(Ik werk 's nachts.)quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:51 schreef 0906 het volgende:
Ik weet van oud klasgenoten die steevast om 03:00 naar bed gaan terwijl ze om 07:00 weer op moeten en dan gewoon zonder vermoeid te zijn kunnen functioneren. Dus zonder koffie of energy drankjes. Zou jij dat ook kunnen en langer dan een week volhouden? Ik niet.
1 Hoeveel uur slaap jij per nacht?
2 Hoe laat lig je in bed?
3 Hoe laat moet je er weer uit?
4 Slaap je gemakkelijk in?
5 ploegen? Continu 24/7 een jetlag. Jaren gedaan. Het weekend van 4 dagen is heerlijk. Werk nu alweer 2 jaar in dagdienst en sinds kort in 2 ploegen, maar dat weekend van 2 dagen is godverdomme KORT manquote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:53 schreef whatdafuck het volgende:
Al jaren ploegendienst. Max 4 tot 5 uur slaap per dag. Ik kan niet eens beoordelen of ik moe ben of niet. Ik ben ondertussen een machine geworden. Gewoon gaan
Killing. Vooral die ochtenddiensten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:16 schreef Fopje het volgende:
Tijdens ochtenddiensten ga ik om 2 uur slapen ongeveer en er om 6 uur uit.
Tijdens middagdiensten ga ik er rond half 3 in tot een uur of 9/10
Dat is een halve nachtdienst man!!!!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:47 schreef Monopoly het volgende:
Ochtenddiensten lig ik om 19.00uur in bed. Wekker gaat dan om 3.30 uur.
Half 5 beginnen. Eerste rit is iets voor 5. Maar vaak help je dan mee met opstarten van een aantal treinen. Dan 3 slagen als de sodemieter rijden, pauze en nog een slag er achter aan. Wel vaak nog voor 12 uur in de middag vrij.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is een halve nachtdienst man!!!!
Hoe laat moet je beginnen met je trein dan om 5 uur of wat is deze?
Meteen over geld beginnen, Hollander gespot.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:58 schreef Geralt het volgende:
Toch lijkt me dat een sjiek beroep.
Rij je altijd een beetje dezelfde trajecten of kom je echt overal?
En verdient dat een beetje? Qua onregelmatigheidstoeslag enzo? Waar moet ik netto aan denken ongeveer met zeg een uur of 40 per week.
Ik zit nu bij een wat kleinere vervoerder. Rijd in de provincie Groningen en Friesland op zo'n 5 trajecten, en heb veel rangeerwerk.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:58 schreef Geralt het volgende:
Toch lijkt me dat een sjiek beroep.
Rij je altijd een beetje dezelfde trajecten of kom je echt overal?
En verdient dat een beetje? Qua onregelmatigheidstoeslag enzo? Waar moet ik netto aan denken ongeveer met zeg een uur of 40 per week.
Zo'n ding in een trein noem je geen cockpit toch?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:59 schreef Geralt het volgende:
En heb je een eigenste trein of rij je elke dag in een andere? En is er dan ook een copiloot of zit je alleen in de cockpit?
Bediende cabine.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:00 schreef Calcio het volgende:
[..]
Zo'n ding in een trein noem je geen cockpit toch?![]()
Nouja ik doe nu ook een baantje wat niet veel mensen willen doen en daarmee verdien ik ongeveer 2400 netto en ik hoef er in principe niet heel veel voor te kunnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:59 schreef Calcio het volgende:
[..]
Meteen over geld beginnen, Hollander gespot.
Je zit gewoon alleen. Bij NS rijd je stukken in 1 trein en iemand neemt hem dan over en stap jij op een andere.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:59 schreef Geralt het volgende:
En heb je een eigenste trein of rij je elke dag in een andere? En is er dan ook een copiloot of zit je alleen in de cockpit?
Doe eens een foto van je werkplek als je die hebt. Ik heb dat nog nooit gezien hoe dat eruit ziet. Zijn dat veel knopjes enzo?quote:
Moment. Even zoeken.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Doe eens een foto van je werkplek als je die hebt. Ik heb dat nog nooit gezien hoe dat eruit ziet. Zijn dat veel knopjes enzo?
quote:
Tijd zatquote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:44 schreef Geralt het volgende:
Tijdens middagdiensten net hoe het uit komt. Dat kan 02:00 zijn, maar ook 04:00.
quote:
Best wel interessant eigenlijk. Hoe werkt dat nou eigenlijk. Hoe kan jij weten wanneer je aan de rem met moet trekken zodat de trein precies op het station stopt? En hoe weet je wanneer je weer verder moet rijden?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:01 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Je zit gewoon alleen. Bij NS rijd je stukken in 1 trein en iemand neemt hem dan over en stap jij op een andere.
Ziet er dope uitquote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:05 schreef Monopoly het volgende:
Dit is waar ik nu mee rijd. Maar een ICM of een 1600 loc van de NS zijn mooier
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was het leven man. Was vaak op de ZDF op woensdagochtend. Zo vaak met een oog dicht en een broodje shoarma in de hand mee kijken. Geweldig!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik keek vroeger als ik thuis kwam van zuipen altijd naar Bahnhof TV of hoe dat heette. Dat je zo een camera voor op de trein had in de bergen en alles. Machtig mooi was dat. Vettige swarma wegbuffelen, bier zuipen, dan een pater opsteken en genieten. Misschien heb ik mijn roeping gemist
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:07 schreef Geralt het volgende:
WTF ER ZIT GEEN STUUR IN?!?!?!
=edit=
Goddomme vosss, het is een trein idioot![]()
![]()
Wegbekendheid. Als je wilt gaan rijden leer je de baanvakken waar je rijdt. Dan maak je voor jezelf rempunten. Je krijgt ook wel hulp van seinen en borden langs het spoor. Is een 2e natuur, net als met auto rijden eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:06 schreef Calcio het volgende:
[..]
Best wel interessant eigenlijk. Hoe werkt dat nou eigenlijk. Hoe kan jij weten wanneer je aan de rem met moet trekken zodat de trein precies op het station stopt? En hoe weet je wanneer je weer verder moet rijden?
Bedankt voor je uitleg. Misschien beetje een domme vraag maar ben jij degene die slagbomen bestuurt?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wegbekendheid. Als je wilt gaan rijden leer je de baanvakken waar je rijdt. Dan maak je voor jezelf rempunten. Je krijgt ook wel hulp van seinen en borden langs het spoor. Is een 2e natuur, net als met auto rijden eigenlijk.
Jij kan bij wijze van nu in je auto stappen en naar Maastricht rijden. Als ik dat met de trein zou willen moet ik eerst wegleren. De gevaarpunten weten, de stations, de seinen, de rempunten, de infrastructuur etc etc.
Het veiligheidssysteem (ATB, automatische trein beinvloeding) is er nog als hulpmiddel.
Er bestaan geen domme vragenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:10 schreef Calcio het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg. Misschien beetje een domme vraag maar ben jij degene die slagbomen bestuurt?
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er bestaan geen domme vragen
Gaat automatisch.
Op de rails staat aan beide spoorstaven een zwakke stroomomloop. Op het moment dat je rijdt maken de wielen van de trein een soort van kortsluiting/verbinding tussen de spoorstaven. Elke overweg heeft een zogenaamde 'aankondigingssectie'. Dat betekent dat er op een bepaalde afstand van de overweg een soort van 'lus' ligt. Op het moment dat je daar overheen rijdt en dus verbinding maakt, dan treedt de overweg in werking. Afhankelijk van baanvaksnelheid en andere factoren.
Absoluut interessant, als ik nog eens een vraag heb dan weet ik bij wie ik terecht kan.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:16 schreef Monopoly het volgende:
Heel offtopic, maar wel interessant.
Vragen mogen ook over de PM/DM of kom buurten in het treinentopic in PTA. Genoeg mensen die alles kunnen uitleggen over de spoorwegen.
Nachtdienst 4 uurtjes, middagdienst 8 uurtjesquote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:53 schreef whatdafuck het volgende:
Al jaren ploegendienst. Max 4 tot 5 uur slaap per dag. Ik kan niet eens beoordelen of ik moe ben of niet. Ik ben ondertussen een machine geworden. Gewoon gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |