abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 januari 2016 @ 10:46:45 #26
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_159196747
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:12 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

In de Ardennen kan je ook best nog veel tunnels vinden als je de oude spoorlijnen volgt.
Ben je bekent met plattegrond van die tunnels? Voel er niet veel voor om in een actieve treintunnel te wandelen. :9
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
  maandag 18 januari 2016 @ 11:31:35 #27
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159197551
quote:
12s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:46 schreef Arutha_ConDoin het volgende:

[..]

Ben je bekent met plattegrond van die tunnels? Voel er niet veel voor om in een actieve treintunnel te wandelen. :9
De tunnels die ik weet te vinden zijn niet meer in gebruik :).
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 18 januari 2016 @ 11:34:42 #28
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_159197598
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:31 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

De tunnels die ik weet te vinden zijn niet meer in gebruik :).
Wanneer gaan we? :+
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
  maandag 18 januari 2016 @ 12:08:05 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_159582592
Ik was net Jambers aan het kijken en daar zag ik een leegstaand gebouw waar twintig jaar geleden nog auto's gestald stonden het zogenaamde 'wintercircus' in Gent.
Prachtig leegstaand gebouw.

http://hosdez.be/blog/201(...)r-wintercircus-gent/
U MAD?
  dinsdag 2 februari 2016 @ 11:59:24 #31
448174 Amazing_Jebediah
haatbaard met zachte g
pi_159592048
Whoaw cool, is hier dus een vrij actieve groep te vinden die regelmatig eropuit gaat? Ik heb al een lange tijd interesse urbex, heb veel gelezen en onderzocht maar nog niet zelf op pad kunnen gaan. Graag zou ik me weleens willen aansluiten als dat zou kunnen.
pi_159592575
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:08 schreef AchJa het volgende:
Ik weet niet of deze site: Urbex BB (Berlijn/ Brandenburg) hier ooit voorbij gekomen is... Vind het zelf wel een gave ivm de Oostblok/ Koude Oorlog dingen.
Ik mis adressen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 20 november 2016 @ 00:31:34 #33
74056 crew  ToT
pi_166769313
Bump! :P

Volgens mij is-ie hier wel vaker langs geweest (en er is een topic over waarin niet meer gepost kan worden: Hasard Cheratte! Vandaag geweest! ^O^



Veel pica's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Mijn allereerste urbex-ervaring ooit! *O*

Neem alleen wel een zaklamp mee, ZÉKER zo tijdens deze dagen nu het vrij snel donker kan worden; er zijn veel gevaarlijke gaten in de gebouwen en in het terrein. Ook zijn een paar stukken in de gebouwen sowieso donker, hoewel het meeste wel vrij goed zichtbaar is bij gewoon daglicht.

Mijn camera heeft een achterlijk hoge iso-waarde, maar een goede flitser (liefst radiografisch of aan een snoer of gewoon als slave van je pop-up flitser) is een echte aanrader met de lichtomstandigheden. Zelf heb ik zo min mogelijk gebruik er van gemaakt om zo veel mogelijk van de sfeer vast te kunnen leggen.

Wat slave flash betreft: een ouwe flitser van de kringloopwinkel voor 1 euro plus dit apparaatje werkt prima samen: http://www.lightinthebox.(...)trigger_p805608.html (Liefst wel met een voetje er bij, of een coldshoe mount voor een kleine statief of zo.)
Plaats dit dan waar het natuurlijke licht zo'n beetje vandaan komt (met een diffuser er op) en je behoudt veel van de oorspronkelijke sfeer. (Of zet hem een stuk verderop ter ondersteuning van het licht daar.)

[ Bericht 3% gewijzigd door ToT op 20-11-2016 00:45:18 ]
pi_170756989
Volgende week zaterdag een kijkje nemen in Doel om foto's te maken. Ik las hier al dat je na 22:00 niet meer binnenkomt en ik weet dat er opzichters lopen en politie rond kan rijden en dat je een boete kan krijgen als je bij een huis naar binnengaat en gesnapt wordt. Ik kan niet beloven dat ik nergens naar binnen ga, want waarschijnlijk gaat de nieuwsgierigheid het toch wel winnen, maar ik zal uitkijken :P

Zijn er nog plekjes die ik per se moet zien of heeft iemand nog andere tips?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_170757719
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:44 schreef Simterklaas het volgende:
Volgende week zaterdag een kijkje nemen in Doel om foto's te maken. Ik las hier al dat je na 22:00 niet meer binnenkomt en ik weet dat er opzichters lopen en politie rond kan rijden en dat je een boete kan krijgen als je bij een huis naar binnengaat en gesnapt wordt. Ik kan niet beloven dat ik nergens naar binnen ga, want waarschijnlijk gaat de nieuwsgierigheid het toch wel winnen, maar ik zal uitkijken :P

Zijn er nog plekjes die ik per se moet zien of heeft iemand nog andere tips?
De vorige keer bivakkeerden er een aantal hippies of links krakerstuig die Doel uitgeroepen hadden tot een soort vrijstaat. Die heetten mij toen niet echt van harte welkom. :')
pi_170758112
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:04 schreef MCH het volgende:

[..]

De vorige keer bivakkeerden er een aantal hippies of links krakerstuig die Doel uitgeroepen hadden tot een soort vrijstaat. Die heetten mij toen niet echt van harte welkom. :')
Die linkse boomknuffelaars douwen we dan wel de Schelde in :)

Wanneer was dat dan?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_170949247
Zaterdag dus geweest en we zijn er toch zo'n 6 uur zoet geweest. Heel veel huizen in geweest en de hele dag geen beveiliging gezien. Behalve toen we klaar waren en terugliepen naar de auto, werd een gast, zo'n 20 meter achter ons, aangesproken door een boze Belg in een auto die al toeterend aan kwam rijden. Ik heb niet gezien wat 'ie deed, maar ik neem aan dat 'ie ergens naar binnen liep, want die Belg in de auto was niet blij.

Erg bizar allemaal daar :P
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_171767502
Gisteren moest ik even wat afleveren in Kieldrecht, dus gelijk even in Doel langsgeweest.
Een hele hoop huizen zijn echt goed dichtgemaakt, deuropeningen dicht gemetseld en overal stalen platen.
Ben nog even wat huizen in geweest maar ik had geen zaklamp bij.
Tevens liep ik in een korte broek, niet echt handig als je ergens achterom wil binnensneaken en de brandnetels staan op kruishoogte.

Heb ook nog een filmpje gemaakt:

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 18 juni 2017 @ 11:37:29 #39
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_171767667
Ik lees wat over Doel en zie dat er in die, in mijn ogen, ellendige straten vol met graffiti, troep en door vandalisme geteisterde gebouwen nog 25 mensen permanent wonen. Het zou niet mijn standaard van woongenot zijn, jemig...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_171767745
Jammer van de druppels. En van de mensen in beeld.

Het wordt ondertussen een steeds grotere klotezooi daar. Toen het verzet tegen de sloop nog nieuw en actief was, hebben ze kunstenaars en graffitiartiesten naar het dorp gehaald. Daar waren hele bekende bij, zoals Roa - en zodoende ook fraaie werken (google maar eens op Roa Doel). Inmiddels is dat bijna allemaal verdwenen, of deels bedekt met werk van prutsers.

Ook de gebouwen zijn inmiddels totaal vernield. Voorheen was het tankstationnetje charmant vervallen. De pompen stonden er nog en het was een mooie plek om even een foto van je auto te maken. Als je ergens een huis binnen stapte liep je kans om in de koelkast nog de potjes aan te treffen van de laatste bewoners, plus hun meubels. Nu is alles door vandalisme vernield en grotendeels met platen afgeschermd.
pi_171767875
quote:
7s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:43 schreef k_man het volgende:
Jammer van de druppels. En van de mensen in beeld.

Het wordt ondertussen een steeds grotere klotezooi daar. Toen het verzet tegen de sloop nog nieuw en actief was, hebben ze kunstenaars en graffitiartiesten naar het dorp gehaald. Daar waren hele bekende bij, zoals Roa - en zodoende ook fraaie werken (google maar eens op Roa Doel). Inmiddels is dat bijna allemaal verdwenen, of deels bedekt met werk van prutsers.

Ook de gebouwen zijn inmiddels totaal vernield. Voorheen was het tankstationnetje charmant vervallen. De pompen stonden er nog en het was een mooie plek om even een foto van je auto te maken. Als je ergens een huis binnen stapte liep je kans om in de koelkast nog de potjes aan te treffen van de laatste bewoners, plus hun meubels. Nu is alles door vandalisme vernield en grotendeels met platen afgeschermd.
Zo gaat dat overal op den duur en voornamelijk als een groot publiek via blogs zulke plekken leert kennen. Je ziet ook wel eens dat ze daarom tegenwoordig maar de locatie weglaten. :)
pi_171768930
Ja jammer van de druppels en de mensen, ik heb er niet echt heel veel aandacht aan besteed.
Wilde gewoon even een filmpje maken en dan weer door.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_171776042
quote:
2s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:59 schreef junkiexp het volgende:
Ja jammer van de druppels en de mensen, ik heb er niet echt heel veel aandacht aan besteed.
Wilde gewoon even een filmpje maken en dan weer door.
Nederlandse zesjescultuur...
pi_171784084
quote:
6s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:55 schreef k_man het volgende:
zesjescultuur...
Tsja, ik kon ook niets posten...
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_171788640
quote:
2s.gif Op maandag 19 juni 2017 09:41 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Tsja, ik kon ook niets posten...
Check de PI...
pi_171793640
quote:
6s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Check de PI...
Oke oke ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_171794083
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:01 schreef RingBewoner het volgende:Top Gear is daar geweest.

[ afbeelding ]
Plaatsje heet Seseña.
Je laat een plaatje van villa`s zien, maar het beruchtste daar zijn toch wel de gigantische appartementen complexen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sese%C3%B1a
quote:
The Residencial Francisco Hernando development was built in the El Quiñón area of Seseña by property developer Onde 2000 during the construction boom of the 2000s (decade) due to the municipality's location within commuting distance of Madrid.
It was to be one of the largest such developments in Spain, with an original plan of 13,500 units costing over 9 billion euros to build.
However, the massive project raised eyebrows, since utilities such as water and gas lines were not included in the plans (ending up the completed units lacked these fundamentals which rendered them essentially uninhabitable)
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:37:37 #48
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_171857346
quote:
2s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:28 schreef junkiexp het volgende:
Gisteren moest ik even wat afleveren in Kieldrecht, dus gelijk even in Doel langsgeweest.
Een hele hoop huizen zijn echt goed dichtgemaakt, deuropeningen dicht gemetseld en overal stalen platen.
Ben nog even wat huizen in geweest maar ik had geen zaklamp bij.
Tevens liep ik in een korte broek, niet echt handig als je ergens achterom wil binnensneaken en de brandnetels staan op kruishoogte.

Heb ook nog een filmpje gemaakt:

Wel gaaf om een keertje te bezoeken.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:37:57 #49
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_171857356
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:34 schreef Arutha_ConDoin het volgende:

[..]

Wanneer gaan we? :+
Ik kan je wel een adres via PM sturen.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 16:49:56 #50
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_171889031
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:37 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik kan je wel een adres via PM sturen.
Hahahaha, ik moest ff terug scrollen waar dit over ging.
Wut,met wie ga ik waar heen???

Maar graag ontvang ik het adres. En eventuele bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden.
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')