abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 11 januari 2016 @ 13:44:09 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_159011983
SP-fractievoorzitter Bianca Behr van Hoogeveen heeft voor ophef gezorgd op Twitter door Geert Wilders en Donald Trump met Adolf Hitler te vergelijken.

Het raadslid plaatste foto’s van de PVV-leider en de Amerikaanse presidentskandidaat naast een foto van Hitler. Als begeleidende tekst stond er ’zoek de verschillen’ bij.

Daarop kwamen er woedende reacties binnen op de tweet. Veel mensen vinden dat Behr zich diep moet schamen. „Deze SP-mevrouw is zeer, zeer ernstig in de war. Mogelijk grondig geschiedenis bijspijkeren”, zegt iemand. Een ander vindt dat ze op moet stappen. „Dit kunt u niet maken.”

Geen spijt
Behr heeft de tweet inmiddels weggehaald, maar niet omdat ze spijt heeft van de boodschap, vertelt ze aan De Telegraaf. ,,Ik heb dat bericht verwijderd, omdat Wilders het duidelijk prettig vindt. Die spint er garen bij. Hij heeft het zelfs geretweet.” Daarnaast kreeg Behr uit haar eigen partij het advies de tekst weg te halen. ,,Dit is geen SP standpunt, maar de mening van Bianca Behr”, zegt ze. ,,Maar omdat ik fractieleider ben, leggen mensen toch die link. Ook dat was een reden om het bericht offline te halen.”

De vergelijking tussen Hitler, Wilders en Trump vindt ze nog altijd terecht. ,,Ik zeg niet dat Wilders een massamoordenaar wordt, zoals Hitler. Maar hij zet wel een complete bevolkingsgroep weg en zet anderen aan negatief naar die groep te kijken. Dat deed Hitler ook. De overeenkomsten zijn er gewoon.”

Behr krijgt inmiddels via Twitter enorme kritiek en wordt naar eigen zeggen ook geïntimideerd. ,,Er zijn mensen die mijn adresgegevens online zetten, daar schrik ik wel van.” Aangifte gaat ze niet doen, tenzij ze echte doodsbedreigingen krijgt.

Ondoordacht
Afdelingsvoorzitter van de SP in Hoogeveen, Ineke Bekkering, noemt de tweet van haar fractieleider een ‘ondoordachte actie’. ,,We betreuren dat dit bericht zo is geplaatst, de vergelijking tussen deze drie mensen is heel ongelukkig. Het was haar persoonlijke tweet en het is absoluut geen SP-standpunt”, benadrukt ze.

Volgens Bekkering heeft Behr haar bericht na een goed gesprek vanochtend en niet onder dwang teruggetrokken. ,,Ze zag zelf ook in dat dit niet handig is.” Excuses zijn volgens de afdelingsvoorzitter niet nodig. ,,Het bericht is weg, ze heeft in emotie gehandeld en is net als iedereen in onze partij bezorgd over hoe Wilders over bepaalde bevolkingsgroepen spreekt. Met het verwijderen van de tweet, is wat ons betreft de kous af.”

Bekkering is geschrokken van de harde reacties die Behr binnenkrijgt via internet. ,,Daar lusten de honden geen brood van.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)er_vergeleken__.html

Heel m'n leven PvdA gestemd. Uit schaamte voor de rechtse koers overgestapt naar de SP.
Als dit gedrocht niet uit de partij wordt gezet of niet zelf opstapt, zijn ze mijn stem eveneens kwijt. Het rechts populisme is aan het winnen met geschreeuw. Maar laat dan op een democratisch beschaafde manier het tegengeluid horen. te triest.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_159012010
Als de argumenten op zijn..
  maandag 11 januari 2016 @ 13:46:08 #3
451005 Grems
Clown World
pi_159012035
Het rechts populisme is aan het winnen omdat niemand anders iets doet aan de zeer terechte angsten van grote delen van de bevolking en alle mogelijke oplossingen afgedaan worden als onmogelijk of ongewenst.
  maandag 11 januari 2016 @ 13:46:08 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_159012062
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:45 schreef Confetti het volgende:
  maandag 11 januari 2016 @ 13:47:33 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159012082
Als je dit tegenwoordig nog doet dan ben je best een beetje dom.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_159012084
Dit soort mensen moeten gewoon vervolgd worden. Je hebt een voorbeeldfunctie en in haar positie moet je op voorhand al weten dat dit niet goed zal uitpakken. Als je dat niet kan hoor je in mijn ogen gewoon niet in de politiek thuis.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  Trouwste user 2022 maandag 11 januari 2016 @ 13:47:41 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_159012087
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:46 schreef Grems het volgende:
Het rechts populisme is aan het winnen omdat niemand anders iets doet aan de zeer terechte angsten van grote delen van de bevolking en alle mogelijke oplossingen afgedaan worden als onmogelijk of ongewenst.
Ik zou hier en daar interpunctie gebruiken. Nu komt het als nutteloos geschreeuw over.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 11 januari 2016 @ 13:48:28 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_159012111
Even los van de inhoud is het natuurlijk vrij kinderachtig met die plaatjes. Ik kan ook de Dalai Lama en moeder Theresa in die houding naast Hitler plakken.
pi_159012122
(she/her)
pi_159012153
Vrijheid van meningsuiting. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 januari 2016 @ 13:50:00 #12
451005 Grems
Clown World
pi_159012156
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:48 schreef Fylax het volgende:
[ afbeelding ]
pi_159012158
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:47 schreef -AMG- het volgende:
Dit soort mensen moeten gewoon vervolgd worden. Je hebt een voorbeeldfunctie en in haar positie moet je op voorhand al weten dat dit niet goed zal uitpakken. Als je dat niet kan hoor je in mijn ogen gewoon niet in de politiek thuis.
Vervolgd voor wat precies?
  maandag 11 januari 2016 @ 13:50:12 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159012162
Ze hebben in elk geval allemaal een opvallende haardracht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 januari 2016 @ 13:50:13 #15
319979 Fok-it
All is well
pi_159012163
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:48 schreef BasEnAad het volgende:
Even los van de inhoud is het natuurlijk vrij kinderachtig met die plaatjes. Ik kan ook de Dalai Lama en moeder Theresa in die houding naast Hitler plakken.
Ja de Dalai Lama heeft echt veel gelijkenissen met Hitler :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_159012209
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:50 schreef Grems het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit.
pi_159012261
"ophef op Twitter": 4 Nederlanders laten vol spelfouten hun ongenoegen blijken nu de vrijheid van meningsuiting eens een keer niet door Wilders(adepten) ingezet wordt om alles maar te roepen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_159012262
quote:
Dit
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:50 schreef Grems het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_159012272
Een tamelijk onzinnige vergelijking, omdat de PVV nationaal-populistisch en zeker niet (neo)fascistisch is. Neonazistische partijen zijn partijen als de N-VU en de NPD.
  maandag 11 januari 2016 @ 13:54:08 #20
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159012277
Boeiend. Hitler was anders wel de laatste Grote Keizer van Europa. Daarna alleen maar faalhazen gezien die gericht zijn op hun eigen carrière en zetels binnenhalen ipv het grotere, algemene belang.
Dat ie heel wat mensen het graf in heeft gejaagd, tja...

En als je nu eenmaal in de volle overtuiging bent dat een bepaald volk in je samenleving enkel kwaad in de zin heeft en in het geheime erop uit is je land te ontwrichten en uit te zuigen (daar was Hitler van overtuigd; lees de protocollen van de wijzen van zion voor het complete plaatje) dan kan ik me best voorstellen dat je als dapper leider gewoon schijt hebt en het hele handeltje wilt uitroeien. Dat is een logisch gevolg van haat... wat je haat, wil je doorgaans vernietigen. Dat is de uiterste consequentie van haat en angst. Ik keur het niet goed, maar kan me wel voorstellen dat er lieden tussenzitten die dat gewoon doen op zo'n moment. Het was trouwens ook volgens mij niet Hitler zélf die tot dat plan over ging...
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 11 januari 2016 @ 13:54:17 #21
136343 BasEnAad
pi_159012281
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja de Dalai Lama heeft echt veel gelijkenissen met Hitler :')
Lees je mijn reactie überhaupt?
pi_159012295
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:50 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Vervolgd voor wat precies?
Belediging van een ambtenaar in functie.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_159012322
quote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 januari 2016 @ 13:55:54 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159012326
Waarom zou je trouwens een populistische politicus van nu niet met de toppers op dat gebied als Stalin en Hitler mogen vergelijken? Er zijn best verbanden te trekken denk ik?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 januari 2016 @ 13:56:03 #25
319979 Fok-it
All is well
pi_159012330
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:54 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Lees je mijn reactie überhaupt?
Uiteraard. Of het een gegronde reden of niet is zet ze beide naast elkaar voor een reden. Dat is wat anders dan random personen naast elkaar plaatsen. Maar dat snap je zelf ook wel hopelijk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_159012391
Ze hebben iig alle drie gek haar.
I´m back.
pi_159012405
Serieus? Vindt de Telegraaf een tweet van de fractievoorzitter van de SP in Hoogeveen zo belangrijk? :D

Twitter als medium is afschuwelijk en waarschijnlijk wordt Wilders daar dagelijks meerdere malen met Hitler vergeleken. Maar als de fractievoorzitter van de SP in Hoogeveen (4 hele zetels) het doet moet er ineens een nieuwsbericht over geschreven worden.
Wat een onzin.
  maandag 11 januari 2016 @ 13:59:13 #28
136343 BasEnAad
pi_159012417
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Uiteraard. Of het een gegronde reden of niet is zet ze beide naast elkaar voor een reden. Dat is wat anders dan random personen naast elkaar plaatsen. Maar dat snap je zelf ook wel hopelijk
Punt is dat zij geen inhoudelijke tweet plaatst, maar plaatjes van mensen in dezelfde houding. Er valt wel te raden wat zij er van vindt, maar het voegt niets toe.
  maandag 11 januari 2016 @ 13:59:34 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159012426
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:54 schreef Villas__Rubin het volgende:
Boeiend. Hitler was anders wel de laatste Grote Keizer van Europa. Daarna alleen maar faalhazen gezien die gericht zijn op hun eigen carrière en zetels binnenhalen ipv het grotere, algemene belang.

En als je nu eenmaal in de volle overtuiging bent dat een bepaald volk in je samenleving enkel kwaad in de zin heeft en in het geheime erop uit is je land te ontwrichten en uit te zuigen (daar was Hitler van overtuigd; lees de protocollen van de wijzen van zion voor het complete plaatje) dan kan ik me best voorstellen dat je als dapper leider gewoon schijt hebt en het hele handeltje wilt uitroeien. Dat is een logisch gevolg van haat... wat je haat, wil je doorgaans vernietigen. Dat is de uiterste consequentie van haat en angst. Ik keur het niet goed, maar kan me wel voorstellen dat er lieden tussenzitten die dat gewoon doen op zo'n moment. Het was trouwens ook volgens mij niet Hitler zélf die tot dat plan over ging...
Ik mis ook een beetje hoe Wilders dat minder Marokkanen tot stand wil brengen? Hij roept het zonder verder ons het gewone volk eerlijk voor te lichten hoe? Iets wat Hitler trouwens ook wel verzweeg.
pi_159012466
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:54 schreef Villas__Rubin het volgende:

Ik geloof dat jij zelf een faalhaas bent. Wat een quatsch is dit zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')