Dit gat was groot zat.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Niet rechts rijden is niet echt van toepassing, ik reed ~200 (Duitsland) dan kan je moeilijk achter elke vrachtwagen duiken want dan gaat het fout.
Als je dat denkt heb je nog nooit met 200 langs een vrachtwagen gereden.quote:
Nee, niet met 200, dat ging wel wat harder.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 23:04 schreef delano.888 het volgende:
Als je dat denkt heb je nog nooit met 200 langs een vrachtwagen gereden.
Met andere woorden: je laat je rijstijl afhangen van externe factoren. Dat is niet de bedoeling. Jij zit letterlijk achter het stuur, dus jij bepaalt hoe je rijdt en anticipeert op die externe factoren. Je kan de auto voor je waar je tegenaan botste wel de schuld geven dat hij te langzaam reedt of plotseling remde, maar als jij genoeg afstand had gehouden was er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:07 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben nog steeds aan het lessen...Ik vind het zo frustrerend, want vaak weet ik binnen 3 minuten al of mijn les super goed zal gaan, of echt heel slecht. Dit hangt bij mij vooral af van hoe rustig ik mezelf kan houden. Maar als super neurotisch en angstig persoon is dat vaak zo lastig voor mij. Ik ben al heel lang aan het lessen en als het goed gaat, zit ik ruim op TT niveau. Maar vervolgens gaat de les erna zó slecht, dat het lijkt alsof ik net begonnen ben. Ik word hier echt een beetje moedeloos van.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen en misschien tips hebben.
Overigens denk ik niet dat ik me onrustig voel door mijn instructeur, want ik heb de laatste tijd één en dezelfde en bij hem voel ik me voor mijn doen goed op mijn gemak.
Even iets recht zetten: ik word niet agressief of onrustig door andere weggebruikers. Ik word onrustig door mezelf, o.a. door foutjes maar soms ook zonder reden lijkt het wel.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:24 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Met andere woorden: je laat je rijstijl afhangen van externe factoren. Dat is niet de bedoeling. Jij zit letterlijk achter het stuur, dus jij bepaalt hoe je rijdt en anticipeert op die externe factoren. Je kan de auto voor je waar je tegenaan botste wel de schuld geven dat hij te langzaam reedt of plotseling remde, maar als jij genoeg afstand had gehouden was er niks aan de hand.
Ik herken me er enigszins in. Bij mij was het dat ik van mezelf na mijn 30e les het kwalijk nam als ik weer eens een domme fout maak. Dat is nergens voor nodig. Zelfs ervaren chauffeurs maken soms domme fouten.
Je zit nog op rijles, dus je rijdt nog niet goed. En dat geeft niks.
Dan zou ik uitzoeken waarom je onrustig wordt van jezelf en dat aan te pakken. Als je dat zelf niet kan iemand zoeken die dat wel kan. Verder lessen zou zonde van het geld zijn.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:06 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Even iets recht zetten: ik word niet agressief of onrustig door andere weggebruikers. Ik word onrustig door mezelf, o.a. door foutjes maar soms ook zonder reden lijkt het wel.
Ik weet dat zelfs ervaren chauffeurs domme fouten maken, maar ik les echt al héél lang. En op een gegeven moment wil je toch wel richting je rijbewijs gaan. Domme fouten maken is één ding, maar een gevaar op de weg zijn iets anders natuurlijk.
Fouten moet je ook achter je kunnen laten.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:06 schreef Muisraket het volgende:
Ik word onrustig door mezelf, o.a. door foutjes maar soms ook zonder reden lijkt het wel.
Hoeveel lessen heb je al gehad?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:07 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben nog steeds aan het lessen...Ik vind het zo frustrerend, want vaak weet ik binnen 3 minuten al of mijn les super goed zal gaan, of echt heel slecht. Dit hangt bij mij vooral af van hoe rustig ik mezelf kan houden. Maar als super neurotisch en angstig persoon is dat vaak zo lastig voor mij. Ik ben al heel lang aan het lessen en als het goed gaat, zit ik ruim op TT niveau. Maar vervolgens gaat de les erna zó slecht, dat het lijkt alsof ik net begonnen ben. Ik word hier echt een beetje moedeloos van.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen en misschien tips hebben.
Overigens denk ik niet dat ik me onrustig voel door mijn instructeur, want ik heb de laatste tijd één en dezelfde en bij hem voel ik me voor mijn doen goed op mijn gemak.
Hoeveel lessen heb je inmiddels??quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:07 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben nog steeds aan het lessen...Ik vind het zo frustrerend, want vaak weet ik binnen 3 minuten al of mijn les super goed zal gaan, of echt heel slecht. Dit hangt bij mij vooral af van hoe rustig ik mezelf kan houden. Maar als super neurotisch en angstig persoon is dat vaak zo lastig voor mij. Ik ben al heel lang aan het lessen en als het goed gaat, zit ik ruim op TT niveau. Maar vervolgens gaat de les erna zó slecht, dat het lijkt alsof ik net begonnen ben. Ik word hier echt een beetje moedeloos van.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen en misschien tips hebben.
Overigens denk ik niet dat ik me onrustig voel door mijn instructeur, want ik heb de laatste tijd één en dezelfde en bij hem voel ik me voor mijn doen goed op mijn gemak.
Ik heb precies hetzelfde; soms gaat het een les goed, maar een les later maak ik weer 100 fouten. Waar dit o.a.. mee te maken heeft bij mij is dat ik nu in een fase zit waarin ik niks nieuws meer leer, daardoor ben ik veel minder bewust bezig dan in het begin. En natuurlijk wordt het ook minder leuk om te rijden naarmate je langer bezig bent.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:07 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben nog steeds aan het lessen...Ik vind het zo frustrerend, want vaak weet ik binnen 3 minuten al of mijn les super goed zal gaan, of echt heel slecht. Dit hangt bij mij vooral af van hoe rustig ik mezelf kan houden. Maar als super neurotisch en angstig persoon is dat vaak zo lastig voor mij. Ik ben al heel lang aan het lessen en als het goed gaat, zit ik ruim op TT niveau. Maar vervolgens gaat de les erna zó slecht, dat het lijkt alsof ik net begonnen ben. Ik word hier echt een beetje moedeloos van.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen en misschien tips hebben.
Overigens denk ik niet dat ik me onrustig voel door mijn instructeur, want ik heb de laatste tijd één en dezelfde en bij hem voel ik me voor mijn doen goed op mijn gemak.
Het is toch een beetje 'wat wil het CBR mij hier zeggen/leren' wat je bij zulke opdrachten moet denken. Plaatjes met vrachtwagen voor je en zelf 130 op de teller zullen altijd wel 'remmen' zijn. Net als (100 op) besneeuwd wegdek nooit remmen zal zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nou, vooruit dan maar. Nogmaals erdoorheen gegaan.
[..]
[..]
Je remt af. Je ziet dat de auto's voor je op de linkerrijstrook remmen, omdat er een vrachtauto aan het inhalen is. De afstand tot de voorliggers is groot genoeg zodat je rustig kan afremmen en kijk hoe de verkeerssituatie zich gaat ontwikkelen.
Ik zie bij de achterste auto geen remlicht, maar alleen normale achterlichten. Ook bij de auto daarvoor zie ik geen remlichten. Daarbij is dit met gas los prima uit te laten rollen.
[..]
De linkerrijstrook is onvoldoende vrij van sneeuw om daar met hoge snelheid te gaan rijden. Laat het gas los en ga op ruime afstand achter de auto met aanhanger naar de rechterrijstrook. Ga niet remmen op een besneeuwd wegdek.
WhutJe gaat dus eerst naar links en daarna weer naar rechts...
Die "lijn" in het midden is gewoon een spoor. In het echte witte deel links zie je de kantstreep.
[..]
Parkeer de auto zo ver als je kunt in de berm. Dan sta je veiliger.Een berm die je niet goed kan zien door het hoge gras. En volgens mij is pech niet parkeren, want dan zou je strafbaar zijn op de vluchtstrook.
Nog een pareltje gevonden:
[ afbeelding ]
Tsja, door dit soort dingen snap ik wel dat mensen denken dat ze voorrang hebben als ze hun richtingaanwijzer aan zetten. Godverdomme zegWat denkt meneer of mevrouw de touringcarchauffeur ervan om gewoon het overige verkeer voorrang te verlenen bij het uitvoeren van zijn of haar zijdelingse manoeuvre, zoals RVV90 art. 54 voorschrijft.
Super herkenbaar dit inderdaad! En bedankt voor de tip, ik zal het uitproberen!quote:Op zondag 31 januari 2016 10:21 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde; soms gaat het een les goed, maar een les later maak ik weer 100 fouten. Waar dit o.a.. mee te maken heeft bij mij is dat ik nu in een fase zit waarin ik niks nieuws meer leer, daardoor ben ik veel minder bewust bezig dan in het begin. En natuurlijk wordt het ook minder leuk om te rijden naarmate je langer bezig bent.
Wat ik ook herken bij jou is dat het na 3 minuten rijden al verpest is voor je gevoel; bij mij komt dit gevoel soms zelfs al vóór de les doordat het regent/de zon laag staat etc. Ik laat me dan veel te veel afleiden door omstandigheden waardoor ik zenuwachtig wordt. Dit probeer ik wel uit te schakelen nu; uiteindelijk ben alleen ik verantwoordelijk voor hoe ik rij.
Ook als je fouten maakt moet je toch proberen om die gelijk achter je te laten zodat het geen invloed heeft op de rest van je les. Mijn laatste les afgelopen week ging ook weer crap; maar er gingen ook dingen goed (zoals invoegen, wat ik nog steeds een beetje eng vind) Probeer ook bij dingen stil te staan die wél goed gaan en hoe je op zo'n moment in de auto zit.
Om toch weer een beetje mijn focus terug te krijgen tijdens het rijden probeer ik sinds twee lessen al mijn fouten te noteren na de les en te bedenken hoe ik dit de volgende les anders ga doen. Daardoor ben ik tijdens de les veel meer bezig met mijn valkuilen en kan ik daarop anticiperen. Als je niets doet met de fouten die je blijft maken gaat er ook niks veranderen.
Dan gaan we dus de discussie voeren: "wat is veilig". Ik vind remmen op de snelweg niet iets dat per definitie veilig is. Gas loslaten of snelheid houden kan in veel gevallen veiliger zijn (en is dat niet voor jezelf, dan is het voor het verkeer achter je).quote:Op zondag 31 januari 2016 11:57 schreef kaassouffle het volgende:
Het is toch een beetje 'wat wil het CBR mij hier zeggen/leren' wat je bij zulke opdrachten moet denken. Plaatjes met vrachtwagen voor je en zelf 130 op de teller zullen altijd wel 'remmen' zijn. Net als (100 op) besneeuwd wegdek nooit remmen zal zijn.
Het is vaak later dat je zelf merkt dat gas los ook al genoeg is. Ze willen toch horen dat je de 'veilige beslissing' neemt denk ik. Maar vraag drie is gewoon onzin
Ben ik met je eens hoor. Waar ik zei 'veilige keuze' moet dan natuurlijk zijn 'wat het CBR de veilige keuze zou vinden maar waar je het zelf niet per definitie mee eens bent'.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan gaan we dus de discussie voeren: "wat is veilig". Ik vind remmen op de snelweg niet iets dat per definitie veilig is. Gas loslaten of snelheid houden kan in veel gevallen veiliger zijn (en is dat niet voor jezelf, dan is het voor het verkeer achter je).
Daarnaast is gevaarherkenning op een theoretische manier toetsen eigenlijk gewoon de grootst mogelijke onzin. Je mist de feeling, de omgeving, de beleving van het autorijden. Je ziet 1 splitsecond, maar de splitsecond ervoor en erna mis je. Het CBR vindt dat blijkbaar ook, want je mag immers de helft fout doen.
60 lessen van een uurtje? 60 uur is niet heel veel. Heb je al een TTT gehad of een examen aangevraagd?quote:Op zondag 31 januari 2016 13:05 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben de tel kwijt geraakt wat lessen betreft. Maar sowieso meer dan 60, waarschijnlijk zelfs meer dan 70. Ik ga ook iets aan mijn angsten doen, maar ik hoopte dat er misschien ook tips zijn specifiek voor autorijden.
[..]
Super herkenbaar dit inderdaad! En bedankt voor de tip, ik zal het uitproberen!
Een uur inderdaad. Maar het zou goed kunnen dat het er al 10+ meer zijn, ik heb best een aantal lessen gehad die niet op mijn leskaart staan, dus ik kan het niet precies nagaan. Ik heb over een week mijn TTT.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:41 schreef Sander166 het volgende:
[..]
60 lessen van een uurtje? 60 uur is niet heel veel. Heb je al een TTT gehad of een examen aangevraagd?
Ik had in totaal ook iets van 60 lessen, omdat ik 1x was gezakt en je in de tussentijd moet doorlessen. In het begin had ik ook een soort 'angst', omdat het allemaal nieuw voor me was en ik er niet tegen kon om te falen.
Uiteindelijk merkte ik dat ik beter ging rijden als ik gewoon relaxed was en me niet druk maakte om fouten van mezelf of van andere weggebruikers. Nu ik zelf rij merk ik dat het overgrote deel van de mensen echt niet volgens het boekje rijdt. Ik ben uiteraard wel alert, maar niet meer zo pietje precies als toen ik ging lessen. Juist door dat pietje precies doen raakte ik gestresst, omdat ik perfect wou rijden.
Proficiatquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vanochtend geslaagd voor het rijexamen
Hoelang duurde het bij jullie voordat je de mail van het cbr kreeg?
Lekker karren man!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:24 schreef bobbernaut het volgende:
Mijn rijbewijs zit nu eindelijk veilig in mijn portemonnee
In 1x theorie gehaald, praktijk helaas 2x.
De 2e keer stapte ik wel met een fijner gevoel de auto in, ik was veeeel minder zenuwachtig.
De rit ging echt goed! Zelf vond ik dat ik 2 fouten had gemaakt, maar mijn instructeur en de examinator vonden maar 1 "foutje", en dat dat foutje niet echt aan mij lag.
Dus prima!
Bij mij duurde het bij zakken +- 5 minutenquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vanochtend geslaagd voor het rijexamen
Hoelang duurde het bij jullie voordat je de mail van het cbr kreeg?
Dankjewel!quote:
Ik heb inmiddels de mail binnen. Bij mij duurde het zo'n 5 uur ongeveer.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Bij mij duurde het bij zakken +- 5 minuten
En bij het slagen +- 30
Hier nog zo een...quote:Op zondag 31 januari 2016 13:05 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben de tel kwijt geraakt wat lessen betreft. Maar sowieso meer dan 60, waarschijnlijk zelfs meer dan 70. Ik ga ook iets aan mijn angsten doen, maar ik hoopte dat er misschien ook tips zijn specifiek voor autorijden.
[..]
Super herkenbaar dit inderdaad! En bedankt voor de tip, ik zal het uitproberen!
Waarom duurde het bij jou zo lang?quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hier nog zo een...
70 lessen gehad bij elkaar, een aantal van 1 uur, een aantal van 2 uur en ik meen 3 van 4 uur
Maar goed, als je uiteindelijk dat pasje hebt dan leer je pas echt rijden en je kijkt er eigenlijk niet echt meer op terug de minuut nadat je zonder instructeur en mét pasje op zak in de auto stapt
Combinatie vanquote:Op donderdag 4 februari 2016 19:37 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Waarom duurde het bij jou zo lang?
Dat laatste deel is imo makkelijker dan gevaarherkenning. Je mag niet voor niets bijna de helft fout hebben voor dat onderdeel. Over deel 2: lees een theorieboek (ik had ANWB) van A tot Z door, maak heel veel oefenvragen en maak een samenvatting van alle vragen die je fout hebt beantwoord. Ook echt de meest onbenullige dingen zoals maximale promillages en of een toerenteller/gevarendriehoek/ehbo-doos verplicht is, opschrijven. Ook één voor één goed de vragen + motivatie doorlezen, ook als je het goed hebt (want soms gok je misschien). Op een gegeven moment kun je alles wel dromen qua kruispunten, voorrangsregels, militaire colonne, etc.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 08:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Fuck,gistermiddag voor 2e keer CBR theorie-examen auto gedaan en opnieuw kom ik niet onder de 5 fouten voor deel 2(dit maal 9 fouten) terwijl gevaarherkenning geen enkele probleem was(5 fouten waarvan 1 niet beantwoord!!).![]()
Opschrijven is echt een goede tip, dan onthou je het beterquote:Op zondag 7 februari 2016 10:48 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Dat laatste deel is imo makkelijker dan gevaarherkenning. Je mag niet voor niets bijna de helft fout hebben voor dat onderdeel. Over deel 2: lees een theorieboek (ik had ANWB) van A tot Z door, maak heel veel oefenvragen en maak een samenvatting van alle vragen die je fout hebt beantwoord. Ook echt de meest onbenullige dingen zoals maximale promillages en of een toerenteller/gevarendriehoek/ehbo-doos verplicht is, opschrijven. Ook één voor één goed de vragen + motivatie doorlezen, ook als je het goed hebt (want soms gok je misschien). Op een gegeven moment kun je alles wel dromen qua kruispunten, voorrangsregels, militaire colonne, etc.
Serieuzer nemen waarschijnlijk, inderdaad opschrijven denk ik...quote:Op zaterdag 6 februari 2016 08:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Fuck,gistermiddag voor 2e keer CBR theorie-examen auto gedaan en opnieuw kom ik niet onder de 5 fouten voor deel 2(dit maal 9 fouten) terwijl gevaarherkenning geen enkele probleem was(5 fouten waarvan 1 niet beantwoord!!).![]()
Gefeliciteerd! Maar je hebt maar zo weinig kilometers gemaakt?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:24 schreef VoetenMat het volgende:
Even een update: Na ongeveer 300-400km afgelegd te hebben kan ik zeggen dat ik zo blij nen dat ik hem eindelijk binnen ben, ook al wilde ik bijna opgeven het is het allemaal waard
Je verwacht dat mensen direct naar Italië rijden?quote:Op zondag 14 februari 2016 20:49 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Maar je hebt maar zo weinig kilometers gemaakt?
Als je het Anne heel lief vraagt (en even de datum er duidelijk bij zet) doet ze dat vast voor je als ze tijd heeftquote:
quote:Op zondag 14 februari 2016 21:18 schreef Messina het volgende:
[..]
Als je het Anne heel lief vraagt (en even de datum er duidelijk bij zet) doet ze dat vast voor je als ze tijd heeft![]()
Checkquote:
Ja alles zit bij mij in de buurt en zelfs met de fiets is het maximaal 8 minuten, dus dat is zonde om met de auto te rijden.quote:Op zondag 14 februari 2016 20:49 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Maar je hebt maar zo weinig kilometers gemaakt?
Vind je rijden niet leuk?quote:Op maandag 15 februari 2016 18:57 schreef Ypmaha het volgende:
Ik heb 20km gereden. Heb hem nu bijna twee maanden
Valt wel mee toch? Ik heb de mijne nu ruim 6 maanden en ik rij eigenlijk alleen maar in m'n eigen woonplaats. Dus veel stadsverkeer en korte ritten. Heb tot nu toe nog geen reden gehad om naar een andere stad te rijdenquote:Op zondag 14 februari 2016 20:49 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Maar je hebt maar zo weinig kilometers gemaakt?
ik ook niet.quote:Op maandag 15 februari 2016 19:52 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
jawel, maar ik heb geen auto. heb hem ook helemaal niet nodig.
mijn ouders hebben ook geen auto.quote:Op maandag 15 februari 2016 19:53 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik ook niet.
gewoon als je ouders naar de supermarkt gaan vragen mag ik rijden.
bij mijn pa moet ik nu alle ritjes van hem rijden
Doe ik op het moment ook, maar als het beter weer wordt pak ik weer lekker de fiets.quote:Op maandag 15 februari 2016 20:02 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik pak echt voor elke scheet de auto, het is gewoon achterlijk.
Behalve routine opbouwen, situaties gaan herkennen voordat ze gebeuren, ervaring opdoen, echt leren rijden (doe je pas na 5 jaar of 100.000 km, which comes last), het verkeer leren aanvoelen, een auto aanvoelen, het verkeer lezen, vooruit leren denken (ook, of liever gezegd, juist in vreemde situaties), verschillende weerstypen, etc.quote:Op maandag 15 februari 2016 19:38 schreef Sander166 het volgende:
De eerste paar keer zelfstandig rijden is misschien spannend en nieuw, maar daarna valt er nog weinig nieuws te leren.
Voor een beginner in anderhalve maand 400 km is best redelijk. Goed, op een goede dag draai ik er meer, maar ik heb mijn rijbewijs ook iets langerquote:Op zondag 14 februari 2016 20:49 schreef Piperidine het volgende:
Gefeliciteerd! Maar je hebt maar zo weinig kilometers gemaakt?
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 05:38 schreef Kanye het volgende:
Lees al een tijdje mee in dit topic (een jaar of 3..) maar heb nooit echt gepost, vandaag voor het eerst dan! Heb afgelopen week eindelijk mijn rijbewijs behaald.
Heb 3 jaar geleden hiertoe al eens een poging gedaan. Dat was werkelijk verschrikkelijk. Kreeg er maar geen vat op, kon het gewoon echt niet en het ging ook niet beter naarmate de tijd vorderde. Ik was destijds 17 (was helemaal niet klaar om auto te rijden realiseer ik me achteraf!) en begon er echt verschrikkelijk onzeker over te worden. Heb er toen gedurende een jaar 40 uur les en twee examens doorgejast (100% wetende dat ik zou zakken, en terecht ook) en kreeg eigenlijk steeds een negatiever gevoel bij het hele lessen/autorijden. De instructeur was op zich geen verkeerde kerel maar er was ook niet echt bepaald sprake van een klik. Heb het toen maar gelaten voor wat het was.
Drie jaar later, een stuk volwassener, waagde ik nog maar eens een poging. Ditmaal in een andere stad (leste bij een kennis/familielid voor een vriendenprijsje). Geweldig instructeur en ik kon het werkelijk niet geloven toen ik het in de vingers kreeg. Het niveau waar ik na 40 uur bij instructeur 1 op zat, had ik kunnen bereiken met 5 tot 10 uur bij instructeur 2, vertelde hij me (en ik geloof hem ook!). Heb uiteindelijk 20 uur les van hem gehad (In een vreemde stad!) en de stijgende lijn was echt met elke les zichtbaar. En afgelopen week dus het examen behaald.
Moraal van het verhaal: niet opgeven als het niet wil lukken! Een andere rijschool/instructeur kan echt wonderen doen.![]()
Nu direct beginnen met sparen voor een eerste auto. Ben al verliefd geworden op de Chrysler Sebring uit 2004/2005.
Doe jezelf een lol en koop eerst wat kleins ofzo... Paar honderd euro, jaartje APK, kan je alvast een schadevrij jaar opbouwen, ervaring opdoen en dergelijke zonder dat e.e.a. al te duur wordt. Waarom krijg ik trouwens, bij de Sebring, Need for Speed Underground geluiden in mijn hoofd als ik hem google?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 05:38 schreef Kanye het volgende:
Nu direct beginnen met sparen voor een eerste auto. Ben al verliefd geworden op de Chrysler Sebring uit 2004/2005.
je kunt oom schadevrije jaren opbouwen met een leuke auto.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 20:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe jezelf een lol en koop eerst wat kleins ofzo... Paar honderd euro, jaartje APK, kan je alvast een schadevrij jaar opbouwen, ervaring opdoen en dergelijke zonder dat e.e.a. al te duur wordt. Waarom krijg ik trouwens, bij de Sebring, Need for Speed Underground geluiden in mijn hoofd als ik hem google?
Als je alle kosten zelf moet betalen van je bijbaantje praten we nog wel eens... Had zo'n klasgenoot, 2 dikke Duitsers en een motor, kwam altijd op de motor, want de ene auto stond geschorst en de andere was zo duur met parkeren en brandstof.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:21 schreef tailfox het volgende:
[..]
je kunt oom schadevrije jaren opbouwen met een leuke auto.
Elke km die ik rijd in mijn mams auto weet ik dat ik geen kleine hatch wil.
Alleen fijn met parkeren
elke auto is toch even duur met parkeren?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als je alle kosten zelf moet betalen van je bijbaantje praten we nog wel eens... Had zo'n klasgenoot, 2 dikke Duitsers en een motor, kwam altijd op de motor, want de ene auto stond geschorst en de andere was zo duur met parkeren en brandstof.
Een motor kost niets met parkerenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:31 schreef tailfox het volgende:
[..]
elke auto is toch even duur met parkeren?
een fiat panda kost net zoveel als een dikke roverquote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een motor kost niets met parkeren
Ik ook niet hoor.. ik rijd Focus en eigenlijk wil niet anders meer, beetje midden maatje.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:21 schreef tailfox het volgende:
[..]
je kunt oom schadevrije jaren opbouwen met een leuke auto.
Elke km die ik rijd in mijn mams auto weet ik dat ik geen kleine hatch wil.
Alleen fijn met parkeren
Lees je wel wat ik zeg?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:40 schreef tailfox het volgende:
[..]
een fiat panda kost net zoveel als een dikke rover
Maar waar lag dat precies aan dat het bij die tweede instructeur ineens zoveel beter ging?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 05:38 schreef Kanye het volgende:
Drie jaar later, een stuk volwassener, waagde ik nog maar eens een poging. Ditmaal in een andere stad (leste bij een kennis/familielid voor een vriendenprijsje). Geweldig instructeur en ik kon het werkelijk niet geloven toen ik het in de vingers kreeg. Het niveau waar ik na 40 uur bij instructeur 1 op zat, had ik kunnen bereiken met 5 tot 10 uur bij instructeur 2, vertelde hij me (en ik geloof hem ook!). Heb uiteindelijk 20 uur les van hem gehad (In een vreemde stad!) en de stijgende lijn was echt met elke les zichtbaar. En afgelopen week dus het examen behaald.
eerste les auto.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:43 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor.. ik rijd Focus en eigenlijk wil niet anders meer, beetje midden maatje.
Maar wss moet ik toch kleiner.
Dat hij al 40 lesuren achter de rug had, gemiddeld doen mensen er 40 tot 45 uur over tot het behalen van een rijbewijs (B). Bewijst wel dat de eerste instructeur blijkbaar weinig inzicht verschafte, en de tweede een stuk meer. En dus voor hem beter wasquote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:47 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Maar waar lag dat precies aan dat het bij die tweede instructeur ineens zoveel beter ging?
Moeilijk om de vinger op te leggen. Denk dat de leerstijl van instructeur 2 (af en toe leek het wel net of we maatjes waren die gezellig aan het toeren waren.) gewoon een stuk beter aansloot op wat ik nodig had. En ben inderdaad ook een stukje ouder/volwassenerquote:Op [quote]
[b]Op dinsdag 16 februari 2016 21:47 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Maar waar lag dat precies aan dat het bij die tweede instructeur ineens zoveel beter ging?
Heb nog een studenten-ov en kan voorlopig nog genoeg km's maken in de auto's van mijn gezinsleden. Heb eigenlijk niet eens echt een auto nodig maar voor een mooie auto wil ik best sparen, vandaar.quote:dinsdag 16 februari 2016 20:50 schreef Pizza_Boom het volgende:[/b]
[..]
Doe jezelf een lol en koop eerst wat kleins ofzo... Paar honderd euro, jaartje APK, kan je alvast een schadevrij jaar opbouwen, ervaring opdoen en dergelijke zonder dat e.e.a. al te duur wordt. Waarom krijg ik trouwens, bij de Sebring, Need for Speed Underground geluiden in mijn hoofd als ik hem google?
Ik las laatst ergens dat het gemiddelde aantal lessen in Nederland rond de 40 ligt. Dus ik zou er gewoon voor gaan!quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:08 schreef 1marcelfilms het volgende:
hallo ik wil na een maand gestopt te zijn wel graag mijn rijbewijs hebben. iemand tips om weer te beginnen? of is het de moeite niet waard dat het na 25 lessen nog niet lukte gewoon stoppen .
SERIEUS AUB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe gaat het nu bij jou?quote:Op zondag 31 januari 2016 13:05 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Super herkenbaar dit inderdaad! En bedankt voor de tip, ik zal het uitproberen!
Hoezo? Rij je nu zonder rijbewijs?quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:13 schreef 1marcelfilms het volgende:
Ik ben het wel beu om niet gerust te kunnen rijden zeg maar zonder altijd zenuwachtig te worden voor politie
Ja, dat doet 'ie.quote:
Dit.quote:Op zondag 6 maart 2016 00:02 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, dat doet 'ie.
Dus gewoon negeren deze user. Komt constant om tips vragen om die vervolgens in de wind te slaan. Of erger nog, helemaal niet te reageren tot de volgende 'noodkreet'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |