Word meestal toegevoegd aan de statutaire reserve.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:06 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
En waar gaat de winst dan naartoe?
Toepasselijke typo.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:01 schreef Merode32 het volgende:
Hallo,
Ik heb een aanbod gekregen om een aantal aandelen in een bekende veerboot bedrijft te kopen.
Nu geeft dat recht op een x aantal gratis overtochten op voorwaarden dat je staat ingeschreven in het aandelenregister.
Hoe werkt zoiets? Ik moet zowiezo langs de notaris voor de overdracht, regelt die ook meteen de inschrijving?
Het is de enige veerverbinding en toen in 2008 de mogelijkheden werden bekeken om de teso een concessie te geven stond het hele eiland op zijn kop, en is er massaal gedemonstreerd.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:14 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Toepasselijke typo.![]()
Zoals de berekening is ziet het er wel gunstig uit. Het zou wel ongunstig zijn zodra het bedrijf er op welke manier dan ook er mee kapt.
Dit dus.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Het is de enige veerverbinding en toen in 2008 de mogelijkheden werden bekeken om de teso een concessie te geven stond het hele eiland op zijn kop, en is er massaal gedemonstreerd.
Ik denk dat het bedrijf over 150 jaar nog steeds bestaat.
Ik ben totaal niet bekend in deze regio, maar mogen er ook geen andere veerboot bedrijven zich melden en gaan concurreren met hen?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit dus.
De noodzaak van oversteek zal altijd blijven bestaan, en door de eilanders zelf zal elk ander initiatief worden opgeblazen.
Het ergste wat kan gebeuren is denk ik dat na een paar magere jaren als de buffers (welke zeer groot zijn trouwens) zijn opgegeten er een bijdrage per aandeelhouder word gevraagd. Vooralsnog geven de cijfers daar geen enkele aanleiding toe. Ook een overname is uitgesloten omdat geen 1 partij meer dan 250.000,- waarde aan aandelen mag bezitten, uitgaande van 5000,- per aandeel is dat 1,37% van de aandelen.
Veel veiliger aandelen dan dit zijn er niet.
Dan zal men nog steeds contracten moeten weten te sluiten voor de aanlegsteigers en overige voorzieningen. Of zelf een enorme investering moeten doen (mits men daar al de vergunningen voor krijgt) Totaal niet interessant vooral omdat je de eilandbewoners niet achter je weet te krijgen, die door de opzet best wel strakke prijzen weten te hanteren.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:03 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet bekend in deze regio, maar mogen er ook geen andere veerboot bedrijven zich melden en gaan concurreren met hen?
De aanlegsteigers zijn van rijkswaterstaat, doordat de teso als enige een dienstencontract heeft en geen concessie zijn ze vrij zeker van hun zaak.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan zal men nog steeds contracten moeten weten te sluiten voor de aanlegsteigers en overige voorzieningen. Of zelf een enorme investering moeten doen (mits men daar al de vergunningen voor krijgt) Totaal niet interessant vooral omdat je de eilandbewoners niet achter je weet te krijgen, die door de opzet best wel strakke prijzen weten te hanteren.
Komt neer op zo'n 3,55% per jaar. Wel beter dan een spaarrekening maar zeker niet goed voor een aandeel met diens risico.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:39 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Met dit verschil dat je na 20 jaar nog steeds dat aandeel hebt dat je (hopelijk) te gelde kunt maken.
Welk risico?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:19 schreef miro86 het volgende:
[..]
Komt neer op zo'n 3,55% per jaar. Wel beter dan een spaarrekening maar zeker niet goed voor een aandeel met diens risico.
Market risk, credit risk, liquidity risk etc etc. Alle risico's die je tegenkomt bij het investeren in de eigen vermogen van een relatief klein bedrijf.quote:
Volgens de teso staan die overtochten op je persoonlijke naam, iedereen die 1 aandeel heeft, kan dus zijn 10 overtochten claimen.quote:Op zondag 10 januari 2016 01:07 schreef Cybersijp het volgende:
Aandeel moet via de notaris overgeschreven worden , per aandeel krijg je 10 auto-overtochten en ik meen 25 voetgangers overtochten , en al heb je tig aandelen je hebt maar voor een aandeel stemrecht .
Kwestie van rekenen voor je, als je op Texel zelf gaat wonen betaal je nl nog maar 12,65 voor een retour met de auto
Dat kun je ook nog eens automatisch overlaten maken , pas nadat je er gebruik van hebt gemaakt. Moet wel eerst een auto incasso voor komen , maar dat kun je op het kantoor van de T.E.S.O regelen .
Je kan een hoop zeggen over de teso maar het is "onze" boot, en heeft zijn nieuwe schip "texelstroom" handje contantje betaald in pecunia. En das uniek in de wereld !
Daar gaat de winst heen , t.e.s.o heeft goed materiaal, dienstboten varen twintig jaar en gaan aan wal of worden verkocht .
Nee ik, en met mijn de rest van de texelaars zijn dr blied mee
En voor de texelaars onder ons: "welkom thuis"
je krijgt een pas, en of je nu meerdere of maar een aandeel hebt je krijgt maar 1x de overtochten.quote:Op zondag 10 januari 2016 01:15 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Volgens de teso staan die overtochten op je persoonlijke naam, iedereen die 1 aandeel heeft, kan dus zijn 10 overtochten claimen.
Dat op rekening is toch alleen voor grootverbruikers volgens de website?
Dat klopt dus niet met de informatie die ze zelf geven, iedereen met 1 aandeel op zijn naam heeft recht op 10 persoonlijke auto overtochten, zo staat het ook in het regelement.quote:Op zondag 10 januari 2016 01:40 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
je krijgt een pas, en of je nu meerdere of maar een aandeel hebt je krijgt maar 1x de overtochten.
automatisch betalen is voor iedereen te fixen, willen ze graag juist . Hebben niet voor niets drie automaten neer gezet aan betonville kant
Precies wat hij dus beweerd.quote:Op zondag 10 januari 2016 01:43 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet met de informatie die ze zelf geven, iedereen met 1 aandeel op zijn naam heeft recht op 10 persoonlijke auto overtochten, zo staat het ook in het regelement.
Een man en vrouw die allebei 1 aandeel bezitten hebben volgens de klantenservice recht op 2x10 persoonlijke overtochten.
Dus als je spreid over man en vrouw 20quote:Op zondag 10 januari 2016 13:12 schreef Cybersijp het volgende:
Klopt toch? per persoon maar een keer de 10 overtochten
De herrie was volgens mij vooral omdat de EVT de krenten uit de pap viste.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:36 schreef Cybersijp het volgende:
Echt een bedrijf om trots op te zijn , er zijn zo goed als geen kleine N.V 's meer , alles is B.V . De enige veerdienst in deze vorm wereldwijd die van de bewoners zelf is (daarom gaf het op Terschelling ook zo'n herrie met doeksen dat de EVT daar ook voor zichzelf begon . Doeksen is een rederij die marktprijzen vraagt voor zijn tickets(want er moet geld verdient worden na aftrek van alle kosten ).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |