abonnement Unibet Coolblue
pi_188890779
@Lemijn, honger en warm eten resulteert hier in hartverscheurend huilen om een boterham/pap/banaan. Ik heb me er vooralsnog maar weer bij neergelegd dat het ooit goed komt. Ik bied alles aan en hij krijgt 3x in de week iets wat hij bijna altijd wel eet. Dus patat/gebakken aardappels, gehaktballetjes (waar ik sinds kort fijngesneden ui en paprika kan doen) en penne-pasta. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 11 september 2019 @ 09:37:37 #127
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188890878
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 21:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Whoa dat is echt super simpel! ga ik van de week eens mee spelen, pesto lovers hier :D
Ik heb gelijk honger.
En al eens geprobeerd? We hebben de basisvariant pas op Max’ verjaardag gemaakt voor in de lunch (voor een aantal dreumes/peuter/kleutertjes) en dat ging er goed in :P
  woensdag 11 september 2019 @ 09:40:39 #128
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188890926
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 09:37 schreef Quoi het volgende:

[..]

En al eens geprobeerd? We hebben de basisvariant pas op Max’ verjaardag gemaakt voor in de lunch (voor een aantal dreumes/peuter/kleutertjes) en dat ging er goed in :P
Jazeker! afgelopen vrijdag & maandag nog. Vrijdag heb ik het spul op een rauwe kipfilet gesmeerd, stukjes losse kruidenboter erover gegooid en in de oven laten garen, andere bak gevuld met tomaatjes/balsamico/peperzout (ook in de oven) en dat met gebakken aardappeltjes gegeten en maandag met een pasta.

:9~ :9
  woensdag 11 september 2019 @ 09:42:18 #129
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188890961
Oeh dat klinkt goed zeg! Leuke combi’s ^O^
pi_188896155
https://www.jamieoliver.c(...)#Gjw6Vw3HADpI0KjZ.97

Deze ^O^. Ik maak regelmatig een grote hoeveelheid van de saus en vries het in. Lekker voor lasagne of als pastasaus, en met wat verstopte groenten erin :).
pi_188900811
Nu het over pasta en saus gaat:

https://coquinaria.nl/bolognesesaus/

Deze is zoooo lekker, voor onze kleine kindjes zonder de wijn.
Topfavoriet hier en standaard maal bij verjaardagsfeestjes.
  dinsdag 19 november 2019 @ 18:58:14 #132
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190024689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:40 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dank voor het pompoencurryrecept! Jacob heeft ervan gesmuld vanavond :Y) .
Ik kom even melden dat dit een jaar later categorisch geweigerd werd. Hij at wel de rozijnen. Peuters 8)7 .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 19 november 2019 @ 19:57:49 #133
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_190025628
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 18:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik kom even melden dat dit een jaar later categorisch geweigerd werd. Hij at wel de rozijnen. Peuters 8)7 .
Zo jammer he -O-
Oudste zoon lustte als dreumes en jonge peuter werkelijk alles, maar echt álles. Exotisch, kruidig, pittig, koffie, alles. En dat is nu zo'n pitser joh :') ;(
pi_190025924
Wat een cool topic, hier ga ik inspiratie vinden!

wat onze dochter lekker vindt: ALLES. Haha nouja vast niet alles maar ze eet altijd goed.

Favo van dit moment:
Stoofperen met een stukje vlees (worstje, hamburger) en een paar gebakken aardappeltjes
Macaroni is alltime favourite
Risotto met erwtjes (pan, uitje fruiten, risotto meebakken, bouillon erbij, erwten erbij en smullen maar)
Risotto met aubergine (uitje en knoflook fruiten, risotto erbij, blik gepelde tomaten erbij, bouillon erbij, ondertussen repen aubergine in grillpan, gegrilde aubergine in stukjes en door de risotto, parmezaan erover en klaar)
‘marokkaanse gehaktballetjes uit opperdepop’; handje rozijnen in stukjes hakken, bij gehakt mikken, nog wat kruiden (gemalen koriander en gemalen komijn geloof ik) en een knoflookteentje geperst toevoegen aan het gehakt. Ballen draaien. Ballen aanbakken in pan. Ondertussen uitje fruiten in andere pan, tomatenblokjes toevoegen met beetje kaneel. Ballen bij tomatenmengsel laten sudderen. Beetje couscous ernaast koken, en sperziebonen erbij. Smullen maar!
Het stoofvlees uit opperdepop (obv appelstroop) is de ene keer wel een succes en de andere niet.
Verder is ze dol op bloemkool, dus ik heb wel elke week een bloemkool in huis voor je weet maar nooit hoe de dag loopt. Stukje vlees of vissticks erbij uit de vriezer en mevrouw is tevreden.
pi_194425065
Iemand nog tips voor simpele, makkelijke en toch gezonde maaltijden voor tijdens de komende zeer warme dagen?
We hebben in ieder geval pastasalade op het programma, maar verder is de inspiratie ver te zoeken.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:44:46 #136
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194426040
Wel of geen warm weer, blijft soep hier een succes! Ze lust er veel maar zoete aardappel met rode linzen blijft hier een succesnummer :) zeker als je lekker kan dippen met een broodje of een smeerseltje erbij/erop.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:48:53 #137
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_194426115
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wel of geen warm weer, blijft soep hier een succes! Ze lust er veel maar zoete aardappel met rode linzen blijft hier een succesnummer :) zeker als je lekker kan dippen met een broodje of een smeerseltje erbij/erop.
Heb je een recept van die soep? Ik kon het in dit topic zo gauw niet vinden.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:55:27 #138
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194426243
quote:
88s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:48 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Heb je een recept van die soep? Ik kon het in dit topic zo gauw niet vinden.
Natte vinger werk qua gewicht qua hoeveelheden maar dit is voor ongeveer 2 personen..

De zoete aardappelen schillen en in blokjes snijden (300 gram)
1 groteui in stukjes en 2 teentjes knoflook klein snijden;

In de soeppan een scheut olijfolie doen en daarin de knoflook en de ui fruiten; doe er dan de aardappelblokjes, 1 theelepel paprikapoeder en een beetje peper bij; meng dit door elkaar.

Doe dan 1 blikje tomatenblokjes, (400 gram) 1 liter water en 2 groente bouillonblokjes en 100 gram linzen erbij en roer dit door elkaar. Breng dit aan de kook en laat dit ongeveer 25 minuten zachtjes koken. Wel af en toe doorroeren. Daarna pan van het vuur nemen en alles door elkaar pureren.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:57:06 #139
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_194426292
Klinkt lekker, dank je wel!
pi_194426560
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wel of geen warm weer, blijft soep hier een succes! Ze lust er veel maar zoete aardappel met rode linzen blijft hier een succesnummer :) zeker als je lekker kan dippen met een broodje of een smeerseltje erbij/erop.
Oja, we hadden inderdaad ook soep bedacht (en ook al weer vergeten :)). We hebben nog soep in de vriezer, dus lekker makkelijk met een stokbroodje.
Jouw recept klinkt ook goed.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:06:07 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194428111
Broodje hotdog of hamburger is hier altijd een succes. Net als nacho's.
KuikenGuppy
  donderdag 6 augustus 2020 @ 16:02:30 #142
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194429612
Wraps, gevulde pitabroodjes, tosti van turksbrood (kan je de vulling ook zo gek maken als je wil). Of simpele curry maken en dippen met naan, flatbread met een vulling van kipfilet/paprika/uitje en toppen met sla, tomaat en tzatziki. Of gewoon lekker in de ochtend wat voorbereiden zoals goulash met rijst en dopwerwtjes is hier ook altijd een hit met warm weer en stoofvlees met patat. Klinkt moeilijker dan dat het is :P het staat voornamelijk lang op het vuur.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:06 schreef Burdie het volgende:
hamburger is hier altijd een succes..
Incl spiegeleitje :9~
pi_194436283
Hier gaan dan de kleinere hapjes er goed in. Gekookt eitje, stokbroodje met kruidenboter of franse kaas, cherrytomaatjes, komkommer, paprika, rauwe worteltjes, kaasblpkjes, rolletjes vleeswaren, wat nootjes etc.
  FOK!fossiel vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:19:38 #144
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194439314
Ik beken dat ik niet het hele topic heb doorgelezen, maar hebben jullie suggesties voor:

A) recepten die (super) snel zijn, en lekker voor volwassenen als een (bijna) 1 jaar oude baby. Laatstgenoemde is gelukkig een makkelijke eter :)

B) recepten voor de 1 jaar oude baby die makkelijk van te voren gemaakt en ingevroren kunnen worden als ‘achter de hand’ hapjes.

Het is zeker geen rocketscience en we maken al altijd hapjes voor haar, maar ik zit een beetje in een inspiratie-dip.

(In categorie B doen we meestal gewoon wat diverse groente + eiwit + koolhydraatbron, maar misschien dat hier nog leuke suggesties vandaag komen).
Chick on a mission
pi_194439360
Hier maak ik wel eens een bordje met dingen die ze lekker vindt. Reepjes paprika, plakjes komkommer, plakjes worst/bifi worstjes, crackers met kruidenkaas, blokjes kaas, fruit.... Zulke dingetjes. Op een (verdeel)bordje ziet het er ook nog leuk uit.

Als ik dat aanbied, bied ik dat meestal na school aan. Dan heeft ze lekkere trek en dan stelt ze zoiets wel op prijs :) Ik maak dat dan wel klaar vlak voordat ik haar ga halen, ze kan dan gelijk aanvallen als ze thuis komt :)

Keroppi, bij de reepjes en plakjes groenten zou je zelf een dipsausje erbij kunnen maken :)
pi_194439426
Wat momenteel favo is hier is paprikarijst.

Dat is gegrilde paprika, ui, knoflook, tomaat (caveman style op de bbq).
Schoonmaken en aanbakken in een grote dutchoven, risotto rijst erbij en boullion en pruttelen maar.

Ik schep er dan uit voor de tweeling, voor de rest van het gezin voeg ik nog wat zout en peper toe.

Recept is ook te vinden op bbq street.


Wat hier ook 7/7 likes krijgt is rode pasta ;)
Ook weer 3 paprika’s grillen en een zooi tomaten en wat ui en knoflook. Gegrilde meuk weer in stukken en ff bakken. En vervolgens flikker ik het in de blender. :D
Een andere pan bak ik wat gehakt aan (vega of normaal), en tomato frito, dat laten pruttelen tot de saus wat karameliseerd. Daar gaat de geblenderde meuk dan door en een goede schep mascapone.

Voor de tweeling kook ik vlugkokende eleboogjes (zijn kleiner) en voor de andere een grotere pasta zoals schelpen of vlinders. (Penne voor leyla)

Dit kun je ook makkelijk de volgende dag weer opwarmen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:34:52 #147
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194439431
quote:
88s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:57 schreef 1inamelon het volgende:
Klinkt lekker, dank je wel!
Ik doe er vaak 200 gram linzen en 600 gram aardappel. Dan wordt de soep wat voedzamer. (Stevig). Veel plezier als je hem maakt. Jij ook @TolstoiFan :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194495500
onze dochter van 3,5 is wat typisch wat betreft eten. Haar lievelingseten?

Boerenkool, erwtensoep en penne (met carbonara saus).

Overig lekker eten? Groente taart (kisch), alles met boontjes/erwtjes, nasi (vooral de kroepoek), en taco's/wraps.

pannenkoeken is ook nog wel lekker.

niet lekker? patat, pizza, vlees en gekookte aardappels.

Duidelijk geen kind van der vader :+
hardcoholic
  donderdag 21 januari 2021 @ 19:05:39 #149
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197555880
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 18:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik kom even melden dat dit een jaar later categorisch geweigerd werd. Hij at wel de rozijnen. Peuters 8)7 .
Pompoencurry weer een jaar later: werd heel redelijk gegeten.

Maar voor een echt succesvolle maaltijd kan ik het beste broccoli/bloemkool met aardappels en veg balletjes/rundersaucijsjes maken :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197595131
Die van mij eten nog steeds amper tot niks. Ja de wel bekende macaroni zonder iets de een en de ander met rode saus en kaas. Spaghetti idem dito. Verder pizza en pannenkoeken. En de een wil wel wraps maar dan alleen met rode saus en wat kaas :'( |:(

Ik ben er wel een beetje klaar mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')