De wapenleveranties waren weer gevolg van het toepassen van o.a. chemische oorlogvoering door Assad. Het is vrij ingewikkeld allemaal omdat actie, reactie, reactie, reactie uiteindelijk zorgt voor de huidige chaos. Het is net als bij andere conflicten in het Midden Oosten te complex om nog onschuldige partijen te hebben, iedereen die betrokken is bij gevechten doet er aan mee, ten minste dat is mijn mening. Alleen de kinderen en sommige mensen die niet willen vechten zijn vaak nog onschuldige slachtoffers.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:17 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
De opstand niet, dat klopt.
Maar de huidige situatie is wel een gevolg van die leveranties.
Dat het regime Chemische wapens gebruikt heeft is nooit bewezen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De wapenleveranties waren weer gevolg van het toepassen van o.a. chemische oorlogvoering door Assad. Het is vrij ingewikkeld allemaal omdat actie, reactie, reactie, reactie uiteindelijk zorgt voor de huidige chaos. Het is net als bij andere conflicten in het Midden Oosten te complex om nog onschuldige partijen te hebben, iedereen die betrokken is bij gevechten doet er aan mee, ten minste dat is mijn mening. Alleen de kinderen en sommige mensen die niet willen vechten zijn vaak nog onschuldige slachtoffers.
Nee dat topic heeft mijn interesse volledig verloren gezien alles wat bij elkaar wordt gelogen. Zoals duidelijk is gezien dit topic is het vrij lastig om alles wat wordt beweerd te controleren dus ik beperk me tot bekende bronnen die in principe geen partij zijn waarbij duidelijk is dat dat geen bewijs is dat het klopt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:28 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Dat het regime Chemische wapens gebruikt heeft is nooit bewezen.
Dat is door rebellen de wereld in geholpen en door de media overgenomen. Onderzoek heeft geen bewijs tegen de regering opgebracht.
Maar zoals ik al zei, als je erin geïnteresseerd bent lees de Syrië topics eens door.
quote:Human Rights Watch conducted inquiries into three separate attacks in May in Idlib governorate, through interviews with three rescue workers who responded to the attacks, one of whom was affected by exposure to toxic chemicals, and two doctors who treated victims. Experts also reviewed photographic and video evidence. Two of the attacks took place just hours apart on May 2 in the nearby towns of Neirab and Saraqib, and the third on May 7 in the village of Kafr Batikh. The three attacks killed two people and affected 127 others, according to information collected by doctors who treated victims.
Het bericht zegt alleen dat er aanvallen geweest zijn, verder niets.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat topic heeft mijn interesse volledig verloren gezien alles wat bij elkaar wordt gelogen. Zoals duidelijk is gezien dit topic is het vrij lastig om alles wat wordt beweerd te controleren dus ik beperk me tot bekende bronnen die in principe geen partij zijn waarbij duidelijk is dat dat geen bewijs is dat het klopt.
Ik heb zaken gelezen bij HRW:
[..]
Goh. En waarom trekken mensen die omkomen van de honger niet weg? Omdat de terroristen dat niet toelaten. Voordat de SAA een aanval begint strooien ze meestal pamfletten waarin burgers wordt gevraagd te evacueren en strijders zich over te geven. Het zijn de terroristen die knettergek zijn. Omsingeld, geen kans op uitbreken en je toch niet overgeven. Ze kunnen notabene onder sommige deals nog verplaatst worden naar andere fronten ook. Maar dat ze dat niet doen betekent dat zij schijt hebben aan de burgers en hen als schild en propagandamateriaal gebruiken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat bewijst niets anders dan dat ook de foto's van daar onbetrouwbaar zijn wat overigens al bekend was. Een aantal foto's kwam ironisch genoeg uit een andere door Assad belegerde stad, hongersnood is één van zijn wapens. Die man zorgt goed voor de onschuldige bevolking in zijn land.
Overigens wel opmerkelijk dat dus de propagandamachine van de andere kant wil doen alsof er geen hongersnood was terwijl Assad uiteindelijk dus instemde met voedselleveringen.
De ware situatie in de stad was wel duidelijk dankzij de VN en Artsen zonder Grenzen, die hongersnood is echt het gebrek aan medicijnen ook.
Ik zie nu dat ik de link ook niet geplaatst had.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:06 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Het bericht zegt alleen dat er aanvallen geweest zijn, verder niets.
quote:Human Rights Watch documented the use of barrel bombs embedded with cylinders of chlorine gas by government forces in Idlib in April 2014 and again in March 2015. Two doctors who treated victims in the May attacks also provided Human Rights Watch data they had collected from medical centers in the Idlib governorate on 21 additional attacks between March 16 and May 19 that led to symptoms consistent with exposure to toxic chemicals. They reported that the 24 attacks during this period killed at least nine people and affected more than 520 others with symptoms consistent with exposure to chlorine. Human Rights Watch has not yet been able to investigate the additional reported attacks.
Tja, dat zal zeker zo zijn toch blijft het de regering van Assad die niet wou dat de gegijzelden eten kregen. Bij de treinkapingen bijvoorbeeld werd wel gezorgd dat de mensen eten en drinken kregen, dat mensen gegijzeld zijn wil immers niet zeggen dat je ze dan maar van honger moet laten omkomen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goh. En waarom trekken mensen die omkomen van de honger niet weg? Omdat de terroristen dat niet toelaten. Voordat de SAA een aanval begint strooien ze meestal pamfletten waarin burgers wordt gevraagd te evacueren en strijders zich over te geven. Het zijn de terroristen die knettergek zijn. Omsingeld, geen kans op uitbreken en je toch niet overgeven. Ze kunnen notabene onder sommige deals nog verplaatst worden naar andere fronten ook. Maar dat ze dat niet doen betekent dat zij schijt hebben aan de burgers en hen als schild en propagandamateriaal gebruiken.
Das beter.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie nu dat ik de link ook niet geplaatst had.
https://www.hrw.org/news/(...)emical-attacks-idlib
In de rest staat ook nog:
[..]
Overigens zijn er ook aanwijzingen dat anderen ook chemische wapens hebben gebruikt. Het is daar een totale chaos en er is geen enkel respect voor mensenrechten.quote:
Ook? Het zijn alleen maar rebellen geweest die chemische wapens hebben gebruikt. Dit heeft zelfs de VN-afgezant toentertijd geconcludeerd die het gif onderzocht. Maar daar las je niet zoveel over.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Overigens zijn er ook aanwijzingen dat anderen ook chemische wapens hebben gebruikt. Het is daar een totale chaos en er is geen enkel respect voor mensenrechten.
Tsja, het is een walgelijke tactiek. Waarom denk je dat oorlog walgelijk is? Toch hebben de terroristen minstens zoveel schuld aan dat drama.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tja, dat zal zeker zo zijn toch blijft het de regering van Assad die niet wou dat de gegijzelden eten kregen. Bij de treinkapingen bijvoorbeeld werd wel gezorgd dat de mensen eten en drinken kregen, dat mensen gegijzeld zijn wil immers niet zeggen dat je ze dan maar van honger moet laten omkomen?
Zeker welquote:Op woensdag 13 januari 2016 14:28 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Dat het regime Chemische wapens gebruikt heeft is nooit bewezen.
Dat is door rebellen de wereld in geholpen en door de media overgenomen. Onderzoek heeft geen bewijs tegen de regering opgebracht.
Daar zitten toch nog behoorlijke verschillen in zeker als het gaat om respect voor het oorlogsrecht.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef Richestorags het volgende:
Waarom denk je dat oorlog walgelijk is?
Nee. echt hard bewijs was er niet voor.quote:
Ik zei het al in een ander topic, maar de schuld van Assad voor de chemische aanvallen in Syrië staat simpelweg buiten twijfel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:19 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Nee. echt hard bewijs was er niet voor.
Of je moet de slecht in elkaar geknutselde filmpjes van de rebellen bedoelen.
En dit suggestieve artikel is het bewijs ?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zei het al in een ander topic, maar de schuld van Assad voor de chemische aanvallen in Syrië staat simpelweg buiten twijfel.
One Year Later, It's Clear Assad Gassed Hundreds Of His Own People Near Syria's Capital
Onder meer. Zoals ik al zei, de schuld van Assad staat buiten iedere twijfel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:20 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
En dit suggestieve artikel is het bewijs ?
Nee, dat wil jij opmaken uit dit nietszeggende artikel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Onder meer. Zoals ik al zei, de schuld van Assad staat buiten iedere twijfel.
Nope.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:32 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Nee, dat wil jij opmaken uit dit nietszeggende artikel.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0DN24120130506quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:34 schreef Peachbird het volgende:
http://www.washingtontime(...)gas-not-assads-regi/
Het verhaal van del Ponte is ook weer tegen gesproken door de VN.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:34 schreef Peachbird het volgende:
http://www.washingtontime(...)gas-not-assads-regi/
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0M21TT20140305quote:"The evidence available concerning the nature, quality and quantity of the agents used on 21 August indicated that the perpetrators likely had access to the chemical weapons stockpile of the Syrian military, as well as the expertise and equipment necessary to manipulate safely large amount of chemical agents," the investigators said in the report
Dat was destijds een van de belangrijkste bewijzen dat het regime de aanval had uitgevoerd. Ondanks dat wetenschappers en de OPCW inmiddels hebben vastgesteld dat het wapen uit het Syrische arsenaal kwam, bleef het regime, en Rusland, ontkennen dat rebellen ooit chemische wapens hebben buitgemaakt. In plaats daarvan bleef men beweren dat rebellen de chemische wapens en raketten zelf hadden geproduceerd, wat onmogelijk is. Het regime heeft daarmee feitelijk schuld bekent.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het verhaal van del Ponte is ook weer tegen gesproken door de VN.
Uiteindelij kwam er een eindrapport waarin staat:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0M21TT20140305
De link naar het rapport, waarin overigens meer dingen staan over mensenrechten schendingen:
http://www.ohchr.org/EN/H(...)s/A-HRC-25-65_en.doc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |