abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158966092
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Rape culture is een erg groot woord, maar het is wel waar dat seksueel geweld ook in onze maatschappij een groot probleem is dat veelste veel wordt weggewuifd.

Maar, en dit is een grote maar, dat gaat wel om losse idioten. De glijder in de disco, de billen knijp lolbroek, de graaier in het voorbijgaan, de druk tegen een muur aan engerd en ga zo maar door.
Dit ging om bewuste samenwerking om vrouwen seksueel en gewelddadig lastig te vallen. Dat maakt dat ik het losstaande zaken vind.

De idioot in de massa is echt al vervelend genoeg, soms zelfs ronduit eng. Maar 20/30 man om je heen die samenwerken en dit samen doen is gewoon ronduit aanvallend en traumatiserend. Dat is, zoals al gezegd door de politie, een nieuwe dimensie van geweld.
En toch is men het daar niet helemaal mee eens, erodome. Het verbaast me een heel klein beetje. Als ik me zelf als voorbeeld stel van de generatie X, de generatie die de babyboomers opvolgde, dan zie ik toch mensen die hebben geleerd van jongsaf dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, dat seksisme een big no no is, dat jouw vrijheid nooit ten koste mag gaan van een ander mens, dat redelijkheid voorop staat en dat geweld uit den boze is. En toch kun je concluderen dat dit niet de werkelijkheid is zoals sommige vrouwen die ervaren in NL. Kennelijk worden vrouwen in dit land nog steeds behandeld zoals de holbewoner destijds met vrouwen omging. Kennelijk staan we in het geheel niet zo ver af van die ploerten op dat plein daarin Keulen en dus doen we er verstandig aan om de associatie tussen hun afkomst/religie en hun wangedrag in het geheel niet te leggen.
I´m back.
pi_158966094
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:59 schreef Geralt het volgende:

[..]

De Nederlandse ook hoor. Wellicht dat het nu nog meevalt, maar als die stroom gelukzoekers niet snel op droogt hebben wij hier binnen afzienbare tijd dezelfde soort taferelen.

Ik heb er goed aan gedaan nooit kinderen te nemen als ik deze ellende zo eens allemaal bekijk :X
Zodra Duitsland minder mensen gaat opnemen of strenger gaat controleren komen ze naar Nederland of denken mensen dat ze dan naar Polen gaan?

Of denken mensen dat er minder migranten naar Europa gaan komen?
pi_158966120
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:02 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Zodra Duitsland minder mensen gaat opnemen of strenger gaat controleren komen ze naar Nederland of denken mensen dat ze dan naar Polen gaan?

Of denken mensen dat er minder migranten naar Europa gaan komen?
Die groep gaat wel komen.
pi_158966125
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:59 schreef Geralt het volgende:

[..]

De Nederlandse ook hoor. Wellicht dat het nu nog meevalt, maar als die stroom gelukzoekers niet snel op droogt hebben wij hier binnen afzienbare tijd dezelfde soort taferelen.

Ik heb er goed aan gedaan nooit kinderen te nemen als ik deze ellende zo eens allemaal bekijk :X
Ja, als de aantallen maar voldoende groot wordt dan zul je dit soort taferelen wrs ook in NL aantreffen. 200.000 vluchtelingen kunnen we makkelijk aan zei Samsom.
I´m back.
pi_158966192
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, als de aantallen maar voldoende groot wordt dan zul je dit soort taferelen wrs ook in NL aantreffen. 200.000 vluchtelingen kunnen we makkelijk aan zei Samsom.
Dit was wel bijzonder. Ook wat ik net meemaakte met een Nederlander. De agressie zit ergens.
pi_158966203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als die allemaal nog eens een paar familieleden laten overkomen, dan zit je zo aan een miljoen.

Heel Nederland is dan (ver)rijk(t). *O*
pi_158966226
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En toch is men het daar niet helemaal mee eens, erodome. Het verbaast me een heel klein beetje. Als ik me zelf als voorbeeld stel van de generatie X, de generatie die de babyboomers opvolgde, dan zie ik toch mensen die hebben geleerd van jongsaf dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, dat seksisme een big no no is, dat jouw vrijheid nooit ten koste mag gaan van een ander mens, dat redelijkheid voorop staat en dat geweld uit den boze is. En toch kun je concluderen dat dit niet de werkelijkheid is zoals sommige vrouwen die ervaren in NL. Kennelijk worden vrouwen in dit land nog steeds behandeld zoals de holbewoner destijds met vrouwen omgaan. Kennelijk staan we in het geheel niet zo ver af van die ploerten op dat plein daarin Keulen en dus doen we er verstandig aan om de associatie tussen hun afkomst en religie in het geheel niet te leggen.
Dat geld voor mannelijke slachtoffers net zo natuurlijk. Het is eveneens seksistisch om seksueel geweld gelijk te stellen aan vrouwelijke slachtoffers. Daar komt bij dat verkrachtingscultuur een wat beladen term is; uiteindelijk komt het op boven- en onderhuidse acceptatie van gedwongen en geforceerde seksuele handelingen. In Nederland is dit niet bovenhuids; het is illegaal, wordt (zwaar) bestraft en er hangt een sterk sociaal stigma op. Anderzijds is het onderhuids lastiger; je hebt subculturen, gebrekkige opvoeding, andere culturele opvattingen enzovoorts welke niet het gemiddelde uitmaken, maar wel aanwezig en lastig te bestrijden zijn. Ten ten opzichte van bijvoorbeeld Saoedi-Arabië waar het volledig bovenhuids aanwezig is en wettelijk vastgelegd kan zijn.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_158966258
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:07 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat geld voor mannelijke slachtoffers net zo natuurlijk. Het is eveneens seksistisch om seksueel geweld gelijk te stellen aan vrouwelijke slachtoffers. Daar komt bij dat verkrachtingscultuur een wat beladen term is; uiteindelijk komt het op boven- en onderhuidse acceptatie van gedwongen en geforceerde seksuele handelingen. In Nederland is dit niet bovenhuids; het is illegaal, wordt (zwaar) bestraft en er hangt een sterk sociaal stigma op. Anderzijds is het onderhuids lastiger; je hebt subculturen, gebrekkige opvoeding, andere culturele opvattingen enzovoorts welke niet het gemiddelde uitmaken, maar wel aanwezig en lastig te bestrijden zijn. Ten ten opzichte van bijvoorbeeld Saoedi-Arabië waar het volledig bovenhuids aanwezig is en wettelijk vastgelegd kan zijn.
Wat zeg je nu werkelijk?
  zaterdag 9 januari 2016 @ 20:11:48 #234
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_158966325
Zojuist de verdraaiing van het noord koreaans nederlands staatsjournaal:

"er was een vrouwendemonstratie en die roepen op dat de regering meer gaat doen, en er was een mannendemonstratie die uit de hand liep omdat (beeld op leus roepende hooligans aan de voorkant) de "anti islam partij" pegida het aan de stok kreeg met tegendemonstranten!!! (beeld op hooligans)"

:)

-nos journaal.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_158966341
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dit was wel bijzonder. Ook wat ik net meemaakte met een Nederlander. De agressie zit ergens.
Inderdaad er is niet veel meer voor nodig om over de streep te gaan, vind ik dan.
pi_158966344
Is er al wat bekend over het motief?
  zaterdag 9 januari 2016 @ 20:13:36 #238
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_158966350
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:12 schreef Peachbird het volgende:

"er was een vrouwendemonstratie en die roepen op dat de regering meer gaat doen, en er was een mannendemonstratie die uit de hand liep omdat (beeld op leus roepende hooligans aan de voorkant) de "anti islam partij" pegida het aan de stok kreeg met tegendemonstranten!!! (beeld op hooligans)"

[ afbeelding ]
-nos journaal.
Serieus?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_158966351
quote:

[ afbeelding ]
-nos journaal.
We zijn over het algemeen ook erg voor Noord Korea.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 20:15:02 #240
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158966389
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:01 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Je bedoelde de krakersrellen enzo, of? Sorry als ik het niet snap O+
Ja meer iets in die richting. :Y
Is mijn eigen schuld hoor, ik was ook niet duidelijk. Ik was aan t overdenken waarom het zo uit de hand kon lopen. Er was te weinig politie maar er waren toch wel gewone mannen aanwezig. ? Konden die dan de aanranders niet op hun gezicht slaan ??Dus ik vroeg me af of het wel vechtersbazen zijn daar of meer goed opgevoede geweld schuwende figuren.
Maar bij nader inzien vermoed ik dat ze heus wel hun best hebben gedaan maar dat de overmacht van de moslims gewoon te groot was.
Als dit soort zaken ook in Nederland gaat afspelen hoop ik dat er wel een steen uit stoep getrokken word om het tuig neer te meppen. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_158966403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:13 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Serieus?
Jup.
-
pi_158966425
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:15 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Jup.
Het motief is gewoon geen resepect hebben voor vrouwen.
pi_158966503
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het motief is gewoon geen resepect hebben voor vrouwen.
Denk je dat echt?
Wat als jij dan aan een vrouw van hun komt?
Zou het respect er dan opeens wel zijn?
pi_158966529
quote:

[ afbeelding ]
-nos journaal.
Wacht, WAT?!? Schilderen ze het echt af als mannen tegen de vrouwen?!?
pi_158966578
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja, je weet toch dat mannen agressief vanaf hun geboorte zijn en vrouwen louter vrede minnen? ;(
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_158966586
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En toch is men het daar niet helemaal mee eens, erodome. Het verbaast me een heel klein beetje. Als ik me zelf als voorbeeld stel van de generatie X, de generatie die de babyboomers opvolgde, dan zie ik toch mensen die hebben geleerd van jongsaf dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn, dat seksisme een big no no is, dat jouw vrijheid nooit ten koste mag gaan van een ander mens, dat redelijkheid voorop staat en dat geweld uit den boze is. En toch kun je concluderen dat dit niet de werkelijkheid is zoals sommige vrouwen die ervaren in NL. Kennelijk worden vrouwen in dit land nog steeds behandeld zoals de holbewoner destijds met vrouwen omging. Kennelijk staan we in het geheel niet zo ver af van die ploerten op dat plein daarin Keulen en dus doen we er verstandig aan om de associatie tussen hun afkomst/religie en hun wangedrag in het geheel niet te leggen.
Ik zou dan ook willen oppassen dit aan afkomst/religie te hangen. Ik zie dit als agressie, een uiting van woede.
Dat het op dit moment zo is dat er een groep is onder een bepaalde afkomst/religie die 'boos' is maakt niet dat het door afkomst/religie komt.
Van de islam mag je niet eens naar een vreemde vrouw kijken, als je in de landen van herkomst zo openlijk een vrouw lastig valt krijg je een extreem zware straf.

Het is een zeer ernstig probleem, een verontrustend signaal. Maar ik denk dat we voorzichtig moeten zijn, niet gelijk naar afkomst/religie moeten wijzen. Ook al kan het zo zijn dat de redenen van deze agressie wel meer onder een bepaalde afkomst/religie leven. Zie je het verschil daarin?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158966955
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie steeds voor bijkomen dat Dld zelf ook gewoon een rape culture heeft. NL idem, want 1 op 3 NLse vrouwen is verkracht/seksueel lastig gevallen. Ik zie bepaalde vrouwen hun diepste solidariteit uitspreken met mannen met een Noord-Afrikaans of Arabisch uiterlijk. Etc.
Ik ben toen ik nog een jonge god was in discotheken meermalen in mijn kont geknepen door vrouwen , is er nu een vrouwelijke rapecultuur in NL. Wat hoop je toch te bereiken met dit soort onzin???
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 9 januari 2016 @ 20:32:37 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158966972
Grappig dat de D politiek vandaag reageerde met stoere taal, criminele vluchtelingen en asielzoekers worden uitgezet. Poe Poe
Waarheen dan uitgezet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158966980
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zou dan ook willen oppassen dit aan afkomst/religie te hangen. Ik zie dit als agressie, een uiting van woede.
Dat het op dit moment zo is dat er een groep is onder een bepaalde afkomst/religie die 'boos' is maakt niet dat het door afkomst/religie komt.
Van de islam mag je niet eens naar een vreemde vrouw kijken, als je in de landen van herkomst zo openlijk een vrouw lastig valt krijg je een extreem zware straf.

Het is een zeer ernstig probleem, een verontrustend signaal. Maar ik denk dat we voorzichtig moeten zijn, niet gelijk naar afkomst/religie moeten wijzen. Ook al kan het zo zijn dat de redenen van deze agressie wel meer onder een bepaalde afkomst/religie leven. Zie je het verschil daarin?
Heb je overwogen dat het ook kan dat die mensen de westerling en daarmee dus ook de westerse vrouw niet hetzelfde zien (lees inferieur) als iemand die ook moslim is en/of onderdeel is van hun cultuur?
pi_158966981
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 20:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee .. nouja.. mischien indirect want ze zetten het neer als dat een vrouwen demonstratie 'wel goed verliep' en dan stukje laten zien van een vrouw die oproept dat de regering meer moet doen. En de pegida demonstratie werd neergezet als een anti islam groep met beeld op de hooligans die uit de hand liep omdat ze clashten met een tegendemonstratie, iets dat we allemaal hebben gezien niet waar te zijn.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')