idd -___- fuck hun wachttijdquote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:13 schreef mar456 het volgende:
Vandaag ook geslaagd![]()
Alleen overal hoor je dat voor herexamen ongeveer 5/6 weken wachten staat. Nou er was pas na 9 weken plaats bij onze vrienden van het CBR![]()
Nog steeds van mening dat CBR concurrentie moet krijgen.
Dan is de motor mog niet voldoende teruggevallen in toeren en neemt deze de aandrijving nog mee in de derde versnelling.quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:51 schreef kent666 het volgende:
Hallo iederreen,
Ik ben recent ook geslaagd voor voor mijn rijbewijs. Nou weet ik niet of dit het juiste topic is, maar ik heb een vraag over het rijden in een benzine auto (mijn lesauto was een diesel).
Ik heb verschillende benzineauto's proefgereden, maar altijd als ik bij het schakelen de koppeling weer loslaat krijg ik een stoot. Vooral bij het schakelen van 2 naar 3
Dus ik laat gaspedaal los, druk de koppeling in, schakel naar de 3, laat de koppeling weer los en dan krijg ik dus een stoot naar voren.
Volgens de garage eigenaren komt dit omdat ik in een diesl les heb gehad. Is het probleem dat ik te weinig toeren maak (zoals ik gewend ben met diesel)? Ik schakel altijd wel bij de juiste snelheid naar de 3 (rond 40 km/h).
Ik heb dat ook weleens. Dat komt omdat je geen (of te weinig) extra gas geeft.quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:51 schreef kent666 het volgende:
Hallo iederreen,
Ik ben recent ook geslaagd voor voor mijn rijbewijs. Nou weet ik niet of dit het juiste topic is, maar ik heb een vraag over het rijden in een benzine auto (mijn lesauto was een diesel).
Ik heb verschillende benzineauto's proefgereden, maar altijd als ik bij het schakelen de koppeling weer loslaat krijg ik een stoot. Vooral bij het schakelen van 2 naar 3
Dus ik laat gaspedaal los, druk de koppeling in, schakel naar de 3, laat de koppeling weer los en dan krijg ik dus een stoot naar voren.
Volgens de garage eigenaren komt dit omdat ik in een diesl les heb gehad. Is het probleem dat ik te weinig toeren maak (zoals ik gewend ben met diesel)? Ik schakel altijd wel bij de juiste snelheid naar de 3 (rond 40 km/h).
Dat is balen! Hoezo ben je gezakt? En was dit de eerste keer afrijden of had je ook een TTT gedaan?quote:
Heb een paar weken voor het examen een TTT gedaan, die ging niet zo heel goed. Zou het qua kijken niet gaan redden volgens die kerel. Ik was ook een beetje ingekakt toen doordat ik al bijna een jaar aan het lessen was en niet veel zin meer had. Daarna nog 4 lessen gehad; heel erg m'n best gedaan om goed te kijken. Ben uiteindelijk gezakt op invoegenquote:Op woensdag 8 juni 2016 18:38 schreef Sander166 het volgende:
Dat is balen! Hoezo ben je gezakt? En was dit de eerste keer afrijden of had je ook een TTT gedaan?
Zuur man, als ik jou was zou ik even een maand oid helemaal stoppen met lessen, zeker als je het rijden al bijna beheerst.quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:16 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Heb een paar weken voor het examen een TTT gedaan, die ging niet zo heel goed. Zou het qua kijken niet gaan redden volgens die kerel. Ik was ook een beetje ingekakt toen doordat ik al bijna een jaar aan het lessen was en niet veel zin meer had. Daarna nog 4 lessen gehad; heel erg m'n best gedaan om goed te kijken. Ben uiteindelijk gezakt op invoegenExaminator vond het zelfs jammer, hij zei dat ik ondanks wat andere foutjes goed rij en het de volgende keer zeker ga halen.
Sta nu voor eind september gepland.. Zonder vrijstelling dit keer
Ja, het geld raakt ook een beetje op.. Doe deze maand aan het eind nog wel een les denk ik. Ben bang dat ik het verleer als ik te lang niks doe.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:41 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Zuur man, als ik jou was zou ik even een maand oid helemaal stoppen met lessen, zeker als je het rijden al bijna beheerst.
Oh sorry, ik zie nu pas dat je een dame ben. "Zuur vrouw" moet het zijn danquote:Op donderdag 9 juni 2016 09:57 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Ja, het geld raakt ook een beetje op.. Doe deze maand aan het eind nog wel een les denk ik. Ben bang dat ik het verleer als ik te lang niks doe.
Maar op wat voor manier gezakt met invoegen? En die vrijstellingen, niet te druk over maken. Ff stoppen, omkeren, parkeren of hellingtrekken, dat kan je echt wel.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:57 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Ja, het geld raakt ook een beetje op.. Doe deze maand aan het eind nog wel een les denk ik. Ben bang dat ik het verleer als ik te lang niks doe.
Reed te langzaam, geen gebruik gemaakt van de strook enzo. Was gewoon heel stom van mezelf.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 03:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar op wat voor manier gezakt met invoegen? En die vrijstellingen, niet te druk over maken. Ff stoppen, omkeren, parkeren of hellingtrekken, dat kan je echt wel.
Volgens mij klopt het niet hoor, is maar net wanneer er een plekje vrij is bij het cbrquote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:13 schreef mar456 het volgende:
Vandaag ook geslaagd![]()
Alleen overal hoor je dat voor herexamen ongeveer 5/6 weken wachten staat. Nou er was pas na 9 weken plaats bij onze vrienden van het CBR![]()
Nog steeds van mening dat CBR concurrentie moet krijgen.
Klote... Volgende keer gewoon stampen op dat ding.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 06:27 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Reed te langzaam, geen gebruik gemaakt van de strook enzo. Was gewoon heel stom van mezelf.
Ik kan hier niets over vinden, heb je een bron?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 09:50 schreef MissStevie het volgende:
[..]
er moet minimaal 3 weken tussen je examen waarvoor je bent gezakt en je nieuwe examen zitten.
Ikzelf? En elke rijschool die ik hier in omstreken heb gebeld toen ik vertelde dat ik zsm opnieuw examen wilde doen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik kan hier niets over vinden, heb je een bron?
http://www.telegraaf.nl/b(...)_af_te_rijden__.htmlquote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:15 schreef Evi90 het volgende:
Volgens mij zet ik wel het record dan met 4 maanden wachten. Ik word ook gewoon ingepland, krijg geen data te zien ofzo. Maar zie het niet zitten om naar een andere rijschool te gaan nu, heb wel erg goed les gehad.
Gun jezelf de tijd. Veel doen. Zekerder rijden betekent niet automatisch beter rijden. Zorg dat je veilig rijdt en goed kijkt.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:54 schreef PaarseStabilo het volgende:
Iemand enig idee hoe je zo snel mogelijk zekerder gaat rijden?
Ik heb binnenkort 40 lessen gehad en mijn eigen verklaring in januari al aangevraagd en theorie in Nürnberg 2015 behaald![]()
Tevens vind ik cbr in Rijswijk wel echt een kutcbr, wat een tokkies zitten daar.
40 lessen is best wel een hoop.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:54 schreef PaarseStabilo het volgende:
Iemand enig idee hoe je zo snel mogelijk zekerder gaat rijden?
Ik heb binnenkort 40 lessen gehad en mijn eigen verklaring in januari al aangevraagd en theorie in Nürnberg 2015 behaald![]()
Tevens vind ik cbr in Rijswijk wel echt een kutcbr, wat een tokkies zitten daar.
en geslaagd?quote:Op woensdag 29 juni 2016 21:21 schreef bumbler40 het volgende:
Gefeliciteerd Misterjack!
Ik ben 41 en anderhalf jaar geleden begonnen met lessen en nog bezig. Ik leste maar 2 tot 3x per maand vanwege een meer-dan-fulltime job en andere verplichtingen. Theorie dus ook over moeten doen vorige maand omdat die verlopen was. Wel beide keren in 1x gehaald. Schrale troost.
Ik heb weinig aanleg. Mijn hersen-voet coordinatie laat te wensen over, en ik denk te veel na over details waardoor ik dingen mis (het bekene scannen/zien/ver en breed kijken), dat zit een beetje in mijn gehele persoon, aangezien ik een bipolaire stoornis heb, dus dat maakt het lastiger voor mij.
Na 15 maanden en 60 uur les ben ik geswitcht van instructeur, andere rijschool in de hoop dat een andere benadering het kwartje doet vallen. Hier heb ik nu nog eens 8 lessen van 1,5 uur gehad.
Proefexamens die we nu rijden gaan heel wisselend, laatst nog een ingreep op een druk kruispunt bij een winkelcentrum omdat een voetganger overstak die ik voor moest laten gaan aangezien ik afsloeg... Had m wel gezien, maar de toch minder bekende theorie-regels dan 'rechts-heeft-voorrang' in de praktijk herkennen gaat in drukke situaties niet altijd helemaal goed. Andere stukken gaan dan weer helemaal prima.
Over 3 lessen heb ik mijn eerste examen. Maandagochtend 9:50, vakantie, moet te doen zijn, hahaha. Ik verwacht niet dat ik slaag, maar wie weet. Qua financiele aderlating zou het prettig zijn! Zit al op bijna 3000 inmiddels (t/m mn examen). Ik heb al zicht op een (2e hands) autootje ook, dus als iemand even een maagd kan offeren voor de CBR-goden dan graag
Het ligt er allemaal aan. Ik zou een rijschool nemen die je vrienden of familie aanraden. Zelf zat ik bij een hele kleine, maar ik denk dat een grotere rijschool proffesioneler is. Die hebben vaak ook theoriedagen enz. Spoedcursus moet je zelf weten.quote:Op maandag 11 juli 2016 12:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Waar moet je eigenlijk op letten als je een rijschool/rijlessen gaat uitkiezen? Gewoon voor de hoogste slagingspercentages gaan? Eerst 1 of 2 rijscholen testen en de beste er uit kiezen, bij een grote bekende gaan of bij een kleinere onbekende? Voor de spoedcursus gaan?
Wat ging er mis?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:16 schreef mimimi het volgende:
Voor de 2e keer gezakt, super balen. Wel belachelijk dat ik pas rond oktober weer kan, als ik ongeluk krijg is mijn theorie dan vervallen en kan ik die opnieuw gaan doen. Dat zou echt een ramp zijn. Ben ook echt klaar met lessen.
Die slagingspercentage moet je al helemaal niet naar laten kijken. Als een rijschool iedereen door laat rijden tot 50 lessen dan heb je een hoog percentage ja.quote:Op maandag 11 juli 2016 12:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Waar moet je eigenlijk op letten als je een rijschool/rijlessen gaat uitkiezen? Gewoon voor de hoogste slagingspercentages gaan? Eerst 1 of 2 rijscholen testen en de beste er uit kiezen, bij een grote bekende gaan of bij een kleinere onbekende? Voor de spoedcursus gaan?
Je haalt het wel hoorquote:Op woensdag 29 juni 2016 21:21 schreef bumbler40 het volgende:
Over 3 lessen heb ik mijn eerste examen. Maandagochtend 9:50, vakantie, moet te doen zijn, hahaha. Ik verwacht niet dat ik slaag, maar wie weet. Qua financiele aderlating zou het prettig zijn! Zit al op bijna 3000 inmiddels (t/m mn examen). Ik heb al zicht op een (2e hands) autootje ook, dus als iemand even een maagd kan offeren voor de CBR-goden dan graag
Die kleine die ik had regelde de theorie-examen voor mij (kostte wel 10 euro extra maarja gun die man ook watquote:Op maandag 11 juli 2016 14:26 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Het ligt er allemaal aan. Ik zou een rijschool nemen die je vrienden of familie aanraden. Zelf zat ik bij een hele kleine, maar ik denk dat een grotere rijschool proffesioneler is. Die hebben vaak ook theoriedagen enz. Spoedcursus moet je zelf weten.
balen man!quote:Op vrijdag 22 juli 2016 15:33 schreef Piperidine het volgende:
Vandaag examen gehad: gezakt.
Instructeur was er niet bij en het ging daardoor denk ik verrassend goed al zeg ik het zelf. Goed gekeken, geen borden over het hoofd gezien, goede bijzondere verrichtingen. Maar schijnbaar was ik te gehaast, reed ik bijvoorbeeld te snel weg na de stopopdracht of te snel door de bocht.
Helaas!
Daarna werd ik door mijn instructeur naar huis gereden. Toch mooi dat hij dan vijf minuten met zijn telefoon aan zijn hand zit te bellen. Dat, plus dat ik zonder hem bij het examen veel beter reed dan gemiddeld, heeft mij nu al laten beslissen ergens anders een tweede poging te wagen.
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 14:58 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Heb net mijn eerste rijles gehad, maar het is soms allemaal best wel verwarrend. En dan dat sturen heb het gevoel dat ik nooit in een keer goed zat, werd altijd gecorrigeerd
.
Dat komt wel goed, uiteindelijk weet je precies hoe breed je bent. Al maak ik soms ook heus wel eens een bocht alsof ik een vrachtwagen ben.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 14:58 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Heb net mijn eerste rijles gehad, maar het is soms allemaal best wel verwarrend. En dan dat sturen heb het gevoel dat ik nooit in een keer goed zat, werd altijd gecorrigeerd
.
wat al is gezegd: je moet je vooral op je gemak kunnen voelen bij een instructeur. Dat helpt zo enorm. Ben ook van rijschool gewisseld en merk na 2 lessen al een duidelijk verschil. Bij mijn rijschool heeft mn broer ook gelest (en die was enthousiast).quote:Op maandag 11 juli 2016 12:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Waar moet je eigenlijk op letten als je een rijschool/rijlessen gaat uitkiezen? Gewoon voor de hoogste slagingspercentages gaan? Eerst 1 of 2 rijscholen testen en de beste er uit kiezen, bij een grote bekende gaan of bij een kleinere onbekende? Voor de spoedcursus gaan?
Mijn eigen persoonlijke tips uit ervaring:quote:Op maandag 11 juli 2016 12:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Waar moet je eigenlijk op letten als je een rijschool/rijlessen gaat uitkiezen? Gewoon voor de hoogste slagingspercentages gaan? Eerst 1 of 2 rijscholen testen en de beste er uit kiezen, bij een grote bekende gaan of bij een kleinere onbekende? Voor de spoedcursus gaan?
gas durven geven je mag best 7 km even te hard om mensen in te halenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:40 schreef IDkaart het volgende:
Ik vind in- en uitvoegen op de snelweg zó lastig.
Bij invoegen vind ik het vooral super moeilijk wanneer ik nou erin kan.Ik vind het gewoon eng.
Bij uitvoegen is het meer dat als ik te langzaam rijd op de uitvoegstrook de auto's achter mij steeds dichterbij komen.
Ik heb ook ooit mezelf aangeleerd om als ik in de spiegels kijk het gas los te laten. Dat kan natuurlijk echt niet. Iemand die het herkent en tips heeft om er snel vanaf te komen?
Dat is altijd lastig in het begin. Je moet voordat je in voegt heel goed kijken. Dat kijken is het belangrijkste. Je kijkt zo snel je het kan overal, links achter je, links naast je, links voor je, en je gaat zoeken naar het beste gaatje. Zodra je die hebt gevonden ga je snelheid veranderen, harder om voor iemand te komen, of gas los laten als je juist achter iemand wil die naast je zit. En dan knipperen, zodat mensen weten wat je doet, en gaan. Meer kan je er niet van maken. Maar het belangrijke is het kijken en zoeken. Zodra je het juiste plekje gevonden hebt weet je wel wat je moet doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:40 schreef IDkaart het volgende:
Bij invoegen vind ik het vooral super moeilijk wanneer ik nou erin kan.Ik vind het gewoon eng.
Dat is normaal. Degene vooraan vertraagd eerder dan degene achteraan op de uitvoegstrook. Maar wees ook niet bang om iets later, maar wel harder te remmen. Je hoeft niet gelijk als je de uitvoegstrook op gaat te remmen, je laat eerst het gas los, en bij het einde (meestal voor een bocht) rem je pas. Niet te vroeg remmen, want dat is wel vervelend.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:40 schreef IDkaart het volgende:
Bij uitvoegen is het meer dat als ik te langzaam rijd op de uitvoegstrook de auto's achter mij steeds dichterbij komen.
Dat is niet goed nee. Weet je instructeur dat je dat doet? Uiteindelijk als volwaardig rijder ben je elke paar seconde in spiegels aan het kijken, ook op de snelweg, (meestal de middelste) dus dan elke keer gas los laten is erg onverstandig. Zeker met je instructeur over hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:40 schreef IDkaart het volgende:
Ik heb ook ooit mezelf aangeleerd om als ik in de spiegels kijk het gas los te laten. Dat kan natuurlijk echt niet. Iemand die het herkent en tips heeft om er snel vanaf te komen?
Invoegen terwijl het druk is, is ook lastig. Kom je vaak op de snelweg wanneer het druk is? Of vind je het sowieso lastig?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:40 schreef IDkaart het volgende:
Ik vind in- en uitvoegen op de snelweg zó lastig.
Bij invoegen vind ik het vooral super moeilijk wanneer ik nou erin kan.Ik vind het gewoon eng.
Bij uitvoegen is het meer dat als ik te langzaam rijd op de uitvoegstrook de auto's achter mij steeds dichterbij komen.
Ik heb ook ooit mezelf aangeleerd om als ik in de spiegels kijk het gas los te laten. Dat kan natuurlijk echt niet. Iemand die het herkent en tips heeft om er snel vanaf te komen?
Bedankt voor je reactie.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:47 schreef Voszje het volgende:
[..]
Invoegen terwijl het druk is, is ook lastig. Kom je vaak op de snelweg wanneer het druk is? Of vind je het sowieso lastig?
Waarom rijd je 'te langzaam' op de uitvoegstrook? Doe je dit omdat je ziet dat je een bocht tegemoet rijdt? Wanneer je het voor een bocht doet, moet je simpelweg ook gewoon hard door durven remmen. Je hoeft niet met een slakkengang aan te komen als je gewoon zorgt dat je voor de bocht klaar bent met bijremmen en schakelen. Hard doorremmen voelt gek, dat is gewoon een kwestie van doen.
Je gas loslaten terwijl je spiegelt is gevaarlijk, maakt niet uit op welke weg je rijdt. Je kunt dan niet eens iemand inhalen want voor je het weet zit diegene alweer in je dode hoek omdat jij inhoudt terwijl je spiegelt. Dit moet je wel echt bespreken met je instructeur. De enige tip is simpelweg "houd je voet op het gas".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |