SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:51 schreef Sarabi het volgende:
Tijd om de vriezer en voorraadkast weer eens leeg te gaan eten.
Komende week dus misschien ietswat vreemde eetlijstjes.
Herkenbaarquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
HahaIk vind het vooral altijd grappig dat ik dan iets bevroren meeneem en niet weet wat het is. Vaak kan ik nog wel ontwaren of het pasta of rijst is, maar wat er precies doorheen zat? Maar wel lekker, zo eet ik vaak tussen de middag warm.
Ja misschien heb je gelijk hoor, het komt ook een beetje door het atletiekwereldje waar iedereen dunner dan dun is. Ik weet in ieder geval wel dat 60 zo grofweg de grens is dus ik zal niet doorgaan tot een BMI van 17quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
ee, ik zal het nog beter maken. Ik denk dat er echt bijna geen mensen rondlopen die zichzelf superslank vinden. Zo zijn we gewoon niet geprogrammeerd, cultureel gezien. Ik weet namelijk dat fotomodellen met een bmi van 17 ook altijd denken dat er nog wel iets af kan.
Plak er dan een sticker op.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:08 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik heb vanmorgen gecontroleerd of er sinds nog zo'n doorzichtige sticker met cijfers op mijn nieuwe weegschaal zat... Nee dus, ik weg gewoon al een hele week hetzelfde, vier kilo meer. :-(
Hahahahaquote:Op woensdag 13 januari 2016 11:08 schreef mrspoeZ het volgende:
b vanmorgen gecontroleerd of er sinds nog zo'n doorzichtige sticker met cijfers op mijn nieuwe weegschaal zat... Nee dus, ik weg gewoon al een hele week hetzelfde, vier kilo meer. :-(
Herkenbaar in de zin dat 't voor mij ook geen noodzaak is om zo laag uit te komen, maar herinner me ook dat ik zo rond de 65 kg wel het mooist vond, en dat voor mijn lengte misschien relatief laag is (maar absoluut niet schokkend laagquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Weet ik niet echt, ik zou wel een keer onder de 60 willen komen want dat heb ik inderdaad ook sinds mijn 16e niet gezien of zoMaar het afvallen moet heeeeel langzaam gaan want anders word ik heel vatbaar voor blessures en herstel ik weer van mijn trainingen of zo. Weet ook niet of het verstandig is om langdurig onder de 60 te zitten, ik zit dan wel erg laag in vet waarschijnlijk. Dus gok net boven de 60, wil gewoon langzaamaan nog wat afgetrainder worden en dan misschien in de zomer, als ik veel snelle hardloopwedstrijden wil lopen, misschien wat lager. Wel een wat ander uitgangspunt dan de meesten hier, maar ik vind de sfeer en steun die je hier krijgt erg fijn!
"Pas op met calorierijke tussendoortjes" "Eet 2 ons groente en 2 stuks fruit" "Zet je auto eens verder van de winkel af"quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
O god![]()
De consumentengids heeft een gratis minigids diëten uitgebrachtIk zou hem eigenlijk moeten bestellen
ja dat zei ik vorige week al. Met de waarheid over dieetpillen. Echtquote:Op woensdag 13 januari 2016 11:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
O god![]()
De consumentengids heeft een gratis minigids diëten uitgebrachtIk zou hem eigenlijk moeten bestellen
Vind dat persoonlijk een prima begin van een gezondere levenswijze, tips als "Zet je auto eens wat verder van de winkel af" hebben mij de eerste 10kg enorm geholpen (ik liep de 250m ipv de auto te pakken voor dat stukje bijv.)quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Pas op met calorierijke tussendoortjes" "Eet 2 ons groente en 2 stuks fruit" "Zet je auto eens verder van de winkel af"
Etc
Ik ook hoorquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:03 schreef Rauw. het volgende:
Vind dat persoonlijk een prima begin van een gezondere levenswijze, tips als "Zet je auto eens wat verder van de winkel af" hebben mij de eerste 10kg enorm geholpen (ik liep de 250m ipv de auto te pakken voor dat stukje bijv.)
nee, wacht. Je pakte serieus de auto voor 250 meter? Echt?quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:03 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Vind dat persoonlijk een prima begin van een gezondere levenswijze, tips als "Zet je auto eens wat verder van de winkel af" hebben mij de eerste 10kg enorm geholpen (ik liep de 250m ipv de auto te pakken voor dat stukje bijv.)
Is het ook.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:03 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik wel. Als ik naar de winkel ga.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, wacht. Je pakte serieus de auto voor 250 meter? Echt?
Oh, hier echt niet, nooit. Het wordt pas makkelijker als ik enorme hoeveelheden mee moet zeulen of meerdere kratten bier ofzo, maar dat is echt zelden en dan nog laat ik liever Albert komen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:52 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik wel. Als ik naar de winkel ga.
Nouja, volgens google is 't 800 meter. Maar met de auto is gewoon zoveel makkelijker.
Jawel hoor. Mijn huisgenoot, dat voormalig dakloze meisje, is even lang als ik (1.67). Die vindt dik mooier, is jaloers op mijn figuur, wat ik onbegrijpelijk vind natuurlijk. Ze heeft ooit 90 gewogen, maar toen ze bij mij kwam - na een periode van stress en te weinig geld voor eten - woog ze 48. Ze vond zichzelf zo dun dat ze nauwelijks naar buiten durfde uit schaamte. Nu weegt ze 53, maar ze vindt zichzelf nog steeds veel te dun en wil naar rond de 70. (Ik ook natuurlijk, maar bij mij moet eraf wat er bij haar aan moet...)quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat als je ooit overgewicht hebt gehad je je nooit superslank zal voelen. Simpelweg omdat je hersenen dat niet aankunnen.
Nee, ik zal het nog beter maken. Ik denk dat er echt bijna geen mensen rondlopen die zichzelf superslank vinden. Zo zijn we gewoon niet geprogrammeerd, cultureel gezien. Ik weet namelijk dat fotomodellen met een bmi van 17 ook altijd denken dat er nog wel iets af kan.
Ik zit op kantoor met iemand die letterlijk kinderbroeken draagt, in haar ruimvallende jas staat XS. Maar toch wil ze afvallen.
Dus misschien is het toch beter om een rationele grens te stellen. LT, ik heb je foto's gezien, je bent zo fucking afgetraind alIk zou echt niet meer voor afvallen gaan in jouw geval, maar kijken naar je lichaam en afgaan op wat je lijf aangeeft. Volgens mij kom je er dan wel
Dan is ze een van de zeldzamen denk ikquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:05 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Jawel hoor. Mijn huisgenoot, dat voormalig dakloze meisje, is even lang als ik (1.67). Die vindt dik mooier, is jaloers op mijn figuur, wat ik onbegrijpelijk vind natuurlijk. Ze heeft ooit 90 gewogen, maar toen ze bij mij kwam - na een periode van stress en te weinig geld voor eten - woog ze 48. Ze vond zichzelf zo dun dat ze nauwelijks naar buiten durfde uit schaamte. Nu weegt ze 53, maar ze vindt zichzelf nog steeds veel te dun en wil naar rond de 70. (Ik ook natuurlijk, maar bij mij moet eraf wat er bij haar aan moet...)
WTF, echt? Ik overweeg de auto alleen als het echt slecht weer is, ik iets heel zwaars moet hebben (meer dan twee grote volle tassen, maar dan fiets ik meestal nog liever twee keer) of het meer dan een kilometer of acht à tien is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:52 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik wel. Als ik naar de winkel ga.
Nouja, volgens google is 't 800 meter. Maar met de auto is gewoon zoveel makkelijker.
Welkom! Veel succes! Lijkt me inderdaad ook een mooie motivatie.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:57 schreef LPFAN het volgende:
Ik meld me ook eens in dit topic.
Ik ben dialyse patient en heb ernstig overgewicht. Om in aanmerking te komen voor een nieuwe nier moet ik ernstig afvallen. Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig en ben tot nu toe 13 kilo kwijt. Mijn streefgewicht is op dit moment 100 kilo en ik moet daarvoor nog 10 kilo er af. Heb dan nog steeds overgewicht maar ben dan iig goedgekeurd voor een transplantatie. Ik sport ongeveer 2 a 3 keer in de week, als mijn energie het toe laat.
Vecht al mijn hele leven tegen overgewicht maar kom altijd weer aan. Motivatie was niet genoeg denk ik. Nu heb ik wel iig een hele goeie motivatie.
Dank je!quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:11 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Welkom! Veel succes! Lijkt me inderdaad ook een mooie motivatie.
Daarvoor vond ze dik ook al mooier, ze heeft me echt foto's laten zien van haar als tiener. Ik lach me een kriek om haar, ze vindt grote borsten en billen gewoon mooi, en een dikke buik moet je dan maar voor lief nemen, vindt ze. Ik hoor de halve dag 'ja maar jij hebt mooie gespierde armen' en als ik in de spiegel kijk zie ik alleen blubber haha.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan is ze een van de zeldzamen denk ikMaar haar achtergrond is dan ook erg vervelend, geen geld hebben om te eten
dan kan ik me voorstellen dat het anders voelt dan wanneer het een luxeprobleem is,
Wat een prachtig doel LPFAN! Ik hoop dat het in alle opzichten succesvol gaat zijn en dat je hier een sterk en gezond lichaam aan zult overhouden!
Bij wijze van, exacte afstand weet ik niet maar het zou geen kilometer zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, wacht. Je pakte serieus de auto voor 250 meter? Echt?
Ik heb niet eens een fiets.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:10 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
WTF, echt? Ik overweeg de auto alleen als het echt slecht weer is, ik iets heel zwaars moet hebben (meer dan twee grote volle tassen, maar dan fiets ik meestal nog liever twee keer) of het meer dan een kilometer of acht à tien is.
Zou graag willen fietsen, maar zou niet weten waarheen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb geen auto.
Nouja, we hebben een gezinsauto, en mijn man gebruikt die om mee naar kantoor te gaan, 150 kilometer verderop, maar daar blijft het ook wel bij.
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die alles ingeblikt doen terwijl er zoveel gezondere, prettigere alternatieven voor handen zijn
naar de supermarkt, in het weekend gewoon een blokje om, naar het postkantoor, etcquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:21 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zou graag willen fietsen, maar zou niet weten waarheen.
Zoveel tijd heb ik op een dag niet over helaas.
Ligt er misschien aan waar je woont, maar in Rotterdam ben je met de fiets (vrijwel) net zo snel als met de auto. In de spits vaak sneller zelfs.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:21 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ja, dit ja. Ik heb geen auto maar wel 4 fietsen en boodschappen doe ik inderdaad vrijwel altijd lopend, of als ik onderweg naar huis ben op de fiets. Supermarkten zijn ongeveer 400 en 1000 meter lopen respectievelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:21 schreef LadyOracle het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik het moest redden zonder fiets. Als ie een dag bij de fietsenmaker staat ben ik al enorm in paniek omdat alles compleet onhaalbaar wordt omdat het zoveel langer duurt om ergens te komen.
Het kan ook tijd besparenquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:21 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp dus ik wandel tegenwoordig wat meer en red het daar perfect mee, al moet ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk wat meer moet wandelen/active recovery moet gaan doen op mijn rustdagen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
naar de supermarkt, in het weekend gewoon een blokje om, naar het postkantoor, etc
Waarom 4 fietsen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, dit ja. Ik heb geen auto maar wel 4 fietsen en boodschappen doe ik inderdaad vrijwel altijd lopend, of als ik onderweg naar huis ben op de fiets. Supermarkten zijn ongeveer 400 en 1000 meter lopen respectievelijk.
ik heb al dit in mijn dorp of niet nodig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:26 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ligt er misschien aan waar je woont, maar in Rotterdam ben je met de fiets (vrijwel) net zo snel als met de auto. In de spits vaak sneller zelfs.
En verder: naar werk, vrijwilligerswerk, vrienden, supermarkt, sportschool, huisarts, fysiotherapie, sportschool, station, kapper, leeszaal, alles.
Oud stadsbarrel voor als ik hem ergens moet stallen in de binnenstadquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:31 schreef Shandaly het volgende:
Ik gebruik ook de auto voor boodschappen, maar dan slechts 2 keer per week. Eén keer in het weekend, en dan zijn mijn kinderen mee. De oudste zou zelf kunnen fietsen, maar dan kost elk ritje naar de supermarkt me drie jaar van m'n leven. (Ongeleid projectiel langs achterlijk drukke weg op zaterdag) en de andere keer om de weekboodschappen bij een PUP op te halen. Da's over het algemeen teveel om met de fiets mee te krijgen.
Alle andere boodschapjes tussendoor gaan met de fiets of de benenwagen.
[..]
Waarom 4 fietsen?
ja, nee, als je al veel wandelt is fietsen natuurlijk geen mustquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:29 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp dus ik wandel tegenwoordig wat meer en red het daar perfect mee, al moet ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk wat meer moet wandelen/active recovery moet gaan doen op mijn rustdagen.
Laatste maanden ga ik wel regelmatig "shoppen" met m'n vriendin (zo'n 1x per week), even een rondje door de stad en relatief weinig kopen, maar wel een kilometer of 4/5 rond.
Ik woon in een dorp in Zuid-Limburg.Spits hebben we hier nietquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:26 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ligt er misschien aan waar je woont, maar in Rotterdam ben je met de fiets (vrijwel) net zo snel als met de auto. In de spits vaak sneller zelfs.
En verder: naar werk, vrijwilligerswerk, vrienden, supermarkt, sportschool, huisarts, fysiotherapie, sportschool, station, kapper, leeszaal, alles.
hahaha, dat vetgedrukte is natuurlijk een kulargument hequote:Op woensdag 13 januari 2016 13:37 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp in Zuid-Limburg.Spits hebben we hier niet
Werk: Ik heb een leaseauto. Ze verwachten dat ik die ook gebruik. Daarbij moet ik in pak naar m'n werk.
Vrijwilligerswerk doe ik niet meer
Vrienden: Ik ga nooit 'zomaar' naar vrienden. Meestal gaan we dan samen ergens heen. En dat is dan vaak weer relatief ver weg.
Supermarkt: De auto is sneller. En dingen worden niet nat. En ik kan alles meenemen zonder problemen.
Sport: Fietsen met een ijshockeytas is niet praktisch. Daarbij train ik van half tien tot half elf. En moet i kde dag erna werken.
Sport 2: Als scheidsrechter moet ik met de auto al vaak een uur reizen.
Huisarts: Doe ik op weg naar m'n werk. Daarbij, als ik daarheen moet heb ik meestal iets waarmee ik ook niet echt kan fietsen.
De rest is niet van toepassing
Nouja. Als ik op kantoor aankom op de fiets, en mijn baas vraagt me om even naar klant X te gaan heb ik wel een probleem he.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hahaha, dat vetgedrukte is natuurlijk een kulargument heMaar idd, het is wel afhankelijk van waar je woont.
Dat is wat anders. Dan heb je 'm nodig om je werk uit te kunnen voerenquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:39 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Nouja. Als ik op kantoor aankom op de fiets, en mijn baas vraagt me om even naar klant X te gaan heb ik wel een probleem he.
Doe ik alleen in de zomer wel eens, in de vroegte in de ochtendzonquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:38 schreef Rauw. het volgende:
voor mij is het (uitgaande van 5km/u) zo'n 30 uur lopen naar het werk, enkele reis.
Als ik op 3500 meter van mijn werk woonde ging ik elke dag lekker wandelend.
Luister eens naar haarquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:14 schreef LadyOracle het volgende:
Daarvoor vond ze dik ook al mooier, ze heeft me echt foto's laten zien van haar als tiener. Ik lach me een kriek om haar, ze vindt grote borsten en billen gewoon mooi, en een dikke buik moet je dan maar voor lief nemen, vindt ze. Ik hoor de halve dag 'ja maar jij hebt mooie gespierde armen' en als ik in de spiegel kijk zie ik alleen blubber haha.
Dat kan je best fietsen!quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
70 mijl (110km) enkele reis naar m'n werk. Nope. Dat loop/fiets ik niet_!
Denk dat het het tijdstip wasquote:Op woensdag 13 januari 2016 14:04 schreef MutedFaith het volgende:
Nu al?
Nog geen 2 weken en alle goede voornemens van iedereen zijn al kapot.
Als het zo plat als een pannenkoek zou zijn zou ik het nog overwegen ook. Maar helaasquote:Op woensdag 13 januari 2016 14:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat kan je best fietsen!
(ik fiets in de zomer wel eens naar mijn werk, dat is dan 33 km enkele reis en dat is méér dan genoeg)
Ja, dat is hier het gevalquote:Op woensdag 13 januari 2016 14:06 schreef motorbloempje het volgende:
Als het zo plat als een pannenkoek zou zijn zou ik het nog overwegen ook. Maar helaas
Doe er wat squats, pushups en pullups bij dan klinkt het als een prima workout.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Doe ik alleen in de zomer wel eens, in de vroegte in de ochtendzon
Maar 3500 meter lopen met 15 kilo tas om je nek is killing, dus het gebeurt zelden
Daar betrap ik mezelf de afgelopen tijd ook wel op hoor. Dat ik in de supermarkt langs mensen loop die zakken chips in hun karretje staan te laden en denk "Zou je dat nou wel doen!". Terwijl het natuurlijk gewoon echt none of my business is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:08 schreef Isabeau het volgende:
MF, ik heb de afgelopen 2 weken bij héél veel mensen gedacht: nee, jij hebt ook geen goede voornemensNiet als oordeel hoor, maar gewoon een beetje vermakelijk voor mezelf. Als ik goed bezig ben dan valt het me altijd op wat anderen in hun boodschappenkarretje hebben of op de lopende band leggen. Of zoals dit weekend een 150+ kg zwaar iemand die in de trein de inhoud van de tas op het tafeltje uitstalde (pringles, winegums, chocolade en cola) en begon te eten. Ik was op datzelfde moment overigens ook zure matjes aan het snoepen
Ik begin de laatste tijd medelijden te krijgen met dergelijk corpulente personen, terwijl ik niet al te lang geleden zelf ook zo was.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of zoals dit weekend een 150+ kg zwaar iemand die in de trein de inhoud van de tas op het tafeltje uitstalde (pringles, winegums, chocolade en cola) en begon te eten. Ik was op datzelfde moment overigens ook zure matjes aan het snoepen
Absoluut! En ik ben ook net zo vaak die persoon geweest die Ben & Jerry's, witbrood en coca cola op de band legdequote:Op woensdag 13 januari 2016 14:11 schreef MutedFaith het volgende:
Daar betrap ik mezelf de afgelopen tijd ook wel op hoor. Dat ik in de supermarkt langs mensen loop die zakken chips in hun karretje staan te laden en denk "Zou je dat nou wel doen!". Terwijl het natuurlijk gewoon echt none of my business is.
dan heb je ook de rest van de week geen gevoel meer in je dooschquote:Op woensdag 13 januari 2016 14:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat kan je best fietsen!
(ik fiets in de zomer wel eens naar mijn werk, dat is dan 33 km enkele reis en dat is méér dan genoeg)
ik ben me zo bewust van die kassaband dat ik tegenwoordig een pak maandverband en paracetamol bij mijn eetbui legquote:Op woensdag 13 januari 2016 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Absoluut! En ik ben ook net zo vaak die persoon geweest die Ben & Jerry's, witbrood en coca cola op de band legde
Bang dat mensen oordelen heeft er wel voor gezorgd dat ik eigenlijk nooit lopend op straat eet. Een ijsje of patatje zal je mij alleen ergens binnen of zittend zien eten.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben me zo bewust van die kassaband dat ik tegenwoordig een pak maandverband en paracetamol bij mijn eetbui leg![]()
Een van de weinige dingen die uit het boek van Beck bij mij Is blijven hangen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:21 schreef Stormqueen het volgende:
Maar eten komt toch al snel neer op snel en onbewust je voedsel in je hoofd proppen.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Luister eens naar haarDie blubber valt vast mee! En ik vind borsten en billen ook mooi, alleen graag zonder een buik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie geen mooi gespierde armen hoor. Ok, het is wel minder blubber dan eerst, maar mijn spieren zijn echt nog heel goed geïsoleerd haha.
Deze foto is van vorige week trouwens, 83.5 kilo (nog steeds). En taille nog steeds 85,5 cm.
[ Bericht 4% gewijzigd door LadyOracle op 13-01-2016 15:04:27 ]“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
quote:
Nou, ik heb een collega met mooi gespiederde armen, daarbij zie je ze ook gewoon in rust. Dan denk ik pas 'goh zeg, wat een gespierde armen'.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Je spant ze ook niet aanAls ik mijn armen zo laat hangen zie je ook geen spieren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind dit op zich nog wel mooi hoor, je loopt natuurlijk ook normaal niet je spieren niet zo aan te spannen. Maar ik weet wel dat ik niet 4x per week naar de sportschool moet gaan want dan word ik echt hulk 2.0, dit is al het resultaat van 1x per week een beetje aanklooien zonder schema of wat dan ook. Nou doen we bij de atletiek ook wel wat core oefeningen en opdrukken en zo, maar dat is allemaal met alleen lichaamsgewicht.
Maarja @LadyOracle ik denk dat de voornaamste boodschap ook is dat we allemaal wel iets hebben aan onszelf wat we minder mooi vinden terwijl anderen daar juist jaloers op kunnen zijn..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik kwam er wel laatst achter dat mijn rug extreem droog/gespierd is, bijna al teveelWaarom verdwijnt vet nou nooit op de plekken waar je wil?
Spierbundel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij verdwijnt er vooral veel rond m'n benen, bovenlichaam blijft gewoon "dikkig" terwijl ik mijn benen af zie slanken (en zowat durf te zeggen dat ik best mooie benen heb tot vlak boven de knieën) Mocht van mij ook wel wat evenrediger gaan.
Al zeggen heel veel mensen in mijn omgeving dat het aan mijn bovenlichaam ook flink smaller word, maar toch zie je dat zelf niet zo snel."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
Bij mij blijven mijn benen juist chubby. Maar dat is ook algemeen zo voor mannen/vrouwen; bij mannen hoopt vet zich op de buik op, bij vrouwen rond de heupen. Toen ik voor een sportkeuring door zo'n lichaamsscanner ging kwam er ook uit; 26% vet op de benen, 15% op de buikquote:Op woensdag 13 januari 2016 15:19 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Spierbundel.
Bij mij verdwijnt er vooral veel rond m'n benen, bovenlichaam blijft gewoon "dikkig" terwijl ik mijn benen af zie slanken (en zowat durf te zeggen dat ik best mooie benen heb tot vlak boven de knieën) Mocht van mij ook wel wat evenrediger gaan.
Al zeggen heel veel mensen in mijn omgeving dat het aan mijn bovenlichaam ook flink smaller word, maar toch zie je dat zelf niet zo snel.
Mijne ook, maar aan de buitenkant zijn ze prima. Behalve een litteken van een fietsongeluk. Maar ja. Dat maakt me alleen ruig, toch?quote:
sowieso.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:26 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Mijne ook, maar aan de buitenkant zijn ze prima. Behalve een litteken van een fietsongeluk. Maar ja. Dat maakt me alleen ruig, toch?
Dikke slijmbeursontsteking? Geen beginnende peesontsteking?quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
sowieso.
Ik heb een dikke slijmbeurs links en een peesontsteking rechts. Huuln
Zo moest ik een keer tampons halen. Alleen tampons afrekenen vond ik zo raar (ja wat boeit het), dus wilde ik ook chocolade en een tijdschrift erbij doen. Maar toen bedacht ik me ineens dat dat mogelijk nog erger overkwam dus toen heb ik dat toch maar niet gedaanquote:Op woensdag 13 januari 2016 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ben me zo bewust van die kassaband dat ik tegenwoordig een pak maandverband en paracetamol bij mijn eetbui leg![]()
ik had al 1 kapotte knie he?quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:29 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dikke slijmbeursontsteking? Geen beginnende peesontsteking?
Ligt eraan waar ik ben, maar ik varieer meestal tussen:quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:06 schreef LPFAN het volgende:
Ik eet vandaag zelfgemaakte opgebakken hutspot met een klein stukje rookworst. nu al zin in
Wat eten jullie trouwens tijdens de lunch? Ik ben het brood een beetje zat.. maar heb geen inspiratie voor wat anders.
Oh das idd wel een goeie om iets met eieren te doen. rest klinkt ook wel lekker! thnx!quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ligt eraan waar ik ben, maar ik varieer meestal tussen:
mobloats (50g havermout, banaan, 30 gram rozijnen, 200ml melk) (bij elkaar zo'n 430Kcal)
Bagel (in de toaster) (261Kcal) + geitenkaas + wat boter (ook zo'n 400Kcal bij elkaar)
Yoghurt met bosvruchten en lijnzaad
Omeletje/scrambled eggs
Allerlei soorten maaltijdsaladesquote:Op woensdag 13 januari 2016 16:06 schreef LPFAN het volgende:
Ik eet vandaag zelfgemaakte opgebakken hutspot met een klein stukje rookworst. nu al zin in
Wat eten jullie trouwens tijdens de lunch? Ik ben het brood een beetje zat.. maar heb geen inspiratie voor wat anders.
Bij het omeletje kun je altijd even in de koelkast kijken wat je nog aan groente over hebt ofzo. Vaak stukjes paprika, wat wortel, ui, champignons etc. gaan er hier bij in!quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:09 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Oh das idd wel een goeie om iets met eieren te doen. rest klinkt ook wel lekker! thnx!
Vindik juist wel handig voor op m'n werk. Wel de dressing apart meenemen, anders kan t wel eens een zompige zooi worden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Allerlei soorten maaltijdsaladesje kan er veel mee variëren maar het is niet altijd handig om mee naar je werk te nemen bijvoorbeeld.
Een restje van het avondeten van de dag ervoor (of van een andere dag als het uit de vriezer komt). Verder neem ik vaak een gekookt eitje mee, dat maakt brood al een stuk lekkerder. Of soep, kun je ook prima meenemen in een goede weckpot. Of een salade. De mogelijkheden zijn eeeeindeloosquote:Op woensdag 13 januari 2016 16:06 schreef LPFAN het volgende:
Dressing inderdaad wel altijd apartquote:Op woensdag 13 januari 2016 16:11 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Vindik juist wel handig voor op m'n werk. Wel de dressing apart meenemen, anders kan t wel eens een zompige zooi worden.
Zeker met de allerhande handige tupperware-achtige doosjes voor je soep, brood, salades of wat dan ook.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Een restje van het avondeten van de dag ervoor (of van een andere dag als het uit de vriezer komt). Verder neem ik vaak een gekookt eitje mee, dat maakt brood al een stuk lekkerder. Of soep, kun je ook prima meenemen in een goede weckpot. Of een salade. De mogelijkheden zijn eeeeindeloos
Ik eet meestal maaltijdsalades tijdens het avondeten, nooit aan gedacht dat dat met de lunch ook kan natuurlijk ;p Ik heb geen werk dus dat scheelt hahaquote:Op woensdag 13 januari 2016 16:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Allerlei soorten maaltijdsaladesje kan er veel mee variëren maar het is niet altijd handig om mee naar je werk te nemen bijvoorbeeld.
Thnx voor de tip!quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bij het omeletje kun je altijd even in de koelkast kijken wat je nog aan groente over hebt ofzo. Vaak stukjes paprika, wat wortel, ui, champignons etc. gaan er hier bij in!
Ik heb geen werk dus ben gewoon thuis dus dat scheeltquote:Op woensdag 13 januari 2016 16:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Een restje van het avondeten van de dag ervoor (of van een andere dag als het uit de vriezer komt). Verder neem ik vaak een gekookt eitje mee, dat maakt brood al een stuk lekkerder. Of soep, kun je ook prima meenemen in een goede weckpot. Of een salade. De mogelijkheden zijn eeeeindeloos
Ik ga ff kijken!quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:14 schreef Sarabi het volgende:
LPFAN als je de lijstjes van iedereen bekijkt krijg je vast ook wel inspiratie.
En in de OP staan nog een paar recepten.
Ik stop ze in literemmers van de Turkse yoghurt. Wordt niks zompig hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dressing inderdaad wel altijd apart
En in mason jars is ook nog een idee.
Maar dan toch niet de dressing op de zachte groente?quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik stop ze in literemmers van de Turkse yoghurt. Wordt niks zompig hoor.
Ik ook niet dus genoeg tijd om inderdaad lekkere lunches te makenquote:Op woensdag 13 januari 2016 16:14 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik eet meestal maaltijdsalades tijdens het avondeten, nooit aan gedacht dat dat met de lunch ook kan natuurlijk ;p Ik heb geen werk dus dat scheelt haha
Ja idd!quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ook niet dus genoeg tijd om inderdaad lekkere lunches te maken
Zo kom je ook makkelijker aan grote hoeveelheden groenten op een dag
Voller doen. Dan mengt het niet zo makkelijk. Heb je daarna wel een bord oid nodig om de dressing wel door de hele sla te krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:19 schreef MutedFaith het volgende:
En met vervoeren kun je de dressing in mason jars / emmers / whatever wel onderop doen, maar in mijn tas rammelt dat natuurlijk toch altijd weer dooreen.
QFT. Of in kleine potjes waar bijvoorbeeld sambal van de chinees in zat, dat soort dingen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
De dressing kan toch gewoon in een boterhamzakje in je jar/yoghurtpot? Puntje afsnijden en drizzelen maar!
Ik eet zelf vaak groente in allerlei vormen + vlees (kipfilet meestal) /vis (witvis of tonijn meestal) /gekookte eitjes/omelet. Soms gekookte groentemix, de andere keer sla met tomaatjes en een magere zelf gemaakte dressing, of zelfgemaakte soep, of gegrilde groenten, ... Soms ook wel eens pannenkoeken (dat kan heel kcal-vriendelijk), toast met gekookt ei, wentelteefjes, ehm...quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:06 schreef LPFAN het volgende:
Zuur en komkommers werken sowieso erg goed als je dat even laten trekkenquote:Op woensdag 13 januari 2016 16:20 schreef Vanyel het volgende:
Klopt. Hoewel ik laatst de komkommer in de dressing had en die werd superlekker van een paar uurtjes zuur.
Heb je een recept voor die pannenkoeken? en thnx kan wel wat met de tipsquote:Op woensdag 13 januari 2016 16:28 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik eet zelf vaak groente in allerlei vormen + vlees (kipfilet meestal) /vis (witvis of tonijn meestal) /gekookte eitjes/omelet. Soms gekookte groentemix, de andere keer sla met tomaatjes en een magere zelf gemaakte dressing, of zelfgemaakte soep, of gegrilde groenten, ... Soms ook wel eens pannenkoeken (dat kan heel kcal-vriendelijk), toast met gekookt ei, wentelteefjes, ehm...Ik zal nog ff nadenken
Dat heet augurken toch?quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zuur en komkommers werken sowieso erg goed als je dat even laten trekken
Meestal neem ik 50g volkorenmeel, of speltmeel, of weetikveelmeel, 1 ei en iets van 150? ml magere melk. Of net iets meer of ietsje minder melk, zo veel als nodig is om een mooi beslagje te krijgen. En dat vul ik dan aan met beleg, zoals ham (in plaats van spek), appelringen, plakjes banaan, of whatever je lekker vindt. Geen beleg is natuurlijk ook prima. Afhankelijk van hoe veel kcal je te besteden hebt kun je dit dan aanvullen met stroop, poedersuiker (dat is naar mijn mening makkelijker in de kcal omdat het heel licht is), light jam of wat dan ook. In de pan gebruik ik PAM spray.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:34 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Heb je een recept voor die pannenkoeken? en thnx kan wel wat met de tips
Die zijn meestal nog wel een stuk zuurder.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat heet augurken toch?Daar eet ik heuuul veel van *nietzwanger*
Thnx! ( wat is pam spray?)quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:42 schreef Artoo het volgende:
[..]
Meestal neem ik 50g volkorenmeel, of speltmeel, of weetikveelmeel, 1 ei en iets van 150? ml magere melk. Of net iets meer of ietsje minder melk, zo veel als nodig is om een mooi beslagje te krijgen. En dat vul ik dan aan met beleg, zoals ham (in plaats van spek), appelringen, plakjes banaan, of whatever je lekker vindt. Geen beleg is natuurlijk ook prima. Afhankelijk van hoe veel kcal je te besteden hebt kun je dit dan aanvullen met stroop, poedersuiker (dat is naar mijn mening makkelijker in de kcal omdat het heel licht is), light jam of wat dan ook. In de pan gebruik ik PAM spray.
Anyway, 50g volkorenmeel + 150ml melk + 1 eitje = 317 kcal.
Dit spul! Dan heb je geen boter of olie nodigquote:
Ze verkopen het ook in de winkel in een spray. Ideaal! je gebruikt idd een stuk minder.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil ook eens testen om olijfolie in een verstuifding te doen, dan heb je veel minder nodig voor invetten en de pan bevetten en zo..
ahh oke! zal eens kijken of het wat is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:52 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dit spul! Dan heb je geen boter of olie nodighttps://xxlnutrition.com/nl/nld/pam/pam-original
Ik gebruik het niet altijd hoor, maar soms is het wel handig om kcals en/of vetten te beperken indien nodig.
Oh dat heb ik zelf eigenlijk nog niet gemerkt! Maar ik ben zelf alleen bekend met PAM en de bakspray van Dr. Oetker, die vind ik allebei eigenlijk geen bijsmaak hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:59 schreef motorbloempje het volgende:
De gemiddelde van die sprays heeft een hele chemische smaak. Kun je beter zelf je olijfolie versprayen
Mocht je zoiets willen proberen, Dr. Oetker heeft iets vergelijkbaars, dat kun je gewoon in de supermarkt kopen. Dat zit in een klein paars busje en staat bij de bakproducten (Bakspray heet 't dan ookquote:Op woensdag 13 januari 2016 16:58 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ze verkopen het ook in de winkel in een spray. Ideaal! je gebruikt idd een stuk minder.
[..]
ahh oke! zal eens kijken of het wat is.
Oh thnx voor de tip! ga morgen gelijk ff kijken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:05 schreef Artoo het volgende:
[..]
Mocht je zoiets willen proberen, Dr. Oetker heeft iets vergelijkbaars, dat kun je gewoon in de supermarkt kopen. Dat zit in een klein paars busje en staat bij de bakproducten (Bakspray heet 't dan ook).
Ik dacht toen ik het zag ook 'oh, wat handig', maar het stonk echt gewoonquote:Op woensdag 13 januari 2016 17:00 schreef Artoo het volgende:
[..]
Oh dat heb ik zelf eigenlijk nog niet gemerkt! Maar ik ben zelf alleen bekend met PAM en de bakspray van Dr. Oetker, die vind ik allebei eigenlijk geen bijsmaak hebben.
ik heb zo'n verstuiver, briljant!quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil ook eens testen om olijfolie in een verstuifding te doen, dan heb je veel minder nodig voor invetten en de pan bevetten en zo..
Amateur.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:10 schreef Sjeen het volgende:
Echt he... Ik kan niet eens meer fatsoenlijk een vreetbui hebben. Ik at 7 wafeltjes (kniepertjesachtig), er zijn er nog 7 over. En ik hoef niet meer
Heb je nou doorzettingsvermogen of watquote:Op woensdag 13 januari 2016 17:10 schreef Sjeen het volgende:
Echt he... Ik kan niet eens meer fatsoenlijk een vreetbui hebben. Ik at 7 wafeltjes (kniepertjesachtig), er zijn er nog 7 over. En ik hoef niet meer
Blijkbaar niet. Ze wil gewoon niet. En het is zo makkelijk allemaal.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:12 schreef Artoo het volgende:
[..]
Heb je nou doorzettingsvermogen of wat
Het is pas klaar als het op is!quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Ze wil gewoon niet. En het is zo makkelijk allemaal.![]()
Staat ook nog op mijn to do lijstjesquote:Op woensdag 13 januari 2016 16:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Snel, eet 'm er weer aan!quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:29 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb duidelijk geen ruggengraat meer...
Daar past mijn dressing niet in hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
QFT. Of in kleine potjes waar bijvoorbeeld sambal van de chinees in zat, dat soort dingen.
Een leeg flesje koffiemelk o.i.d. omspoelen? #creatiefdenkenquote:Op woensdag 13 januari 2016 17:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik maak mijn dressing zelf. Daar zit meestal veel azijn en of sojasaus in. Vinnik lekker. Mag vveel.
Kom je snel eten?quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind klotsen sojasaus een prima dressing. Maar ik heb ook een sojasausfetish.
Kom ik snel eten?quote:
Maar dan past er minder in. Jij hebt duidelijk V's eten nooit op....quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Langzamer eten, word je minder dik van. Zeggen ze.
In de hete boter!quote:
Lekkerquote:Op woensdag 13 januari 2016 18:07 schreef MutedFaith het volgende:
avondeten wordt sushi.
Moet makkelijk kunnen, aangezien ik nog vijfderde maand heb voor 2 kiloos.
Kudo's! Wel social karma points en niet dik worden, ik zeg: win!quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:19 schreef Cathmar het volgende:
Taart die over was naar de buren gebracht. Tevree.
Wie legt die daar dan ook?quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:47 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kom uit op 1730 vandaag. Enige ongeplande waren 5 haribo perziken in de autoellendig spul, maar het kon dus blijkbaar lijen
Aaah! Past-me! Wie haat haar niet regelmatig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mijn voor-de-kerst ik
Ze zijn nu op
Bij mij was het ook sushi, maar dat is juist extreem slank; zo'n doosje van de AH komt op 360 kcal. Dus nog ruimte voor zeewiersalade en een chocolademousse toetje erbij ook! Vriend is ziek dus dan maar even lekker makkelijke treat yoself..quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:07 schreef MutedFaith het volgende:
avondeten wordt sushi.
Moet makkelijk kunnen, aangezien ik nog vijfderde maand heb voor 2 kiloos.
Ik vind op een weight watchers forum iemand die een keukenweegschaal meenam naar pathé en een kleine popcorn heeft gewogen: 55 gram zonder bakje.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb popcorn gehad in de bioscoop omdat het er zo ongelofelijk naar popcorn rook. Maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel popcorn nu weegt
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind op een weight watchers forum iemand die een keukenweegschaal meenam naar pathé en een kleine popcorn heeft gewogen: 55 gram zonder bakje.
Zo weinig! Dat is mooiquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:59 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind op een weight watchers forum iemand die een keukenweegschaal meenam naar pathé en een kleine popcorn heeft gewogen: 55 gram zonder bakje.
Zo'n grote voor jezelf?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:19 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
briljant!
Hoeveel zou een grote dan hebben?? Ik had laatst een groteDie kleintjes zijn voor mietjes en medium ook
(zoals mijn man dus
)
in mijn auto ligt standaard een pak mueslirepen van 96kcal voor na een werkdag als de autorit nog > 1.5uur duurt en mr. Mo niet eerder thuis is dan ik om te koken. Werkt prima. Doe al tijden met dat pak! Scheelt het dat ik maar eens per week ga natuurlijk, maar dan nog jad dat pak van 6 al lang op kunnen zijn. Gewoon jezelf duidelijk stellen wanneer je er een mag.quote:
Niet de grootste he, maar de 3e in rij.. ze hebben in Enske 4 maten: mini, klein, normaal en groot.. (meeste mensen zouden zeggen: klein, normaal, groot en huge, maar goed, dat zijn mietjesquote:
We waren bij de Hateful Eight en Tarantino had ook een pauze ingecalculeerd. Dus na de pauze kwam de dialoog 'It's been 15 minutes since...' en een kleine recap van wat er vlak voor de pauze gebeurde! Dat was wel gaaf.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Niet de grootste he, maar de 3e in rij.. ze hebben in Enske 4 maten: mini, klein, normaal en groot.. (meeste mensen zouden zeggen: klein, normaal, groot en huge, maar goed, dat zijn mietjes)
Was er precies met de pauze doorheen![]()
Er kwam nog een rijstwafel met smeerkaas en kalkoenborstfilet bij en een stukje chocolade en kwam op 1656 kcal uit.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:02 schreef -Bubseltje- het volgende:
Lijst voor vandaag
O: havermout met melk
T: Breaker high protein
L: Veldsla met tonijn, kaas, bosui, komkommer en paprika met een beetje dressing
T: Appel
D: Scrambled eggs salade
T: Optimel Griekse yoghurt
Dit is 1481 kcal. Misschien komt er nog een tussendoortje bij.
http://www.theatlantic.co(...)&utm_campaign=buffertwitter:TheSocReview twitterde op donderdag 14-01-2016 om 09:14:01Forget Fad Diets, Embrace 'Healthy-ish' https://t.co/XUhrVX6Maw https://t.co/K2SicFRPbC reageer retweet
Graag gedaanquote:Op donderdag 14 januari 2016 07:57 schreef Rauw. het volgende:
O: Yoghurt + banaan
T: banaan + shake
L: Iets met bietjes, tomaatjes, ui, geitenkaas en tonijn (ben benieuwd, fantasie van de kok)
D: Gewokte paksoy & kipfilet (ketjap)
B: Wandeling,
DeLuna, thanks voor de inspiratie voor het weekend, ik heb ongelovelijk zin aan spruiten ineens
De patat is niet 'fout' hoor hier, je andere dingen zijn ook vrij hoog in de calorieën. Niet dat daar per se iets mis mee is, maar het ging niet 'fout' bij de patat. Meer een over het algemeen hoog calorisch lijstjequote:Op donderdag 14 januari 2016 09:26 schreef LadyOracle het volgende:
Huisgenoot zette me gisteren zelfgemaakte patat voor omdat de aardappels te oud werden en we dus alles op wilden maken. Toen was mijn lijstje even wat minder goed.
O: amaranth met amandelmelk, dadels, pecannoten en maple syrup
T: halve peanutbutter cheesecake slice
L: vegetarische nasi (rijst, groente en tempeh dus)
T: halve peanutbutter cheesecake slice, mandarijn
D: zelfgemaakte patat met een lepeltje ketchup en lepeltje Remia Mayolijn en een vegan kroket met mosterd.
In: 2207
Uit: 1565 (want rustdag dus alleen rondjes kantoor)
Gelukkig had ik gisteren 900 meer uit dan in, en vandaag met Combat en een stukje fietsen trek ik het wel weer recht.
Jaquote:Op donderdag 14 januari 2016 09:16 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.theatlantic.co(...)&utm_campaign=buffertwitter:TheSocReview twitterde op donderdag 14-01-2016 om 09:14:01Forget Fad Diets, Embrace 'Healthy-ish' https://t.co/XUhrVX6Maw https://t.co/K2SicFRPbC reageer retweet
Je moet er denk ik dan wel bij vertellen dat je alles nauwkeurig bijhoudt. Want dat is wel de trick he..quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik krijg ook zo vaak vragen 'Maar hoe ben je dan zoveel afgevallen?! Welk dieet? Wat ging je niet meer eten?'
Ik ging gewoon normaal eten. Minder shit, meer bewegen. Einde.
En dan kijken ze me aan alsof ze me niet geloven. 'Dat kan toch niet'
Zonder patat zat ik pas op 1150, dus dat valt reuze mee. En ja, dat is inclusief de 400 kcal van de Peanutbutter Cheesecake.quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De patat is niet 'fout' hoor hier, je andere dingen zijn ook vrij hoog in de calorieën. Niet dat daar per se iets mis mee is, maar het ging niet 'fout' bij de patat. Meer een over het algemeen hoog calorisch lijstje
Ja, dat doe ik ook.quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:43 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Je moet er denk ik dan wel bij vertellen dat je alles nauwkeurig bijhoudt. Want dat is wel de trick he..
Ja, precies. Dat bijhouden dus.. De grap is dat je daardoor vanzelf bepaalde dingen niet meer gaat eten natuurlijkquote:Op donderdag 14 januari 2016 09:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook.Ik zeg altijd dat ik 1800 kcal eet, bijhoudt wat ik eet, meer ben gaan sporten, minder shit ben gaan eten maar eigenlijk niks uitgesloten heb. Keuzes alles.
Of minder.quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:47 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, precies. Dat bijhouden dus.. De grap is dat je daardoor vanzelf bepaalde dingen niet meer gaat eten natuurlijk
foteau met blij hoofd??quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
En dan trek je je 'peilbroek' weer eens aan. En zit hij zowat als gegoten. Mijn kont komt altjid wel ace uit in deze broek.
Bummer.. (quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Alleen met blije kont:
[ afbeelding ]
Moet er eigenlijk wel hakken voor onder aan, want anders is hij wat te langquote:Op donderdag 14 januari 2016 09:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Bummer.. ()
Maar goeie broek![]()
En goeie kont ook wel ja
Neem een koffie, rook een peukquote:Op donderdag 14 januari 2016 10:43 schreef mrspoeZ het volgende:
Verdikke. Ik eet echt netjes maar gewoon een pond erbij vanmorgen.
quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ja MyFitnessPal gebruik ik, vrij goed.quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:14 schreef Wh00pWh00p het volgende:
Gebruiken jullie een app om bij te houden wat je eet ofzo?
Zou ik niet doen. Het geeft geen informatie. Ik zou zorgen dat je één keer per week weegt. Bijvoorbeeld elke vrijdagochtend nadat je naar de wc bent geweest.quote:En die verrekte weegschaal... dagelijks?
Ik ga er altijd eerst op met een pak wasmiddel in mijn handen. En dan alleen ikzelfquote:Op donderdag 14 januari 2016 12:20 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja MyFitnessPal gebruik ik, vrij goed.
[..]
Zou ik niet doen. Het geeft geen informatie. Ik zou zorgen dat je één keer per week weegt. Bijvoorbeeld elke vrijdagochtend nadat je naar de wc bent geweest.
Zelf weeg ik 1-2 keer per week, niet op een vaste dag maar alleen als ik de avond ervoor heb gescheten. Anders weeg ik een kilo meer aan darminhoud. Dan gaan er telkens kilo's bij en af, dat maakt de weging minder nauwkeurig en is ook demotiverend.
Overigens heb ik mijn weegschaal vanochtend betrapt op leugensIk sta al twee weken op 80,1 kg. Gisteravond was ik weer 80,1 en vanochtend NA een enorme pisbui NOG 80,1. Dat kan niet! Volgens mij kan dat ding niet onder de 80,1
Wat heeft die weegschaal misdaan?quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:14 schreef Wh00pWh00p het volgende:
En die verrekte weegschaal... dagelijks?
Verkeerde gewicht (in mijn ogen natuurlijk)quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat heeft die weegschaal misdaan?
App: jaquote:Op donderdag 14 januari 2016 12:14 schreef Wh00pWh00p het volgende:
2x ja hierquote:Op donderdag 14 januari 2016 12:14 schreef Wh00pWh00p het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kap met zeiken en houd van jezelf. Body acceptance dit-dat-alles. Serieus, je kunt alleen succesvol afvallen/strakker worden denk ik als je een beetje van jezelf ongeacht je lichaam leert houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kussiekroel.Ja doei.
Ik weeg mij wel dagelijks. Dit is aan te raden als je je gewicht in perspectief kunt plaatsen. Het kan namelijk prima zijn dat je op dinsdagochtend zwaarder bent dan op maandagochtend terwijl je onder je caloriebehoefte hebt gegeten. Belangrijk is bewuste voeding en de algemene dalende lijn in je gewicht. Niet blind staren op 1 dag niet afvallen. Als je in de stress schiet als er een paar ons bij is, dan raad ik je zeker niet aan om je elke dag te gaan wegen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:14 schreef Wh00pWh00p het volgende:
Ghi, ik ben al succesvol afgevallen. Maar je hebt ook zeker gelijk hoor. Ik promoot het zelf ook. Dubbele is dat ik er ook echt per dag, fuck, per uur, verschillen over kan denken.quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kap met zeiken en houd van jezelf. Body acceptance dit-dat-alles. Serieus, je kunt alleen succesvol afvallen/strakker worden denk ik als je een beetje van jezelf ongeacht je lichaam leert houden.
Kussiekroel.
Ik heb wel eens hele weken gezond gegeten en hard gesport en geen gram afgevallen, maar dan was ik de week erna meestal 2/2,5kg lichter.quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:43 schreef SausDip het volgende:
[..]
Ik weeg mij wel dagelijks. Dit is aan te raden als je je gewicht in perspectief kunt plaatsen. Het kan namelijk prima zijn dat je op dinsdagochtend zwaarder bent dan op maandagochtend terwijl je onder je caloriebehoefte hebt gegeten. Belangrijk is bewuste voeding en de algemene dalende lijn in je gewicht. Niet blind staren op 1 dag niet afvallen. Als je in de stress schiet als er een paar ons bij is, dan raad ik je zeker niet aan om je elke dag te gaan wegen.
Ja dat doe ik ook iedere dag...alleen ben net een schommel volgens mijquote:Op donderdag 14 januari 2016 12:49 schreef DeLuna het volgende:
Ik weeg elke dag want statistiekjes en interessantEn ik houd mijn eten ook bij in MFP, omdat ik anders echt denk "ooh dit kan vast nog wel, en dit ook wel" en dan blijk je achteraf ver boven je onderhoud te zitten
dus ik hou alles bij en ik weeg bijna alles af.
Als ie uiteindelijk maar naar beneden schommelt.quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:50 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Ja dat doe ik ook iedere dag...alleen ben net een schommel volgens mij
quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:14 schreef Wh00pWh00p het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
But practise what you preach dear: lief zijn voor jezelf. Niet tevreden zijn is prima, maar wees iig blij met wat je nu al bereikt heb en gebruik het als motivator om verder te komen.
Komt wel meer inderdaad. Meer aan het sporten.quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:51 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Als ie uiteindelijk maar naar beneden schommelt.
Is ook, ben ik ook, doe ik ook. Ik mis alleen dat hysterische OMG-YES gevoel dit keer. En dat is zo motiverendquote:Op donderdag 14 januari 2016 12:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
But practise what you preach dear: lief zijn voor jezelf. Niet tevreden zijn is prima, maar wees iig blij met wat je nu al bereikt heb en gebruik het als motivator om verder te komen.
Doe eens een foto dan, dan doe ik wel hysterisch voor je.quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Is ook, ben ik ook, doe ik ook. Ik mis alleen dat hysterische OMG-YES gevoel dit keer. En dat is zo motiverend
quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Doe eens een foto dan, dan doe ik wel hysterisch voor je.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik hoor net van een collegaatje dat ik blijkbaar bij de koffieautomaat besproken word"Nee, die S.moet echt stoppen nu met afvallen hoor, het is toch mooi zo, straks wordt ze nog veel te mager, etc "
![]()
Mama van Lars & Femke
Mooi toch,quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:03 schreef Shandaly het volgende:
[..]![]()
Ik hoor net van een collegaatje dat ik blijkbaar bij de koffieautomaat besproken word"Nee, die S.moet echt stoppen nu met afvallen hoor, het is toch mooi zo, straks wordt ze nog veel te mager, etc "
![]()
Ik zou gewoon 'ja' zeggen. Gewoon om ze te sarren. Want dat is natuurlijk niet wat ze willen horen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:08 schreef foetre het volgende:
[..]
Mooi toch,
Bij mij werd pas gevraagd of ik in een concentratiekamp zit of dat ik anorexia heb.
Beetje ongepast dat je het op zo een manier vraagt .
quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Oh my god!!! You look amazing!!! What is your secret?!?!?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Wow!quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:08 schreef foetre het volgende:
[..]
Mooi toch,
Bij mij werd pas gevraagd of ik in een concentratiekamp zit of dat ik anorexia heb.
Beetje ongepast dat je het op zo een manier vraagt .
Nou laat ik dat maar niet doen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zou gewoon 'ja' zeggen. Gewoon om ze te sarren. Want dat is natuurlijk niet wat ze willen horen.
Dust!quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh my god!!! You look amazing!!! What is your secret?!?!?!
O, bij mij komen ze het gewoon tegen mij zeggen elke week weer. "Je moet nu echt stoppen hoor". En dan geven ze mij een koekje of een chocolaatje. :x En dat van wat doe je dan?? Herken ik ook. Ze hopen natuurlijk dat ik met een wonderpil kom. Als ik vertel wat ik doe, dan zeggen ze jaa dat kan ik niet hoor.quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:03 schreef Shandaly het volgende:
[..]![]()
![]()
Als je d'r zelf maar goed bij voelt is er niks aan het handje toch....tenminste dat is mijn insteek.quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:53 schreef File_3882 het volgende:
[..]
O, bij mij komen ze het gewoon tegen mij zeggen elke week weer. "Je moet nu echt stoppen hoor". En dan geven ze mij een koekje of een chocolaatje. :x En dat van wat doe je dan?? Herken ik ook. Ze hopen natuurlijk dat ik met een wonderpil kom. Als ik vertel wat ik doe, dan zeggen ze jaa dat kan ik niet hoor.Ik kan er wel om lachen.
Knap gedaan hoor BE! Ik kan me vorige reizen van je herinneren en volgens mij viel het deze reis heel erg mee, toch? Ben je er ook heel bewust mee bezig geweest!quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
En over wegen gesproken, ik vlieg vanavond terug! Eindelijk weer een reality check, want ik denk wel dat ik me heel goed in gehouden heb (en dat is tov sommige andere trips ook echt wel zo), maar toch.
Overigens zie ik wrsch pas maandag echt waar ik sta, want ik zwel op als een ballon aan boord en raak ook nog eens totaal geconstipeerd dus het duurt altijd een paar dagen voor ik dat weer kwijt ben.
Maar goed, weer naar huis!Me ventjes en me liefie weer knuffeluh!
/dagboek
Daar gaan we, lekker emotie etenquote:Op donderdag 14 januari 2016 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
Godverdomme, Alan Rickman is dood
Neeeeeeee.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zat me eergisteren nog af te vragen op zijn IMDB pagina waarom hij niet zoveel meer te zien wasquote:Op donderdag 14 januari 2016 14:09 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Neeeeeeee.
:-(
Er zijn weinig acteurs waarvan ik echt hou, maar Alan Rickman is er een van.
En je bent zo'n lekkah weifSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Tx. En idd, dit viel enorm mee. En ik was er veel mee bezig en heb goede keuzes gemaakt.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Knap gedaan hoor BE! Ik kan me vorige reizen van je herinneren en volgens mij viel het deze reis heel erg mee, toch? Ben je er ook heel bewust mee bezig geweest!
Echt? Tsjonge...quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
echt, wat is dat tochquote:Op donderdag 14 januari 2016 13:03 schreef Shandaly het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik weet niet hoe het in het buitenland is, maar meeste restaurants houden wel rekening met dieetwensen. Gewoon aangeven wat je wilt. Dan lukt het wel.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tx. En idd, dit viel enorm mee. En ik was er veel mee bezig en heb goede keuzes gemaakt.
Nu scheelt het dat ik tijdens deze trip veel zelf kon kiezen waar ik ging eten.
Vlgde week Sao Paulo is een site selection visit en dan worden we 3 dagen lang van hot naar her gesleept, geen keuze in restaurants etc. Dan wordt het lastiger, maar dan nog kan ik wel keuzes maken.
Spinaziestampquote:Op donderdag 14 januari 2016 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Joycie88, wat is spierballenstamppot!
Spinazie?quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Joycie88, wat is spierballenstamppot!
ah! ik Associeer spinazie nooit met stamppot, maar klinkt wel heel lekker.quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Spinaziestamp
Spinazie, aardappels, paprika, uitje en spekjes en roomkaas voor de smeuigheid. Spinazie en aardappels gewoon koken zoals normaal. Uitje spekje en paprika even bakken. En dan als alles klaar is stampen met de roomkaas en eten maar! Was de eerste keer dat ik het had gemaakt. Was erg lekker en vult echt heel goed!
Volgende keer maak ik hem denk ik alleen wat magerder. Roomkaas light of wat zuivelspread en hamblokjes in plaats van spek.
Nee ik ook niet, maar we vonden het allebei erg lekker gisteren! En ik heb vandaag de leftover op.quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ah! ik Associeer spinazie nooit met stamppot, maar klinkt wel heel lekker.
ik zou de spinazie bakken ipv koken, klinkt wel lekker verder.quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ah! ik Associeer spinazie nooit met stamppot, maar klinkt wel heel lekker.
Ditquote:Op donderdag 14 januari 2016 19:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik zou de spinazie bakken ipv koken, klinkt wel lekker verder.
Er zat een beste hoeveelheid pasta in de soep. Was zelfgemaakt door mijn vrouw.quote:Op donderdag 14 januari 2016 18:43 schreef Sunnythesun het volgende:
2 boterhammen en soep met een broodje en dan op 1300 uitkomen? Wat voor soep is dat?? Met een beetje normale hoeveelheden van alles kom ik meestal niet hoger dan 1000.
Ah ja, dat tikt aanquote:Op donderdag 14 januari 2016 20:23 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Er zat een beste hoeveelheid pasta in de soep. Was zelfgemaakt door mijn vrouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |