abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158983086
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe oud ben je nu dan?
46
pi_158983103
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:03 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Een middelmatige bedrijfskunde student komt ongetwijfeld aan een baan. Een middelmatige culturele werker zal het al een stuk moeilijker hebben.
een middelmatige culturele werker zal net zo goed post kunnen sorteren of de telefoon kunnen beantwoorden als een middelmatige bedrijfskunde student. Als je gewoon een baan hebt kun je wel gaan kijken naar iets wat je meer aanspreekt.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_158983110
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:08 schreef Gia het volgende:
Vaak nemen werkgevers hooggeschoolden niet aan voor laaggeschoolde arbeid.
En andersom zijn er ook hooggeschoolden die geen laaggeschoold baantje willen.
Klopt. Werkgevers nemen vaak hoogopgeleiden niet aan voor arbeiderswerk omdat ze denken dat zogauw ze iets beters vinden ze direct zullen stoppen. EN dat klopt ook.
Dus het hele idee dat je maar werk moet aannemen onder je niveau is ook erg moeilijk voor elkaar te krijgen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158983112
Wat een voorbeelden worden er gebruikt zeg :')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_158983127
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:04 schreef Confetti het volgende:
Hadden ze maar een echt vak moeten leren. Ontslag nemen om in een amateurtheater in Zweden te werken. Flikker toch een eind op. Dom wicht.

Al mijn vooroordelen worden bevestigd in dit stuk.
Same
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_158983142
Het artikel bevestigt wel de vooroordelen... :D
pi_158983164
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Tja, dat zegt natuurlijk helemaal niks. Zo hebben mijn studievrienden voor zover ik weet allemaal een vaste baan. En geen enkele is de dertig al gepasseerd.
Nouja vrijwel niemand van die opleiding heeft dus een vaste baan, terwijl er bij de start nog net geen banen aangeboden werden voor als je klaar was.
pi_158983165
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Tja, dat zegt natuurlijk helemaal niks. Zo hebben mijn studievrienden voor zover ik weet allemaal een vaste baan. En geen enkele is de dertig al gepasseerd.
Ik ben afgestudeerd in 2008, 2 maanden voordat lehman viel en ik ben al 4x vrijwillig van baan gewisseld (allemaal ten spijt van de werkgever en allemaal boden ze me hoger salaris aan als ik zou blijven) en ik heb al 3 vaste contracten gehad. Nu heb ik er 1 direct gekregen bij sollicitatie. Ik ben er per 1 januari begonnen :)
Dus tja, het verschilt enorm.
Ik ben dan ook geen dromer, hou van aanpakken en ben een techneut op WO-niveau.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158983262
Tja, daar noem je me ook een opleiding...
pi_158983294
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Werk is werk en als je iets vast wil dan zoek je vanuit een baan.... Dat is altijd beter.
Ja en nee. Wat je imo ziet is dat er een groep mensen is die gewoon tevreden is met het werk wat ze doen als uitzendkracht. Die zijn niet geïnteresseerd in ander werk, want het huidige werk is wat ze graag doen. Als je dan eeuwigdurend uitzendkracht blijft loop je heel wat mis. Ik ben wel van mening dat je als overheid bedrijven dan moet stimuleren/dwingen zulke mensen gewoon in vaste dienst te nemen in plaats van lekker makkelijk op uitzendbasis
pi_158983295
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:10 schreef -0- het volgende:

[..]

Nouja vrijwel niemand van die opleiding heeft dus een vaste baan, terwijl er bij de start nog net geen banen aangeboden werden voor als je klaar was.
Tja, volgens mij hebben mensen die iets cultureels, antroposofisch of filosofisch hebben gestudeerd nooit echte goede toekomstige arbeidssituaties plaatsgevonden hoor.
pi_158983319
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:16 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ja en nee. Wat je imo ziet is dat er een groep mensen is die gewoon tevreden is met het werk wat ze doen als uitzendkracht. Die zijn niet geïnteresseerd in ander werk, want het huidige werk is wat ze graag doen. Als je dan eeuwigdurend uitzendkracht blijft loop je heel wat mis. Ik ben wel van mening dat je als overheid bedrijven dan moet stimuleren/dwingen zulke mensen gewoon in vaste dienst te nemen in plaats van lekker makkelijk op uitzendbasis
Mogen mensen dat zelf niet beslissen? Je moet ze er natuurlijk wel op wijzen, want als mensen ergens comfortabel zitten dan denken mensen niet meer na.
pi_158983326
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Tja, volgens mij hebben mensen die iets cultureels, antroposofisch of filosofisch hebben gestudeerd nooit echte goede toekomstige arbeidssituaties plaatsgevonden hoor.
Een antroposofische studie? Bestaat dat?
pi_158983351
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een antroposofische studie? Bestaat dat?
Sorry, antropologie bedoel ik :@
pi_158983354
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Oh klopt er zijn zeker sectoren te vinden waar het altijd al lastig geweest is maar altijd maar roepen dat het de eigen schuld is vanwege de studiekeuze is ook wel erg makkelijk. Markten veranderen, soms onverwacht en door onvoorziene omstandigheden.
pi_158983371
Hoogopgeleid heeft zijn waarde wel verloren met de insteek/leus "iedereen hoog opgeleid" en de niveaukeldering op het hoger onderwijs.... Dat creëert "entitlement" wat leidt tot..... Je vaste baan opzeggen in een toen al onzekere sector.. :') want je 'hebt recht' op een (goede) baan omdat je 'Hoogopgeleid' bent..

Niemand heeft 'recht' op een perfecte baan, in die zin dat je niet moet verwachten dat iedereen om je staat te springen omdat je jezelf hoogopgeleid vindt.

Deze voorbeelden :')
Ja doei.
pi_158983381
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:19 schreef -0- het volgende:

[..]

Oh klopt er zijn zeker sectoren te vinden waar het altijd al lastig geweest is maar altijd maar roepen dat het de eigen schuld is vanwege de studiekeuze is ook wel erg makkelijk. Markten veranderen, soms onverwacht en door onvoorziene omstandigheden.
Yep. ZOals ik al schreef: eigen schuld zal ik het niet noemen.
pi_158983385
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Mogen mensen dat zelf niet beslissen? Je moet ze er natuurlijk wel op wijzen, want als mensen ergens comfortabel zitten dan denken mensen niet meer na.
Wat zelf beslissen?
pi_158983394
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:20 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Wat zelf beslissen?
Of je de dingen die je misloopt in een uitzendbaan belangrijk genoeg vind om iets vast te zoeken.
pi_158983405
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:44 schreef _Lily_ het volgende:
Culturele Maatschappelijke Vorming
:') Dan vraag je erom. :W
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 10 januari 2016 @ 14:22:12 #46
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_158983427
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ben afgestudeerd in 2008, 2 maanden voordat lehman viel en ik ben al 4x vrijwillig van baan gewisseld (allemaal ten spijt van de werkgever en allemaal boden ze me hoger salaris aan als ik zou blijven) en ik heb al 3 vaste contracten gehad. Nu heb ik er 1 direct gekregen bij sollicitatie. Ik ben er per 1 januari begonnen :)
Dus tja, het verschilt enorm.
Ik ben dan ook geen dromer, hou van aanpakken en ben een techneut op WO-niveau.
Technici daarentegen hebben dan wel een baangarantie.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_158983447
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Niemand heeft baangarantie, dat is een mythe. Of je een baan vindt of niet is geheel aan jou, minder janken, meer inzetten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_158983462
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
Hoogopgeleid heeft zijn waarde wel verloren met de insteek/leus "iedereen hoog opgeleid" en de niveaukeldering op het hoger onderwijs
Dit is inderdaad helemaal waar. Universiteiten klagen hier al decenia over. Ik heb dan alleen ervaring op techniek niveau, maar dat is echt zo enorm slecht op middelbare scholen. Echt om te huilen. Geen wonder dat gemiddeld 80% van de techniek studenten niet afstudeerd.
  zondag 10 januari 2016 @ 14:23:28 #49
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_158983466
Walgelijk

quote:
Ze vroeg bijstand aan. „Dat was heftig. Je krijgt het gevoel dat je een profiteur bent.”
Ja, omdat ze een profiteur is. Achterlijk mens. Elk callcenter zoekt mensen. Je kunt ALTIJD aan de bak, als je maar wilt.
Als je wordt afgewezen voor 'simpel' werk, dan heb je jezelf niet goed verkocht.

En daarnaast, waar de *** hebben ze die voorbeelden vandaan gehaald? Weggeefwinkels, kaaskramen en kraakpanden. Ja, echt de doorsnee 20'er en 30'er

[ Bericht 15% gewijzigd door detulp050 op 10-01-2016 14:30:38 ]
pi_158983479
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Ook niet, als je de sociale vaardigheden mist om de werkgever te overtuigen dat jij de beste bent voor die baan.
Het kunstje van solliciteren heb ik ook moeten leren met vallen en opstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')