abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 15:09:19 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158984818
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

SPOILER: Deadly_Kiss
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sproetjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hilzillah
SPOILER: SilverSjoiis
SPOILER: MaJo
SPOILER: Fuchsia_roze
SPOILER: Barreltje
SPOILER: Saarah
SPOILER: BobbyMcGee
SPOILER: gridjuh
SPOILER: mamiemoe
SPOILER: AcaBella
SPOILER: ViviRAWRS
SPOILER: Wolken
SPOILER: Peacefull
SPOILER: Gewoonmezelf87
SPOILER: Ooi86
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hen gezonde plakkers toe O+
Soof
Twinkle

Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
SPOILER: Zwangerschapsmultivitaminen:

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 11-01-2016 21:20:40 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 15:10:00 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158984839
Sorry had niet door dat ik hem sloot :@ Als er dingen in de OP aangepast moeten worden, let me know!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Manager PR/Moderator zondag 10 januari 2016 @ 15:11:45 #3
269689 crew  Viv
pi_158984887
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:01 schreef MaJo het volgende:
Vanochtend is het doorgebroken dus dit wordt de zevende ronde met clomid. Ik ga er weer voor *O*
Dag 1 van nieuwe ronde, nieuwe kansen! *O*

Mijn NOD is morgen. :o Gisteravond had ik het idee ongesteld te worden (lichte krampjes), maar so far so good.
pi_158984916
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:10 schreef MaJo het volgende:
Sorry had niet door dat ik hem sloot :@ Als er dingen in de OP aangepast moeten worden, let me know!
Mijn NOD mag naar 30 januari aub.

Succes met de nieuwe ronde!!
pi_158985066
7e rondes zijn goed Majo ;) :*
S. 2014
J. 2016
pi_158985087
fijn dat je menstruatie er is, MaJo! Duidelijkheid is fijn :)
Wat doet Clomid precies?

Ik ben weer zen na een baalochtend. Beetje relativeren helpt :Y Alhoewel ik het wel fijn zou vinden als mijn cycli wat normaler werden. Ze zijn nu al 9 maanden extreem onregelmatig.
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 15:23:46 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158985273
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dag 1 van nieuwe ronde, nieuwe kansen! *O*

Mijn NOD is morgen. :o Gisteravond had ik het idee ongesteld te worden (lichte krampjes), maar so far so good.
Precies *O*

Oeh spannend! Heb je er een goed gevoel over? Wanneer mag je testen van jezelf?

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:12 schreef Saarah het volgende:

[..]

Mijn NOD mag naar 30 januari aub.

Succes met de nieuwe ronde!!
Aangepast en thanks!

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
7e rondes zijn goed Majo ;) :*
En ook symbolisch aangezien ik 7-7 jarig ben O+

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:18 schreef BobbyMcGee het volgende:
fijn dat je menstruatie er is, MaJo! Duidelijkheid is fijn :)
Wat doet Clomid precies?

Ik ben weer zen na een baalochtend. Beetje relativeren helpt :Y Alhoewel ik het wel fijn zou vinden als mijn cycli wat normaler werden. Ze zijn nu al 9 maanden extreem onregelmatig.
Clomid zorgt ervoor dat ik een eisprong heb. Als ik het niet zou slikken weet je nooit wanneer de eisprong er is en kun je erg lange cycli krijgen (mijn langste was 100 dagen).

Fijn dat je je weer wat beter voelt! Hoe lang zijn je cycli nu precies? Misschien toch eens naar laten kijken door een gyn!
  Manager PR/Moderator zondag 10 januari 2016 @ 15:51:27 #8
269689 crew  Viv
pi_158986019
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:23 schreef MaJo het volgende:
Oeh spannend! Heb je er een goed gevoel over?
Ik dacht gisteravond dus ongesteld te worden en had deze ronde al afgeschreven, maar wie weet!
quote:
Wanneer mag je testen van jezelf?
Dat weet ik dus niet. Als ik hier zie hoe een positieve test soms binnen een paar dagen gevolgd wordt door een bloeding, dan heb ik liever een "late menstruatie" dan dat ik bewust meemaak dat het een miskraam is. :@ Misschien dat ik een week na NOD test, als ik dan nog niet ongesteld ben. Ik heb nog geen testen in huis, dus ik hoef mijn nieuwsgierigheid niet te bedwingen. :Y)
pi_158986160
Best een goed argument om geen zwangerschapstesten in huis te halen :Y Hoeveelste ronde was het bij jou Vivi? De tweede toch? Spannend hoor :)

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Clomid zorgt ervoor dat ik een eisprong heb. Als ik het niet zou slikken weet je nooit wanneer de eisprong er is en kun je erg lange cycli krijgen (mijn langste was 100 dagen).

Fijn dat je je weer wat beter voelt! Hoe lang zijn je cycli nu precies? Misschien toch eens naar laten kijken door een gyn!
Mijn cycli zijn nu 58, 52, 70, 32 en 60 and counting. Er valt geen pijl op te trekken dus. Ik denk dat als het een jaar duurt (dat is in april), ik een keer naar de huisarts ga. Afgezien van een zeldzame breakdown zoals vanochtend heb ik best nog wat geduld. Ik heb ook nog niet zo'n zin in medische toestanden. Ik wil ook nog een cyclus met een wat gevoeliger thermometer meten. Daar begin ik de volgende ronde mee. Tot nu toe kan ik nog geen enkele lijn in mijn temperatuurcurves ontdekken, dus misschien heb ik geen eisprong.

Hoe lang ga jij aan de clomid voordat de volgende stap begint?
  Manager PR/Moderator zondag 10 januari 2016 @ 16:00:34 #10
269689 crew  Viv
pi_158986260
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:56 schreef BobbyMcGee het volgende:
Best een goed argument om geen zwangerschapstesten in huis te halen :Y Hoeveelste ronde was het bij jou Vivi? De tweede toch? Spannend hoor :)
Derde ronde vanaf einde pilgebruik, maar de eerste keer met een concrete NOD, dat maakt het wel spannender!
pi_158986356
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Derde ronde vanaf einde pilgebruik, maar de eerste keer met een concrete NOD, dat maakt het wel spannender!
Spannend inderdaad, ik duim! ^O^
pi_158986939
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vertel je t ook al zo vroeg aan de kinderen?

Edit: Dat staat er lekker bot, zo bedoel ik het niet, maar wat als het misgaat? Lijkt mij zo heftig voor Djenna..
Goede en terechte vraag. Ik weet het niet, tis een beetje een gewetenskwestie denk ik.
Ik heb mijzelf van tevoren de vraag gesteld: aan wie vertel ik dit nieuws? En 'durf' ik aan hen ook te vertellen ALS het mis gaat? (als je begrijpt wat ik bedoel)
Ik ben van mijn positieve ik uitgegaan in deze denk ik. Ik ga er gewoon vanuit dat alles goed gaat.Ja, de kans bestaat inderdaad dat het mis gaat. Maar dan vertel ik dat denk ik ook gewoon tegen haar in Jip en Janneke taal. Of ze het echt begrijpt dat ik nu zwanger ben, en of ze (mocht het mis gaan) begrijpt dat het mis is gegaan, dat denk ik eerlijk gezegd niet. Het zal pas tastbaar voor haar worden (net zoals bij mannen) op het moment dat die buik gaat groeien denk ik.

SPOILER
pi_158986952
quote:
Je mag mij er wel in zetten als je wilt :)

SPOILER
pi_158987280
Ha twinkle, typisch dat je plannetje dan niet helemaal werkt omdat D niet meewerkt :D Leuk dat het zo'n verrassing was!
pi_158988667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 21:30 schreef Unihipili het volgende:
Op welk(e) tijdstip(pen) doe je ze? En meermaals per dag? Let je ook op andere symptomen (zoals slijm, baarmoedermond)?
Inmiddels heb ik positieve ovulatietesten :)

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik dacht gisteravond dus ongesteld te worden en had deze ronde al afgeschreven, maar wie weet!

[..]

Dat weet ik dus niet. Als ik hier zie hoe een positieve test soms binnen een paar dagen gevolgd wordt door een bloeding, dan heb ik liever een "late menstruatie" dan dat ik bewust meemaak dat het een miskraam is. :@ Misschien dat ik een week na NOD test, als ik dan nog niet ongesteld ben. Ik heb nog geen testen in huis, dus ik hoef mijn nieuwsgierigheid niet te bedwingen. :Y)
Daar had ik het ook net over. Het is onze eerste ronde, dus we hebben hier allemaal voor het eerst over. Mijn vriend heeft zoiets van, test pas als je al 3 dagen overtijd bent, ik wil eigenlijk gewoon testen als het mag van de gebruiksaanwijzing... Haha, nog maar even over nadenken :)
pi_158988896
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Goede en terechte vraag. Ik weet het niet, tis een beetje een gewetenskwestie denk ik.
Ik heb mijzelf van tevoren de vraag gesteld: aan wie vertel ik dit nieuws? En 'durf' ik aan hen ook te vertellen ALS het mis gaat? (als je begrijpt wat ik bedoel)
Ik ben van mijn positieve ik uitgegaan in deze denk ik. Ik ga er gewoon vanuit dat alles goed gaat.Ja, de kans bestaat inderdaad dat het mis gaat. Maar dan vertel ik dat denk ik ook gewoon tegen haar in Jip en Janneke taal. Of ze het echt begrijpt dat ik nu zwanger ben, en of ze (mocht het mis gaan) begrijpt dat het mis is gegaan, dat denk ik eerlijk gezegd niet. Het zal pas tastbaar voor haar worden (net zoals bij mannen) op het moment dat die buik gaat groeien denk ik.

SPOILER
Duidelijk. Lijkt me ook lastige idd. Wij gaan voor nummer 2, en dat snapt Saar toch nog niet :P
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator zondag 10 januari 2016 @ 17:26:35 #17
269689 crew  Viv
pi_158988923
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:17 schreef Ooi86 het volgende:
Daar had ik het ook net over. Het is onze eerste ronde, dus we hebben hier allemaal voor het eerst over. Mijn vriend heeft zoiets van, test pas als je al 3 dagen overtijd bent, ik wil eigenlijk gewoon testen als het mag van de gebruiksaanwijzing... Haha, nog maar even over nadenken :)
Lastig hè? -O- Aan de ene kant wil ik dus liever niet zo'n emotionele roller coaster van positief testen en kort daarop een miskraam, aan de andere kant is het nuttig om te weten dat het wel gelukt was om spontaan zwanger te worden.
pi_158989007
Majo, je mag mij er wel inzetten.

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_158989646
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

SPOILER
Ja, want je bent natuurlijk pas klaar als je er van beide soorten een hebt idd 8)7 :D
Leuk wel, ze zo verrassen :)
pi_158991293
Twinkle, gefeliciteerd!! *O*

Hier 3 dagen voor nod. Het is nu precies 2 weken na mijn berekende eisprong. Heb al dagen endopijn, maar geen buikpijn of rugpijn. Maar nu las ik dat er toch vrouwen zijn die toch endopijn bleven houden tijdens een zwangerschap, dus nu weet ik niet zo goed meer wat ik ervan moet denken :') _O-
  Manager PR/Moderator zondag 10 januari 2016 @ 19:19:39 #21
269689 crew  Viv
pi_158991752
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:04 schreef AcaBella het volgende:
Hier 3 dagen voor nod. Het is nu precies 2 weken na mijn berekende eisprong.
Dan is vandaag toch je NOD? :? Of heb je ervaren dat het bij jou langer duurt van eisprong tot ongesteldheid?
  zondag 10 januari 2016 @ 19:29:43 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_158992094
Over het testmoment: ik testte echt 7 dagen na mijn 'nod', op cyclusdag 31 waar ik 'normaal' (lees, 1 normale cyclus na een miskraam) een cyclus van 24 dagen heb. Niet bepaald te vroeg. Ik weet dat ons genetisch materiaal elkaar kan vinden maar streepjes zijn altijd nuttige info en zeker als je het voor het eerst probeert. Zón ramp is een (1) vroege mk of chemische zwangerschap nou ook weer niet. Bij mij kwam ie wat harder aan omdat ik al een miskraam had gehad afgelopen jaar en omdat het op oudjaarsdag kwam en vlak na een lunch met iemand die wél een kind krijgt rond mijn uitgerekende datum :P
pi_158992903
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:19 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dan is vandaag toch je NOD? :? Of heb je ervaren dat het bij jou langer duurt van eisprong tot ongesteldheid?
Vorige cyclus werd ik 17 dagen na mn positieve ovulatietest ongesteld :Y Dit is pas mijn 2e cyclus, dus of dat normaal is? Geen idee :D
pi_158993747
Maaj ik wil ook wel in de OP :)
SPOILER
Ik heb verder weinig toe te voegen. Wij zitten nu op het wachtbankje, toch best wel spannend. Ik merk alleen dat mijn enthousiasme van afgelopen zomer weggeëbd is en dat ik steeds minder trouw foliumzuur slik bijvoorbeeld. Mede doordat ik al zoveel pillen per dag moet slikken, dat ik die minipilletjes een beetje over het hoofd lijk te zien. Hebben meer dames daar last van?
pi_158993995
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:22 schreef Mamiemoe het volgende:
Maaj ik wil ook wel in de OP :)
SPOILER
Ik heb verder weinig toe te voegen. Wij zitten nu op het wachtbankje, toch best wel spannend. Ik merk alleen dat mijn enthousiasme van afgelopen zomer weggeëbd is en dat ik steeds minder trouw foliumzuur slik bijvoorbeeld. Mede doordat ik al zoveel pillen per dag moet slikken, dat ik die minipilletjes een beetje over het hoofd lijk te zien. Hebben meer dames daar last van?
:Y Ik ben altijd al een ramp met pillen slikken en foliumzuur is daar geen uitzondering op :@ _O-
  Manager PR/Moderator zondag 10 januari 2016 @ 20:38:16 #26
269689 crew  Viv
pi_158994249
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:55 schreef AcaBella het volgende:
Vorige cyclus werd ik 17 dagen na mn positieve ovulatietest ongesteld :Y Dit is pas mijn 2e cyclus, dus of dat normaal is? Geen idee :D
Ja, maar dat de test positief is, betekent dat je hormoon LH een piek heeft. De ovulatie zelf komt pas 24-36 uur daarna!
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 20:38:38 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158994263
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

Laat je inderdaad niet gek maken om te vroeg te testen, dat is alleen maar zonde en grote kans dat er nog niks te zien is/het nog mis gaat. Maar een week vind ik ook wel weer lang :D Waarom niet 2/3 dagen na NOD?

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:56 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Mijn cycli zijn nu 58, 52, 70, 32 en 60 and counting. Er valt geen pijl op te trekken dus. Ik denk dat als het een jaar duurt (dat is in april), ik een keer naar de huisarts ga. Afgezien van een zeldzame breakdown zoals vanochtend heb ik best nog wat geduld. Ik heb ook nog niet zo'n zin in medische toestanden. Ik wil ook nog een cyclus met een wat gevoeliger thermometer meten. Daar begin ik de volgende ronde mee. Tot nu toe kan ik nog geen enkele lijn in mijn temperatuurcurves ontdekken, dus misschien heb ik geen eisprong.

Hoe lang ga jij aan de clomid voordat de volgende stap begint?
Ik zou er dan inderdaad eens naar laten kijken :Y Wie weet heb je ook PCOS en daar is makkelijk iets aan te doen. Het is vooral zo killing als je geen idee hebt waar je in je cyclus zit :*

Grappig dat je het vraagt, normaal ga ja na 6 ronden clomid de volgende fase in (IUI/IVF). Wij hebben besloten om die fase iets uit te stellen omdat we in juli ons grote huwelijksfeest hebben en dat zouden moeten verplaatsen als ik hoogzwanger zou zijn. Nu komen we langzaamaan in de periode dat zwanger zijn helemaal niet erg is als ik ga trouwen (überhaupt gaat de wens boven ons feest ;)) dus waarschijnlijk ergens in de komende maanden gaan we eraan beginnen. Volgens de uroloog is het zaad van manlief het best rond april omdat hij dan 3 maanden clomid slikt (om meer testosteron aan te maken). We hebben dan ook een beleidsafspraak waar we gaan bespreken hoe nu verder :) Toch een wat langer antwoord sorry :@

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:55 schreef AcaBella het volgende:

[..]

Dat is juist normaal :D Wanneer je een positieve ovulatietest hebt komt de eisprong 1 of 2 dagen later. Tel daar nog eens 14 dagen bij op en het klopt weer helemaal ;)

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:29 schreef Aventura het volgende:
Over het testmoment: ik testte echt 7 dagen na mijn 'nod', op cyclusdag 31 waar ik 'normaal' (lees, 1 normale cyclus na een miskraam) een cyclus van 24 dagen heb. Niet bepaald te vroeg. Ik weet dat ons genetisch materiaal elkaar kan vinden maar streepjes zijn altijd nuttige info en zeker als je het voor het eerst probeert. Zón ramp is een (1) vroege mk of chemische zwangerschap nou ook weer niet. Bij mij kwam ie wat harder aan omdat ik al een miskraam had gehad afgelopen jaar en omdat het op oudjaarsdag kwam en vlak na een lunch met iemand die wél een kind krijgt rond mijn uitgerekende datum :P
Dat is ook zo, ook een stuk later kan het alsnog misgaan ;( In jouw geval extra zuur omdat je het net allemaal achter de rug hebt. Ik ga duimen dat je snel weer een tweede streepje piest en het gewoon een plakker wordt :*
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 20:43:04 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158994397
OP aangepast :s) Had Smallish Bear nou ook niet onlangs weer iets laten horen? Haar NOD staat namelijk nog op juni :D
  Manager PR/Moderator zondag 10 januari 2016 @ 21:41:30 #29
269689 crew  Viv
pi_158996442
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:29 schreef Aventura het volgende:
Over het testmoment: ik testte echt 7 dagen na mijn 'nod', op cyclusdag 31 waar ik 'normaal' (lees, 1 normale cyclus na een miskraam) een cyclus van 24 dagen heb. Niet bepaald te vroeg. Ik weet dat ons genetisch materiaal elkaar kan vinden maar streepjes zijn altijd nuttige info en zeker als je het voor het eerst probeert. Zón ramp is een (1) vroege mk of chemische zwangerschap nou ook weer niet.
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:38 schreef MaJo het volgende:
Laat je inderdaad niet gek maken om te vroeg te testen, dat is alleen maar zonde en grote kans dat er nog niks te zien is/het nog mis gaat. Maar een week vind ik ook wel weer lang :D Waarom niet 2/3 dagen na NOD?
Bedankt voor jullie input. Inmiddels ook met man overlegd, we (hij wil erbij zijn O+) gaan voorlopig niet op NOD testen. Niet alleen vanwege het dooie mus-verhaal (wat uiteraard alsnog kan gebeuren), maar ook omdat het op NOD nog negatief/tuurstreepje kan zijn terwijl je wél zwanger bent. Als het straks wat langer blijkt te duren om zwanger te worden, kunnen we altijd nog vroeger gaan testen om meer info/inzicht te krijgen.
pi_158999722
z0mg vivi zo spannend!! Ik duim O+
:)
pi_159000198
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, maar dat de test positief is, betekent dat je hormoon LH een piek heeft. De ovulatie zelf komt pas 24-36 uur daarna!
Oh ja, da's waar ook :@ _O-

Ach, we wachten het nog een paar dagen af maar :Y
pi_159000628
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:43 schreef MaJo het volgende:
OP aangepast :s) Had Smallish Bear nou ook niet onlangs weer iets laten horen? Haar NOD staat namelijk nog op juni :D
Ik mag wel uit de OP, post toch bijna niet. Al lees ik wel steeds mee.

Merk dat ik er ook niet zo mee bezig ben meer. Kindje is welkom, maar als het nog even duurt is het ook goed.
Door de ovulatietesten wel er achter gekomen dat mijn eisprong pas rond dag 19 is, terwijl ik altijd uitging van dag 14 (wel altijd cyclus van 29 dagen). Geen wonder dat ik in de eerste rondes niet zwanger ben geworden.

Ik blijf meelezen en hopen op mooie streepjes!
pi_159001366
quote:
Ik wil ook wel in de OP Majo! Wil je onderstaande toevoegen? Dank je :)

SPOILER
Fijn dat je duidelijkheid hebt Majo! Op naar ronde 7 *O*

Ik duim ViviRAWRS en ook voor AcaBella ^O^ Het is zo lastig met al die verschillende symptomen en pijntjes die alles en niks kunnen betekenen

Lastig zo'n lange cyclus BobbyMcGee. Een baalochtendje is soms gewoon even nodig :*

O en foliumzuur slikken ben ik ook een ramp mee de laatste weken/maanden :@. Ik slik het nu ook al anderhalf jaar, dus ben er eigenlijk wel klaar mee.

Handig SmallishBear dat je je eisprong gevonden hebt. Nu kan je gericht klussen :9

Hier komt de eisprong eraan en net opgezocht dat mijn NOD 27 januari is. Dat zou dus mijn uitgerekende datum zijn. Hoe mooi symbolisch zou het zijn als ik die dag positief test?!
pi_159002176
Dat is een bijzondere datum fuchsis, het zou prachtig zijn als je dan zwanger bent. Ik duim voor je :*

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zou er dan inderdaad eens naar laten kijken :Y Wie weet heb je ook PCOS en daar is makkelijk iets aan te doen. Het is vooral zo killing als je geen idee hebt waar je in je cyclus zit :*

Grappig dat je het vraagt, normaal ga ja na 6 ronden clomid de volgende fase in (IUI/IVF). Wij hebben besloten om die fase iets uit te stellen omdat we in juli ons grote huwelijksfeest hebben en dat zouden moeten verplaatsen als ik hoogzwanger zou zijn. Nu komen we langzaamaan in de periode dat zwanger zijn helemaal niet erg is als ik ga trouwen (überhaupt gaat de wens boven ons feest ;)) dus waarschijnlijk ergens in de komende maanden gaan we eraan beginnen. Volgens de uroloog is het zaad van manlief het best rond april omdat hij dan 3 maanden clomid slikt (om meer testosteron aan te maken). We hebben dan ook een beleidsafspraak waar we gaan bespreken hoe nu verder :) Toch een wat langer antwoord sorry :@
Ik vind het wel prettig, wat meer uitleg. Dit lijkt nu wel mijn voortraject te worden namelijk. :)
Begrijpelijk dat je het even uit hebt gesteld, maar toch hoop ik dat je een baby-buikje hebt in je trouwjurk ;) Misschien pm ik je nog als ik niet mobiel zit voor wat specifiekere vragen :)

oh en foliumzuur slik ik heel onregelmatig inmiddels. :@
  maandag 11 januari 2016 @ 09:29:48 #35
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_159005925
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor jullie input. Inmiddels ook met man overlegd, we (hij wil erbij zijn O+) gaan voorlopig niet op NOD testen. Niet alleen vanwege het dooie mus-verhaal (wat uiteraard alsnog kan gebeuren), maar ook omdat het op NOD nog negatief/tuurstreepje kan zijn terwijl je wél zwanger bent. Als het straks wat langer blijkt te duren om zwanger te worden, kunnen we altijd nog vroeger gaan testen om meer info/inzicht te krijgen.
ik bewonder je zelfbeheersing :)
pi_159005952
Ik slik mijn foliumzuur wel braaf nog iedere dag. Bij het verwijderen van mijn spiraaltje vroeg de arts of ik ook al foliumzuur slikte. Weet ik veel dat je daar een maand van tevoren mee moet beginnen :@ . Omdat ik een GBP heb moet is sowieso iedere dag al vitaminepeperraten bijnemen dus wat foliumzuur is dan makkelijk mee te nemen.

Gisteravond bij mijn eerste ovulatietest was er een licht streepje te zien dus ik heb het idee dat de ovulatie eraan zit te komen.

MaJo, mag ik ook in de OP?

SPOILER
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:29 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik ook. Het lijkt mij zo moeilijk om dat vol te houden. Maar ik denk wel dat je rustiger / voorzichtiger bent het al een keer fout is gegaan / dooi mus hebt gehad.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator maandag 11 januari 2016 @ 12:58:04 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159010670
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

Je moet sowieso doen wat voor jullie goed voelt, laat je niet door anderen opjagen :* Ik ga natuurlijk keihard voor je duimen!

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 23:24 schreef SmallishBear het volgende:

[..]

Ik mag wel uit de OP, post toch bijna niet. Al lees ik wel steeds mee.

Merk dat ik er ook niet zo mee bezig ben meer. Kindje is welkom, maar als het nog even duurt is het ook goed.
Door de ovulatietesten wel er achter gekomen dat mijn eisprong pas rond dag 19 is, terwijl ik altijd uitging van dag 14 (wel altijd cyclus van 29 dagen). Geen wonder dat ik in de eerste rondes niet zwanger ben geworden.

Ik blijf meelezen en hopen op mooie streepjes!
Ik haal je eruit :)

Wel fijn dat je meer inzicht in je cyclus hebt gekregen door de ovulatietesten ^O^ Die paar dagen kunnen een hoop schelen ;)

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 23:45 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ik wil ook wel in de OP Majo! Wil je onderstaande toevoegen? Dank je :)

SPOILER
Fijn dat je duidelijkheid hebt Majo! Op naar ronde 7 *O*

Ik duim ViviRAWRS en ook voor AcaBella ^O^ Het is zo lastig met al die verschillende symptomen en pijntjes die alles en niks kunnen betekenen

Lastig zo'n lange cyclus BobbyMcGee. Een baalochtendje is soms gewoon even nodig :*

O en foliumzuur slikken ben ik ook een ramp mee de laatste weken/maanden :@. Ik slik het nu ook al anderhalf jaar, dus ben er eigenlijk wel klaar mee.

Handig SmallishBear dat je je eisprong gevonden hebt. Nu kan je gericht klussen :9

Hier komt de eisprong eraan en net opgezocht dat mijn NOD 27 januari is. Dat zou dus mijn uitgerekende datum zijn. Hoe mooi symbolisch zou het zijn als ik die dag positief test?!
Ik voeg je toe! En dat zou inderdaad echt mooi symbolisch zijn O+ Ik ga echt duimen voor een tweede streep en een plakker voor je! :*

quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 00:11 schreef BobbyMcGee het volgende:
Dat is een bijzondere datum fuchsis, het zou prachtig zijn als je dan zwanger bent. Ik duim voor je :*

[..]

Ik vind het wel prettig, wat meer uitleg. Dit lijkt nu wel mijn voortraject te worden namelijk. :)
Begrijpelijk dat je het even uit hebt gesteld, maar toch hoop ik dat je een baby-buikje hebt in je trouwjurk ;) Misschien pm ik je nog als ik niet mobiel zit voor wat specifiekere vragen :)

oh en foliumzuur slik ik heel onregelmatig inmiddels. :@
Stel gerust je vragen! Mag ook hier, misschien hebben andere meiden er ook nog wat aan :)

Helpt het misschien om de foliumzuur op de wasbak naast je tandenborstel te zetten? Daardoor vergeet ik het nooit ;)

quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:32 schreef Wolken het volgende:
Ik slik mijn foliumzuur wel braaf nog iedere dag. Bij het verwijderen van mijn spiraaltje vroeg de arts of ik ook al foliumzuur slikte. Weet ik veel dat je daar een maand van tevoren mee moet beginnen :@ . Omdat ik een GBP heb moet is sowieso iedere dag al vitaminepeperraten bijnemen dus wat foliumzuur is dan makkelijk mee te nemen.

Gisteravond bij mijn eerste ovulatietest was er een licht streepje te zien dus ik heb het idee dat de ovulatie eraan zit te komen.

MaJo, mag ik ook in de OP?

SPOILER
[..]

Ik ook. Het lijkt mij zo moeilijk om dat vol te houden. Maar ik denk wel dat je rustiger / voorzichtiger bent het al een keer fout is gegaan / dooi mus hebt gehad.
Ik zet je erin!
pi_159017654
Lalala nog 7 dagen wachten.... :O :z

Iemand nog iets leuks te vertellen?

SPOILER
pi_159019034
Zet mij er ook maar bij, ik lurk me toch een ongeluk in de topic :7

SPOILER
pi_159019243
Nou ladies, vandaag wederom een test er tegenaan gegooid omdat mijn man toch graag een iets zekerder streepje als bevestiging wilde zien. Weliswaar nog steeds 2 dagen voor NOD maar het was echt een knalstreep op zo'n Etos-ding.

Dus ik move heel voorzichtig al richting Z&G .. en ik hoop jullie allemaal daar heul heeeeeul snel te zien! :* ... En tot die tijd, batsen for life! *O* *O* *O*
pi_159021324
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou ladies, vandaag wederom een test er tegenaan gegooid omdat mijn man toch graag een iets zekerder streepje als bevestiging wilde zien. Weliswaar nog steeds 2 dagen voor NOD maar het was echt een knalstreep op zo'n Etos-ding.

Dus ik move heel voorzichtig al richting Z&G .. en ik hoop jullie allemaal daar heul heeeeeul snel te zien! :* ... En tot die tijd, batsen for life! *O* *O* *O*
Klinkt heel goed! Gefeliciteerd! :D
  Manager PR/Moderator maandag 11 januari 2016 @ 19:24:21 #42
269689 crew  Viv
pi_159021882
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 23:00 schreef mignonne het volgende:
z0mg vivi zo spannend!! Ik duim O+
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 23:45 schreef Fuchsia_roze het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:58 schreef MaJo het volgende:
Je moet sowieso doen wat voor jullie goed voelt, laat je niet door anderen opjagen :* Ik ga natuurlijk keihard voor je duimen!
Jullie zijn liev! O+ So far so good! (*O*)
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:29 schreef Aventura het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:32 schreef Wolken het volgende:
Het valt écht mee als je geen test in huis hebt. ;) Bij mij is overigens niks fout gegaan, maar ik ben van nature zo rustig/voorzichtig/niet-te-vroeg-juichen.
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Weliswaar nog steeds 2 dagen voor NOD maar het was echt een knalstreep op zo'n Etos-ding.
Wat fijn!! Heel voorzichtige doei richting Z&G! :W
pi_159024166
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:34 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat kan hoor. Bij mij wisselt het ook. Laatste keer zelfs maar 2 dagen totaal.
Bedankt voor je reactie! :)
Bij mij heeft het eigenlijk nog nooit gewisseld. Niet voor/tijdens/na de pil. Dus ik was in de war!
Mede doordat ik (uiteraard) van alles voel in mijn lijf..! Elke keer flink misselijk.. En meer van zulks.

En succes weer Majo. Knap, je optimisme!
En spannend Vivi!
pi_159024537
Ik meld me hier af. Ik voel me niet meer thuis dus schuif helaas een topic verder. Hopelijk kom ik ooit nog iemand tegen in z&g!

:W
  Moderator maandag 11 januari 2016 @ 21:19:20 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159025329
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:44 schreef AN. het volgende:

[..]

Bij mij heeft het eigenlijk nog nooit gewisseld. Niet voor/tijdens/na de pil. Dus ik was in de war!
Mede doordat ik (uiteraard) van alles voel in mijn lijf..! Elke keer flink misselijk.. En meer van zulks.

En spannend Vivi!
Het is ook wel een kwestie van moeten hoor, je kunt niet altijd bij de pakken neerzitten ;) Ik geef mezelf een dag of 2 om teleurgesteld te zijn en dan ga ik er gewoon weer voor *O*

quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:55 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik meld me hier af. Ik voel me niet meer thuis dus schuif helaas een topic verder. Hopelijk kom ik ooit nog iemand tegen in z&g!

Ik snap dat heel goed, see you on the other side ;)
  Moderator maandag 11 januari 2016 @ 21:21:07 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159025386
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:50 schreef Ooi86 het volgende:
Zet mij er ook maar bij, ik lurk me toch een ongeluk in de topic :7

SPOILER
Welkom! Je staat erbij :)
  Manager PR/Moderator maandag 11 januari 2016 @ 21:26:56 #47
269689 crew  Viv
pi_159025582
quote:

Heel veel succes met jullie traject, en dat andere topic is ook best vruchtbaar gebleken. ;) :*
pi_159027686
quote:

Succes met het verdere traject! :*
pi_159032551
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:44 schreef AN. het volgende:

[..]

En spannend Vivi!
Die symptomen zijn verwarrend ja. De symptomen van ongesteld worden en prille zwangerschap komen ook best overeen. Als je bewust aan het proberen bent vallen ze ook op een andere manier op, denk ik.
pi_159034915
Succes in het andere topic, Bottoms. Ik hoop dat je daar niet te lang hoeft te blijven :*

Welkom Ooi!

Ik ben vandaag ongesteld geworden, na 28 dagen. Ik heb alleen sterk het vermoeden dat ik een korte luteale fase heb. Vorige ronde ovulatietesten gebruikt, toen had ik een positieve test op dag 19 en cyclus van 28 dagen. Deze ronde geen ovulatietesten gebruikt, maar afgaande op het cervixslijm :9 denk ik dat mijn eisprong weer op dag 20 was.

Weet alleen niet of ik hier iets mee moet. Zal de volgende ronde in ieder geval weer ovulatietesten gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')