abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158967023
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat de D politiek vandaag reageerde met stoere taal, criminele vluchtelingen en asielzoekers worden uitgezet. Poe Poe
Waarheen dan uitgezet?
Ho ho! Ze worden alleen uitgezet als ze in hun eigen land geen gevaar lopen, dus Syriërs uitzetten kun je bij voorbaat al vergeten!
pi_158967103
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:32 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Heb je overwogen dat het ook kan dat die mensen de westerling en daarmee dus ook de westerse vrouw niet hetzelfde zien (lees inferieur) als iemand die ook moslim is en/of onderdeel is van hun cultuur?
Vandaag nog met een shiiet (vriend van me uit irak) gepraat en die zei dat dat beeld wel degelijk de islam is, in de islam zijn vrouwen ondergeschikt en meer bezit van de man, daarom ook dat ze met regels en nikab etc over straat moeten, net zoals je je spullen in een rugzak/tas hebt, dat was dus niet afhangend van interpetatie maar de gehele islam, ze hebben nog niet die gelijkheids revolutie meegemaakt daar, praktisch gezien. Hij is zelf niet religieus overigens, maar wel opgegroeid natuurlijk met de islam.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 20:36:48 #253
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158967118
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Ho ho! Ze worden alleen uitgezet als ze in hun eigen land geen gevaar lopen, dus Syriërs uitzetten kun je bij voorbaat al vergeten!
En veel landen weigeren hun holbewoners terug te nemen die heeft Merkel dus bedreigd met minder ontwikkelingsgeld. Of dat een succes is geworden betwijfel ik.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_158967132
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:32 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Heb je overwogen dat het ook kan dat die mensen de westerling en daarmee dus ook de westerse vrouw niet hetzelfde zien (lees inferieur) als iemand die ook moslim is en/of onderdeel is van hun cultuur?
Dat die mensen, als in de daders, dat denken. Ja, die hebben een vijandsbeeld van westerlingen en willen ze raken/pijn doen. Een extreem wij/zij denken.
Maar afkomst/religie wat ze daarbij betrekken is een uiting, niet de oorzaak. Zowel afkomst als religie verbieden dit gewoon, inc het vijandsbeeld dat ze hebben gecreëerd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158967141
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En veel landen weigeren hun holbewoners terug te nemen die heeft Merkel dus bedreigd met minder ontwikkelingsgeld. Of dat een succes is geworden betwijfel ik.
:Y 2 van de 3 worden thuis niet meer geaccepteerd, dus moeten ze hier maar illegaal blijven rondhangen. :P
pi_158967173
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat de D politiek vandaag reageerde met stoere taal, criminele vluchtelingen en asielzoekers worden uitgezet. Poe Poe
Waarheen dan uitgezet?
Precies wat ik ook dacht. Lachwekkend gewoon. Zou Otto Normalverbraucher hier nog echt in geloven? :o
  zaterdag 9 januari 2016 @ 20:41:31 #257
78780 deedeetee
pi_158967279
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:37 schreef ToT het volgende:

[..]

:Y 2 van de 3 worden thuis niet meer geaccepteerd, dus moeten ze hier maar illegaal blijven rondhangen. :P
Wel vreemd want het zijn toch zulke keurige mannen, echte aanwinsten voor de maatschappij. :?
pi_158967301
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat die mensen, als in de daders, dat denken. Ja, die hebben een vijandsbeeld van westerlingen en willen ze raken/pijn doen. Een extreem wij/zij denken.
Maar afkomst/religie wat ze daarbij betrekken is een uiting, niet de oorzaak. Zowel afkomst als religie verbieden dit gewoon, inc het vijandsbeeld dat ze hebben gecreëerd.
Een religie en cultuur waarin men ongelovigen ziet als onmensen waar je mee mag doen wat je wilt lijkt mij er wel degelijk mee te maken. Vergeet je niet dat men in dergelijke landen afvalligen onthoofd en homo's van flatgebouwen gooit? Als het daar niet aan ligt waar ligt het dan wel aan volgens jou?
pi_158967311
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zou dan ook willen oppassen dit aan afkomst/religie te hangen. Ik zie dit als agressie, een uiting van woede.
Dat het op dit moment zo is dat er een groep is onder een bepaalde afkomst/religie die 'boos' is maakt niet dat het door afkomst/religie komt.
Van de islam mag je niet eens naar een vreemde vrouw kijken, als je in de landen van herkomst zo openlijk een vrouw lastig valt krijg je een extreem zware straf.

Het is een zeer ernstig probleem, een verontrustend signaal. Maar ik denk dat we voorzichtig moeten zijn, niet gelijk naar afkomst/religie moeten wijzen. Ook al kan het zo zijn dat de redenen van deze agressie wel meer onder een bepaalde afkomst/religie leven. Zie je het verschil daarin?
Het westen is de vijand, dat is reden genoeg tot erkenning, religie of niet.

Het willen bagatelliseren en verbloemen gaat steeds ernstigere vormen aannemen. Vergeet niet dat het een geheel haakse cultuur plus overtuigingen is, noem het hoe je wilt. Daar te lichtzinnig over doen is heel onverstandig, men denkt altijd vanuit de eigen referentiekaders, en die zijn in dit geval geheel anders.

Ik had het graag anders gezien, maar dat is wat het is.

Ik persoonlijk vind het niet erg dat men anders denkt, wel dat men gaat mengen en verwacht dat het magisch gaat veranderen in ons westerse sprookje. Dat is zeer naïef namelijk.

Laat iedereen zijn eigen leven leiden, maar meng het niet, en meng je ook niet in andermans cultuur, ondanks je eigen overtuigingen omtrent vrijheid en democratie, want dat gaat fout. Al een hele tijd. Ieder heeft zijn eigen ontwikkelingstraject. En het westen is daar ver van verwijderd.

En dan denken dat gaan we eens lekker mengen, zoals het oude Mekka, dan ga je ellende op je hals halen. En dat is wat er nu rap gebeurt. Verstandig, absoluut niet.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_158967354
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Een religie en cultuur waarin men ongelovigen ziet als onmensen waar je mee mag doen wat je wilt lijkt mij er wel degelijk mee te maken. Vergeet je niet dat men in dergelijke landen afvalligen onthoofd en homo's van flatgebouwen gooit? Als het daar niet aan ligt waar ligt het dan wel aan volgens jou?
Over homos gesproken, binnen de islam heb je wel modernere stromingen die homos 'negeren' maar het overgrote deel is er tegen en voorstander van de doodstraf zoals de koran en haar volgers eisen. (direct gequote van iraakse shiitische vriend van me)
-
pi_158967476
Oh trouwens was bijna vergeten, de nieuwslezeres van het nosjournaal wist ook te vertellen dat er al "meer dan 100 aangiftes waren gedaan!!!"

Niet gewoon
Aantal aangiften Keulen gestegen naar 379

zoals werkelijk he.

Tijd om landelijk die propagandaprogramering aan de schandpaal te nagelen.
-
  zaterdag 9 januari 2016 @ 20:48:37 #262
78780 deedeetee
pi_158967531
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:46 schreef Peachbird het volgende:
Oh trouwens was bijna vergeten, de nieuwslezeres van het nosjournaal wist ook te vertellen dat er al "meer dan 100 aangiftes waren gedaan!!!"

Niet gewoon

zoals werkelijk he.

Het wordt steeds duidelijker dat de media meedoen met het onder de pet houden en bagatelliseren.
pi_158967760
Voor degenen die nog willen geloven dat men in met midden-oosten net zo respectvol met vrouwen omgaan als de gemiddelde west-Europeaan:

pi_158967875
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het wordt steeds duidelijker dat de media meedoen met het onder de pet houden en bagatelliseren.
En mij wordt gezegd zet dat aluhoedje af?
pi_158967949
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

En mij wordt gezegd zet dat aluhoedje af?
Soms duurt het even tot de waarheid de leugens inhaalt. Dit is zon mooi moment.
Had Tarik z ook gelijk, maar goed dat wisten we allang.
-
pi_158968015
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:01 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Soms duurt het even tot de waarheid de leugens inhaalt. Dit is zon mooi moment.
Had Tarik z ook gelijk, maar goed dat wisten we allang.
Heeft Tarik al zijn onthullingen verteld ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_158968057
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Heeft Tarik al zijn onthullingen verteld ?
Ja kwam neer op dat het nos journaal bewust nieuws manipuleert, nou nu zien we dat dus gewoon in het daglicht gebeuren.
-
pi_158968101
Zijn er al protesten in Nederland gepland?
pi_158968133
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:05 schreef MrSlave het volgende:
Zijn er al protesten in Nederland gepland?
Als, denk je dan dat die hier openbaar worden gemaakt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2016 21:07:42 ]
pi_158968186
quote:

Niet gewoon

zoals werkelijk he.

staat gewoon op de site hoor
http://nos.nl/artikel/207(...)n-fors-gestegen.html
pi_158968218
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als, denk je dan dat die hier openbaar worden gemaakt?
Ben je zo bang voor de politiestaat?
De fik erin
  zaterdag 9 januari 2016 @ 21:11:14 #272
78780 deedeetee
pi_158968234
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:55 schreef ToT het volgende:
Voor degenen die nog willen geloven dat men in met midden-oosten net zo respectvol met vrouwen omgaan als de gemiddelde west-Europeaan:

Ik vind de film niet representatief. Triest dat dit wel regelmatig voorkomt - kinderen die worden verkocht aan oude sadistische mannen- .dat dan weer wel. Maar de doorsnee moslim maakt het niet zo bont.
Feit is wel dat een mens van het vrouwelijke geslacht geboren wordt als bezit van een man, die dit bezit kan verkopen aan een andere man en dit blijft ze haar hele leven zo. Ze kan alleen bestaan als bezit van een man.
Heel vaak moeten vrouwen in moslimlanden apart eten, mogen ze niet zelf boodschappen doen en zo is er wel meer.
Daarom kan ik er totaal geen begrip voor opbrengen dat men de islam gewoon accepteert hier.
In de US moest men een eind maken aan de apartheid, in Zuid- Afrika ook. Maar deze vorm van slavernij en apartheid wordt hier heel gewoon getolereerd.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 21:11:22 #273
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_158968237
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 18:34 schreef Eufonie het volgende:
Bericht vanuit Hongarije

"Global filth that has, however, been pumped over here with the aid of gigantic resources and they are doing everything they can to make this pumping continu unimpeded.
straks lezen we headlines als "Hongaarse econoom dood in toilet gevonden" oid :')
graag op anoniem
pi_158968260
quote:

Niet gewoon

zoals werkelijk he.

Ook nog gewoon in het journaal verteld
http://nos.nl/uitzending/nos-journaal.html

niet liegen, of oren uit laten spuiten
pi_158968297
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vind de film niet representatief. Triest dat dit wel regelmatig voorkomt - kinderen die worden verkocht aan oude sadistische mannen- .dat dan weer wel. Maar de doorsnee moslim maakt het niet zo bont.
Feit is wel dat een mens van het vrouwelijke geslacht geboren wordt als bezit van een man, die dit bezit kan verkopen aan een andere man en dit blijft ze haar hele leven zo. Ze kan alleen bestaan als bezit van een man.
Heel vaak moeten vrouwen in moslimlanden apart eten, mogen ze niet zelf boodschappen doen en zo is er wel meer.
Daarom kan ik er totaal geen begrip voor opbrengen dat men de islam gewoon accepteert hier.
In de US moest men een eind maken aan de apartheid, in Zuid- Afrika ook. Maar deze vorm van slavernij en apartheid wordt hier heel gewoon getolereerd.
Ja het ging ook niet alleen om de leeftijd enzo, meer over het totaalbeeld. En natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar in die landen (met name in dorpen) gebeurt dit gemiddeld wel iets vaker als hier in Nederland. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')