abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159072333
Hier weer verder...

quote:
Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen

'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'

De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat ‘vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven’.

Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat ‘groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden’, zullen vrouwen “zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen”.

De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. “Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid”, aldus Reker.

Tevens beloofde de burgemeester dat er “maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt” en dat met de politie wordt gewerkt aan “een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties”.
Wat dit ‘veiligheidsconcept’ precies inhoudt blijft onduidelijk.

Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.

De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.

Wederom maakte de politie duidelijk dat “vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken”.
“Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren”, aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:
Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'

De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.

Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.

Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.

Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.

Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
quote:
Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen

"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.

Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.

Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.

Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.

Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."

Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.

Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:

"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.

We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.

De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.

Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."

http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
Waarom bleef het zo lang stil?
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493

Bekende videos tot op heden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159072344
RT_com twitterde op woensdag 13-01-2016 om 16:52:23 ‘Unsafe on streets’: Danish women ‘sexually harassed’ by refugees in at least 3 towns https://t.co/hvTC9xMkSt https://t.co/vnxPkAgg9k reageer retweet
pi_159072751
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:55 schreef Houtenbeen het volgende:
RT_com twitterde op woensdag 13-01-2016 om 16:52:23 ‘Unsafe on streets’: Danish women ‘sexually harassed’ by refugees in at least 3 towns https://t.co/hvTC9xMkSt https://t.co/vnxPkAgg9k reageer retweet
Tjezus.
  woensdag 13 januari 2016 @ 17:12:42 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159072774
Wanneer stoppen ze eens met "refugees" en "vluchtelingen"? Noem het beestje bij z'n naam: criminele illegale uitkeringszoekers!
censuur :O
pi_159074275
Waar ik woon overigens, elke keer als ik in de super kom en ik zie eritreeërs e.d. geen letter nederlands sprekende strijders, kopen ze elke keer hele kartonnen vol bier, en dat is echt 9 van de 10 gewoon.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  woensdag 13 januari 2016 @ 18:26:46 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159074323
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:24 schreef Peachbird het volgende:
Waar ik woon overigens, elke keer als ik in de super kom en ik zie eritreeërs e.d. geen letter nederlands sprekende strijders, kopen ze elke keer hele kartonnen vol bier, en dat is echt 9 van de 10 gewoon.
Hier ook: overal stikt het van de illegale strijders.
censuur :O
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:10:32 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159075810
De Duitsers hoeven zich niet te schamen, dat is wel duidelijk. Overal waar migranten zijn worden vrouwen lastig gevallen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_159075891
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:10 schreef deedeetee het volgende:
De Duitsers hoeven zich niet te schamen, dat is wel duidelijk. Overal waar migranten zijn worden vrouwen lastig gevallen.
En zelfs als ze fatsoenlijk vallen zijn er vast ook migranten bij.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_159076323
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:55 schreef Houtenbeen het volgende:
Het houdt niet op; niet vanzelf...
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159080140
quote:
Da's een hele lijst met seksueel geweld, allemaal op het ongeveer hetzelfde tijdstip, allemaal in groepen en allemaal volgens dezelfde werkwijze. Een werkwijze waarvan de politie nu zelfs zegt dat ze "Zo een roofachtig gedrag we nog nooit hebben meegemaakt”. Het lijkt echt wel afgesproken werk en als dat zo is dan was het niet om hun instinctieve driften uit te leven, omdat ze zich niet konden beheersen ofzo, maar dan was georganiseerd om de bevolking te vernederen...

Als het in meerdere steden, in meerdere landen, is gebeurd, dan vind ik het vreemd dat hier in NL er niks is gebeurd. Of wordt het hier ook zo ontkent, onder de pet gehouden of verboden om aangiftes te doen door de overheid. politie en de media?
pi_159080996
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

50 jaar geleden waren er al mensen die het zagen, en sindsdien is het zeker 10 keer erger geworden!
Maar toch blijven iedere keer weer de mensen die hiervoor waarschuwen en waarschuwden weggezet worden als xenofoben, nazi's, racisten, fascisten, etc.

Terwijl ze wel steeds maar weer gelijk krijgen.

En nu zijn we 50 jaar verder en wat denk je? Wordt er geluisterd naar de mensen die waarschuwden en gelijk hadden? Nee absoluut niet, die worden NOG STEEDS weggezet als extreem rechtse onderbuik denkers.

Sterker nog, de waarschuwende mensen worden met geweld bedreigd en worden complete levens kapot gemaakt. Erger nog, er zijn al 2 prominenten vermoord!

En aan de andere kant blijft de politiek correcte elite steeds meer en meer verzieken en kunnen ze er simpelweg mee door blijven gaan zonder enige gevolgen. Allemaal levens op het spel zetten puur voor hun eigen gewin en eigen goed gevoel. De complete maatschappij wordt ontwricht, puur zodat een aantal mensen kunnen zeggen... "kijk mij nou toch eens tolerant wezen, hoe goed ben ik wel niet?"

Om te kotsen.
pi_159081540
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:04 schreef Refragmental het volgende:
Om te kotsen.
Dat dus.

:r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159081993
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:48 schreef yukon het volgende:

[..]

Da's een hele lijst met seksueel geweld, allemaal op het ongeveer hetzelfde tijdstip, allemaal in groepen en allemaal volgens dezelfde werkwijze. Een werkwijze waarvan de politie nu zelfs zegt dat ze "Zo een roofachtig gedrag we nog nooit hebben meegemaakt”. Het lijkt echt wel afgesproken werk en als dat zo is dan was het niet om hun instinctieve driften uit te leven, omdat ze zich niet konden beheersen ofzo, maar dan was georganiseerd om de bevolking te vernederen...

Als het in meerdere steden, in meerdere landen, is gebeurd, dan vind ik het vreemd dat hier in NL er niks is gebeurd. Of wordt het hier ook zo ontkent, onder de pet gehouden of verboden om aangiftes te doen door de overheid. politie en de media?
Als dat zo zou zijn was de hel op social media allang losgebroken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_159082643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn was de hel op social media allang losgebroken.
Ja, dat is waar.

Dat er in NL niks is gebeurd, kan er ook op duiden dat het seksueel geweld in Duitsland organiseerd was. Als het iets ongecontroleerd was, gepleegd door mannen die zich dan even niet meer konden beheersen, dan had het logischerwijze op meer plaatsen gebeurd, ramdomly, niet gebonden aan landsgrenzen e.d. En ook niet allemaal tegelijkertijd in die paar uur, maar meer verspreid over langere periodes.

[edit]

Na bovenstaand geschreven te hebben, lees ik dit: http://www.thelocal.no/20(...)asylum-centre-police

Schokkend! Bij de beesten af gewoon... Het idee dat ik had van dat het grootschalig georganiseerd was, is wel een beetje weg nu...

[ Bericht 6% gewijzigd door yukon op 13-01-2016 21:54:18 ]
pi_159083769

ze namen dit nummer te letterlijk.

Dat is gewoon het probleem
  woensdag 13 januari 2016 @ 22:02:55 #17
451005 Grems
Clown World
pi_159084038
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:38 schreef yukon het volgende:

[..]

Ja, dat is waar.

Dat er in NL niks is gebeurd, kan er ook op duiden dat het seksueel geweld in Duitsland organiseerd was. Als het iets ongecontroleerd was, gepleegd door mannen die zich dan even niet meer konden beheersen, dan had het logischerwijze op meer plaatsen gebeurd, ramdomly, niet gebonden aan landsgrenzen e.d. En ook niet allemaal tegelijkertijd in die paar uur, maar meer verspreid over langere periodes.

[edit]

Na bovenstaand geschreven te hebben, lees ik dit: http://www.thelocal.no/20(...)asylum-centre-police

Schokkend! Bij de beesten af gewoon... Het idee dat ik had van dat het grootschalig georganiseerd was, is wel een beetje weg nu...
Kun je aangeven waarom dit schokkend is? Xenofobe tokkies roeptoeteren namelijk al jaren dat een influx van cultuurparels tot een (seksuele)geweldsexplosie zou leiden.
pi_159084229
Zijn opeens behoorlijk wat posts verdwenen uit dit topic.
Jammer, want er waren 2 afbeeldingen gepost met uitspraken uit 1968 (dacht ik) met waarschuwingen die nu geheel uit zijn gekomen.

Ben even kwijt van welke persoon die uitspraken waren.
  woensdag 13 januari 2016 @ 22:07:45 #19
451005 Grems
Clown World
pi_159084322
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:06 schreef Refragmental het volgende:
Jammer, want er waren 2 afbeeldingen gepost met uitspraken uit 1968 (dacht ik) met waarschuwingen die nu geheel uit zijn gekomen.

Profeet Enoch Powell. Of ja profeet, gewoon iemand met gezond verstand.
pi_159084444
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:02 schreef Grems het volgende:

[..]

Kun je aangeven waarom dit schokkend is? Xenofobe tokkies roeptoeteren namelijk al jaren dat een influx van cultuurparels tot een (seksuele)geweldsexplosie zou leiden.
Hier weer zo'n voorbeeld van iemand die de waarschuwers uitmaakt voor van alles en nog wat. Zelfs na al die decennia waarin de waarschuwers gelijk hebben gehad worden ze uitgemaakt voor xenofoben en weet ik wat.

Triest en toont gelijk ook eigenlijk het failliet aan van de politiek correcte elite. Meer kunnen ze namelijk niet dan de mensen die waarschuwen wegzetten in extreem-rechtse hokjes. Terwijl de feiten en werkelijkheid ze links en rechts inhaalt.

Of je post is sarcasme, dat kan ook :P
  woensdag 13 januari 2016 @ 22:17:08 #21
451005 Grems
Clown World
pi_159084748
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hier weer zo'n voorbeeld van iemand die de waarschuwers uitmaakt voor van alles en nog wat. Zelfs na al die decennia waarin de waarschuwers gelijk hebben gehad worden ze uitgemaakt voor xenofoben en weet ik wat.

Triest en toont gelijk ook eigenlijk het failliet aan van de politiek correcte elite. Meer kunnen ze namelijk niet dan de mensen die waarschuwen wegzetten in extreem-rechtse hokjes. Terwijl de feiten en werkelijkheid ze links en rechts inhaalt.

Of je post is sarcasme, dat kan ook :P
Ik ben het met je eens hoor. Keer op keer blijkt dat mensen als Powell, Janmaat en Fortuyn gewoon gelijk hebben.. maar Wilders is een knettergekke xenofoob. Tot ook hij straks in alles gelijkt krijgt. en dan is de opvolger van Wilders ook gewoon weer een knettergekke onderbuik fluisteraar.
pi_159084797
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:06 schreef Refragmental het volgende:

Ik vraag mij af waarom uitspraken van Enoch Powell verwijderd worden hier?
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_159084942
Volgende TT moet zijn;

Waar carnaval steeds dichterbij komt.
Zonder wrijving geen glans
pi_159085018
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:02 schreef Grems het volgende:

[..]

Oh ja, want Ik ga alleen maar om met groenlinkse vegatarische spirituele zweefteven :?

Ik vind kindermisbruik gewoon het meest beestachtige en het meest lage wat een mens kan doen. Sterker nog, naar mijn idee is iemand die dat doet eigenlijk geen mens meer, niet naar mijn definitie van menszijn.
pi_159085724
De enige kloof die steeds groter wordt is die tussen FEITEN en FICTIE

Vooral fictie van tokkies ...
pi_159085794
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:17 schreef Grems het volgende:

[..]

maar Wilders is een knettergekke xenofoob.
xenofoob? Wilders heeft een Hongaarse vrouw

Hij is islamofoob en zionistisch, dat wel ja.
pi_159085799
Heeft iemand weer eens de deur van paviljoen 12 open laten staan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_159085853
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Wanneer stoppen ze eens met "refugees" en "vluchtelingen"? Noem het beestje bij z'n naam: criminele illegale uitkeringszoekers!
Hahaha, dat zou teveel nuance zijn voor het PVV volk.
pi_159085971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:41 schreef Hathor het volgende:
Heeft iemand weer eens de deur van paviljoen 12 open laten staan?
_O-
pi_159086178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:17 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor. Keer op keer blijkt dat mensen als Powell, Janmaat en Fortuyn gewoon gelijk hebben.. maar Wilders is een knettergekke xenofoob. Tot ook hij straks in alles gelijkt krijgt. en dan is de opvolger van Wilders ook gewoon weer een knettergekke onderbuik fluisteraar.
Persoonlijk vind ik Pim Fortuijn van een heel ander niveau dan Wilders. Pim Fortuijn had argumenten, een verhaal en het was gebaseerd op het gezonde boerenverstand. Bij Wilders zijn het meer provocerende one-liners. Daarnaast heb ik de indruk dat de PVV is opgericht als een soort dochteronderneming van de VVD om het gat op te vullen dat ontstond na de dood van Fortuijn en het vallen van het LPF-kabinet (?) en zo die stemmen toch te hebben. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk...

Ik denk ook niet dat je enig heil kan verwachten van mensen die de politiek als carriere hebben. Beroepspolitici blijven draaikonten, worden beïnvloed door lobby's, de grote ondernemingen en vriendendiensten. De gevestigde orde doet alles om aan de macht te blijven, met als streven die macht te vergroten. Een fout toegeven of een maatregel terugdraaien zal ook nooit gebeuren.

Merkel wilde via de vluchtelingen haar softere kant laten zien, na de harde aanpak van Griekenland en zo de nobelprijs nog even mee te pakken. En ook al wordt dat allemaal nog zo'n drama voor het land, de economie, de soliciale voorzieningen en de bevolking, ze zal dat nooit terugdraaien. Beroepspolitici volharden dan juist op de ingeslagen weg, geven de schuld aan alles en iedereen en eisen dan nog meer belastingen om te kunnen volharden op die ingeslagen weg.

Daarom veroorzaakt die Trump in Amerika ook zo'n beroering, hij is namelijk een businessman en geen carrierepoliticus. Was het bij andere verkieizingen in Amerika zo dat het grootkapitaal de kanditdaten van beide kampen in hun zak hadden, ligt dat nu even anders, want Trump betaalt het zelf.

Kortom, ik verwacht nu echt niet de politiek wakker wordt en het beleid even 180 graden draait, ht doet enkel wat verbandjes op de zeerste plekken en dan is het verder doorgaan. Maar 2017 wordt wel een spannend jaar, denk ik...
  woensdag 13 januari 2016 @ 23:00:31 #31
451005 Grems
Clown World
pi_159086583
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:49 schreef yukon het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik Pim Fortuijn van een heel ander niveau dan Wilders.Pim Fortuijn had argumenten, een verhaal en het was gebaseerd op het gezonde boerenverstand. Bij Wilders zijn het meer provocerende one-liners. Daarnaast heb ik de indruk dat de PVV is opgericht als een soort dochteronderneming van de VVD om het gat op te vullen dat ontstond na de dood van Fortuijn en het vallen van het LPF-kabinet (?) en zo die stemmen toch te hebben. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk...

Ik denk ook niet dat je enig heil kan verwachten van mensen die de politiek als carriere hebben. Beroepspolitici blijven draaikonten, worden beïnvloed door lobby's, de grote ondernemingen en vriendendiensten. De gevestigde orde doet alles om aan de macht te blijven, met als streven die macht te vergroten. Een fout toegeven of een maatregel terugdraaien zal ook nooit gebeuren.

Merkel wilde via de vluchtelingen haar softere kant laten zien, na de harde aanpak van Griekenland en zo de nobelprijs nog even mee te pakken. En ook al wordt dat allemaal nog zo'n drama voor het land, de economie, de soliciale voorzieningen en de bevolking, ze zal dat nooit terugdraaien. Beroepspolitici volharden dan juist op de ingeslagen weg, geven de schuld aan alles en iedereen en eisen dan nog meer belastingen om te kunnen volharden op die ingeslagen weg.

Daarom veroorzaakt die Trump in Amerika ook zo'n beroering, hij is namelijk een businessman en geen carrierepoliticus. Was het bij andere verkieizingen in Amerika zo dat het grootkapitaal de kanditdaten van beide kampen in hun zak hadden, ligt dat nu even anders, want Trump betaalt het zelf.

Kortom, ik verwacht nu echt niet de politiek wakker wordt en het beleid even 180 graden draait, ht doet enkel wat verbandjes op de zeerste plekken en dan is het verder doorgaan. Maar 2017 wordt wel een spannend jaar, denk ik...
Dat ben ik zeker met je eens.

Helaas behoeft de steeds verder escalerende problematiek ook een minder genuanceerde aanpak. Hoe dichter je bij de ijsberg komt hoe sterker de benodigde koerswijziging is.
pi_159087097
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 23:00 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker met je eens.

Helaas behoeft de steeds verder escalerende problematiek ook een minder genuanceerde aanpak. Hoe dichter je bij de ijsberg komt hoe sterker de benodigde koerswijziging is.
Beetje vervelend voor de EU dat de anti-islam-partijen in de regel ook anti-EU zijn. De euro is alleen nog te redden met verdere federalisering en net nu (timing) krijgen zulke partijen meer en meer stemmen (tenminste in de peilingen, maar ook tijdens echte verkiezingen zoals in Polen en Portugal, maar ook Catalognië). Net nu ze bedacht hadden dat er zoiets als europese pensioenfondsen zouden moeten zijn en geen nationale fondsen meer (zou ingaan in 2020) en er gesproken wordt over een europees leger in plaats van dat de lidstaten hun eigen legers hebben...

Ik verwacht dus grote tegenwerking uit Brussel als de anti-islam-partijen flink zouden winnen in de aankomende verkiezingen...
pi_159088004
quote]0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 08:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom zouden we geld verspillen om ze op te sluiten, we moeten in Europees verband regelen dat we ze direct buiten Europa zetten. Eerst vingerdrukken afnemen voor betere identificatie als ze toch weer terug komen
[/quote]

Als we de criminele vluchtelingen uit kunnen zetten dan ben ik als eerste voorstander. Maar vanuit het nieuws blijkt dat dit juridische nog een hele kloof wordt. Dus zolang het niet mogelijk is gewoon een waddeneiland offeren. Leg rondom Rottumerplaat prikkeldraad doe er bewakers bij met agressieve waakhonden zet ze op water en brood en maak dit beeld zo afschuwelijk als het maar mogelijk is. Let dan op hoe snel dat nieuws als een vuurtje onder de vluchtelingen spreidt.
pi_159088195
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 23:43 schreef MakkieR het volgende:

Dus zolang het niet mogelijk is gewoon een waddeneiland offeren. Leg rondom Rottumerplaat prikkeldraad doe er bewakers bij met agressieve waakhonden zet ze op water en brood en maak dit beeld zo afschuwelijk als het maar mogelijk is. Let dan op hoe snel dat nieuws als een vuurtje onder de vluchtelingen spreidt.
En ook dat is niet mogelijk ik dacht dat er ergens in dat verdrag staat op dezelfde manier als U eigen burgers?
pi_159088498
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:18 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik vraag mij af waarom uitspraken van Enoch Powell verwijderd worden hier?
Dit vraag ik mij ook af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159088951
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 23:43 schreef MakkieR het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 13 januari 2016 08:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

Dus zolang het niet mogelijk is gewoon een waddeneiland offeren. Leg rondom Rottumerplaat prikkeldraad doe er bewakers bij met agressieve waakhonden zet ze op water en brood en maak dit beeld zo afschuwelijk als het maar mogelijk is. Let dan op hoe snel dat nieuws als een vuurtje onder de vluchtelingen spreidt.
Australië huurt een eiland van Nieuw Guinea, want het wil geen nieuwkomers op het continent zonder volledige screening. Ze zijn daar heel voorzichtig met het ecologisch systeem en de volksgezondheid. Ik weet niet of dit binnen de verdragen valt, maar ze doen het in ieder geval wel...

Mensen opsluiten ligt natuurlijk heel gevoelig vanwege WO2. Persoonlijk heb ik het idee dat als je gaat opsluiten dat je dan uitgaat van het slechte in de mens en als je de bewegingsvrijheid niet belemmert dat je dan uitgaat van het goede in de mens. Hier zie ik ook geen charmante tussenweg in...

Ik werk tegenover een crisisopvang en wat ik overdag zo voorbij zie komen aan vluchtelingen is een allegaartje van alles. Jongeren, ouderen, vrouwen, kinderen, vrouwen met hoofddoekjes en ook geblondeerde vrouwen in westerse kleding. Dikke vijtigers met krulsnorren op badslippers, maar ook magere veertigers met een volle baard. En heel veel Jumbo-tasjes...

Op basis van zo'n samenstelling zal niemand snel kiezen voor opsluiten denk ik, maar als het echt allemaal jongemannen van 30-40 zouden zijn, dan misschien weer wel. Misschien moet je alleen iemand met hoog risico-profiel opsluiten, da's misschien nog het eerlijkst...
pi_159089243
We leven nu in een transittoneel tijdperk en zijn er nog vele grotere veranderingen op komst. Deze veranderingen kunnen alleen maar slagen wanneer het kleine beetje nationaal maatschappelijk gedachtegoed wat men hier nog denkt te bezitten nog verder wordt ontwricht. Wij kunnen hier in Europa nu eenmaal geen kant meer op. Het is een een totale decadente wanorde geworden, niemand krijgt de strot nog vol, graaien met een ieder voor zich en god voor ons allemaal mentaliteit. Kijken, blaten, met de vinger wijzen, niets doen en iedereen is het schuld behalve wij. Europa is voortgekomen uit en groot geworden met koloniale uitbuitingen. En nu langzaam aan het leegbloeden. Aan het wegrotten en aan het eind van haar latijn. Europa is al een tijdje uit gebuit. :Y _O- Snap je 'm... :D :') Het is op, leeg, afgelopen uitgebuit.. ;(
Decadentie, slechts nog omringt door vijandige gedrochten die ze zelf in het leven heeft geroepen en gehouden om tot nog toe lekker hoog en droog te kunnen overleven. Wat verwachten jullie nu van die mensen,respect? Hoe zou je het anders willen oplossen? Totaler Krieg? :') Der preis ist heiss..

Die Duitse die daar roept over 30 jaar zijn er geen nationaliteiten meer en leven we allemaal in een en dezelfde cultuur. Zei heeft het bij het juiste eind.. Wat zei zegt is de enige redding die er nog bestaat.

Alles kommt gut keiner weiss bescheid.. Harry hol schon mal den wagen?? ^O^
  donderdag 14 januari 2016 @ 00:44:40 #38
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159089299
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 00:41 schreef Watuntrik het volgende:
We leven nu in een transittoneel tijdperk en zijn er nog vele grotere veranderingen op komst. Deze veranderingen kunnen alleen maar slagen wanneer het kleine beetje nationaal maatschappelijk gedachtegoed wat men hier nog denkt te bezitten nog verder wordt ontwricht. Wij kunnen hier in Europa nu eenmaal geen kant meer op. Het is een een totale decadente wanorde geworden, niemand krijgt de strot nog vol, graaien met een ieder voor zich en god voor ons allemaal mentaliteit. Kijken, blaten, met de vinger wijzen, niets doen en iedereen is het schuld behalve wij. Europa is voortgekomen uit en groot geworden met koloniale uitbuitingen. En nu langzaam aan het leegbloeden. Aan het wegrotten en aan het eind van haar latijn. Europa is al een tijdje uit gebuit. :Y _O- Snap je 'm... :D :') Het is op, leeg, afgelopen uitgebuit.. ;(
Decadentie, slechts nog omringt door vijandige gedrochten die ze zelf in het leven heeft geroepen en gehouden om tot nog toe lekker hoog en droog te kunnen overleven. Wat verwachten jullie nu van die mensen,respect? Hoe zou je het anders willen oplossen? Totaler Krieg? :') Der preis ist heiss..

Die Duitse die daar roept over 30 jaar zijn er geen nationaliteiten meer en leven we allemaal in een en dezelfde cultuur. Zei heeft het bij het juiste eind.. Wat zei zegt is de enige redding die er nog bestaat.

Overdrijf niet zo.
Fade to Black
  donderdag 14 januari 2016 @ 00:54:36 #39
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159089461
Iedereen die Fortuyn en wilders op een lijn zet moet dit interview maar eens bekijken. Het is destijds nooit uitgezonden maar geeft een veel diepere kijk op Fortuyn.
De denkbeelden van Fortuyn, of je het er mee eens was of niet, waren niet het resultaat van onderbuikgedachten.

Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159089523
quote:

Volgens mij is het juist andersom. Dat laatste restje vaderlandsliefde moet gebroken worden omdat dat een federaal europa in de weg staat. Een federaal europa die in deze vorm niet democratisch is en voor ons beslist. En alleem maar leidt tot minder vrijheid en meer belastingen.

Een verenigd Europa, uit vrije wil gekozen door het volk, kan heel veel betekenen in de wereld, bijvoorbeeld als tegenwicht tussen Amerika en China, maar in zijn huidige vorm is het juist een middel om alles zo te laten zijn hoe het nu is. Het staat juist een evenuele "transitie" in de weg...
  donderdag 14 januari 2016 @ 01:01:31 #41
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159089553
quote:

Goed idee :N , zeker ook alles in handen geven aan één wereldregering zonder controle van bovenaf. Kijk maar naar onze grote leidende voorbeelden, een en al corruptie. Hoe hoger je gaat hoe corrupter het wordt met die drankfles Juncker voorop.

Nee doe maar niet. :N
pi_159089631
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 23:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

En ook dat is niet mogelijk ik dacht dat er ergens in dat verdrag staat op dezelfde manier als U eigen burgers?
Ik geloof dat ik dit concept niet goed genoeg heb uitgelegd, Het eiland dient namelijk niet voor alle vluchtelingen, maar het dient voor de criminele vluchteling (bewezen en berecht volgens snelrecht). Weet hij zich te gedragen, dan kan je deze gewoon weer plaatsen in een gewone vluchtelingenkamp. Het is belangrijk dat je een keiharde signaal uitzend naar de vluchtelingen dat we een vriendelijk volk zijn, maar je moet je aan de regels houden van de wet, want anders pakken we je keihard aan.

Eigenlijk kennen we dit ook in het gevangeniswezen waar onhandelbare gevangenen in zwaar beveiligde detentiecentra's terecht komen. Bij lichte vergrijpen zul je daar nooit terecht komen.
pi_159089812
Het is ook een beetje naief om te denken dat europa een geheel gaat vormen waar alles paisen vree is. De geschiedenis van europa is onstuimig, het valt me mee dat het al zolang is goed gegaan.
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 14 januari 2016 @ 01:31:02 #44
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159089822
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 00:54 schreef Proximo het volgende:
Iedereen die Fortuyn en wilders op een lijn zet moet dit interview maar eens bekijken. Het is destijds nooit uitgezonden maar geeft een veel diepere kijk op Fortuyn.
De denkbeelden van Fortuyn, of je het er mee eens was of niet, waren niet het resultaat van onderbuikgedachten.

Inderdaad hij was een uitstekend politicus met goede standpunten. Geen dom geschreeuw zoals Wilders maar welbespraakt met goede argumenten en ook geen naïeve wegkijker. Geen politicus op het moment die ook maar in de buurt komt.
Fade to Black
  donderdag 14 januari 2016 @ 01:53:31 #45
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159089941
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 01:29 schreef Eenskijken het volgende:
Het is ook een beetje naief om te denken dat europa een geheel gaat vormen waar alles paisen vree is. De geschiedenis van europa is onstuimig, het valt me mee dat het al zolang is goed gegaan.
Historisch gezien is het niet verwonderlijk.

Zolang het geld blijft rollen blijft het rustig. Hoe instabieler een economie, hoe sneller dingen naar de oppervlakte komen en hoe meer onrust. Onrust die alleen te dempen valt met verbetering van leefomstandigheden. Zo niet? Dan bewandel je een pad richting oorlog, politiestaat, etc. Geen enkele leuke optie in ieder geval.

En wat dat betreft, we hebben in een interbellum geleefd zoals dat ook tussen wo1 en 2 zat. Een periode waarin alles alleen maar beter zou worden.

De klap van WO2 was harder en de zucht naar oorlog kleiner, maar komt uiteindelijk toch wel weer boven water. Mensen blijven mensen.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159090127
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 01:53 schreef Proximo het volgende:

[..]

Historisch gezien is het niet verwonderlijk.

Zolang het geld blijft rollen blijft het rustig. Hoe instabieler een economie, hoe sneller dingen naar de oppervlakte komen en hoe meer onrust. Onrust die alleen te dempen valt met verbetering van leefomstandigheden. Zo niet? Dan bewandel je een pad richting oorlog, politiestaat, etc. Geen enkele leuke optie in ieder geval.

En wat dat betreft, we hebben in een interbellum geleefd zoals dat ook tussen wo1 en 2 zat. Een periode waarin alles alleen maar beter zou worden.

De klap van WO2 was harder en de zucht naar oorlog kleiner, maar komt uiteindelijk toch wel weer boven water. Mensen blijven mensen.
Die oorlog gaat er niet komen door die asielzoekers hoor, dus maak je geen zorgen ;)

Als we puur op de bekende feiten afgaan kun je nu alleen stellen dat we twee problemen hebben of gaan krijgen.
Veel onderontwikkelde migranten en vooral jonge mannen. Dus beter stellen ze eens een vrouwenquota in, anders een hoop pikkies zonder vrouw straks.

Voor de rest is het afwachten.
Why stay small, if you can grow big..
pi_159090673
Haha na al die aanrandingen in Duitsland krijgen ze dit. http://www.breitbart.com/(...)ys-tele5-tv-channel/
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_159090677
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 06:09 schreef 2Happy4U het volgende:
Haha na al die aanrandingen in Duitsland krijgen ze dit. http://www.breitbart.com/(...)ys-tele5-tv-channel/
wtf
pi_159090742
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 06:09 schreef 2Happy4U het volgende:
Lijkt me dikke bullshit, soort van Speld bericht:

http://www.tele5.de/home.html
pi_159090754
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 06:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Lijkt me dikke bullshit, soort van Speld bericht:

http://www.tele5.de/home.html
Ergens denk ik t wel en hoop ik t ook. Maar Breitbart is wel een legitieme nieuws site
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')