Oke, sinds een aantal jaar werk ik bij een niet nader te noemen Gemeente. Eerst een beetje in de administratie (in de praktijk zit je dan gewoon heel de dag patience te spelen), later als senior en inmiddels ben ik opgeklommen tot afdelingsmanager. Best knap zou je zeggen, maar als je mijn collega's ziet zou het je verbazen dat ik nog geen burgemeester ben. Echt, een stel randdebielen bij elkaar.
Zo hebben we een stagiaire (doet een of ander onderzoekje, zou niet weten waarover) en wat lui die we alleen maar hebben aangenomen omdat we daarvoor subsidie kregen van het UWV (die kosten ons in de praktijk niks). Dan zijn er nog een paar normale werknemers die eigenlijk 90% van het werk doen en dat is het wel zo een beetje.
Afijn, natuurlijk het eind van het jaar een paar weken geleden en dan moet je toch maar weer wat verzinnen. Nog even getwijfeld of ik alcohol moest schenken, maar uiteindelijk toch maar gedaan. We zijn immers allemaal volwassen zou je zeggen. Nou dat heb ik geweten. Hoewel mijn collega's misschien volwassen zijn, gedragen ze zich als pubers die voor het eerst uitgaan. Gelijk tanken als een gek, eentje had binnen een uur al een half krat leeg. En maar schreeuwen en weet ik het. Zelf zat ik keurig aan een glaasje wijn een beetje te babbelen met de wethouder. Alles prima totdat halverwege de borrel de knul van het kopieerapparaat staat de bekken met zo'n andere subsidietank die ons net zoveel oplevert als ze ons kost. Kennelijk was dat dan weer de griet van een andere mongool die wij aan het werk hebben geholpen. Die was daar ook weer niet blij mee natuurlijk.
Kwam ik deze week terug van mijn welverdiende vakantie, is het dus flink hommeles op het kantoor. Als wraak heeft die mongool van de "administratie" (hij doet niks anders dan fokken, dat heb ik al gehoord van ict) dus twee volle pakken kopieerpapier zitten verscheuren boven het bureau van die kopieerkneus. Ik een beetje informeren bij die stagiair (zij heeft geloof ik een oogje op die mongool achter het kopieerapparaat), maar die kut wil niks loslaten. Gelukkig is zij iig binnen een paar weken opgetiefd, dat scheelt al heel wat.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?