Dat nakijkwerk valt best mee. Alle opgaven zijn met een paar tellen na te kijken, maximaal 5 minuten per inzending (en dat is een ruime schatting), dus zo'n 480 uur.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 01:19 schreef billiebob123 het volgende:
[..]
volgens mij is 5 zo'n opgave waar er meerdere antwoorden goed (lees: niet fout) zijn. 8 is er ook zo een. als je lang genoeg zoekt kun je waarschijnlijk wel 10 mogelijkheden vinden. niet dat ik dat gedaan heb, maar het zal best
ik ben benieuwd of de puzzelmakers het leuk vinden / waarderen dat de puzzel zoveel aandacht krijgt, of dat het afzien van het vele nakijkwerk de overhand krijgt
Grappig! 8 had ik zelf vrij snel opgelost na het nodige wikipediawerk. Het was echt zo'n vraag van "zou dit het zijn", waarna vervolgens de laatste pak'm beet 10 items telkens voldeden aan het veronderstelde antwoord. Lekker!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:53 schreef CarloV het volgende:
Voor 8 heb ik zelfs heuze ingewikkelde programma'tjes geschreven. En ik had daarmee uiteindelijk een antwoord wat wel leuk en elegant was, maar die was wel een beetje vergezocht voor 2 punten. Pas later kreeg ik de goede ingeving...
Dat had ik bij 22. Een eerste google-opdracht gaf op het eerste gezicht niet veel nuttigs. Bleek het precies te zijn wat ik nodig had.quote:Op zondag 24 januari 2016 00:51 schreef misstwo het volgende:
[..]
Grappig! 8 had ik zelf vrij snel opgelost na het nodige wikipediawerk. Het was echt zo'n vraag van "zou dit het zijn", waarna vervolgens de laatste pak'm beet 10 items telkens voldeden aan het veronderstelde antwoord. Lekker!
je brengt het alsof het niets is, maar voor een 'lolletje' (ik wil de puzzelmakers niet te kort doen, maar ik neem even aan dat het dat toch is) is 1600 inzendingen controleren toch een flinke kluif. en dan het verzinnen / maken van de opgaven nog niet eens meegenomenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 17:08 schreef Cregan het volgende:
[..]
Dat nakijkwerk valt best mee. Alle opgaven zijn met een paar tellen na te kijken, maximaal 5 minuten per inzending (en dat is een ruime schatting), dus zo'n 480 uur.
Het team wat de puzzel geregeld heeft zal wel een man of 8 zijn en zal ook flink aan het nakijken zijn. De puzzel is onder naam AIVD verschenen en zal dus ook wel in de baas zijn tijd nagekeken worden (3 uur per dag, dan is er ook tijd over voor ander werk).
Dus 20 werkdagen na het inzamelen van de inzendingen zou het klaar kunnen zijn. Als ze het team fulltime aan het nakijken hebben kan het al zo kort als 10 dagen zijn.
hahaha!quote:Als jij 8 uur moet werken, misschien nog een paar uur op en neer rijden, en je wil ook geen vreemde voor je gezin worden, dan blijft er niet veel tijd per week over voor die puzzels. Kan dus wel maart of april worden.
Oh zeker weten, geef ik ruiterlijk toe. En ik zou het niet anders willen.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:51 schreef misstwo het volgende:
[..]
hahaha!
"mamma, wie is die man die elke keer aanschuift aan tafel?"
"dat is je vader schat, die is nogal druk met zijn hobby's... [eye roll]"
(dat kan trouwens net zo goed gelden voor de puzzelaars, de afgelopen maand ;-))
Ik herken dit niet, 'k heb geen vrouw en kinderenquote:Op maandag 25 januari 2016 22:51 schreef misstwo het volgende:
[..]
(dat kan trouwens net zo goed gelden voor de puzzelaars, de afgelopen maand ;-))
Het volgende getal vinden WAS het probleemquote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:27 schreef CarloV het volgende:
14d was echt geweldig moet ik zeggen, nadat ik 14c had viel toen bij mij direct het kwartje over hoe die reeks in elkaar zat. Het volgende getal vinden is het mooiste aan dat probleem.
Ja okee daar heb je een puntquote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:18 schreef Mill61 het volgende:
[..]
Het volgende getal vinden WAS het probleem
Ja, voor deze puzzel moet je letterlijk alles uit de kast halenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:10 schreef Cregan het volgende:
Rupsje nooitgenoeg staat hier verdorie gewoon in de kast
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |