Je mag daar 60, hij komt mij punt 1, met sowieso 75-80 voorbij scheuren moet nog in z`n remmen ook. En gaat pas op het laatst terug naar "zijn" Rijbaan, waar hij volledig op die rijbaan zit is het verdrijvingsvlak al op gehouden..quote:Op maandag 11 april 2016 20:54 schreef vannelle het volgende:
En wat doet ie verkeerd dan behalve een klein stukje verdrijvingsvlak meepakken?
Komt er op neer dat je daar maar 60 mag, dat busje mij inhaalt met 75-80, een verdrijvingsvlak mee pakt. Op z`n remmen moet staan en als het verdrijvingsvlak ophoud (Dus de 2 rijbanen al 1 zijn geworden zo goedals) Besluit om maar naar "zijn" rijstrook te gaan.quote:Op maandag 11 april 2016 21:40 schreef ambertje90 het volgende:
Ik kom niet voorbij dat bord 60 "herhaling" met gele achtergrond....
Ja...quote:Op maandag 11 april 2016 22:03 schreef MrBradge het volgende:
Komt er op neer dat je daar maar 60 mag
De meeste rijden daar <80 en ik zal er echt niet heel veel boven gezeten hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:36 schreef ambertje90 het volgende:
Beiden strookwissel dus schulddeling, maar dat zal dan wel in de richting vallen van degene die 100 rijdt waar je 80 mag.
Ik ben de cammer haha en je hoort mijn knipperlicht ruim op tijd aan gaan toch..quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:41 schreef Nattekat het volgende:
Iemand hier is een knipperlicht vergeten... die is sowieso schuldig. Is alleen niet duidelijk of de bestuurder met die cam het wel goed doet. Maar die zou niet naar links zijn gegaan als die ander gewoon netjes zijn richting aan gaf.
Geen geluid aan staan.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik ben de cammer haha en je hoort mijn knipperlicht ruim op tijd aan gaan toch..
Jawel.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:39 schreef delano.888 het volgende:
De meeste rijden daar <80 en ik zal er echt niet heel veel boven gezeten hebben.
Maarja stel nou dat ik geen cam had gehad, dan had ik dat toch nooit kunnen bewijzen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen geluid aan staan.
In dat geval is die ander fout. Jij had niks kunnen doen om het te voorkomen.
Ik weet toch echt wel van mezelf dat ik er nooit ver boven zit en de rest er vaak onder zit. Misschien ben je verward door het geluid van mijn open luchtfilter? Daardoor lijkt het sneller (qua geluid).quote:
Ik heb een stopwatch en weet hoe lang de strepen zijn en hoe ver ze uit elkaar liggen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:45 schreef delano.888 het volgende:
Misschien ben je verward door het geluid van mijn open luchtfilter? Daardoor lijkt het sneller (qua geluid).
Nee, daarom heb je dus een cam.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maarja stel nou dat ik geen cam had gehad, dan had ik dat toch nooit kunnen bewijzen?
[..]
Ik weet toch echt wel van mezelf dat ik er nooit ver boven zit en de rest er vaak onder zit. Misschien ben je verward door het geluid van mijn open luchtfilter? Daardoor lijkt het sneller (qua geluid).
Dat zei je bij mij ook, 1 te hardquote:Op dinsdag 12 april 2016 12:46 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik heb een stopwatch en weet hoe lang de strepen zijn en hoe ver ze uit elkaar liggen.
Er is nog altijd geen dashcamfilmpjes topic en ik mocht hem ook niet openen. En dit topic zou nogal af gaan zakken als we het hier alleen maar over cams gaan hebben. Maarja deze discussie hebben we al gehad en de users en mods gaan het toch nooit eens worden hier over.quote:Op dinsdag 12 april 2016 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
Hadden we niet afgesproken om filmpjes in het filmpjestopic te posten zodat het hier over dashcams kan gaan? Of ben ik nou vergeetachtig aan het worden?
Die heeft dat licht nooit gezien joh. Vrij overbodig ding ook lijkt me.quote:Op dinsdag 12 april 2016 20:20 schreef MrBradge het volgende:
Een pannenkoek, jazeker.
Je ziet hem in het filmpje stoppen voor het stoplicht, vervolgens denkt 'ie "naah" en rijd zo door rood
quote:Op dinsdag 12 april 2016 21:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Er is nog altijd geen dashcamfilmpjes topic en ik mocht hem ook niet openen. En dit topic zou nogal af gaan zakken als we het hier alleen maar over cams gaan hebben. Maarja deze discussie hebben we al gehad en de users en mods gaan het toch nooit eens worden hier over.
Helemaal mee eens. Ik kijk zelf maar op https://m.reddit.com/r/Roadcam/ tegenwoordig. Daar doen ze niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 13 april 2016 14:58 schreef De-Hamster het volgende:
Prima, your call, dan gaat dit topic op 'Stop Volgen'. Ik volgde dit topic nog om dashcam filmpjes te zien en ik ga niet in dat veredelde filmpjestopic kijken met allemaal 3 jaar oude filmpjes van Rallyauto's. etc.
Ik heb geen idee. In plaats van zich druk te maken over het maximale vermogen van een stofzuiger of de kromming van een banaan zou dít juist een issue zijn dat een eenduidige regelgeving kan gebruiken bij de EU.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 09:28 schreef Hyperdude het volgende:
Kik.![]()
Ga over een paar weken naar Zweden/Noorwegen.
Iemand een idee of onderstaand kaartje nog klopt qua wel/niet toegestaan?
[ afbeelding ]
Leg dat maar eens uit in het Zweeds!quote:Tot die tijd beroep ik mij op het recht op vrije informatievergaring. Filmen is bij mij niet automatisch online zetten. Ik heb het ding primair om de schuldvraag te bepalen bij een incident in het verkeer.
'Sucky sucky curvy banana' zal de Zweedse Popo wellicht verkeerd interpreteren.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. In plaats van zich druk te maken over het maximale vermogen van een stofzuiger of de kromming van een banaan zou dít juist een issue zijn dat een eenduidige regelgeving kan gebruiken bij de EU.
Tot die tijd beroep ik mij op het recht op vrije informatievergaring. Filmen is bij mij niet automatisch online zetten. Ik heb het ding primair om de schuldvraag te bepalen bij een incident in het verkeer.
Omgeving Den Haag? Vriend van mij is aangereden dit weekendquote:Op zondag 10 juli 2016 22:59 schreef Erasmo het volgende:
Dit weekend heel blij geweest met de helmcamera, ben tegen een fietser aangereden. 100% de schuld van de fietser en gelukkig erkende die dat ook maar dan is het erg fijn om er beelden van te hebben.
Die in de OP zijn nog steeds goed.quote:Op zondag 21 augustus 2016 15:06 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik ben van plan om ook een dashcam aan te schaffen.
Iemand een idee wat momenteel de beste prijs/kwaliteit-verhouding is?
Thanks!
De zaken die ik dagelijks zie, zijn echt de moeite... vandaar.
Secondenlijm?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:31 schreef WheeleE het volgende:
Sinds een paar weken heb ik een Mio MiVue 658. Ik wil m eigenlijk precies achter m'n spiegel plaatsen, alleen komt dan de zuignap precies op het zwarte raster bovenaan de voorruit. Daar hecht ie niet goed op, dus nu heb ik m maar wat lager geplakt. Zijn er manieren om de zuignap toch goed te laten hechten op het zwarte raster?
Kijk, dat is een nuttige tip. Ik zal eens op zoek gaan naar dat spulquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:52 schreef delano.888 het volgende:
Er is speciale tape voor, volgens mij van bison, car tape oid. Dan werkt het wel. Sowieso super handig spul. Plakt aan alles in de auto, en blijft zitten bij hitteverschillen waar andere tape inzakt.
Gewoon bij de Gamma te koopquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:57 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Kijk, dat is een nuttige tip. Ik zal eens op zoek gaan naar dat spul
Die converter van DX zou ongeveer 1,5 A trekken, misschien 2 Ampére. Een zekering van 5 A is zat. Ik weet niet hoeveel tijd tussen twee ritten zit, maar je kunt wel een tijdje surveillancemodus aanzetten op de autoaccu. De meeste kleine autoaccu's zijn tussen 55 en 60 Ah. (in het geval van benzinemotor, in een diesel zit vaak een grotere accu) In het (pessimistische) geval van een continustroom van 2 A is je accu theoretisch leeg in 28-30 uur, maar ook echt leeg. Als in, niet meer kunnen starten. Zeg dat je de helft gebruikt in 14-15 uur, dan moet je nog kunnen starten, maar dan is het de bedoeling dat je ook een flink stuk moet rijden om de accu weer bij te laden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 20:51 schreef ericosman het volgende:
Beste FOK!ers,
Na veel lezen en filmpjes kijken kwam ik uit op het volgende filmpje:
Hierin wordt de DDPAI M6 Plus behandeld en ziet er veelbelovend uit!
Nu wil ik deze gaan aanschaffen maar ben ik aan het twijfelen hoe ik hem ga installeren....
Ik wil namelijk de camera ook gaan gebruiken om te kijken wat er gaande is als de motor uitstaat.
Op dit moment is mijn 12v aansluiting in de auto altijd aan wat vervelend is want dan trek ik de auto compleet leeg (na verloop van tijd) als ik de dashcam ingestoken laat...
Nu kwam ik het volgende tegen :
http://eud.dx.com/product(...)more-black-844415564
Welke dan (als ik het goed lees) aangesloten kan worden in mijn zekeringskast en dan de camera stroom geeft totdat de batterij tot een minimaal ( om te starten ) komt.
Dus heb ik het idee dat ik het volgende nodig heb:
• DDPAI M6 Plus
• De converter
• Zekering houder (klik hier)
• De originele zekering en eentje voor de camera?(met welk amperage?)
• Een punt om de min aan te sluiten
Kan iemand mij vertellen of mijn doel met het voorgenoemde gaat lukken en welke zekering in bij moet kopen ?
Leuk dingetje! Waar schaf je hem aan?quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 20:51 schreef ericosman het volgende:
Beste FOK!ers,
Na veel lezen en filmpjes kijken kwam ik uit op het volgende filmpje:
Hierin wordt de DDPAI M6 Plus behandeld en ziet er veelbelovend uit!
Nu wil ik deze gaan aanschaffen maar ben ik aan het twijfelen hoe ik hem ga installeren....
Ik wil namelijk de camera ook gaan gebruiken om te kijken wat er gaande is als de motor uitstaat.
Op dit moment is mijn 12v aansluiting in de auto altijd aan wat vervelend is want dan trek ik de auto compleet leeg (na verloop van tijd) als ik de dashcam ingestoken laat...
Nu kwam ik het volgende tegen :
http://eud.dx.com/product(...)more-black-844415564
Welke dan (als ik het goed lees) aangesloten kan worden in mijn zekeringskast en dan de camera stroom geeft totdat de batterij tot een minimaal ( om te starten ) komt.
Dus heb ik het idee dat ik het volgende nodig heb:
• DDPAI M6 Plus
• De converter
• Zekering houder (klik hier)
• De originele zekering en eentje voor de camera?(met welk amperage?)
• Een punt om de min aan te sluiten
Kan iemand mij vertellen of mijn doel met het voorgenoemde gaat lukken en welke zekering in bij moet kopen ?
ik heb een Drift Ghost-S. Is inmiddels al wat langer uit en dus in prijs gedaald. Kan 1080p in 60fps opnemen en heeft een goede beeldkwaliteit (maar geen beeldstabilisatie maar dat heb je ook niet nodig als je hem op je helm plakt) ook de batterij heeft meer capaciteit dan bijvoorbeeld een gopro.quote:Op zondag 27 november 2016 22:43 schreef SillyWalks het volgende:
Wat is dan een goeie voor motoren/helmen?
Verstopt achter de spiegelquote:Op woensdag 7 december 2016 11:47 schreef WheeleE het volgende:
Na ruim een half jaar mijn dashcam te hebben gebruikt heb ik eigenlijk nog steeds niet de ideale positie gevonden. De plek waar ie het minst in het zicht zit is rechts naast de achteruitkijkspiegel. Ik kan de display net zien (voor zover dat nog is natuurlijk) en de rechter zonneklep kan ook nog redelijk fatsoenlijk naar beneden.
Het beeld van de dashcam wordt echter een deel van de linkerhelft ingenomen door het bevestigingspunt van de achteruitkijkspiegel:
[ afbeelding ]
Ik ben een beetje aan het zoeken naar de gulden middenweg tussen wat er op beeld komt en hoe de cam in mijn zichtveld hangt. Hoe hebben jullie de boel hangen?
DOD LS460W!quote:Op dinsdag 27 december 2016 19:44 schreef RiKe het volgende:
Goede beeldkwaliteit dag en nacht is dus een must, looprecording ook zodat ik daar geen omkijken meer naar heb.
quote:-Je gaat naar Ebay en zoekt op G1WH. Of G1W als je iets minder wilt uitgeven.
-Je sorteert eerst op alleen 'buy it now', en daarna op goedkoopste inclusief verzending.
-Je pakt nooit de 1e (die te goedkoop is)
-Je zoekt de eerstvolgende van een verkoper met minimaal 98%, liefst 99% goede reviews.
-Je kijkt in de titel, tekst, en plaatjes, of er overal Novatek 96650 bij staat. Soms staat het alleen in de titel en staat er bij specs heel sneaky NOT Novatek 96650. Die moet je dus niet hebben.
-Je bestelt, en betaalt MET PAYPAL.
-Na ontvangst kijk je of hij in .MOV opneemt. Zo ja heb je een echte. Zo nee (zeer kleine kans als je de stappen hebt gevolgd), case starten via PayPal en dan krijg je je geld terug.
rofl niet eens 1080pquote:Op zondag 15 januari 2017 15:40 schreef Hyperdude het volgende:
Vanaf 21-1 bij de Aldi dashcam met GPS voor ¤49,99
http://www.aldi.nl/aldi_dashcam_48_5_20612_36541.html
Weet niet of het wat fatsoenlijks is.
Techmoan heeft een review van zijn voorganger (zonder S): . Desalniettemin geeft dit volgens mij een aardige indruk van de cam.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 02:01 schreef zarGon het volgende:
Beetje rondgekeken op internet, ik ben uitgekomen bij de Viofo A119S. Iemand die 'm hier heeft/gebruikt? Bevalt het?
Ben van plan om 'm aan te schaffen incl. alle opties (GPS + CPL).
Welke heb je besteld?quote:Op zondag 19 november 2017 23:03 schreef DieselTank het volgende:
Ik heb nu ook maar eens een dashcam besteld, hopelijk komt hij over een paar dagen binnen vanuit Engeland.
Xiaomi dashcam. Kostte incl 32gb kaart en een hardwireset 75 euro.quote:
Da's niet veel geld en mijn ervaring met Xiaomi is best okee.quote:Op zondag 19 november 2017 23:04 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Xiaomi dashcam. Kostte incl 32gb kaart en een hardwireset 75 euro.
https://www.amazon.co.uk/(...)00_s00?ie=UTF8&psc=1quote:Op zondag 19 november 2017 23:05 schreef Anne het volgende:
[..]
Da's niet veel geld en mijn ervaring met Xiaomi is best okee.
Dat is je probleem, dit gaat lastig worden. Ze kunnen het allemaal wel (mits je auto in stroom kan voorzien zonder contact aan), maar dan word het dus regelmatig je auto accu bij laden. Een G1WH kan dit ook allemaal maar heeft geen wisselbare accu.quote:
Maar als ik er een accu tussen zet? Of grote batterij? Dat ding verbruikt toch ook weer niet zoveel stroom?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is je probleem, dit gaat lastig worden. Ze kunnen het allemaal wel (mits je auto in stroom kan voorzien zonder contact aan), maar dan word het dus regelmatig je auto accu bij laden. Een G1WH kan dit ook allemaal maar heeft geen wisselbare accu.
Als ik de specs lees dan stopt deze automatisch als de accu onder een bepaalde spanning komt. Hij zal je accu dus niet leegtrekken, maar dus na een tijdje niet meer opnemenquote:Op maandag 8 januari 2018 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
Hallo
Ik zoek een dashcam. Sinds kort heb ik weer een auto en na ongeveer twee weken is het eerste geintje al aan de hand, iemand heeft een baksteen op mijn voorruit geplaatst. Geen schade, maar ik zit er niet op te wachten dit vaker te hebben. De volgende keer dat iemand zoiets doet wil ik weten wie dat doet.
Ik wil een dashcam die aan de volgende eisen voldoet:
Goed opnemen in het donker
Opnemen als mijn auto uitstaat
Automatisch altijd door blijven filmen met een buffer van een paar uur. (Dus oude beelden overspoelen.
Als laatste optie een mogelijkheid om zowel naar voren als naar achter te filmen zodat ik dingen die achter mij gebeuren ook kan opnemen.
Ik lees hier in het topic een hoop over die G1WH, doet die alles wat ik wil? Ik gebruik mijn auto niet dagelijks dus waarschijnlijk moet ik een extra batterij/accu plaatsen om te voorkomen dat hij mijn accu leegtrekt.
Dan zou ik inderdaad een andere 12v accu er tussen plaatsen die weer bijgeladen word als je auto rijdt. Allemaal wel een beetje omslachtig als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 17:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar als ik er een accu tussen zet? Of grote batterij? Dat ding verbruikt toch ook weer niet zoveel stroom?
Geen idee, maar dan heb ik meer dan dat er rare dingen met je auto gebeuren en je geen idee hebt waarom.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 17:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan zou ik inderdaad een andere 12v accu er tussen plaatsen die weer bijgeladen word als je auto rijdt. Allemaal wel een beetje omslachtig als je het mij vraagt.
Maar ff heel wat anders, stel er gebeurt iets, en je hebt videobeelden van de persoon, die je niet kent. Wat ga je dan doen? Heel je dorp/stad door rijden net zo lang tot je de persoon vindt? Kan ff duren denk ik..
Het hoeft echt geen grote accu te zijn, eentje van een scooter/motorfiets is meestal genoeg. Mijn cam trekt zonder scherm ongeveer 0,2 Ah aan de 5V-zijde, rekening houdend met een efficientie van 50% (ligt eraan hoe goed je 12 naar 5 adapter is) kom ik op 0,16 Ah. als je je cam een etmaal laat draaien verbruikt 'ie zo'n 4 Ah. Een scooteraccu'tje van 6 tot 8 Ah is voldoende. Dikke diode ertussen zodat de cam niet je hoofdaccu leegtrekt, een sd-kaartje van 64 of 128 GB en je hebt een aardige beveiliging.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 20:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen idee, maar dan heb ik meer dan dat er rare dingen met je auto gebeuren en je geen idee hebt waarom.
Hoe werkt de diode in deze situatie? Stroom alleen van de scooteraccu naar de hoofdaccu?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het hoeft echt geen grote accu te zijn, eentje van een scooter/motorfiets is meestal genoeg. Mijn cam trekt zonder scherm ongeveer 0,2 Ah aan de 5V-zijde, rekening houdend met een efficientie van 50% (ligt eraan hoe goed je 12 naar 5 adapter is) kom ik op 0,16 Ah. als je je cam een etmaal laat draaien verbruikt 'ie zo'n 4 Ah. Een scooteraccu'tje van 6 tot 8 Ah is voldoende. Dikke diode ertussen zodat de cam niet je hoofdaccu leegtrekt, een sd-kaartje van 64 of 128 GB en je hebt een aardige beveiliging.
Shit, vergeet post #294. Ik bedenk mij dat er beter een relais tussen kan zitten die op het contact geschakeld wordt. Dus de kleine accu+dashcam komt dan los van de rest, en wordt alleen bijgeladen als het contact wordt aangezet. Een diode moet er wel tussen om te voorkomen dat de startmotor stroom trekt van de kleine accu, maar die moet dan wel andersom zitten (anode naar de grote accu, kathode naar de kleine). De spanningsval is wel 0.6 volt, maar dat maakt niet zo veel uit. Dan laadt 'ie minder snel.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 22:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Hoe werkt de diode in deze situatie? Stroom alleen van de scooteraccu naar de hoofdaccu?
Waarom zou je dat ding 10 uur willen laten filmen als je geparkeerd staat; Als het openbaar terrein is heb je niets aan het eindresultaat?quote:Op woensdag 10 januari 2018 08:11 schreef Mr.Ping het volgende:
Mijn camera filmt zo'n 10 uur lang bij parkeren.
Er zit een kastje tussen die oplaad tijdens het rijden.
Hoezo niet? Als iemand tegen je auto aan heeft gezeten heb je bewijs.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 12:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom zou je dat ding 10 uur willen laten filmen als je geparkeerd staat; Als het openbaar terrein is heb je niets aan het eindresultaat?
Omdat het juridisch valt onder het permanent filmen van de openbare weg en daarmee is het bewijs niet toelaatbaar. Als het een privéparkeerplaats is dan werkt het anders, maar dan mag de openbare weg niet herkenbaar zijn. Dit is een uitzondering op de regel dat je verder gewoon alles vanaf de openbare weg mag filmen en fotograferen; het mag dus niet permanent.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 14:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hoezo niet? Als iemand tegen je auto aan heeft gezeten heb je bewijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |