een middelmatige culturele werker zal net zo goed post kunnen sorteren of de telefoon kunnen beantwoorden als een middelmatige bedrijfskunde student. Als je gewoon een baan hebt kun je wel gaan kijken naar iets wat je meer aanspreekt.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Een middelmatige bedrijfskunde student komt ongetwijfeld aan een baan. Een middelmatige culturele werker zal het al een stuk moeilijker hebben.
Klopt. Werkgevers nemen vaak hoogopgeleiden niet aan voor arbeiderswerk omdat ze denken dat zogauw ze iets beters vinden ze direct zullen stoppen. EN dat klopt ook.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:08 schreef Gia het volgende:
Vaak nemen werkgevers hooggeschoolden niet aan voor laaggeschoolde arbeid.
En andersom zijn er ook hooggeschoolden die geen laaggeschoold baantje willen.
Samequote:Op zondag 10 januari 2016 14:04 schreef Confetti het volgende:
Hadden ze maar een echt vak moeten leren. Ontslag nemen om in een amateurtheater in Zweden te werken. Flikker toch een eind op. Dom wicht.
Al mijn vooroordelen worden bevestigd in dit stuk.
Nouja vrijwel niemand van die opleiding heeft dus een vaste baan, terwijl er bij de start nog net geen banen aangeboden werden voor als je klaar was.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tja, dat zegt natuurlijk helemaal niks. Zo hebben mijn studievrienden voor zover ik weet allemaal een vaste baan. En geen enkele is de dertig al gepasseerd.
Ik ben afgestudeerd in 2008, 2 maanden voordat lehman viel en ik ben al 4x vrijwillig van baan gewisseld (allemaal ten spijt van de werkgever en allemaal boden ze me hoger salaris aan als ik zou blijven) en ik heb al 3 vaste contracten gehad. Nu heb ik er 1 direct gekregen bij sollicitatie. Ik ben er per 1 januari begonnenquote:Op zondag 10 januari 2016 14:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tja, dat zegt natuurlijk helemaal niks. Zo hebben mijn studievrienden voor zover ik weet allemaal een vaste baan. En geen enkele is de dertig al gepasseerd.
Ja en nee. Wat je imo ziet is dat er een groep mensen is die gewoon tevreden is met het werk wat ze doen als uitzendkracht. Die zijn niet geïnteresseerd in ander werk, want het huidige werk is wat ze graag doen. Als je dan eeuwigdurend uitzendkracht blijft loop je heel wat mis. Ik ben wel van mening dat je als overheid bedrijven dan moet stimuleren/dwingen zulke mensen gewoon in vaste dienst te nemen in plaats van lekker makkelijk op uitzendbasisquote:Op zondag 10 januari 2016 14:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Werk is werk en als je iets vast wil dan zoek je vanuit een baan.... Dat is altijd beter.
Tja, volgens mij hebben mensen die iets cultureels, antroposofisch of filosofisch hebben gestudeerd nooit echte goede toekomstige arbeidssituaties plaatsgevonden hoor.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:10 schreef -0- het volgende:
[..]
Nouja vrijwel niemand van die opleiding heeft dus een vaste baan, terwijl er bij de start nog net geen banen aangeboden werden voor als je klaar was.
Mogen mensen dat zelf niet beslissen? Je moet ze er natuurlijk wel op wijzen, want als mensen ergens comfortabel zitten dan denken mensen niet meer na.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:16 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ja en nee. Wat je imo ziet is dat er een groep mensen is die gewoon tevreden is met het werk wat ze doen als uitzendkracht. Die zijn niet geïnteresseerd in ander werk, want het huidige werk is wat ze graag doen. Als je dan eeuwigdurend uitzendkracht blijft loop je heel wat mis. Ik ben wel van mening dat je als overheid bedrijven dan moet stimuleren/dwingen zulke mensen gewoon in vaste dienst te nemen in plaats van lekker makkelijk op uitzendbasis
Een antroposofische studie? Bestaat dat?quote:Op zondag 10 januari 2016 14:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja, volgens mij hebben mensen die iets cultureels, antroposofisch of filosofisch hebben gestudeerd nooit echte goede toekomstige arbeidssituaties plaatsgevonden hoor.
Sorry, antropologie bedoel ikquote:Op zondag 10 januari 2016 14:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een antroposofische studie? Bestaat dat?
Oh klopt er zijn zeker sectoren te vinden waar het altijd al lastig geweest is maar altijd maar roepen dat het de eigen schuld is vanwege de studiekeuze is ook wel erg makkelijk. Markten veranderen, soms onverwacht en door onvoorziene omstandigheden.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja, volgens mij hebben mensen die iets cultureels, antroposofisch of filosofisch hebben gestudeerd nooit echte goede toekomstige arbeidssituaties plaatsgevonden hoor.
Yep. ZOals ik al schreef: eigen schuld zal ik het niet noemen.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:19 schreef -0- het volgende:
[..]
Oh klopt er zijn zeker sectoren te vinden waar het altijd al lastig geweest is maar altijd maar roepen dat het de eigen schuld is vanwege de studiekeuze is ook wel erg makkelijk. Markten veranderen, soms onverwacht en door onvoorziene omstandigheden.
Wat zelf beslissen?quote:Op zondag 10 januari 2016 14:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mogen mensen dat zelf niet beslissen? Je moet ze er natuurlijk wel op wijzen, want als mensen ergens comfortabel zitten dan denken mensen niet meer na.
Of je de dingen die je misloopt in een uitzendbaan belangrijk genoeg vind om iets vast te zoeken.quote:
Technici daarentegen hebben dan wel een baangarantie.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben afgestudeerd in 2008, 2 maanden voordat lehman viel en ik ben al 4x vrijwillig van baan gewisseld (allemaal ten spijt van de werkgever en allemaal boden ze me hoger salaris aan als ik zou blijven) en ik heb al 3 vaste contracten gehad. Nu heb ik er 1 direct gekregen bij sollicitatie. Ik ben er per 1 januari begonnen
Dus tja, het verschilt enorm.
Ik ben dan ook geen dromer, hou van aanpakken en ben een techneut op WO-niveau.
Niemand heeft baangarantie, dat is een mythe. Of je een baan vindt of niet is geheel aan jou, minder janken, meer inzetten.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Technici daarentegen hebben dan wel een baangarantie.
Dit is inderdaad helemaal waar. Universiteiten klagen hier al decenia over. Ik heb dan alleen ervaring op techniek niveau, maar dat is echt zo enorm slecht op middelbare scholen. Echt om te huilen. Geen wonder dat gemiddeld 80% van de techniek studenten niet afstudeerd.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
Hoogopgeleid heeft zijn waarde wel verloren met de insteek/leus "iedereen hoog opgeleid" en de niveaukeldering op het hoger onderwijs
Ja, omdat ze een profiteur is. Achterlijk mens. Elk callcenter zoekt mensen. Je kunt ALTIJD aan de bak, als je maar wilt.quote:Ze vroeg bijstand aan. „Dat was heftig. Je krijgt het gevoel dat je een profiteur bent.”
Ook niet, als je de sociale vaardigheden mist om de werkgever te overtuigen dat jij de beste bent voor die baan.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Technici daarentegen hebben dan wel een baangarantie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |