Haha, fantastischquote:Op maandag 11 januari 2016 23:43 schreef silenthill het volgende:
...
Maar voor de goedkope oplossing zou ik een poederblusser aanraden. Degene kan echt niet meer ademhalen en kijken en is helemaal gedesillusioneerd.
...
Precies. Wij hebben een aantal massieve metalen kandelaars in huis staan, in principe gewoon als decoratie, maar mocht het nodig zijn kun je er iemand veel pijn mee doen.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:53 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Ik ben bewapend met de stofzuigerstang. Als het zover is en het komt tot een rechtszaak dan kan je je ook sneller beroepen op noodweerexces. En met een korte ijzeren stang kan je iemand aardig bewerken.
Je kunt een rechter nog wel wijs maken dat je zo bang was dat je in een opwelling de stofzuigerstang uit de hoek hebt gepakt en die kerel de trap af hebt geslagen. Als je hem aan een zwaard rijgt dat op je kamer ligt dan gaat de rechter er namelijk vanuit dat je je op dergelijke situaties hebt voorbereid en dan is noodweerexces niet meer haalbaar.
Een huishoudelijk object is mooi onschuldig als het verhaal een staartje krijgt.
Tegen die tijd is hij of gevlucht of je hebt een mes tussen je ribben. Maak je toch geen illusies...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tegen een voorhoofd lijkt me beter
Ik. Ik heb de inbreker toen met een vleesmes verjaagd, dat ik toevallig kon pakken van het aanrecht. Dat was niet heldhaftig, maar gewoon ontzettend dom. Nu ik de kans heb gehad er rustig over na te denken denk ik dat de beste verdediging is om alle waardevolle spullen bij de voordeur te zetten, dan hoeven ze niet in de buurt van de slaapkamers te komen en kunnen ze alles lekker op hun gemakje meenemen. Zonder mij of mijn kinderen lastig te vallen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:49 schreef fathank het volgende:
Oh man wat een helden hier.
Hoeveel hebben daadwerkelijk ervaring met stressituaties zoals een gewapende inbreker in het donker terwijl jij met je slaapdronken hoofd uit je bed komt?
Nee weet ik ook wel maar een (luchtdruk) pistool lijkt me toch als voordeel hebben dat je er eventuele indringers op afstand mee kan houden ipv dat je de confrontatie aan moet gaan met kandelaren, honkbalknuppels etc.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tegen die tijd is hij of gevlucht of je hebt een mes tussen je ribben. Maak je toch geen illusies...
Een pistool moet altijd in een kluis liggen. Munitie moet altijd in een andere kluis liggen. Dan heb je al 2 bezinningsmomenten gehad. En dat je een wapenverlof hebt betekent nog niet dat je het wapen op inbrekers mag gebruiken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:27 schreef Roger_ het volgende:
ik vind dit soort vragen eigenlijk erg onverstandig.
Je kan wel een pistool in huis hebben, en het kan je misschien een veilig gevoel geven, maar heb jij op het moment je het nodig hebt wel de criminele energie om het te gebruiken ? of net reageer je op dat moment zo groot is de kans dat je een insluiper direct dood schiet zonder waarschuwing, dan heb je direct moord met voorbedachte rade aan je broek hangen. Of hoe groot is de kans dat je een Oscar-Petorius-je doet ?
Voor mijn gevoel zal een groot gedeelte van de inbrekers vluchten op het moment ze geluid horen. En die niet vluchten maar de confrontatie aangaan, die houden er rekening mee dat je een wapen hebt, en de kans is dan nog groot dat ze je dat wapen afnemen en tegen je gebruiken.
Als je wat wilt hebben om je zelf veilig te voelen in je huis, pepperspray.
eerst bedoelde ik met pistool het ultieme wat je kan hebben als wapen, dus als er gevraagd wordt naar het meest toelaatbare daar onder.quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Een pistool moet altijd in een kluis liggen. Munitie moet altijd in een andere kluis liggen. Dan heb je al 2 bezinningsmomenten gehad. En dat je een wapenverlof hebt betekent nog niet dat je het wapen op inbrekers mag gebruiken.
Koevoet is ook een prima wapenquote:Op zondag 10 januari 2016 20:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er zijn op mijn verdieping al 3 inbraken geweest de afgelopen 2 jaar. En ik heb koevoetsporen op mijn deur zitten.
quote:Op zondag 10 januari 2016 19:45 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me dus ook af of datgene wat je dan nog net mag aanschaffen voldoende is om bijvoorbeeld een boze inbreker van 80kg te stoppen.
En een paar volle verfblikken aan een touwtjequote:Op woensdag 13 januari 2016 16:12 schreef DonJames het volgende:
Ik zou gewoon de dompelaar aan de deurklink hangen zodat ze hun poten verbranden, en de keldertrap onder water zetten zodat het bevriest en de inbrekers op hun bek gaan. Heeft er iemand trouwens nog een tarantula te leen?
Nee het is geen moord maar maximaal doodslag. Heb ik mij door enkele zeer overtuigde fok!ers laten vertellen. Daarnaast hangt het van de situatie af he. Als je je pistool op iemand richt dan heb je meer leverage om ook niet-schichtige inbrekers te overtuigen om rustig af te druipen. Als ze dan chargeren met of zonder wapen dan zal een rechter eerder richting zelfverdediging neigen. Vooral als je mikt op benen ipv torso.quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:07 schreef Roger_ het volgende:
[..]
eerst bedoelde ik met pistool het ultieme wat je kan hebben als wapen, dus als er gevraagd wordt naar het meest toelaatbare daar onder.
En kluis klinkt erg zwaar, een degelijke afsluitbare kast is ook voldoende. En wat je verder zegt, klopt, waar bij ik dus zeg, schiet je een inbreker dood, dan is het moord met voorbedachte rade.
ik denk dat een paar overtuigde fokkers altijd gelijk hebben. dus ja.quote:Op donderdag 14 januari 2016 07:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee het is geen moord maar maximaal doodslag. Heb ik mij door enkele zeer overtuigde fok!ers laten vertellen. Daarnaast hangt het van de situatie af he. Als je je pistool op iemand richt dan heb je meer leverage om ook niet-schichtige inbrekers te overtuigen om rustig af te druipen. Als ze dan chargeren met of zonder wapen dan zal een rechter eerder richting zelfverdediging neigen. Vooral als je mikt op benen ipv torso.
Sta mij dan even toe dit kort te sluiten.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:03 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik denk dat een paar overtuigde fokkers altijd gelijk hebben. dus ja.
Ik heb een oude stofzuiger , de stang hiervan ligt onder mijn bed ;-) Is nog uitschuifbaar ook!quote:Op zondag 10 januari 2016 19:59 schreef BarryOSeven het volgende:
Maar zelf heb ik dus een grote maglite naast mijn bed, een golfclub of hockey- of honkbalstick kan ook.
Moet je wel op golf, hockey of honkbal zitten anders is het weer een wapen waarschijnlijk omdat je het niet echt nodig hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |