abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 januari 2016 @ 14:58:36 #276
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159069713
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er vindt nu ook al vuurwapengeweld plaats binnen huiselijk geweld.
Dat zal ongetwijfeld meer worden. De hoeveelheid emotionele uitbarstingen neemt niet af, het aantal voorhanden vuurwapens neemt wel toe.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:00:57 #277
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159069779
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:58 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld meer worden. De hoeveelheid emotionele uitbarstingen neemt niet af, het aantal voorhanden vuurwapens neemt wel toe.
Ik weet niet wat voor een psychopaat jij bent maar ik pak in elk geval niet bij een emotionele uitbarsting een wapen om mijn vrouw of kind mee te verwonden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:01:53 #278
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159069806
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor een psychopaat jij bent maar ik pak in elk geval niet bij een emotionele uitbarsting een wapen om mijn vrouw of kind mee te verwonden.
Doe lekker normaal kerel.

Het gaat hier over criminelen labiele mensen die dat wel doen.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:01:57 #279
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_159069808
Ok, dit is gewoon een discussie zonder einde. Voorstanders willen gelijk hebben, tegenstanders willen gelijk hebben.
Het gaat niet om een "gelijk" te halen, het gaat er om of mensen het recht hebben zich te verdedigen.
En dat komt weer voort uit wat er in de OP staat :P
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:03:36 #280
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159069858
quote:
13s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:01 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Doe lekker normaal kerel.

Het gaat hier over criminelen die dat wel doen.
Criminelen hebben over het algemeen ook wel vuurwapens. Verbod of niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Ok, dit is gewoon een discussie zonder einde. Voorstanders willen gelijk hebben, tegenstanders willen gelijk hebben.
Het gaat niet om een "gelijk" te halen, het gaat er om of mensen het recht hebben zich te verdedigen.
Ik ben ook wel klaar met deze discussie. ik heb genoeg feiten op tafel gegooid waarbij er geen verband gelegd kan worden, ik zie nergens tegenbewijzen komen dus dat zegt genoeg.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_159069885
quote:
Je hebt altijd het recht je te verdedigen, maar of dit perse moet met een (schiet)wapens (zoals de pro gun mannen dat hier willen) dat is de vraag.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:06:24 #282
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159069937
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zie edit.

Maar goed, jij denkt dus dat alle mensen rationeel handelen tijdens een 'emotionele uitbarsting'. Toont wel aan dat je weinig inzicht hebt in deze zaken. Als iemand geen vuurwapen moet krijgen is het wel iemand die niet snapt dat hij nooit 100% controle over zichzelf heeft.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:07:05 #283
110987 ErwinRommel
pi_159069958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je hebt altijd het recht je te verdedigen, maar of dit perse moet met een (schiet)wapens (zoals de pro gun mannen dat hier willen) dat is de vraag.
Daar zou het eigenlijk niet eens om moeten gaan. De regering heeft tot op heden een geweldsmonopolie waar de burger op zou moeten kunnen vertrouwen. Steeds meer mensen voelen zich echter onveiliger. Of dat terecht is laat ik in het midden.
Laten we dat allemaal vergeten, en naar de kern gaan. Terug dus naar de OP :P
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:07:47 #284
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159069979
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:57 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Overtuig me! En ja ik ben te overtuigen áls de cijfers en feiten er zijn.

Ik kan je nu al op een briefje meegeven dat je dat niet gaat lukken.
Succes. Alle informatie die je nodig hebt. Focus je vooral even op hoofdstuk 5.

http://www.vlaamsvredesin(...)hs_in_europe_web.pdf
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:08:56 #285
110987 ErwinRommel
pi_159070007
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Hier eventueel ook nog wel. http://www.sipri.org/
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:09:33 #286
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159070025
quote:
Iedereen heeft het recht zich te verdedigen. Maar moet dat met een vuurwapen? Wil je serieus dat iedere jan boerenlul met een vuurwapen in z'n zakken rondloopt?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:10:04 #287
110987 ErwinRommel
pi_159070038
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Iedereen heeft het recht zich te verdedigen. Maar moet dat met een vuurwapen? Wil je serieus dat iedere jan boerenlul met een vuurwapen in z'n zakken rondloopt?
Nee, aub niet zeg. dat is gekkigheid.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:10:19 #288
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159070043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

[..]

Ik ben ook wel klaar met deze discussie. ik heb genoeg feiten op tafel gegooid waarbij er geen verband gelegd kan worden, ik zie nergens tegenbewijzen komen dus dat zegt genoeg.
Omdat je compleet blind bent voor tegenbewijzen. Tevens, jouw 'feiten' hebben een hoog 'Wij van WC-Eend.." gehalte.
pi_159070088
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:58 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Ik begrijp het risico. Dat ga ik ook niet weg bagatelliseren. Maar we leven sinds het beëindigen van WOII in zo'n beschermende samenleving dat die onnodig kwetsbaar is geworden. De tijd dat we de wereldproblematiek buiten onze grenzen konden houden is voorbij. Daar zal je vroeg of laat op moeten anticiperen. Leuk of niet. Inderdaad zal dat onze samenleving niet leuker maken, maar nu zijn we rondlopende schietschijven zonder de mogelijkheid ons op eenzelfde wijze te verdedigen.

Misschien is de discussie hierover nog te vroeg, maar die zal aanzwellen als het geweld in Europa gaat toenemen.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:11:54 #290
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159070089
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee, aub niet zeg. dat is gekkigheid.
Maar dat is dus wel waar mensen voor opteren. Omdat 'iedereen' dat recht nu eenmaal moet hebben.

Waarom zou jij jezelf mogen verdedigen maar de buurman niet?
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:12:43 #291
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159070118
Dramaqueen-award 2016 nu al naar Elzies. 'lopende schietschijven' :') :') :')
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:12:57 #292
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159070124
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:06 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Zie edit.

Maar goed, jij denkt dus dat alle mensen rationeel handelen tijdens een 'emotionele uitbarsting'. Toont wel aan dat je weinig inzicht hebt in deze zaken. Als iemand geen vuurwapen moet krijgen is het wel iemand die niet snapt dat hij nooit 100% controle over zichzelf heeft.
Je hebt irrationeel worden en iemand een klap verkopen en irrationeel worden en iemand een kogel door zijn kop jagen. Voor het laatste is toch echt meer nodig bij de meeste mensen.

En ja ik ga ervanuit dat de meeste mensen zich normaal kunnen gedragen en vind een totaalverbod op iets omdat een zeer klein deel van de bevolking wellicht iets fout zou kunnen doen ermee nogal betuttelend. Auto's worden toch ook niet verboden omdat een klein deel van de automobilisten dronken in de auto stapt en / of zijn auto als wapen gebruikt en mensen doodrijdt.

Maargoed, laten we maar kappen met deze discussie, de argumenten en voors en tegens zijn op tafel gegooid en het voorstanderkamp heeft aangetoond dat er geen direct verband te leggen is tussen moordaantallen en vuurwapenbezit en dat er 'geschat' flink wat misdrijven mee worden voorkomen

We hebben ook gezien dat het tegenstander kamp geen enkel feit kan neerleggen waaruit blijkt waarom er precies een verbod moet zijn en er zijn argumenten gekomen als : "Maar stel dat" en een verder een hoop emotionele dooddoenerij.

En verder maak ik er geen woorden meer over vuil .
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:14:22 #293
110987 ErwinRommel
pi_159070168
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar dat is dus wel waar mensen voor opteren. Omdat 'iedereen' dat recht nu eenmaal moet hebben.

Waarom zou jij jezelf mogen verdedigen maar de buurman niet?
Dat is dan een beslissing die een ieder zelf moet maken. Dan handel je tegen de wet en je bent strafbaar. Gevolgen dus voor eigen conto. Maar goed, hoe dan ook, het is en blijft iemands eigen beslissing, kun je het mee eens of oneens zijn, elk mens zit anders in elkaar.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:15:46 #294
110987 ErwinRommel
pi_159070210
De overheid moet er voor zijn om de veiligheid, en dan met name het gevoel van veiligheid te kunnen garanderen. Anders krijg je dit soort discussies.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:17:53 #295
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159070270
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:14 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is dan een beslissing die een ieder zelf moet maken. Dan handel je tegen de wet en je bent strafbaar. Gevolgen dus voor eigen conto. Maar goed, hoe dan ook, het is en blijft iemands eigen beslissing, kun je het mee eens of oneens zijn, elk mens zit anders in elkaar.
Ik vertrouw de meeste mensen niet bepaald. Om berichten die je dagelijks leest en zelf ook in het dagelijks leven tegenaan loopt. Een groot gedeelte van de mensen moet gewoon niet met gevaarlijk materiaal in aanraking mogen komen. Dat sommige het op illegale wijze alsnog doen is vervelend. Het wordt nog jammerlijker wanneer nog meer het op legale wijze wel kunnen.
pi_159070339
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:12 schreef Metro2005 het volgende:

Je hebt irrationeel worden en iemand een klap verkopen en irrationeel worden en iemand een kogel door zijn kop jagen. Voor het laatste is toch echt meer nodig bij de meeste mensen.

Ik ben wel benieuwd of dit onderbouwt kan worden of gewoon uit je duim gezogen is.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:27:46 #297
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159070496
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Als jij je dan even focust op hoofdstuk 2 waar Nederland en Finland nagenoeg gelijk scoren op moord terwijl het vuurwapenbezit in Finland 43% is in Nederland 4% en waar Noorwegen zelfs nog beter scoort terwijl die op 26% wapenbezit zit

In hoofdstuk 5 lees ik vooral dat er eigenlijk geen verband te vinden is tussen moorden en een verbod maar dat een verbod vooral invloed heeft op hoe mensen zichzelf van het leven beroven.

Maar wat wilde je hiermee precies beargumenteren ?
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:28:50 #298
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159070518
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:27 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als jij je dan even focust op hoofdstuk 2 waar Nederland en Finland nagenoeg gelijk scoren op moord terwijl het vuurwapenbezit in Finland 43% is in Nederland 4% en waar Noorwegen zelfs nog beter scoort terwijl die op 26% wapenbezit zit

In hoofdstuk 5 lees ik vooral dat er eigenlijk geen verband te vinden is tussen moorden en een verbod maar dat een verbod vooral invloed heeft op hoe mensen zichzelf van het leven beroven.

Maar wat wilde je hiermee precies beargumenteren ?
Het begint enorm vermoeiend te worden dat jij landen met elkaar vergelijkt in plaats van landen met zichzelf voor/na regelgeving. Tevens lees je in hoofdstuk 5, wanneer je dat goed en volledig gelezen zou hebben, dat zowel het aantal zelfmoorden (niet zo relevant) als ook het aantal moorden daalt.

Je bent nergens behalve je eigen mening voor vatbaar. Ik kap er dus mee. Fijne dag nog.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:31:07 #299
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159070570
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of dit onderbouwt kan worden of gewoon uit je duim gezogen is.
Zou jij net zo makkelijk iemand omleggen, zeker je eigen gezin, als dat je misschien in een opwelling iemand eens een klap geeft? dan??? heb je daar écht cijfers voor nodig? Wat is er toch met gezond verstand gebeurd ;(

Ik zie in elk geval in landen met vrije wapenverkoop niet direct een verhoging van het aantal familiedrama's.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:36:33 #300
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159070667
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Het begint enorm vermoeiend te worden dat jij landen met elkaar vergelijkt in plaats van landen met zichzelf voor/na regelgeving. Tevens lees je in hoofdstuk 5, wanneer je dat goed en volledig gelezen zou hebben, dat zowel het aantal zelfmoorden (niet zo relevant) als ook het aantal moorden daalt.

Ik lees:

Using different statistical Structural Break Tests, Lee & Suardi came to the conclusion that there
was little evidence to suggest that the new firearms legislation had a significant effect on gun deaths

De statistieken in hoofdstuk 2 onderschrijven dat ook.

Maar je hebt gelijk dat lastig vergelijken is met verschillende landen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')