Kan er wel bij Chuf....quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:38 schreef chufi het volgende:
[..]
En je was vandaag al zo in de stemming...
Daar moet je je hier op FoK! ook niet druk om moeten gaan maken...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:39 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Kan er wel bij Chuf....
* Mickeys mompelt iets over wet van Murphy en zo...![]()
![]()
En correct Nederlands typen zit er vandaag ook al niet in geloof ik
Eh, ik heb meestal een grote mond naar anderen daarover (zeggen ze) dus tja... dan moet ik in ieder geval proberen om het zelf goed te doen. Ben mij er overigens niet van bewust dat ik andere corrigeer, het is in ieder geval niet mijn bedoeling.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:44 schreef chufi het volgende:
[..]
Daar moet je je hier op FoK! ook niet druk om moeten gaan maken...
TaalFreaks topic... Lienekien.. Waar is ze?
In godsnaam corrigeer me! Ik weet dat ik daarin een beetje een uitzondering ben, maar als ik continu dezelfde fout blijf typen dan denk ik dat ik iets goed doe, terwijl ik alleen maar onnozel over komquote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:46 schreef Mickeys het volgende:
Eh, ik heb meestal een grote mond naar anderen daarover (zeggen ze) dus tja... dan moet ik in ieder geval proberen om het zelf goed te doen. Ben mij er overigens niet van bewust dat ik andere corrigeer, het is in ieder geval niet mijn bedoeling.
Mij kan het me aan me reet roesten dat ik eens een spelfout maak of wat dan ook.. Ik ben meestal al blij dat ik het uit mn toetsenbord krijg..quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:46 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Eh, ik heb meestal een grote mond naar anderen daarover (zeggen ze) dus tja... dan moet ik in ieder geval proberen om het zelf goed te doen. Ben mij er overigens niet van bewust dat ik andere corrigeer, het is in ieder geval niet mijn bedoeling.
High five.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:50 schreef chufi het volgende:
[..]
Mij kan het me aan me reet roesten dat ik eens een spelfout maak of wat dan ook.. Ik ben meestal al blij dat ik het uit mn toetsenbord krijg..
Blijkbaar doe ik dat onbewust toch wel hahaha... Maar goed, net wat je zegt. Zo leer je er nog iets van, dat is waar.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In godsnaam corrigeer me! Ik weet dat ik daarin een beetje een uitzondering ben, maar als ik continu dezelfde fout blijf typen dan denk ik dat ik iets goed doe, terwijl ik alleen maar onnozel over komAls niemand je ooit verbetert, hoe kan je dan leren hoe het wel moet? Ik begrijp mensen die daar boos over worden dan ook niet zo goed. Uitzondering, ik weet.
Taal verbasterd tegenwoordig zo erg dat er geen touw meer aan vast te knopen is ... Het wordt langzaam een mengelmoes van alles en nog wat..quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In godsnaam corrigeer me! Ik weet dat ik daarin een beetje een uitzondering ben, maar als ik continu dezelfde fout blijf typen dan denk ik dat ik iets goed doe, terwijl ik alleen maar onnozel over komAls niemand je ooit verbetert, hoe kan je dan leren hoe het wel moet? Ik begrijp mensen die daar boos over worden dan ook niet zo goed. Uitzondering, ik weet.
Zodra er geen touw meer aan vast te knopen is bereik je wat mij betreft wel de grens, taal dient om te communiceren, als ik geen hol snap van de 'zinnen' die iemand maakt haak ik af.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Taal verbasterd tegenwoordig zo erg dat er geen touw meer aan vast te knopen is ... Het wordt langzaam een mengelmoes van alles en nog wat..
Niet alleen verbasteren, ook de officiële aanpassingen kan ik amper bijbenen! Ik begrijp het wel dat ouderen er al helemaal geen touw aan vast kunnen knopen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:54 schreef chufi het volgende:
Taal verbasterd tegenwoordig zo erg dat er geen touw meer aan vast te knopen is ... Het wordt langzaam een mengelmoes van alles en nog wat..
quote:Wat is juist: insect of insekt?
De juiste spelling is insect, met een c.
Tot 1995 was zowel insect als insekt juist. Die laatste vorm was de voorkeurspelling, de vorm met c was de toegestane spelling. Bij de spellingwijziging van 1995 is het systeem van voorkeur- en toegestane spelling afgeschaft, en sindsdien bestaat er voor verreweg de meeste woorden nog maar één correcte spellingwijze. Meestal werd dat de oude voorkeurspelling, maar insect werd aangepast aan de nieuwe regel dat woorden die op -ect, -act en -uct eindigen, altijd een c voor de t krijgen. Om die reden werd ook produkt met een k - decennialang de voorkeurspelling - in 1995 officieel product.
Helemaal consequent wordt de verdeling van c's en k's nooit. Zo is onder meer locatie juist naast lokaal en lokaliseren, en akkoord naast accorderen.
Dat soort dingen maken taal ook niet onleesbaar, en het veranderd om de zoveel jaar weer heen en weer.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet alleen verbasteren, ook de officiële aanpassingen kan ik amper bijbenen! Ik begrijp het wel dat ouderen er al helemaal geen touw aan vast kunnen knopen.
Zo kwam ik er laatst achter dat insekt echt niet meer mag. Het is insect. Ik kan daar niet aan wennen hoor.
[..]
hoe kan dat nou?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:36 schreef Mickeys het volgende:
Resultaat is verbluffend..... van 2/3 gevuld kopje nu naar 1/2 gevuld kopje... tijd om het dubbel kopje knopje maar te gaan gebruiken
Is gewoon een oud mormel (ah... het is een zij... heb ik dat bij deze ook even vastgesteld) Tijd voor een andere/iets andersquote:
Het ding was zo verkalkt dat er nu een klontje is los gekomen en dat klontje blokkeert de boel enigszins.quote:
Insect omdat dat meer English is .. Maar ik zou me er niet al te druk over maken in de gewonen omgangstaal iig..quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet alleen verbasteren, ook de officiële aanpassingen kan ik amper bijbenen! Ik begrijp het wel dat ouderen er al helemaal geen touw aan vast kunnen knopen.
Zo kwam ik er laatst achter dat insekt echt niet meer mag. Het is insect. Ik kan daar niet aan wennen hoor.
[..]
Hij lekt nu ineens....quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:01 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het ding was zo verkalkt dat er nu een klontje is los gekomen en dat klontje blokkeert de boel enigszins.
I was talking to myself. Daardoor kwam deze discussie op gangquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:02 schreef FANN het volgende:
Ik heb teruggelezen maar ik snap niet waar het over gaat, dat verbeteren enzo,
zal wel in een ander topic zijn geweest dan
Ik blijf insekt volhouden, dat is de spreektaal voor mij, net als citroen met een c is.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:02 schreef chufi het volgende:
[..]
Insect omdat dat meer English is .. Maar ik zou me er niet al te druk over maken in de gewonen omgangstaal iig..
owquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:03 schreef Mickeys het volgende:
[..]
I was talking to myself. Daardoor kwam deze discussie op gang
40+ / [40+ SC #436] Iemand kijkt naar je.quote:
Niet echt... maar dit gaat over een tijdspanne van 39 jaar... valt me dan qua aantal nog mee... vraag mij dan af wat er dan allemaal nog meer bij gaat komen (doofpot perikelen)quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:06 schreef chufi het volgende:
Het gaat goed met misbruik in Duitsland.... http://www.nu.nl/buitenla(...)sburg-misbruikt.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |