abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159063720
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159063734
Tijd om de vriezer en voorraadkast weer eens leeg te gaan eten.
Komende week dus misschien ietswat vreemde eetlijstjes.
pi_159063832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:51 schreef Sarabi het volgende:
Tijd om de vriezer en voorraadkast weer eens leeg te gaan eten.
Komende week dus misschien ietswat vreemde eetlijstjes.
Haha :P Ik vind het vooral altijd grappig dat ik dan iets bevroren meeneem en niet weet wat het is. Vaak kan ik nog wel ontwaren of het pasta of rijst is, maar wat er precies doorheen zat? Maar wel lekker, zo eet ik vaak tussen de middag warm.

Mijn lijstje van vandaag:

O: rijstwafel met pindakaas en banaan
S: 90' sportschool
O2: magere kwark met mango, havermout, muesli en rozijnen. Sesamkoekje
L: 4 boterhammen met beenham en rucola, worteltjes
T: peer & mandarijn, 250g yoghurt griekse stijl, pakje melba Toast
D: weet ik nog niet, ik heb zin in stamppot.

Lijstje komt wel op 2300 kcal uit vandaag gok ik maar het is ook een drukke dag, na de sportschool moest ik een vaccinatie halen, en vanavond nog naar de sportmassage dus bij elkaar ook wel zo'n 24km fietsen over de gehele dag, en ik wil met die vaccinatie gewoon niet te weinig eten vandaag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_159063903
Lijstje van vandaag:
O: mobloats
L: griekse pastasalade
D: jambalaya

Ik ben móe.. echt 0,0 energie.. kom er maar niet doorheen -O-
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:03:03 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_159063913
Ik denk dat als je ooit overgewicht hebt gehad je je nooit superslank zal voelen. Simpelweg omdat je hersenen dat niet aankunnen.
Nee, ik zal het nog beter maken. Ik denk dat er echt bijna geen mensen rondlopen die zichzelf superslank vinden. Zo zijn we gewoon niet geprogrammeerd, cultureel gezien. Ik weet namelijk dat fotomodellen met een bmi van 17 ook altijd denken dat er nog wel iets af kan.
Ik zit op kantoor met iemand die letterlijk kinderbroeken draagt, in haar ruimvallende jas staat XS. Maar toch wil ze afvallen.
Dus misschien is het toch beter om een rationele grens te stellen. LT, ik heb je foto's gezien, je bent zo fucking afgetraind al :D Ik zou echt niet meer voor afvallen gaan in jouw geval, maar kijken naar je lichaam en afgaan op wat je lijf aangeeft. Volgens mij kom je er dan wel ;)
disclaimer
pi_159063930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha :P Ik vind het vooral altijd grappig dat ik dan iets bevroren meeneem en niet weet wat het is. Vaak kan ik nog wel ontwaren of het pasta of rijst is, maar wat er precies doorheen zat? Maar wel lekker, zo eet ik vaak tussen de middag warm.

Herkenbaar :D

Maar goed ik hoef nu nog maar 3 Ingrediënten te kopen en dan heb ik weer voor een hele week avondeten *O*
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:08:58 #7
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_159064025
Ik heb vanmorgen gecontroleerd of er sinds nog zo'n doorzichtige sticker met cijfers op mijn nieuwe weegschaal zat... Nee dus, ik weg gewoon al een hele week hetzelfde, vier kilo meer. :-(
Prrrrr
pi_159064046
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
ee, ik zal het nog beter maken. Ik denk dat er echt bijna geen mensen rondlopen die zichzelf superslank vinden. Zo zijn we gewoon niet geprogrammeerd, cultureel gezien. Ik weet namelijk dat fotomodellen met een bmi van 17 ook altijd denken dat er nog wel iets af kan.
Ja misschien heb je gelijk hoor, het komt ook een beetje door het atletiekwereldje waar iedereen dunner dan dun is. Ik weet in ieder geval wel dat 60 zo grofweg de grens is dus ik zal niet doorgaan tot een BMI van 17 ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_159064047
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:08 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik heb vanmorgen gecontroleerd of er sinds nog zo'n doorzichtige sticker met cijfers op mijn nieuwe weegschaal zat... Nee dus, ik weg gewoon al een hele week hetzelfde, vier kilo meer. :-(
Plak er dan een sticker op.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:11:04 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_159064055
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:08 schreef mrspoeZ het volgende:
b vanmorgen gecontroleerd of er sinds nog zo'n doorzichtige sticker met cijfers op mijn nieuwe weegschaal zat... Nee dus, ik weg gewoon al een hele week hetzelfde, vier kilo meer. :-(
Hahahaha _O- dat zou ik dan ook doen ja :')
Wel facking frustrerend is dat. Ik kocht vier jaar geleden ook een nieuwe weegschaal, maar die gaf vijf kilo minder aan dan mijn oude. (uiteraard heb ik dat getal geverifieerd, en de nieuwe was kloppend) en dat is echt fijn. De psychologie is heel achterlijk: je voelt je dan ook meteen vijf kilo dikker / dunner. Terwijl je lichaam nog exact hetzelfde weegt :')
disclaimer
pi_159064059
Tijd om te gaan sporten (deel 1 voor vandaag) :W
pi_159064127
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Weet ik niet echt, ik zou wel een keer onder de 60 willen komen want dat heb ik inderdaad ook sinds mijn 16e niet gezien of zo :P Maar het afvallen moet heeeeel langzaam gaan want anders word ik heel vatbaar voor blessures en herstel ik weer van mijn trainingen of zo. Weet ook niet of het verstandig is om langdurig onder de 60 te zitten, ik zit dan wel erg laag in vet waarschijnlijk. Dus gok net boven de 60, wil gewoon langzaamaan nog wat afgetrainder worden en dan misschien in de zomer, als ik veel snelle hardloopwedstrijden wil lopen, misschien wat lager. Wel een wat ander uitgangspunt dan de meesten hier, maar ik vind de sfeer en steun die je hier krijgt erg fijn!
Herkenbaar in de zin dat 't voor mij ook geen noodzaak is om zo laag uit te komen, maar herinner me ook dat ik zo rond de 65 kg wel het mooist vond, en dat voor mijn lengte misschien relatief laag is (maar absoluut niet schokkend laag :) ). Maar dat moet inderdaad heel langzaam gaan, en is geen absolute noodzaak. Sowieso heb ik het idee dat het nu ik ouder word steeds langzamer gaat. :') Het sneller kunnen hardlopen is dan weer totaal niet herkenbaar (net zo min als het afgetrainde :P ), maar lijkt me wel heel tof om dus echt snel te kunnen hardlopen. Los van de constante blessures was ik in de tijd dat ik nog aan hardlopen deed vooral echt heel erg langzaam.
pi_159064359
O god :D

De consumentengids heeft een gratis minigids diëten uitgebracht :D Ik zou hem eigenlijk moeten bestellen :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_159064388
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

De consumentengids heeft een gratis minigids diëten uitgebracht :D Ik zou hem eigenlijk moeten bestellen :D
"Pas op met calorierijke tussendoortjes" "Eet 2 ons groente en 2 stuks fruit" "Zet je auto eens verder van de winkel af"

Etc 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:28:59 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_159064391
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

ja dat zei ik vorige week al. Met de waarheid over dieetpillen. Echt :')
disclaimer
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:37:03 #16
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159064576
Ik wilde 'm bestellen, voor shits and giggles. Maar dan moet ik bellen, en ik hou niet van bellen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:38:48 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_159064617
Bellen is zó 2010.
disclaimer
pi_159065057
O: Smoothie met kokosmelk, avocado, spinazie.
L: 2 brood met hummus
S: Fysio. Sporten en zulks.
T: 250 gram citroenkwark
D: Stamppot boerenkool met spek.
T: Dingen die bestaan uit koolhydraten en eiwitten.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:03:38 #19
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159065150
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

"Pas op met calorierijke tussendoortjes" "Eet 2 ons groente en 2 stuks fruit" "Zet je auto eens verder van de winkel af"

Etc 8-)
Vind dat persoonlijk een prima begin van een gezondere levenswijze, tips als "Zet je auto eens wat verder van de winkel af" hebben mij de eerste 10kg enorm geholpen (ik liep de 250m ipv de auto te pakken voor dat stukje bijv.)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159065176
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:03 schreef Rauw. het volgende:
Vind dat persoonlijk een prima begin van een gezondere levenswijze, tips als "Zet je auto eens wat verder van de winkel af" hebben mij de eerste 10kg enorm geholpen (ik liep de 250m ipv de auto te pakken voor dat stukje bijv.)
Ik ook hoor :Y Voor het merendeel van de mensen zal dat al een enorme verbetering geven. Het zijn gewoon gezond verstand tips in mijn ogen. Ik bedoelde meer dat er denk ik geen revolutionaire uitspraken in zo'n boekje staan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_159065227
In principe heb je ook geen revolutionaire ideeen nodig om af te vallen, je moet je alleen blijven beseffen dat je vaker de moeilijke weg moet nemen en minder vaak de makkelijke weg.
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:08:37 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_159065257
quote:

[..]

nee, wacht. Je pakte serieus de auto voor 250 meter? Echt?
disclaimer
pi_159065275
Of natuurlijk via de makkelijke weg.. deze advertentie krijg ik net op mijn tijdlijn:

http://coolsculptingkliniek.nl/

|:(
pi_159065348
quote:

[..]

Is het ook.
En gelukkig is het een gratis (?) boekje.
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:52:07 #25
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159066256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, wacht. Je pakte serieus de auto voor 250 meter? Echt?
Ik wel. Als ik naar de winkel ga.

Nouja, volgens google is 't 800 meter. Maar met de auto is gewoon zoveel makkelijker.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')