abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159063720
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159063734
Tijd om de vriezer en voorraadkast weer eens leeg te gaan eten.
Komende week dus misschien ietswat vreemde eetlijstjes.
pi_159063832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:51 schreef Sarabi het volgende:
Tijd om de vriezer en voorraadkast weer eens leeg te gaan eten.
Komende week dus misschien ietswat vreemde eetlijstjes.
Haha :P Ik vind het vooral altijd grappig dat ik dan iets bevroren meeneem en niet weet wat het is. Vaak kan ik nog wel ontwaren of het pasta of rijst is, maar wat er precies doorheen zat? Maar wel lekker, zo eet ik vaak tussen de middag warm.

Mijn lijstje van vandaag:

O: rijstwafel met pindakaas en banaan
S: 90' sportschool
O2: magere kwark met mango, havermout, muesli en rozijnen. Sesamkoekje
L: 4 boterhammen met beenham en rucola, worteltjes
T: peer & mandarijn, 250g yoghurt griekse stijl, pakje melba Toast
D: weet ik nog niet, ik heb zin in stamppot.

Lijstje komt wel op 2300 kcal uit vandaag gok ik maar het is ook een drukke dag, na de sportschool moest ik een vaccinatie halen, en vanavond nog naar de sportmassage dus bij elkaar ook wel zo'n 24km fietsen over de gehele dag, en ik wil met die vaccinatie gewoon niet te weinig eten vandaag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_159063903
Lijstje van vandaag:
O: mobloats
L: griekse pastasalade
D: jambalaya

Ik ben móe.. echt 0,0 energie.. kom er maar niet doorheen -O-
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:03:03 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_159063913
Ik denk dat als je ooit overgewicht hebt gehad je je nooit superslank zal voelen. Simpelweg omdat je hersenen dat niet aankunnen.
Nee, ik zal het nog beter maken. Ik denk dat er echt bijna geen mensen rondlopen die zichzelf superslank vinden. Zo zijn we gewoon niet geprogrammeerd, cultureel gezien. Ik weet namelijk dat fotomodellen met een bmi van 17 ook altijd denken dat er nog wel iets af kan.
Ik zit op kantoor met iemand die letterlijk kinderbroeken draagt, in haar ruimvallende jas staat XS. Maar toch wil ze afvallen.
Dus misschien is het toch beter om een rationele grens te stellen. LT, ik heb je foto's gezien, je bent zo fucking afgetraind al :D Ik zou echt niet meer voor afvallen gaan in jouw geval, maar kijken naar je lichaam en afgaan op wat je lijf aangeeft. Volgens mij kom je er dan wel ;)
disclaimer
pi_159063930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha :P Ik vind het vooral altijd grappig dat ik dan iets bevroren meeneem en niet weet wat het is. Vaak kan ik nog wel ontwaren of het pasta of rijst is, maar wat er precies doorheen zat? Maar wel lekker, zo eet ik vaak tussen de middag warm.

Herkenbaar :D

Maar goed ik hoef nu nog maar 3 Ingrediënten te kopen en dan heb ik weer voor een hele week avondeten *O*
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:08:58 #7
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_159064025
Ik heb vanmorgen gecontroleerd of er sinds nog zo'n doorzichtige sticker met cijfers op mijn nieuwe weegschaal zat... Nee dus, ik weg gewoon al een hele week hetzelfde, vier kilo meer. :-(
Prrrrr
pi_159064046
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
ee, ik zal het nog beter maken. Ik denk dat er echt bijna geen mensen rondlopen die zichzelf superslank vinden. Zo zijn we gewoon niet geprogrammeerd, cultureel gezien. Ik weet namelijk dat fotomodellen met een bmi van 17 ook altijd denken dat er nog wel iets af kan.
Ja misschien heb je gelijk hoor, het komt ook een beetje door het atletiekwereldje waar iedereen dunner dan dun is. Ik weet in ieder geval wel dat 60 zo grofweg de grens is dus ik zal niet doorgaan tot een BMI van 17 ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_159064047
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:08 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik heb vanmorgen gecontroleerd of er sinds nog zo'n doorzichtige sticker met cijfers op mijn nieuwe weegschaal zat... Nee dus, ik weg gewoon al een hele week hetzelfde, vier kilo meer. :-(
Plak er dan een sticker op.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:11:04 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_159064055
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:08 schreef mrspoeZ het volgende:
b vanmorgen gecontroleerd of er sinds nog zo'n doorzichtige sticker met cijfers op mijn nieuwe weegschaal zat... Nee dus, ik weg gewoon al een hele week hetzelfde, vier kilo meer. :-(
Hahahaha _O- dat zou ik dan ook doen ja :')
Wel facking frustrerend is dat. Ik kocht vier jaar geleden ook een nieuwe weegschaal, maar die gaf vijf kilo minder aan dan mijn oude. (uiteraard heb ik dat getal geverifieerd, en de nieuwe was kloppend) en dat is echt fijn. De psychologie is heel achterlijk: je voelt je dan ook meteen vijf kilo dikker / dunner. Terwijl je lichaam nog exact hetzelfde weegt :')
disclaimer
pi_159064059
Tijd om te gaan sporten (deel 1 voor vandaag) :W
pi_159064127
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Weet ik niet echt, ik zou wel een keer onder de 60 willen komen want dat heb ik inderdaad ook sinds mijn 16e niet gezien of zo :P Maar het afvallen moet heeeeel langzaam gaan want anders word ik heel vatbaar voor blessures en herstel ik weer van mijn trainingen of zo. Weet ook niet of het verstandig is om langdurig onder de 60 te zitten, ik zit dan wel erg laag in vet waarschijnlijk. Dus gok net boven de 60, wil gewoon langzaamaan nog wat afgetrainder worden en dan misschien in de zomer, als ik veel snelle hardloopwedstrijden wil lopen, misschien wat lager. Wel een wat ander uitgangspunt dan de meesten hier, maar ik vind de sfeer en steun die je hier krijgt erg fijn!
Herkenbaar in de zin dat 't voor mij ook geen noodzaak is om zo laag uit te komen, maar herinner me ook dat ik zo rond de 65 kg wel het mooist vond, en dat voor mijn lengte misschien relatief laag is (maar absoluut niet schokkend laag :) ). Maar dat moet inderdaad heel langzaam gaan, en is geen absolute noodzaak. Sowieso heb ik het idee dat het nu ik ouder word steeds langzamer gaat. :') Het sneller kunnen hardlopen is dan weer totaal niet herkenbaar (net zo min als het afgetrainde :P ), maar lijkt me wel heel tof om dus echt snel te kunnen hardlopen. Los van de constante blessures was ik in de tijd dat ik nog aan hardlopen deed vooral echt heel erg langzaam.
pi_159064359
O god :D

De consumentengids heeft een gratis minigids diëten uitgebracht :D Ik zou hem eigenlijk moeten bestellen :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_159064388
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

De consumentengids heeft een gratis minigids diëten uitgebracht :D Ik zou hem eigenlijk moeten bestellen :D
"Pas op met calorierijke tussendoortjes" "Eet 2 ons groente en 2 stuks fruit" "Zet je auto eens verder van de winkel af"

Etc 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:28:59 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_159064391
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

ja dat zei ik vorige week al. Met de waarheid over dieetpillen. Echt :')
disclaimer
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:37:03 #16
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159064576
Ik wilde 'm bestellen, voor shits and giggles. Maar dan moet ik bellen, en ik hou niet van bellen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:38:48 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_159064617
Bellen is zó 2010.
disclaimer
pi_159065057
O: Smoothie met kokosmelk, avocado, spinazie.
L: 2 brood met hummus
S: Fysio. Sporten en zulks.
T: 250 gram citroenkwark
D: Stamppot boerenkool met spek.
T: Dingen die bestaan uit koolhydraten en eiwitten.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:03:38 #19
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159065150
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

"Pas op met calorierijke tussendoortjes" "Eet 2 ons groente en 2 stuks fruit" "Zet je auto eens verder van de winkel af"

Etc 8-)
Vind dat persoonlijk een prima begin van een gezondere levenswijze, tips als "Zet je auto eens wat verder van de winkel af" hebben mij de eerste 10kg enorm geholpen (ik liep de 250m ipv de auto te pakken voor dat stukje bijv.)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159065176
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:03 schreef Rauw. het volgende:
Vind dat persoonlijk een prima begin van een gezondere levenswijze, tips als "Zet je auto eens wat verder van de winkel af" hebben mij de eerste 10kg enorm geholpen (ik liep de 250m ipv de auto te pakken voor dat stukje bijv.)
Ik ook hoor :Y Voor het merendeel van de mensen zal dat al een enorme verbetering geven. Het zijn gewoon gezond verstand tips in mijn ogen. Ik bedoelde meer dat er denk ik geen revolutionaire uitspraken in zo'n boekje staan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_159065227
In principe heb je ook geen revolutionaire ideeen nodig om af te vallen, je moet je alleen blijven beseffen dat je vaker de moeilijke weg moet nemen en minder vaak de makkelijke weg.
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:08:37 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_159065257
quote:

[..]

nee, wacht. Je pakte serieus de auto voor 250 meter? Echt?
disclaimer
pi_159065275
Of natuurlijk via de makkelijke weg.. deze advertentie krijg ik net op mijn tijdlijn:

http://coolsculptingkliniek.nl/

|:(
pi_159065348
quote:

[..]

Is het ook.
En gelukkig is het een gratis (?) boekje.
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:52:07 #25
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159066256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik wel. Als ik naar de winkel ga.

Nouja, volgens google is 't 800 meter. Maar met de auto is gewoon zoveel makkelijker.
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:56:21 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_159066362
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:52 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Nouja, volgens google is 't 800 meter. Maar met de auto is gewoon zoveel makkelijker.
Oh, hier echt niet, nooit. Het wordt pas makkelijker als ik enorme hoeveelheden mee moet zeulen of meerdere kratten bier ofzo, maar dat is echt zelden en dan nog laat ik liever Albert komen.
Maar goed, ik woon in het centrum, en de parkeerplaatsen zijn klein en crappy en de omslachtigheid van alles eerst in je kar - in tassen - in de auto - kar terugzetten - naar huis - parkeerplek zoeken - alles weer uitladen en van de auto naar huis zeulen weegt hier echt niet op tegen lopend gaan :D
disclaimer
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:57:09 #27
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_159066379
Ik meld me ook eens in dit topic.

Ik ben dialyse patient en heb ernstig overgewicht. Om in aanmerking te komen voor een nieuwe nier moet ik ernstig afvallen. Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig en ben tot nu toe 13 kilo kwijt. Mijn streefgewicht is op dit moment 100 kilo en ik moet daarvoor nog 10 kilo er af. Heb dan nog steeds overgewicht maar ben dan iig goedgekeurd voor een transplantatie. Ik sport ongeveer 2 a 3 keer in de week, als mijn energie het toe laat.

Vecht al mijn hele leven tegen overgewicht maar kom altijd weer aan. Motivatie was niet genoeg denk ik. Nu heb ik wel iig een hele goeie motivatie.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_159066576
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat als je ooit overgewicht hebt gehad je je nooit superslank zal voelen. Simpelweg omdat je hersenen dat niet aankunnen.
Nee, ik zal het nog beter maken. Ik denk dat er echt bijna geen mensen rondlopen die zichzelf superslank vinden. Zo zijn we gewoon niet geprogrammeerd, cultureel gezien. Ik weet namelijk dat fotomodellen met een bmi van 17 ook altijd denken dat er nog wel iets af kan.
Ik zit op kantoor met iemand die letterlijk kinderbroeken draagt, in haar ruimvallende jas staat XS. Maar toch wil ze afvallen.
Dus misschien is het toch beter om een rationele grens te stellen. LT, ik heb je foto's gezien, je bent zo fucking afgetraind al :D Ik zou echt niet meer voor afvallen gaan in jouw geval, maar kijken naar je lichaam en afgaan op wat je lijf aangeeft. Volgens mij kom je er dan wel ;)
Jawel hoor. Mijn huisgenoot, dat voormalig dakloze meisje, is even lang als ik (1.67). Die vindt dik mooier, is jaloers op mijn figuur, wat ik onbegrijpelijk vind natuurlijk. Ze heeft ooit 90 gewogen, maar toen ze bij mij kwam - na een periode van stress en te weinig geld voor eten - woog ze 48. Ze vond zichzelf zo dun dat ze nauwelijks naar buiten durfde uit schaamte. Nu weegt ze 53, maar ze vindt zichzelf nog steeds veel te dun en wil naar rond de 70. (Ik ook natuurlijk, maar bij mij moet eraf wat er bij haar aan moet...)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:07:58 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_159066632
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:05 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Jawel hoor. Mijn huisgenoot, dat voormalig dakloze meisje, is even lang als ik (1.67). Die vindt dik mooier, is jaloers op mijn figuur, wat ik onbegrijpelijk vind natuurlijk. Ze heeft ooit 90 gewogen, maar toen ze bij mij kwam - na een periode van stress en te weinig geld voor eten - woog ze 48. Ze vond zichzelf zo dun dat ze nauwelijks naar buiten durfde uit schaamte. Nu weegt ze 53, maar ze vindt zichzelf nog steeds veel te dun en wil naar rond de 70. (Ik ook natuurlijk, maar bij mij moet eraf wat er bij haar aan moet...)
Dan is ze een van de zeldzamen denk ik ;) Maar haar achtergrond is dan ook erg vervelend, geen geld hebben om te eten ;( dan kan ik me voorstellen dat het anders voelt dan wanneer het een luxeprobleem is,

Wat een prachtig doel LPFAN! Ik hoop dat het in alle opzichten succesvol gaat zijn en dat je hier een sterk en gezond lichaam aan zult overhouden! :*
disclaimer
pi_159066673
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:52 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

WTF, echt? Ik overweeg de auto alleen als het echt slecht weer is, ik iets heel zwaars moet hebben (meer dan twee grote volle tassen, maar dan fiets ik meestal nog liever twee keer) of het meer dan een kilometer of acht à tien is.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
  Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 13:11:32 #31
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159066692
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:57 schreef LPFAN het volgende:
Ik meld me ook eens in dit topic.

Ik ben dialyse patient en heb ernstig overgewicht. Om in aanmerking te komen voor een nieuwe nier moet ik ernstig afvallen. Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig en ben tot nu toe 13 kilo kwijt. Mijn streefgewicht is op dit moment 100 kilo en ik moet daarvoor nog 10 kilo er af. Heb dan nog steeds overgewicht maar ben dan iig goedgekeurd voor een transplantatie. Ik sport ongeveer 2 a 3 keer in de week, als mijn energie het toe laat.

Vecht al mijn hele leven tegen overgewicht maar kom altijd weer aan. Motivatie was niet genoeg denk ik. Nu heb ik wel iig een hele goeie motivatie.
Welkom! Veel succes! Lijkt me inderdaad ook een mooie motivatie. ^O^
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:11:54 #32
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_159066703
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:11 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Welkom! Veel succes! Lijkt me inderdaad ook een mooie motivatie. ^O^
Dank je!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:13:17 #33
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159066751
Veel succes LPFAN! *O* Je hebt iig een goede stok achter de deur :)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_159066783
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dan is ze een van de zeldzamen denk ik ;) Maar haar achtergrond is dan ook erg vervelend, geen geld hebben om te eten ;( dan kan ik me voorstellen dat het anders voelt dan wanneer het een luxeprobleem is,

Wat een prachtig doel LPFAN! Ik hoop dat het in alle opzichten succesvol gaat zijn en dat je hier een sterk en gezond lichaam aan zult overhouden! :*
Daarvoor vond ze dik ook al mooier, ze heeft me echt foto's laten zien van haar als tiener. Ik lach me een kriek om haar, ze vindt grote borsten en billen gewoon mooi, en een dikke buik moet je dan maar voor lief nemen, vindt ze. Ik hoor de halve dag 'ja maar jij hebt mooie gespierde armen' en als ik in de spiegel kijk zie ik alleen blubber haha.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:15:28 #35
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159066816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Bij wijze van, exacte afstand weet ik niet maar het zou geen kilometer zijn.
Ik breng al jaren meer dan 2,5 uur per dag door in de auto, vaak was het na het werken dus even snel wat te eten halen bij de supermarkt voor ik thuis was. Voor mij was dus vooral de makkelijke en gehaaste vrijgezellen levensstijl die ik leefde. Na het eten snel naar de garage toe sleutelen(+/- 20km, dus met de auto). En dan kon ik weer m'n nest in.

Nu heb ik daar wat meer rust in gevonden, maar het was zelden een keer dat ik ging wandelen.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:15:43 #36
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159066820
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:10 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

WTF, echt? Ik overweeg de auto alleen als het echt slecht weer is, ik iets heel zwaars moet hebben (meer dan twee grote volle tassen, maar dan fiets ik meestal nog liever twee keer) of het meer dan een kilometer of acht à tien is.
Ik heb niet eens een fiets.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:17:18 #37
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159066863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:15 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Ik heb niet eens een fiets.
:@

is dat vreemd?
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:19:05 #38
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159066906
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:17 schreef Rauw. het volgende:

[..]

:@

is dat vreemd?
Ja. Vind ik wel. :P
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:19:13 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_159066910
ik heb geen auto.

Nouja, we hebben een gezinsauto, en mijn man gebruikt die om mee naar kantoor te gaan, 150 kilometer verderop, maar daar blijft het ook wel bij.
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die alles ingeblikt doen terwijl er zoveel gezondere, prettigere alternatieven voor handen zijn :P
disclaimer
  Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 13:19:36 #40
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159066916
Ik kan echt niet zonder mijn fiets, maar dat komt omdat we maar 1 auto hebben en ik dus zonder mijn fiets helemaal nergens kom (lopend naar de supermarkt kost hier gewoon een half uur). :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:20:54 #41
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159066953
Ik pak eigenlijk alleen maar de auto voor als we boodschappen doen bij de Lidl, om naar bandrepetitie te gaan (i.v.m. slepen met gitaren, effecten en ampjes) en voor tripjes naar de schoonouders. :')
pi_159066965
Ik zou niet weten hoe ik het moest redden zonder fiets. Als ie een dag bij de fietsenmaker staat ben ik al enorm in paniek omdat alles compleet onhaalbaar wordt omdat het zoveel langer duurt om ergens te komen.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:21:25 #43
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159066971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb geen auto.

Nouja, we hebben een gezinsauto, en mijn man gebruikt die om mee naar kantoor te gaan, 150 kilometer verderop, maar daar blijft het ook wel bij.
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die alles ingeblikt doen terwijl er zoveel gezondere, prettigere alternatieven voor handen zijn :P
Zou graag willen fietsen, maar zou niet weten waarheen.
Zoveel tijd heb ik op een dag niet over helaas.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:25:06 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_159067075
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:21 schreef Rauw. het volgende:

[..]

naar de supermarkt, in het weekend gewoon een blokje om, naar het postkantoor, etc ;)
disclaimer
pi_159067100
quote:

[..]

Ligt er misschien aan waar je woont, maar in Rotterdam ben je met de fiets (vrijwel) net zo snel als met de auto. In de spits vaak sneller zelfs.

En verder: naar werk, vrijwilligerswerk, vrienden, supermarkt, sportschool, huisarts, fysiotherapie, sportschool, station, kapper, leeszaal, alles.
pi_159067168
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:21 schreef LadyOracle het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik het moest redden zonder fiets. Als ie een dag bij de fietsenmaker staat ben ik al enorm in paniek omdat alles compleet onhaalbaar wordt omdat het zoveel langer duurt om ergens te komen.
Ja, dit ja. Ik heb geen auto maar wel 4 fietsen en boodschappen doe ik inderdaad vrijwel altijd lopend, of als ik onderweg naar huis ben op de fiets. Supermarkten zijn ongeveer 400 en 1000 meter lopen respectievelijk.
pi_159067178
quote:

[..]

Het kan ook tijd besparen :o Auto parkeren en inladen etc. kost vaak langer dan de tijd die je qua snelheid bespaart, als het gaat om even boodschappen doen..
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:29:35 #48
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159067210
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

naar de supermarkt, in het weekend gewoon een blokje om, naar het postkantoor, etc ;)
Ik woon in een dorp dus ik wandel tegenwoordig wat meer en red het daar perfect mee, al moet ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk wat meer moet wandelen/active recovery moet gaan doen op mijn rustdagen.

Laatste maanden ga ik wel regelmatig "shoppen" met m'n vriendin (zo'n 1x per week), even een rondje door de stad en relatief weinig kopen, maar wel een kilometer of 4/5 rond.
pi_159067251
Ik gebruik ook de auto voor boodschappen, maar dan slechts 2 keer per week. Eén keer in het weekend, en dan zijn mijn kinderen mee. De oudste zou zelf kunnen fietsen, maar dan kost elk ritje naar de supermarkt me drie jaar van m'n leven. (Ongeleid projectiel langs achterlijk drukke weg op zaterdag :X ) en de andere keer om de weekboodschappen bij een PUP op te halen. Da's over het algemeen teveel om met de fiets mee te krijgen.
Alle andere boodschapjes tussendoor gaan met de fiets of de benenwagen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, dit ja. Ik heb geen auto maar wel 4 fietsen en boodschappen doe ik inderdaad vrijwel altijd lopend, of als ik onderweg naar huis ben op de fiets. Supermarkten zijn ongeveer 400 en 1000 meter lopen respectievelijk.
Waarom 4 fietsen? :?
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:31:36 #50
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159067269
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:26 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Ligt er misschien aan waar je woont, maar in Rotterdam ben je met de fiets (vrijwel) net zo snel als met de auto. In de spits vaak sneller zelfs.

En verder: naar werk, vrijwilligerswerk, vrienden, supermarkt, sportschool, huisarts, fysiotherapie, sportschool, station, kapper, leeszaal, alles.
ik heb al dit in mijn dorp of niet nodig.
behalve de sportschool, die zit op +/-25km afstand.

Een fiets zou leuk zijn om eens een rondje om te gaan op een mooie dag, maar essentieel is het voor mij niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')