Jij bent natuurlijk pas tevreden als de beste man heel Amsterdam gek gaat maken met allerlei angstbeelden.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
De naiviteit is toch stuitend! Ik hoop dat zijn politiechef wat realistischer is. En dat vrouwen die aangifte komen van verkrachting of aanranding niet afgewimpeld worden met 'Dat kan niet mevrouw, dat verzint u. Iedereen die in Amsterdam woont is hier veel te lief voor'
Of dat hij veiligheidsmaatregelen op stations gaat afstemmen op zijn standpunt dat iedereen in Amsterdam te lief is om elkaar kwaad te doen.
Tja idd, en alsof de mannen in Keulen zoiets hadden van: "Oh, ga gerust je gang hoor! Jij bent welkom in mijn land!"quote:Op maandag 11 januari 2016 22:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat de Amsterdamse bevolking grenzen stelt. De Kolnse bevolking (inclusief de vrouwen) doen dat niet.
En het is ook een achterlijk argument. Hij doet alsof die apen alleen net iets tever gingen met hun avances.
PvdA debieltje is het.
Burgemeester Eberhard van der Laan acht het uitgesloten dat een massa-aanranding zoals in Keulen tijdens Nieuwjaarsnacht ook in Amsterdam gebeurt. ,,Ik vind Amsterdammers daar veel te lief voorquote:Op maandag 11 januari 2016 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij zei niet dat Amsterdammers dit niet deden. Hij zei dat massaverkrachtingen zoals in Keulen in Amsterdam zijn uitgesloten.
jaquote:Op maandag 11 januari 2016 22:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Burgemeester Eberhard van der Laan acht het uitgesloten dat een massa-aanranding zoals in Keulen tijdens Nieuwjaarsnacht ook in Amsterdam gebeurt. ,,Ik vind Amsterdammers daar veel te lief voor
Er is nogal een wezenlijk verschil tussen angstzaaien en (als hoofdverantwoordelijke voor de veiligheid) er van uitgaan dat gebeurtenissen die in meerdere Europese steden reeds hebben plaatsgevonden, in jouw stad niet kunnen gebeuren omdat je inwoners zo lief zijnquote:Op maandag 11 januari 2016 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk pas tevreden als de beste man heel Amsterdam gek gaat maken met allerlei angstbeelden.
Overigens is 'lief' wat vreemd gekozen, maar dat kan ook aan de aard van het tv-programma liggen.
Zou wel grappig zijn als hij zou zeggen dat hij Amsterdammers daar prima toe in staat acht.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Burgemeester Eberhard van der Laan acht het uitgesloten dat een massa-aanranding zoals in Keulen tijdens Nieuwjaarsnacht ook in Amsterdam gebeurt. ,,Ik vind Amsterdammers daar veel te lief voor
Ik denk dat de politie nu gewoon naar huis gestuurd kan worden en als begeleidings agoog, kunstenaar of vuurspuwer aan de slag gaat.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:52 schreef luxerobots het volgende:
Natuurlijk kan het ook hier plaatsvinden, als het in Duitsland kan, kan het ook hier. Het is niet zo dat wij geen asielzoekers opvangen of dat de daders uit Duitsland niet in Amsterdam kunnen komen.
Ik verwacht dat het blauw staat van de politie bij het volgende grote evenement in Amsterdam. Dit zijn gewoon praatjes voor de bühne, ik verwacht niet dat Van der Laan gek is.
*Zucht*quote:Op maandag 11 januari 2016 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou wel grappig zijn als hij zou zeggen dat hij Amsterdammers daar prima toe in staat acht.
Als ik dit mag geloven, zegt hij dat ook niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij zei niet dat Amsterdammers dit niet deden. Hij zei dat massaverkrachtingen zoals in Keulen in Amsterdam zijn uitgesloten.
Zoek op wat 'iets uitgesloten achten' betekent.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ik dit mag geloven, zegt hij dat ook niet.
Burgemeester Eberhard van der Laan acht het uitgesloten
Hij acht het uitgesloten, dus hij denkt van niet, zou hij zijn hand ervoor in het vuur steken?
idd!quote:Op maandag 11 januari 2016 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoek op wat 'iets uitgesloten achten' betekent.
Oei, laten we nog maar verborgen boodschappen in zijn woorden gaan zoeken.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:55 schreef ToT het volgende:
[..]
*Zucht*
Hij lijkt te ontkennen dat het door Arabieren gedaan zou zijn.
Hij zegt dat Amsterdammers er te lief voor zijn.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oei, laten we nog maar verborgen boodschappen in zijn woorden gaan zoeken.
Hij schijnt al gezegd te hebben dat de vrouwen in Keulen zelf schuldig waren aan de verkrachtingen, en nu ontkent hun dus ook al Arabieren de daders waren.
Daarmee impliceert hij wel dat Keulenaren niet lief genoeg zijn en daarom dus aangerand worden.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij zegt dat Amsterdammers er te lief voor zijn.
http://www.woorden.org/woord/achtenquote:Op maandag 11 januari 2016 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoek op wat 'iets uitgesloten achten' betekent.
Het lijkt juist dat hij bedoelde dat Amsterdammers te lief zijn om zoiets te doen, in tegenstelling tot Keulenaren. OF bedoelde hij dat er geen vluchtelingen in Amsterdam zitten?quote:Op maandag 11 januari 2016 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarmee impliceert hij wel dat Keulenaren niet lief genoeg zijn en daarom dus aangerand worden.
Waarom worden de Keulenaren aangerand? Ze zijn niet lief genoeg!
Ik vraag me af of het stand houd voor een rechter wanneer je van aanranding beschuldigd moet voorkomen en je daad motiveert met 'ze was niet lief genoeg'. Was ze wel lief geweest, dan was ik er nooit aan begonnen.
Over die quote zei ik iets en ik wenste hem succes en alles met theedrinken.quote:Er worden een heleboel lelijke dingen gezegd over thee drinken, maar ik vind in dit opzicht de dialoog het belangrijkste.''
Waarschijnlijk weet hij zelf ook niet meer wat hij bedoelde. Al die politici roeptoeteren maar wat in een soort van blinde paniek de laatste tijd, zo lijkt het.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Het lijkt juist dat hij bedoelde dat Amsterdammers te lief zijn om zoiets te doen, in tegenstelling tot Keulenaren. OF bedoelde hij dat er geen vluchtelingen in Amsterdam zitten?
Ik denk dat Van der Laan geen onderscheid maakt tussen Amsterdammers met verschillende etnische en culturele achtergronden.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Het lijkt juist dat hij bedoelde dat Amsterdammers te lief zijn om zoiets te doen, in tegenstelling tot Keulenaren. OF bedoelde hij dat er geen vluchtelingen in Amsterdam zitten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |