binnen genomen
Vind hem wel stoerquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:55 schreef valentijn101 het volgende:
oen gedacht om deze te kopen en voor de verwarming te zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:26 schreef Cue_ het volgende:
Wil iemand trouwens nog 10% korting bij zooplus?Wat zijn de voorwaarden? (Bestelbedrag en zo)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat iemand anders blijer wordt van die code trouwens, want ik heb maar een kleine bestelling.
En meteen een vraag: iemand die weet waar je aan veel en goedkoop kattengras kunt komen?
Mijn drietal is er gek op, maar om elke keer zo'n kant en klare kit te kopen is een beetje onzin. Tegenwooridg doe ik de helft van voedingsbodem en zaden in een apart potje, dan kan ik er twee keer mee doen. Want ze eten het nooit helemaal op. En staat leuker dan zoeen plastic bak.
Als ik ergens losse zaden kan vinden ben ik helemaal blij, maar tot dusver geen succes.
En nee, kattengrassnoepjes leveren niet de gewenste tevredenheid op hier
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Hangmand werkt idd wel bij de gratie van verwarming aan jaquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:25 schreef Cue_ het volgende:
Als moet ik zeggen dat die van mij er nooit ligt als de verwarming aan staat![]()
Aangezien dat vaak is als ik weg ben of savonds aka geen verwarming aan.
Nouja, voor mijnes dus niet. Die ligt er enkel in als hij uitstaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:45 schreef Cat22 het volgende:
Hangmand werkt idd wel bij de gratie van verwarming aan ja
Kattenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja, voor mijnes dus niet. Die ligt er enkel in als hij uitstaat.
Volgens mij staat de verwarming in zijn kamer niet eens aan
Dat. Toen ik met geurtjes probeerde de Bank onaantrekkelijk te maken ging ze juist sproeien..quote:Op maandag 29 februari 2016 21:46 schreef Lienekien het volgende:
Het krabben is territoriumgedrag. De kat markeert zo met zijn geur. Dat is in principe normaal gedrag voor een kat, al is het jammer dat je bank er niet mooier van wordt. Maar als 'nee' zeggen je kat er niet van heeft weten te weerhouden, is het nu best moeilijk geworden om het hem nog af te leren.
Het verband tussen markeren en naar buiten gaan ook niet?quote:Op maandag 29 februari 2016 21:57 schreef Cue_ het volgende:
De bank onaantrekkelijk maken wil ik niet.
Vreemde is dat hij t in t begin niet deed. Is iegs van de laaste twee weken (heb hem sinds eind december ) voor mijn gevoel sinds hij naar buiten mag.
Maar heb t verband nog niet gevonden tussen t krabben en naar buiten willen bv.
Opzich klinkt/is dat wel logisch ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 01:36 schreef Lienekien het volgende:
Het verband tussen markeren en naar buiten gaan ook niet?
Een kat met misofonie?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:25 schreef valentijn101 het volgende:
Onze Tijger heeft een vreemde tik. (Tom en Lotje hebben dit niet)
Tijger is onze kroelkat maar als ze bij je ligt te dutten heeft ze een gruwelijke hekel aan bepaalde geluiden.
Slurpen, neus snuiten, borrelende maag, zus die zich luid smekken wast en dat soort geluiden.
Bij deze geluiden krijg je eerst een kort mieuwtje daarna een soort klappertanden en daarna geeft ze gewoon mauwend commentaar.
Zijn er meer katten die niet tegen dit soort geluiden kunnen?
Oplossing:quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:54 schreef Civilian het volgende:
Volgens mij heb ik m'n kat een beetje verwend
Hij vond het altijd al lekker om douchewater te drinken, of ik er nou onderstond of niet.
Maar nu staat hij dus elke ochtend (en wanneer ik 's avonds thuis kom) voor de badkamer deur te zeuren dat hij wil drinken en dan moet ik dus speciaal voor hem de douche aanzettenWant het water uit z'n bakje is niet goed genoeg voor hem
Helaas niet, die heb ik ook al gehadquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oplossing:
http://t.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/kattendrenkplaats
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:54 schreef Civilian het volgende:
Hij vond het altijd al lekker om douchewater te drinken, of ik er nou onderstond of niet.
Maar nu staat hij dus elke ochtend (en wanneer ik 's avonds thuis kom) voor de badkamer deur te zeuren dat hij wil drinken en dan moet ik dus speciaal voor hem de douche aanzettenWant het water uit z'n bakje is niet goed genoeg voor hem
Hahquote:
Ik ben al druk bezig met beroemd maken.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:56 schreef Lienekien het volgende:
@valentijn101
Kijk eens op facebook of er een groep in je buurt actief is. Wij hadden een tijdje terug een katje waarvan we twijfelden of die zijn huis kwijt was en hij is via die plaatselijke facebookgroep weer thuisgekomen.
Verder het ouderwetse briefje ophangen bij plaatselijke supermarkten dat deze kat is gevonden.
goed systeemquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:35 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ] Maar die zegt dat chipnummer NL528246002251038 onjuist is.
Dierenarts kon ook geen gegevens over de chip vinden.
Die van mij gaat luidkeels in de badkuip zitten gillen tot de kraan aangaatquote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:54 schreef Civilian het volgende:
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die van mij gaat luidkeels in de badkuip zitten gillen tot de kraan aangaat
Om vervolgens pissed off te vertrekken omdat zijn pootjes nat worden
De verhalen gaan rond van katten die zichzelf aan hun bandje hebben opgehangen. Maar ik denk dat er heel veel meer katten jarenlang probleemloos een bandje dragen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:07 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee? Wel of niet doen?
En die ben je dus gegarandeerd binnen een nacht kwijt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:27 schreef Lienekien het volgende:
Er zijn tegenwoordig heel veel bandjes met een kliksluiting. Die zou open moeten springen als er te veel druk op komt.
Dat viel hier erg mee.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:38 schreef Rorsach het volgende:
[..]
En die ben je dus gegarandeerd binnen een nacht kwijt.
Als dat hier gebeurt, is het stress of zijn het vlooienquote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:46 schreef Roland_Deschain het volgende:
Mijn kat begint sinds kort kaal te worden. Vooral bij zijn achterpoten, zijn buikje en z'n oksels bij z'n voorpoten. Ik merk geen verandering in zijn gedrag en ik zie hem ook niet extrem meer wassen ofzo.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het beestje is al bijna 16, zou het iets met ouderdom te maken kunnen hebben?
Het is nooit ouderdom, ouderdom is namelijk geen ziekte.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:46 schreef Roland_Deschain het volgende:
Mijn kat begint sinds kort kaal te worden. Vooral bij zijn achterpoten, zijn buikje en z'n oksels bij z'n voorpoten. Ik merk geen verandering in zijn gedrag en ik zie hem ook niet extrem meer wassen ofzo.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het beestje is al bijna 16, zou het iets met ouderdom te maken kunnen hebben?
Bij d action kosten ze nog geen ¤0,60 dus je kan een flinke voorraad aanschaffen voor het echt in de papieren gaat lopen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:38 schreef Rorsach het volgende:
[..]
En die ben je dus gegarandeerd binnen een nacht kwijt.
Vlooien heeft hij niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Het is nooit ouderdom, ouderdom is namelijk geen ziekte.
Er kan natuurlijk wel een aandoening aan ten grondslag liggen waar hij meer kans op loopt omdat hij ouder is. Maar de vlooien of stress van hierboven zouden het zeker ook heel goed kunnen zijn. Ik zou als eerst ontvlooien en als dat niet helpt, langs de dierenarts
Katten laten stress vaak niet duidelijk merken. Ik had een kat die er vaak van ging plassen en dan een geïrriteerde blaas kreeg.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:22 schreef Roland_Deschain het volgende:
[..]
Vlooien heeft hij niet.
Er lopen hier nog 4 andere katten rond dus het zou best kunnen dat hij een beetje gestresst is. Maar dat zou ik toch aan zijn gedrag moeten merken? Hij is niet anders dan hij is geweest. Alleen een kale neet
Als hij iets goed doet dan is het etenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Katten laten stress vaak niet duidelijk merken. Ik had een kat die er vaak van ging plassen en dan een geïrriteerde blaas kreeg.
Maar gezien de leeftijd... Ik zou me niet direct zorgen maken. Als hij goed eet en goed op de bak gaat en niet anders dan anders doet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |