abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2016 @ 00:14:26 #276
456432 Kamina
Tenacious!
pi_163426113
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 21:06 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Hoe zou jij dan 'eenzaam' definiëren!? Een avondje alleen? Of ben je al eenzaam als je een uurtje alleen moet doorbrengen?

Het lijkt me iig niet dat ze dat bedoelen als je leest dat persoon x of y in eenzaamheid is gestorven. Dat hij de laatste jaren van zijn leven een rijk sociaal leven had, maar zo nu en dan een avond alleen was.
Alleen zijn zou ik definiëren als alleen zijn zonder je eenzaam te voelen. Klinkt simpel, maar dat is het eigenlijk ook.

Eenzaamheid kan je ervaren zelfs zonder alleen te zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kamina op 01-07-2016 11:27:11 ]
1 + 1 = blauw
pi_163428429
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 00:14 schreef Kamina het volgende:

[..]

Eenzaamheid zou ik definiëren als alleen zijn zonder je eenzaam te voelen. Klinkt simpel, maar dat is het eigenlijk ook.
Ik denk dat je het andersom bedoelt.
pi_163428444
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 21:06 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Hoe zou jij dan 'eenzaam' definiëren!? Een avondje alleen? Of ben je al eenzaam als je een uurtje alleen moet doorbrengen?

Het lijkt me iig niet dat ze dat bedoelen als je leest dat persoon x of y in eenzaamheid is gestorven. Dat hij de laatste jaren van zijn leven een rijk sociaal leven had, maar zo nu en dan een avond alleen was.
Eenzaamheid is een gevoel, geen specifieke situatie. Je kan een sociaal leven hebben en toch het gevoel hebben dat je er niet bij hoort, bijvoorbeeld. Dan kan je naar de buitenwereld toe nog wel sociaal zijn, maar van binnen kapot gaan aan het gevoel van eenzaamheid.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 09:48:56 #279
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163429211
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 00:14 schreef Kamina het volgende:

[..]

Eenzaamheid zou ik definiëren als alleen zijn zonder je eenzaam te voelen. Klinkt simpel, maar dat is het eigenlijk ook.
Maar, als je je net eenzaam voelt dan heb je toch ook geen last van eenzaamheid?

Ik zou eenzaam omschrijven als alleen zijn, geen mogelijkheid hebben je emotioneel te uiten.

Alleen zijn zonder je eenzaam te voelen is gewoon alleen zijn en niet per definitie slecht.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:25:29 #280
456432 Kamina
Tenacious!
pi_163430948
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 08:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk dat je het andersom bedoelt.
Haha, idd! :D
1 + 1 = blauw
pi_163440296
Het is vooral zielig als ze niet zo knap zijn, dan is de kans op een relatie heel klein.
  zondag 3 juli 2016 @ 11:23:48 #282
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_163480540
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:21 schreef LionPopChoc het volgende:
Het is vooral zielig als ze niet zo knap zijn, dan is de kans op een relatie heel klein.
Meisjes die niet knap zijn maar wel spontaan zijn hebben een net zo grote kans op een relatie als mooie meisjes die niet spontaan zijn.

Mijn vriendin heeft een vriendenclubje waar alle meiden een vriend hebben. Op één na. En juiste die ene is de knapste van allemaal. Maar die meid is niet zo spontaan en ook niet zo ondernemend. Maar daarin is ze ook niet de enige. Dat zijn er meer binnen die vriendinnengroep. Alleen valt het bij haar extra op omdat ze geen relatie heeft.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_163481513
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:23 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Meisjes die niet knap zijn maar wel spontaan zijn hebben een net zo grote kans op een relatie als mooie meisjes die niet spontaan zijn.

Mijn vriendin heeft een vriendenclubje waar alle meiden een vriend hebben. Op één na. En juiste die ene is de knapste van allemaal. Maar die meid is niet zo spontaan en ook niet zo ondernemend. Maar daarin is ze ook niet de enige. Dat zijn er meer binnen die vriendinnengroep. Alleen valt het bij haar extra op omdat ze geen relatie heeft.
Dit klopt denk ik. Een vriendin van mij is ook het knapst, maar was de laatste met een relatie omdat ze niet veel uit ging of probeerde te daten.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 01:01:21 #284
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163526831
Ik ben veel minder ondernemend dan ik vroeger was. Ik doe nu bijna alles alleen. Elke avond alleen thuis. En het wil er ook niet in dat mensen hulp aanbieden, die durf ik niet eens meer aan te nemen. Ik maak het mezelf zo moeilijk. En dus blijf ik eenzaam. Ik zit niet op de goede plek qua werk en ik weet niet goed de weg om mensen te ontmoeten in mijn nieuwe stad, echt mensen met wie ik helemaal op een lijn zit.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_163644451
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 01:01 schreef Andromache het volgende:
Ik ben veel minder ondernemend dan ik vroeger was. Ik doe nu bijna alles alleen. Elke avond alleen thuis. En het wil er ook niet in dat mensen hulp aanbieden, die durf ik niet eens meer aan te nemen. Ik maak het mezelf zo moeilijk. En dus blijf ik eenzaam. Ik zit niet op de goede plek qua werk en ik weet niet goed de weg om mensen te ontmoeten in mijn nieuwe stad, echt mensen met wie ik helemaal op een lijn zit.
Dat laatste, dat bestaat niet. Illusie, dat wil je ook niet. Aggregatie van dezelfde ellende.

In Amsterdam wonen mensen samen wegens financien, wellicht kan je informeren naar de opties qua huisgenoot. En op het werk kan je informeren/bespreken over andere werkzaamheden/nieuwe uitdagingen. Dit kan onder diverse omstandigheden worden geuit.
pi_163645954
En wat nou als je als vrouw én niet zo mooi bent én niet spontaan/ondernemend? Ben je dan gedoemd tot eeuwige eenzaamheid?
pi_163648455
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar elke man wil toch een lekker strak jong ding? Dat is wat ik op FOK! regelmatig lees. En dat vrouwen boven de vijfendertig het wel helemaal kunnen vergeten. Dat is alleen nog een kwestie van verder aftakelen en dan doodgaan.
Nou ja, wat een onzinnig vooroordeel... :N
pi_163648569
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 17:16 schreef Swlabr het volgende:
En wat nou als je als vrouw én niet zo mooi bent én niet spontaan/ondernemend? Ben je dan gedoemd tot eeuwige eenzaamheid?
Nee, dan zoek je gewoon een man die niet mooi is, niet spontaan en niet ondernemend. Die zijn er ook.

En trouwens, niet alle mannen kijken alleen maar naar het uiterlijk of naar andere oppervlakkige eigenschappen. Er zijn er ook die naar het innerlijk van vrouwen kijken. Die zich realiseren dat een knap gezicht, een strak lijf of een vlotte babbel niet voldoende zijn voor een duurzame, waardevolle relatie.
  zondag 10 juli 2016 @ 19:22:23 #289
62419 CherryLips
chocoholic
pi_163648921
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 17:16 schreef Swlabr het volgende:
Ja ;(
Hier is het levende bewijs. En ik ben nog oud ook ;(
Tap tap tap
pi_163654282
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 19:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja ;(
Hier is het levende bewijs. En ik ben nog oud ook ;(
Ik zie toch zeer regelmatig vrouwen die niet knap zijn, maar toch een leuke vent aan de haak hebben geslagen. Omgekeerd zie ik dat minder vaak.
  zondag 10 juli 2016 @ 22:20:06 #291
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163654426
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 19:02 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nou ja, wat een onzinnig vooroordeel... :N
Is niet mijn mening, hè.

Overigens oude post.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 10 juli 2016 @ 22:38:32 #292
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_163655009
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 22:15 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik zie toch zeer regelmatig vrouwen die niet knap zijn, maar toch een leuke vent aan de haak hebben geslagen. Omgekeerd zie ik dat minder vaak.
Raar, zie als man vaker het omgekeerdd.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')