Klaver = GroenLinks. Je weet dat GL best wel pro-EU is?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja dat weet je nooit. En misschien dat hij me ook weer gaat teleur stellen. Maar ik heb een goed gevoel bij hem en ik vind hem moedig en idealistisch en daar hou ik van.
Ja geen enkele partij is perfect. En partijen worden toch wel voor een groot deel bepaald door de fractieleider ondanks dat ze zeggen van niet. Ik heb vertrouwen in Klaver om wat hij vooral het laatste jaar heeft laten zien in discussies omtrent het aanpakken van banken en multinationals.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klaver = GroenLinks. Je weet dat GL best wel pro-EU is?
Uiteindelijk is er voor deze snotneus ook nog wel een commissariaat te vindenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja geen enkele partij is perfect. En partijen worden toch wel voor een groot deel bepaald door de fractieleider ondanks dat ze zeggen van niet. Ik heb vertrouwen in Klaver om wat hij vooral het laatste jaar heeft laten zien in discussies omtrent het aanpakken van banken en multinationals.
Wat heeft Klaver zoal laten zien? Een beetje de bijdehante pipo uithangen bij een parlementaire enquête? Hij is 'the new kid on the block' en de PvdA staat historisch laag zodat er een mooie winst voor GroenLinks inzit. Maar inhoudelijk is hij niet meer dan een lichtgewicht.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja geen enkele partij is perfect. En partijen worden toch wel voor een groot deel bepaald door de fractieleider ondanks dat ze zeggen van niet. Ik heb vertrouwen in Klaver om wat hij vooral het laatste jaar heeft laten zien in discussies omtrent het aanpakken van banken en multinationals.
Dat is dus juist niet iets wat hij ambieert in tegenstelling tot de meeste VVD-ers, PvdA-ers en CDA-ers.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:15 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er voor deze snotneus ook nog wel een commissariaat te vinden
Hij is nog jong dus nog even wachten, maar ik weet zeker dat er al een stoel klaar staat.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is dus juist niet iets wat hij ambieert in tegenstelling tot de meeste VVD-ers, PvdA-ers en CDA-ers.
Lol wat een rare redenering. Wat had Rutte dan laten zien of welke andere politicus? En hoezo is hij inhoudelijk een lichtgewicht? Hoe baseer je zoiets? Op de dingen die zegt en zijn inhoud is vaak geen speld tussen te krijgen, dus die typering slaat werkelijk nergens op.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat heeft Klaver zoal laten zien? Een beetje de bijdehante pipo uithangen bij een parlementaire enquête? Hij is 'the new kid on the block' en de PvdA staat historisch laag zodat er een mooie winst voor GroenLinks inzit. Maar inhoudelijk is hij niet meer dan een lichtgewicht.
Wim Kok was ten eerste PvdA, ten tweede is Klaver geen Kok en ten derde als je zo gaat denken zal je nooit meer iemand vertrouwen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:21 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hij is nog jong dus nog even wachten, maar ik weet zeker dat er al een stoel klaar staat.
Kijk bijv. naar de carriere van Wim Kok van vakbondsman naar bankman
Wilders.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wim Kok was ten eerste PvdA, ten tweede is Klaver geen Kok en ten derde als je zo gaat denken zal je nooit meer iemand vertrouwen.
Waar stem jij dan op?
Inhoudelijk stelt het allemaal niet zo veel voor wat hij zegt. Dat hele economisme, dat verbloemt juist dat hij economisch helemaal geen sterk verhaal heeft. Het is van, ''de rekensommen die nu gemaakt worden zijn irrelevant, het gaat om belangrijker zaken zoals rechtvaardigheid en duurzaamheid''. Zo kan je geen land runnen, economie is gewoon belangrijk, je kan een euro maar één keer uitgeven.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lol wat een rare redenering. Wat had Rutte dan laten zien of welke andere politicus? En hoezo is hij inhoudelijk een lichtgewicht? Hoe baseer je zoiets? Op de dingen die zegt en zijn inhoud is vaak geen speld tussen te krijgen, dus die typering slaat werkelijk nergens op.
En als we het hebben over wat hij heeft laten zien, voor je 30e fractieleider worden van een landelijke politieke partij zie ik jou hem niet nadoen.Lijkt mij een aardige prestatie.
De stemming op FOK! is nu niet bepaald een representatieve weergave van de samenleving, vergeet dat niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Het gaat er niet om hoe mijn eigen leven er door verandert. Het gaat er meer om hoe het in de samenleving te zien is. Kijk alleen al hier op FOK! hoe mensen elkaar in de haren vliegen door dit gedoe. Er is dus wel degelijk iets veranderd. Nu valt het allemaal nog mee, maar we zitten dan nog maar in de beginfase van dit hele gebeuren.
Ik denk dat ze zich vooral heel stoer voelen momenteel.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:24 schreef JubaUrbicus het volgende:
Mensen die hopen op een revolutie en 'pleuris uitbraak'...., die zijn of:
1. Hebben niks van hun leven gemaakt en doen nu één of ander kut baantje.
2. Of werkloos.
3. Of levenloos.
Eens, maar als je wilt dat er werkelijk iets gaat veranderen, dan kan dat alleen als er "erge dingen" gaan gebeuren. Een geleidelijke verbetering en oplossing van de problemen zit er niet in omdat de gevestigde orde (bureaucratie, nepparlement, de EU, etc.) dat verhindert.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:24 schreef JubaUrbicus het volgende:
Mensen die hopen op een revolutie en 'pleuris uitbraak'...., die zijn of:
1. Hebben niks van hun leven gemaakt en doen nu één of ander kut baantje.
2. Of werkloos.
3. Of levenloos.
Hoe kom je bij dat soort beweringen? De werkelijkheid spreekt dat immers totaal tegen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:32 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Eens, maar als je wilt dat er werkelijk iets gaat veranderen, dan kan dat alleen als er "erge dingen" gaan gebeuren. Een geleidelijke verbetering en oplossing van de problemen zit er niet in omdat de gevestigde orde (bureaucratie, nepparlement, de EU, etc.) dat verhindert.
Zou het werkelijk zo zijn dat het tegengesproken wordt?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe kom je bij dat soort beweringen? De werkelijkheid spreekt dat immers totaal tegen.
Franse revolutie bijv. ? (om er maar 1 van velen te noemen)quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe kom je bij dat soort beweringen? De werkelijkheid spreekt dat immers totaal tegen.
Ik ben het best met bepaalde dingen eens van wat Wilders zegt. Zeker dat het parlement nep is aangezien het in principe allemaal loopjongens zijn voor de lobbygroepen van Multinationals. Alleen walg ik van zijn methode om mensen tegen elkaar op te zetten. Autochtonen tegen allochtonen. Dat is nou juist een stokpaardje van de methode van de elite. Mensen tegen elkaar op zetten zodat ze onder elkaar gaan vechten en niet doorhebben hoe hard ze genaaid worden door de elite.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wilders.
Niet omdat ik die de beste vind, maar omdat de rest van buitengewoon lage kwaliteit is, zowel qua charisma als qua partijprogramma. Wilders was de 2e (na Nawijn) die durfde te zeggen dat "ons" parlement nep is (een merkwaardig ritueel).
''de rekensommen die nu gemaakt worden zijn irrelevant, het gaat om belangrijker zaken zoals rechtvaardigheid en duurzaamheid''quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inhoudelijk stelt het allemaal niet zo veel voor wat hij zegt. Dat hele economisme, dat verbloemt juist dat hij economisch helemaal geen sterk verhaal heeft. Het is van, ''de rekensommen die nu gemaakt worden zijn irrelevant, het gaat om belangrijker zaken zoals rechtvaardigheid en duurzaamheid''. Zo kan je geen land runnen, economie is gewoon belangrijk, je kan een euro maar één keer uitgeven.
Dat hij nu fractievoorzitter is zegt natuurlijk niet zoveel. Zo'n functie moet je ook gegund worden door de partij, het gaat erom hoe je het invult. En dat zullen we gewoon moeten afwachten, maar voorlopig stelt het, op wat mooie praatjes na, niet veel voor.
Nee het is een strijd tussen moslims en niet-moslims. Dat er "toevallig" veel moslims onder de allochtonen zijn is natuurlijk een feit. Wilders heeft niets tegen Surinamers of Chinezen want daar vind je weinig moslims onderquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ben het best met bepaalde dingen eens van wat Wilders zegt. Zeker dat het parlement nep is aangezien het in principe allemaal loopjongens zijn voor de lobbygroepen van Multinationals. Alleen walg ik van zijn methode om mensen tegen elkaar op te zetten. Autochtonen tegen allochtonen. Dat is nou juist een stokpaardje van de methode van de elite. Mensen tegen elkaar op zetten zodat ze onder elkaar gaan vechten en niet doorhebben hoe hard ze genaaid worden door de elite.
Dus het is maar goed dat sommige politici in ons land een strijd tussen moslims en niet moslims willen uitlokken? Dan is het minder erg zeker?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee het is een strijd tussen moslims en niet-moslims. Dat er "toevallig" veel moslims onder de allochtonen zijn is natuurlijk een feit. Wilders heeft niets tegen Surinamers of Chinezen want daar vind je weinig moslims onder
Ja dat is nog steeds mensen tegen elkaar opzetten. 95% van de Moslims wil gewoon in vrede leven met andere mensen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee het is een strijd tussen moslims en niet-moslims. Dat er "toevallig" veel moslims onder de allochtonen zijn is natuurlijk een feit. Wilders heeft niets tegen Surinamers of Chinezen want daar vind je weinig moslims onder
Dat onderbouwt onderstaande onzin?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:37 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Franse revolutie bijv. ? (om er maar 1 van velen te noemen)
Tenzij je voor een radicale eindoplossing gaat natuurlijk. Maar de geschiedenis leert ons dat dit geen briljant idee is.quote:Een geleidelijke verbetering en oplossing van de problemen zit er niet in omdat de gevestigde orde (bureaucratie, nepparlement, de EU, etc.) dat verhindert.
O, is dat visie. Gewoon zeggen dat we ons maar wat minder met het financiële aspect bezig moeten houden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:39 schreef Japie77 het volgende:
[..]
''de rekensommen die nu gemaakt worden zijn irrelevant, het gaat om belangrijker zaken zoals rechtvaardigheid en duurzaamheid''
Weet je wat dat is? DAT HEET NOU VISIE. Dat jij dat niet herkent is niet raar aangezien we dat lang niet gezien hebben in ons land. We hebben geen abmtenaren en visieloze mensen als Balkenende en Rutte nodig die flink aan het rekenen slaan maar mensen met visie die zien waar de problemen liggen en er ook wat aan proberen te doen.
http://fd.nl/economie-pol(...)eer-economisme-nodigquote:Het waren politieke, niet economische argumenten, die Den Haag ertoe brachten de Betuwelijn aan te leggen, zonder eerst de aansluiting op het Duitse spoor te regelen. Politici bedachten de kostbare HSL-tunnel onder lege weilanden in Zuid-Holland. Geen econoom had ¤ 11 mrd uitgetrokken voor zo’n langzaam in de Hollandse modder wegzakkende spoorlijn.
Economen wijzen al decennia op de negatieve economische gevolgen van hypotheekrenteaftrek, de armoedeval, vergrijzing, lage investeringen in onderwijs en R&D, niet-ingeprijsde milieuschade, verouderde regels op de arbeidsmarkt en wat al niet meer. De politiek luistert zelden. Als er al maatregelen worden genomen, zijn het zwakke compromissen die het echte probleem zelden oplossen. Wat meer economisme en wat minder ‘politicisme’, zou het beleid beter maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |