abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159493863
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:43 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Nou... volgens mij zijn die Joden toch echt tegen het Zionisme... maakt niet uit van wat voor groep ze zijn.

Hier trouwens nog zo 1... vid heb ik al eens eerder gelinkt:

Wordt overigens nergens bij gemeld dat hij bij 1 of andere rare splintergroepering zit..
Ben jij wel in staat om te lezen? Jij stelt dat de oprichters van Wiki joods zouden zijn, wat dus gewoon onzin is.

En wat dan nog als ze joods zouden zijn, wat doet het er toe? Praktisch alle Amerikaanse politici beweren religieus (en dan voornamelijk christelijk) te zijn, is dat dan automagisch een argument om te pleiten voor het bestrijden van de christelijke religie zoals dat blijkbaar in jouw ogen wel terecht is met joden?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2016 15:42:48 ]
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:21:40 #127
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159494068
Nog een artikel over wikipedia, kan je jezelf meteen inlezen in hoe onmogelijk het bijsturen van 31.000 recalcitrante vrijwilligers is met iets meer dan 600 admins.

http://www.technologyrevi(...)ecline-of-wikipedia/

Gaat er overigens over dat het aantal vrijwilligers hard aan het terugvallen is en het nogal newbie onvriendelijk is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:23:55 #128
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159495719
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:21 schreef jogy het volgende:
Nog een artikel over wikipedia, kan je jezelf meteen inlezen in hoe onmogelijk het bijsturen van 31.000 recalcitrante vrijwilligers is met iets meer dan 600 admins.

http://www.technologyrevi(...)ecline-of-wikipedia/

Gaat er overigens over dat het aantal vrijwilligers hard aan het terugvallen is en het nogal newbie onvriendelijk is.
Ik zie het straks nog wel voor dat er reclame komt op de site.
Ze runnen momenteel puur op donaties, en ze verdienen er geen zak mee.
De issue is dat De site met simpele bedoelingen werd opgericht inmens populair werd boven alle verwachtingen en dat ze daardoor hun eigen graf aan het graven zijn.
Dat de site een joodse achtergrond heeft, vind ik weer heerlijk bizar uit de lucht gegrepen.

edit:ook weer onnodig

[ Bericht 4% gewijzigd door jogy op 29-01-2016 16:25:40 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_159497596
Als 't VS (en Europa denk ik) 'n beetje van de biljoenen dollar financieel en militaire steun zou terug halen dan heeft Israel 'n grote probleem met de illegale occupation en stelen van arab land.
Dat doen ze ook zo met andere landen die niet netjes bezig zijn.
Tis al decennia lang zo. Misschien sommige regeringen de grote onrust in 't Midden Oost niet erg vinden.
(Oh dear,misschien krijg ik nu weer de 'jodenhater/neo-nazi/antisemite' onzin opmerkingjes)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_159497635
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:02 schreef Tingo het volgende:
Als 't VS (en Europa denk ik) 'n beetje van de biljoenen dollar financieel en militaire steun zou terug halen dan heeft Israel 'n grote probleem met de illegale occupation en stelen van arab land.
Tis al decennia lang zo. Misschien sommige regeringen de grote onrust in 't Midden Oost niet erg vinden.
quote:
(Oh dear,misschien krijg ik nu weer de 'jodenhater/neo-nazi/antisemite' onzin opmerkingjes)
Nee hoor. Is gewoon een kruitvat daar. En is niks jodenhaat aan wat je nu zegt. Lijkt me duidelijk.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:32:59 #131
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_159498167
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:02 schreef Tingo het volgende:
Biljoenen zelfs.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:00:20 #132
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_159500293
o.a. finkelstein on antsemitism:
Huig
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:48:00 #133
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159501947
ken m...heb schotel en die ZDF INFI doet maar over "Ghadafi" en zn geld na CIA deal om gebormardeerd te worden
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 29 januari 2016 @ 21:12:26 #134
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_159502817
Oftewel...als je assets hebt word alles vergeven tot het punt dat we je geld nodig hebben (moehemar zijn geld was bevroren door de4 franse regering omdat vervolgens te gebruiken om hen bank te redden ) , tja zo kun ooorlog voeren ! :'(

Lockerbie en CIA
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_159504448
Vat dit niet verkeerd op maar ik kan er geen kaas van maken. Kun jij of iemand anders er iet wat meer coherente zinnen van smeden?
pi_159507613
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 11:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En wederom pas je beschikbare informatie alleen maar toe in jouw eigen straatje! :) Je draait en duwt tot het je welgevallig is.

Deze religieuze stroming is géén medestander in jouw ideologische strijd tegen wat jij Zionisme noemt.

Het is een religieus extremistische stroming met nogal wat controversiële ideeën. Eén daarvan is dat de Joden geen staat mogen hebben volgens de Talmud. Dat jij dat als medestanders en rechtvaardiging ziet voor jouw eigen denkbeelden dan zegt dat meer over jou, dan over hen!

https://en.wikipedia.org/wiki/Neturei_Karta
Zionisme is heel oud. Ze roepen al eeuwen bij de Seider " tot volgend jaar in Jeruzalem "
Het is dus geen moderne uitvindingen zoals veel mensen denken. Napoleon wilde al een Joodse staat oprichten ergens 18e eeuw.

Het grappige vind ik altijd dat men de talmud als kwaad zien maar als het nuttig is , dus in hun straatje past dan graag gebruiken.

Talmud is niet tegen de oprichting van een staat overigens. Er zijn wat passages die erover discussiëren ( een zeer ingewikkelde discussies na aanleiding van bijbel passages) en hierdoor kan men verschillende opvattingen krijgen. Waaronder denken dat het niet kan of mag. In de talmud vindt je veel lof voor het wonen in Israël. Dat wordt zelfs gezien als het allergrootste gebod

In de middeleeuwen was er een hele grote belangrijke Joodse geleerde.Hij voerde een religieus verbod in om het land te gaan bewonen.

De reden waarom deze Joden de staat niet erkennen ( maar er wel wonen) is omdat zij geloven dat de Messias hen zou brengen. Dat is terug te voeren naar de Romeinen. De Romeinse bezetting. De vernieting van de tempel in jaar 70 riep vragen op : hoe kan dit?
En ze hebben het telkens geprobeerd om van de Romeinen af te komen. In het jaar 132 lukte dat. Er brak een enorme opstand op. Maar dit duurde maar 3 jaar en in 135 brak het Joodse verzet en kwam een einde aan de Joodse staat.

Romeinen verboden veel dingen. Zo mochten Joden de naam Jehova ( יהוה ) тniet meer uitspreken. En Joden pasten zich aan de Romeinen ( door de rabbijnen die graag het volk wilden temmen)

Ook mochten Joden niet meer de Hebreeuwse kalender volgen ( maankalender). Werd verboden. Dus de rabbijnen hebben een voor gecaculeerde kalender gemaakt. Deze gebruikt men nog.
En ze jammerde " Oh laat de Messias snel de kalender herstellen we wachten op hem, hij komt vandaag, morgen of volgend jaar maar hij komt!"

En zo was dat dus ook met de bezetting van de Romeinen. Het lukte maar niet. En daarom , om zichzelf te troosten, schreven en baden de rabbijnen " laat de Messias het land herstellen"

En zodoende leeft dat tot de dag van vandaag bij groep Joden. Opvallend is dat het Europese Joden zijn. Ik heb nog nooit zoiets gehoord van Joden uit andere delen van de wereld.

In de tora/ Bijbel staat niets over dat het niet mag. Het is maar wat je volgt. De rabbijnen of je bijbel.

Binnen het Joodse volk is er altijd strijd geweest. Dus binnen Zionisme ook. En binnen Joodse religies ook.

Maar het blijft mij echt verbazen dat men dit maar blijft herkauwen inderdaad. Ik zie dit op elke Arabische forum en facebook en sites. En inderdaad ik zie het hier zo vaak langskomen. Het is net kanker. Je krijgt het niet klein. haha

Ik denk dat je er niet telkens op moet reageren. Is trouwens een tip aan iedereen. Don't feed trollen
  maandag 1 februari 2016 @ 08:16:33 #137
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_159561547
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:50 schreef Lichtkogel het volgende:
En who owns Wikipedia..?
Wat maakt dat uit? Wikipedia is niet de primaire bron en je kunt de Naturei Karta gewoon benaderen, ook in Nederland. Waarom vraag je hen niet in hoeverre dit verhaal klopt? :)
quote:
Niks mis met het feit dat daar Joden werken, maar een echt kritisch geluid ga je daar dan natuurlijk niet horen wanneer het op Israël of het Zionisme aankomt..
Wat een onzin! :D Het staat ten eerste vol met kritiek op Israël en de politieke situatie. Ten tweede is jouw redenering dus als volgt:
1. Joden zijn niet per se Zionisten en Zionisten zijn niet per se Joden.
2. Zionisten zijn niet te vertrouwen.
3. Deze Joden zijn óók tegen Zionisten. (Verwijzend naar religieus uitgedaagde mensen van de Neturei Karta.)
4. De oprichters van Wikipedia zijn Joods, daar kun je geen kritisch geluid tegen Israël van verwachten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:15 schreef Lichtkogel het volgende:
Hmja... '666' begon erover...
Que!? :D Ik reageerde op jouw 'argument': "Kijk deze Joden zijn ook anti-Zionistisch, dan kan het toch nooit anti-Semitisch zijn?"

Wat overigens prima wel kan. :D Anders kan volgens diezelfde redenatie een blanke ook nooit anti-blank zijn. Is die conspiracy in ieder geval opgelost! ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door SicSicSics op 01-02-2016 08:22:24 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 1 februari 2016 @ 08:20:44 #138
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_159561568
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:37 schreef Szikha2 het volgende:
Ik denk dat je er niet telkens op moet reageren. Is trouwens een tip aan iedereen. Don't feed trollen
Het is altijd vele malen genuanceerder dan er in een post past. Daarom vind ik het ook zo bijzonder dat er nog steeds mensen zijn die er van overtuigd zijn dat de hele wereld in één zin samen te vatten is. :)

En de Tenach, Thora en Talmoed kan ik nog niet eens uit elkaar houden :@ _O- dus excuus als ik mis zit.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_159581540
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 08:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is altijd vele malen genuanceerder dan er in een post past. Daarom vind ik het ook zo bijzonder dat er nog steeds mensen zijn die er van overtuigd zijn dat de hele wereld in één zin samen te vatten is. :)

En de Tenach, Thora en Talmoed kan ik nog niet eens uit elkaar houden :@ _O- dus excuus als ik mis zit.
Tanakh = oud testament
Tora = 5 boeken van mozes
Talmud = mondelinge leer

Je hebt ook gelijk. De talmud schrijft veel over van alles. In het 'Oud testament' staat er niet zoiets als "verboten staat Israël" op te richten.

Daarom vind ik het zo ironisch dat Lightkogel en meerdere met hem aan de ene kant de talmud als iets kwaadsaardig zien. Sommigen zelfs als bron van het kwaad in de wereld, en aan de andere kant juist de anti zionistische Joden steunen die talmudisch zijn.
pi_159875604
Kijk eens wat een teringlijers wij blanken allemaal zijn!

(wederom wordt er 'White guilt' gevoerd vanuit de media)

IEDER volk in de wereld hield slaven, echter alleen de blanken worden continu met schuldgevoel gevoerd...
-
pi_159875668
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:13 schreef Lichtkogel het volgende:
Kijk eens wat een teringlijers wij blanken allemaal zijn!

(wederom wordt er 'White guilt' gevoerd vanuit de media)

IEDER volk in de wereld hield slaven, echter alleen de blanken worden continu met schuldgevoel gevoerd...
Ik krijg hier niet bepaald een schuldgevoel van. Ook niet bij het origineel. En nu?

Oh, ik zie toch echt neger 1 die neger 2 vangt en doorverkoopt.
pi_159875873
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:15 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik krijg hier niet bepaald een schuldgevoel van. Ook niet bij het origineel. En nu?

Oh, ik zie toch echt neger 1 die neger 2 vangt en doorverkoopt.
Domme jongen.
-
pi_159875921
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:21 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Domme jongen.
Ik ben 180 graden van mening gedraaid door deze zeer goed uitgedachte inhoudelijke reactie.
pi_159876288
Lol... en terwijl wij hier miljoenen en miljoenen immigranten mogen opnemen in de EU, is Israël een hek om hun land aan het bouwen om 'wilde beesten' buiten de deur te houden:

============================================================================
Netanyahu: We'll Surround Israel With Fences 'To Defend Ourselves Against Wild Beasts'

The government is preparing a multi-year plan to surround Israel with security barriers, prime minister says.' In the area that we live in, we must defend ourselves.'
http://www.haaretz.com/israel-news/.premium-1.702318

Netanyahu unveils plan to ‘surround entire state with a fence’

Threat from ‘predatory animals’ in neighboring countries necessitates sophisticated barriers, says PM

-
pi_159876399
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:31 schreef Lichtkogel het volgende:
Lol... en terwijl wij hier miljoenen en miljoenen immigranten mogen opnemen in de EU, is Israël een hek om hun land aan het bouwen om 'wilde beesten' buiten de deur te houden:

Netanyahu: We'll Surround Israel With Fences 'To Defend Ourselves Against Wild Beasts'

The government is preparing a multi-year plan to surround Israel with security barriers, prime minister says.' In the area that we live in, we must defend ourselves.'
http://www.haaretz.com/israel-news/.premium-1.702318

Netanyahu unveils plan to ‘surround entire state with a fence’

Threat from ‘predatory animals’ in neighboring countries necessitates sophisticated barriers, says PM

[ afbeelding ]
Helaas valt er verder niks te lezen want het artikel staat achter een subscriber muur.

Maarre, is niet echt spannend he. Er zijn wel meer landen waar migranten niet naartoe gaan massaal.

Dat Merkel en de EU zo dom zijn om jan en alleman te verwelkomen betekent niet dat we dat de rest van de wereld kwalijk moeten nemen. :)
  vrijdag 12 februari 2016 @ 23:36:38 #146
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_159876465
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:34 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Helaas valt er verder niks te lezen want het artikel staat achter een subscriber muur.

Maarre, is niet echt spannend he. Er zijn wel meer landen waar migranten niet naartoe gaan massaal.

Dat Merkel en de EU zo dom zijn om jan en alleman te verwelkomen betekent niet dat we dat de rest van de wereld kwalijk moeten nemen. :)
Wat een manier van beredeneren en zaken onder de tafel vegen oftewel ogen sluiten en complete ontkenning. Edit:nee

[ Bericht 3% gewijzigd door jogy op 13-02-2016 00:21:20 ]
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_159876500
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:36 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wat een manier van beredeneren en zaken onder de tafel vegen oftewel ogen sluiten en complete ontkenning.
Wat ontken ik dan precies?

[ Bericht 9% gewijzigd door jogy op 13-02-2016 00:21:43 ]
pi_159876572
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:34 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Hier kan je het lezen:
http://www.timesofisrael.(...)-state-with-a-fence/

Punt is dat Merkel en de EU onder controle staan van een elite die de oorspronkelijke Europeanen willen verdrijven door massa-immigratie.

Net zoals dit zeg maar:

"The problem with Europe is that it's full of Europeans"

-
pi_159876625
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 23:39 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Hier kan je het lezen:
http://www.timesofisrael.(...)-state-with-a-fence/

Punt is dat Merkel en de EU onder controle staan van een elite die de oorspronkelijke Europeanen willen verdrijven door massa-immigratie.

Net zoals dit zeg maar:

"The problem with Europe is that it's full of Europeans"

Ah we zijn weer bij dit oude herhaalde punt. De "echte" Europeanen :)
Dat hebben we ook al tot in den treure behandeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 13-02-2016 00:25:02 ]
  zaterdag 13 februari 2016 @ 00:27:56 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159877745
De discussie over het wel of geen 'echte bnwer zijn' van wie dan ook is er niet eentje die hier in bnw gevoerd gaat worden. Dank.

BNW is er niet alleen voor de haat/extreme complotten dus get over it.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')