Poe, wat een hoeveelheid!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:03 schreef Mill61 het volgende:
Gelezen op de website van de aivd: https://www.aivd.nl/actueel/nieuws/2015/12/11/kerstpuzzel-2015
[..] Update 19 januari: de inzendtermijn is inmiddels echt verstreken. We hebben ruim 1600 inzendingen ontvangen! Het duurt daarom even voordat de puzzelmakers alle inzendingen hebben nagekeken. [..]
Slechts ietsje meer dan de ruim 400 van vorig jaar
Dat is een definitiekwestie. Als je PR het 'hoogste aantal punten ooit persoonlijk gehaald' betreft dan maakt het aantal deelnemers niets uit.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:23 schreef misstwo het volgende:
[..] Ik vrees dat het verbeteren van ons PR met zoveel deelnemers toch wel een stuk moeilijker wordt.
Ha, twee zielen een gedachtequote:Op woensdag 20 januari 2016 17:57 schreef CarloV het volgende:
Ik denk dat bij dit soort puzzels je PR verbeteren even moeilijk is met 100 deelnemers als met 1600 deelnemers, ik denk niet dat het aantal deelnemers hier een variabele in is. Het zou alleen moeilijker moeten zijn vanwege de stilte aan hints (in tegenstelling tot vorig jaar). Of als je toevallig elk jaar in de top 10/20 beland.
Klopt ik speel namelijk piano en dan maakt het leven een stuk gemakkelijk op een toetsenbordquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:04 schreef Mill61 het volgende:
[..]
Ik begon eerder te typen, maar jij typt sneller
Mijn toetsenbord klinkt heel pentatonisch met alleen maar zwarte toetsenquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:07 schreef CarloV het volgende:
[..]
Klopt ik speel namelijk piano en dan maakt het leven een stuk gemakkelijk op een toetsenbord
Sommige toetsenborden klinken monotoon, dus wees blijquote:Op woensdag 20 januari 2016 18:07 schreef Mill61 het volgende:
[..]
Mijn toetsenbord klinkt heel pentatonisch met alleen maar zwarte toetsen
Doe dat dan van de beste 500, maak ik ook nog een kansjequote:Op woensdag 20 januari 2016 18:20 schreef JddMan het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden als ze een soort van certificaat van deelname zouden maken voor de beste 100 inzending, met daarop je naam, score en plaats in de ranglijst en een kek logo.
Pentatonisch ... nu we het er toch over hebben?. Dat is eigenlijk gelijk ...quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:07 schreef Mill61 het volgende:
[..]
Mijn toetsenbord klinkt heel pentatonisch met alleen maar zwarte toetsen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:25 schreef riri147 het volgende:
Nu we het toch over vraag vijf hebben.........Niemand heeft ooit gereageerd op mijn vraag of "quota" opzettelijk niet volgens alfabet in de rij staat en eigenlijk ben ik daar nog steeds benieuwd naar want zolang er geen oplossing bekend is blijf je toch puzzelen.
SPOILER: opgave 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: uitdaging voor opgave 26Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk voor het berekenen van Gröbner bases is ordening ook van belang. Maar nu dwaal ik af en dat is niet echt "ideaal"
Maar goed mijn conclusie:SPOILER: opgave 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door CarloV op 21-01-2016 02:12:39 ]
Voor mij is het te verbeteren record de eigen positie in het spelersveld. Dus niet het puntenaantal.quote:Dat is een definitiekwestie. Als je PR het 'hoogste aantal punten ooit persoonlijk gehaald' betreft dan maakt het aantal deelnemers niets uit.
Oh op die fiets, ja okee dan heb je gelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:22 schreef misstwo het volgende:
[..]
Voor mij is het te verbeteren record de eigen positie in het spelersveld. Dus niet het puntenaantal.
Dan kun je altijd nog jouw percentiel berekenen. Dan heb je nog steeds wat je wilt en ben je nog steeds niet afhankelijk van het aantal deelnemersquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:22 schreef misstwo het volgende:
[..]
Voor mij is het te verbeteren record de eigen positie in het spelersveld. Dus niet het puntenaantal.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:31 schreef Mill61 het volgende:
[..]volgens mij is 5 zo'n opgave waar er meerdere antwoorden goed (lees: niet fout) zijn. 8 is er ook zo een. als je lang genoeg zoekt kun je waarschijnlijk wel 10 mogelijkheden vinden. niet dat ik dat gedaan heb, maar het zal bestSPOILER: opgave 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben benieuwd of de puzzelmakers het leuk vinden / waarderen dat de puzzel zoveel aandacht krijgt, of dat het afzien van het vele nakijkwerk de overhand krijgt![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |