Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset). Jaguargeile kastknuffelaar met een voorliefde voor duiken en zijn Ducati 600SS (1995). CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Ja echt zo waar dit, ik liep naar station Meppel, hebben ze daar zo'n huiskamer café iets. Ik liep binnen en ook gelijk 'doe mij maar een grote koffie'. Ideaal.
Vandaag geleerd: Seat Ibiza is cheap-ass rommel Vandaag bevestigd gekregen: Toyota's rijden gevoelloos, het interieur is lelijk en de motor maakt een teringherrie als je het gas moet intrappen voor invoegen/inhalen
Nou. Heb nog een tweede rit gekregen voor na m'n zomerbandjesretourrit van morgenochtend. Helaas nog een bestelbusje, dit keer een Peugeot partner. Heb de laatste tijd met een golf GTE, BMW 320d, Peugeot 508, VW Passat en andere grote stations ook te veel geluk gehad denk ik
Ik ben ook wat later nog gebeld, Groningen - Purmerend per Alfa Romeo Giulietta en Amsterdam - Lexmond per Passat Variant Eindelijk weer werken, volle dag werk en mooie auto's, ik ben blij
Ik heb een vraag over hoe jullie uitbetaald worden. Ik werk bij studentchauffeur bedrijfje en ik krijg mijn uren uitbetaald volgens wettelijk minimumloon en opbouw van vakantiegeld wat ik net voor de vakantie krijg. Vakantiedagen krijg ik voor zover ik kan zien niet, terwijl we daar wel recht op hebben. Mijn vraag is hebben jullie wel opbouw van vakantiedagen? Staat het vermeld op jullie loonstrook of worden jullie vakantiedagen direct uitbetaald in het loon?
Op donderdag 7 januari 2016 20:03 schreef TerRig het volgende: Ik heb een vraag over hoe jullie uitbetaald worden. Ik werk bij studentchauffeur bedrijfje en ik krijg mijn uren uitbetaald volgens wettelijk minimumloon en opbouw van vakantiegeld wat ik net voor de vakantie krijg. Vakantiedagen krijg ik voor zover ik kan zien niet, terwijl we daar wel recht op hebben. Mijn vraag is hebben jullie wel opbouw van vakantiedagen? Staat het vermeld op jullie loonstrook of worden jullie vakantiedagen direct uitbetaald in het loon?
Wij krijgen niet eens vakantiegeld, laat staan dat we vakantiedagen opbouwen
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op donderdag 7 januari 2016 20:03 schreef TerRig het volgende: Ik heb een vraag over hoe jullie uitbetaald worden. Ik werk bij studentchauffeur bedrijfje en ik krijg mijn uren uitbetaald volgens wettelijk minimumloon en opbouw van vakantiegeld wat ik net voor de vakantie krijg. Vakantiedagen krijg ik voor zover ik kan zien niet, terwijl we daar wel recht op hebben. Mijn vraag is hebben jullie wel opbouw van vakantiedagen? Staat het vermeld op jullie loonstrook of worden jullie vakantiedagen direct uitbetaald in het loon?
Wij krijgen niet eens vakantiegeld, laat staan dat we vakantiedagen opbouwen
Wij is EW?? Je hoort zowel vakantiegeld en vakantiedagen te krijgen, mogelijk krijg je een all-in loon, dus minimumloon+8 procent vakantie+minimum vakantiedagen omgezet in geld.
Wij is EW?? Je hoort zowel vakantiegeld en vakantiedagen te krijgen, mogelijk krijg je een all-in loon, dus minimumloon+8 procent vakantie+minimum vakantiedagen omgezet in geld.
Bij EW zit het vakantiegeld inderdaad in het uurloon. Hoe het met vakantiedagen zit weet ik eigenlijk niet. Je kan natuurlijk als je geen zin hebt om te werken ie beschikbaarheid 5 weken dicht gooien en dan is er geen haan die kraait.
Op donderdag 7 januari 2016 18:52 schreef Nucleass het volgende: Toch nog een ritje morgen, Zwolle Groningen met een volvo v70. Pas om 15:00 ophalen dus kan ook nog uitslapen
Apart dat die niet met mijn rit gecombineerd hebben. Ik moet uiterlijk om 1 uur in Nijkerk zijn en weer terug naar Grunn
Ik heb nog een rit gekregen gisteravond wat later die ik ov-technisch niet uit kan voeren, tussen Purmerend en Lexmond gepropt, namelijk een Nijkerk - Breda per BMW 5. Die moet ik zo dus even afbellen
Gisteren Elst-Oosterhout per Clio en Barendrecht-Hoevelaken per Megane. Omdat het takkeweer was lekker in Oosterhout McDonald's gepakt, een collega die vlak voor me vertrok besloot dat het handig was om een halfuur in de stromende regen op de buurtbus te wachten . Van Oosterhout moest ik dus nog naar Barendrecht, dramatische verbinding en de deadline van 17 uur in Amersfoort ging ik dus never nooit halen omdat ik de Clio pas om 13 uur in Elst kon afhalen. Dat betekent dus dat ik om 16.45 in pas in Barendrecht was. Nog steeds kwam het met bakken uit de lucht, en ik wist dat het een mooi drama zou worden in de spits. Dat was het ook, je zag bijna niks en iedereen besloot op de meest vreemde momenten van baan te wisselen. Werd bijna gesandwiched tussen een BMW 7 en een vrachtwagen omdat meneer de BMW-rijder het nodig vond zonder richting aan te geven (typisch) zijn auto voor de mijne te gooien waardoor ik moest uitwijken. Afijn, in Hoevelaken de auto bij het tankstation gedropt om half 7 omdat de afleverlocatie inmiddels al dicht was, en weer naar huis.
Goed verhaal, lekker kort.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Als je een auto aflevert bij het schadebedrijf in Houten en je staat in de parkeergarage zonder auto, en moet dan nog teruglopen naar hun kantoor, is het toch ook wel vrij zielloos als het regent.
Zielloos is niet per se het juiste woord, maar als ik weer naar de bushalte moet lopen in Meerkerk of Nijverdal begin ik me altijd sterk af te vragen of het het allemaal wel waard is. Maandag heb ik sochtends een 308sw, maar 's middags weer de verschrikkelijke rit naar Nijverdal in een Citroën C1. Heb je net 2 uur in een hok op de snelweg gezeten, mag je ruim drie kwartier naar het station lopen. Daarna heb je echt geen zin meer in het leven.
Als je een auto aflevert bij het schadebedrijf in Houten en je staat in de parkeergarage zonder auto, en moet dan nog teruglopen naar hun kantoor, is het toch ook wel vrij zielloos als het regent.
Als je een auto aflevert kan je er vervolgens gewoon uit via de deur aan de achterzijde hoor! (Dus aan de zijde waar het schadekantoor zit) Als je een auto daar moet ophalen moet je idd omlopen (langs het grote rode gebouw), maar is maar 5 minuutjes lopen max.
quote:
Op vrijdag 8 januari 2016 15:24 schreef SytseH het volgende: Zielloos is niet per se het juiste woord, maar als ik weer naar de bushalte moet lopen in Meerkerk of Nijverdal begin ik me altijd sterk af te vragen of het het allemaal wel waard is. Maandag heb ik sochtends een 308sw, maar 's middags weer de verschrikkelijke rit naar Nijverdal in een Citroën C1. Heb je net 2 uur in een hok op de snelweg gezeten, mag je ruim drie kwartier naar het station lopen. Daarna heb je echt geen zin meer in het leven.
Overdrijven is ook een vak Meestal ga ik dan lekker appen, bellen of muziek luisteren, heerlijk toch dat je dat betaald kan doen?
[ Bericht 13% gewijzigd door wihehin op 08-01-2016 15:50:19 ]
Op vrijdag 8 januari 2016 15:28 schreef wihehin het volgende: Als je een auto aflevert kan je er vervolgens gewoon uit via de deur aan de achterzijde hoor! (Dus aan de zijde waar het schadekantoor zit) Als je een auto daar moet ophalen moet je idd omlopen (langs het grote rode gebouw), maar is maar 5 minuutjes lopen max.
M'n post was ook wat overdreven
Maar ik wist niet dat je er via de achterkant uit kon, ik zal het eens proberen de volgende keer.
Beginnen in een Peugeot 308 voor een ritje van een uur, op de eindbestemming een andere Peugeot 308 meenemen om een uurtje in te rijden.
Dan reizen naar een nieuwe locatie om aldaar een Renault Clio terug te brengen naar een leasemaatschappij. Zo aan de uitvoering (14% gebakje) en ophaaladres (IT bedrijf) te zien heb ik al een donkerbruin vermoeden in welke staat de auto zal zijn als ik hem ophaal
Beginnen in een Peugeot 308 voor een ritje van een uur, op de eindbestemming een andere Peugeot 308 meenemen om een uurtje in te rijden.
Dan reizen naar een nieuwe locatie om aldaar een Renault Clio terug te brengen naar een leasemaatschappij. Zo aan de uitvoering (14% gebakje) en ophaaladres (IT bedrijf) te zien heb ik al een donkerbruin vermoeden in welke staat de auto zal zijn als ik hem ophaal
Wil je de plaatsnamen niet zeggen of denk je dat je die niet mag zeggen?
Ik had vandaag best een chille dag, vanochtend rustig in een Alfa Giulietta naar de vogellocatie in Purmerend getuft; vervolgens de bus naar 020, geluncht bovenin de OBA bij La Place en vervolgens nog anderhalf uur daar even in de boeken gezeten. Daarna de bus naar noord voor een Passat, een witte Variant die naar Lexmond mocht. Die net stipt om 4 uur afgeleverd en nu in de bus naar Utreg voor het treintje naar Grunn
Wil je de plaatsnamen niet zeggen of denk je dat je die niet mag zeggen?
Ik had vandaag best een chille dag, vanochtend rustig in een Alfa Giulietta naar de vogellocatie in Purmerend getuft; vervolgens de bus naar 020, geluncht bovenin de OBA bij La Place en vervolgens nog anderhalf uur daar even in de boeken gezeten. Daarna de bus naar noord voor een Passat, een witte Variant die naar Lexmond mocht. Die net stipt om 4 uur afgeleverd en nu in de bus naar Utreg voor het treintje naar Grunn
Ik zou het vast mogen zeggen maar ik probeer enigzins annoniem te blijven ;-)
En ja ik weet dat de planning mee (kan) leest(lezen).
Op vrijdag 8 januari 2016 15:24 schreef SytseH het volgende: Zielloos is niet per se het juiste woord, maar als ik weer naar de bushalte moet lopen in Meerkerk of Nijverdal begin ik me altijd sterk af te vragen of het het allemaal wel waard is. Maandag heb ik sochtends een 308sw, maar 's middags weer de verschrikkelijke rit naar Nijverdal in een Citroën C1. Heb je net 2 uur in een hok op de snelweg gezeten, mag je ruim drie kwartier naar het station lopen. Daarna heb je echt geen zin meer in het leven.
Dat is dus waarom het fijn is dat je reistijd werktijd is
Wat trouwens ook wel leuk is aan dit werk is dat je je een idee kunt vormen over waar je, mocht je je in de gelukkige positie bevinden om een nieuwe auto te kopen/leasen, een nieuwe auto zult bestellen.
Ik heb al wel zo'n idee bij welke dealers ik niet heen zou gaan....
Als Volkswagen Den Haag. Toyota Den Haag en Toyota ergens-in-Gelderland meelezen: ik hou van jullie
Op vrijdag 8 januari 2016 17:58 schreef wihehin het volgende: Of juist welke auto je zou nemen Die nieuwe Ford Focussen (dus facelift) met 1 liter driecilinder
Same, maar ik ben dan ook bevooroordeeld omdat mn vader altijd Ford reed sinds ik op de wereld ben (behalve 10 jaar lang een Hyundai ) en ik nu zelf ook een Ford heb
Audi en Mazda zijn me ook erg positief bevallen, Renault is ook beter dan ik verwachtte.
Same, maar ik ben dan ook bevooroordeeld omdat mn vader altijd Ford reed sinds ik op de wereld ben (behalve 10 jaar lang een Hyundai ) en ik nu zelf ook een Ford heb
Audi en Mazda zijn me ook erg positief bevallen, Renault is ook beter dan ik verwachtte.
De absolute tegenvallers zijn Toyota en Fiat..
Nog niet heel veel gereden, maar:
Vind Fiat best prima, punto maakt een best lekker geluidje en 500 nog best behoorlijk voor de grote.
Renault, Wat een lichte kutauto's. Als ik 120/130 rij met zo'n wagen en het waait een beetje krijg je gewoon het gevoel of je auto kan vliegen.
En VW dealer in DH (weet niet of je sarcastisch was)
Vind Fiat best prima, punto maakt een best lekker geluidje en 500 nog best behoorlijk voor de grote.
Ik heb in zowel in de 500 als de Punto gereden maar ik vind het niets. Er zit geen gevoel in de koppeling en ook het stuurgevoel is helemaal niets.
En ik vond van de Punto het stuur te groot. Qua design kan ik de 500 nog wel waarderen, maar die zou ik zelf nooit kopen.
quote:
Renault, Wat een lichte kutauto's. Als ik 120/130 rij met zo'n wagen en het waait een beetje krijg je gewoon het gevoel of je auto kan vliegen.
In 2x Clio en 3x Megane niets van gemerkt
quote:
En VW dealer in DH (weet niet of je sarcastisch was)
Ik bedoelde de VW-dealer in het straatje naast de A4 waar ook Seat en Skoda zitten. Ik was niet sarcastisch, ben nog nooit zo vriendelijk geholpen als hiker. Net als bij de Toyota dealer werd me koffie aangeboden, vriendelijke verkoper, beetje staan lullen over auto's..
Ik bedoelde de VW-dealer in het straatje naast de A4 waar ook Seat en Skoda zitten. Ik was niet sarcastisch, ben nog nooit zo vriendelijk geholpen als hiker. Net als bij de Toyota dealer werd me koffie aangeboden, vriendelijke verkoper, beetje staan lullen over auto's..
Ja die bedoel ik ook, ben er twee keer geweest en inderdaad: fijne 'samenwerking' met vriendelijke personeel. Een genot ten opzichte van sommige andere dealers :p
Toen dat met jou gebeurde lurkte ik hier nog, maar het was toch zo dat jij je mening over bepaalde klanten nogal ondiplomatiek formuleerde?
Nee hoor. Ik had motorrijles en nam een voorschot op mijn rijbewijs toen ik al een motor had staan. Iemand tipte via mail en ik kreeg een telefoontje.
Ik hoef niet zozeer met m'n werkgever te spreken over wat ik zelf uitvoer dus dat heb ik ze verteld. Hij wist blijkbaar ook van wat posts het bestaan af, daar begon hij toen over.
Nee hoor. Ik had motorrijles en nam een voorschot op mijn rijbewijs toen ik al een motor had staan. Iemand tipte via mail en ik kreeg een telefoontje.
Ik hoef niet zozeer met m'n werkgever te spreken over wat ik zelf uitvoer dus dat heb ik ze verteld. Hij wist blijkbaar ook van wat posts het bestaan af, daar begon hij toen over.
Dus HR belt je om je aan te spreken op het bezitten van een motor zonder het benodigde rbw? wtf
Maarja, da's natuurlijk van heen een impliciete waarschuwing om vriendelijker te praten over de klant.
Dus HR belt je om je aan te spreken op het bezitten van een motor zonder het benodigde rbw? wtf
Maarja, da's natuurlijk van heen een impliciete waarschuwing om vriendelijker te praten over de klant.
En erop rijden, ja. Nee daar ging het niet over. Ik praat niet eens onvriendelijk over klanten, alleen over mensen die daar werken. Ik kan het niet uitstaan dat je als hiker als stuk vuil behandeld wordt terwijl het slechts een bijbaantje is en AR/EW zijn alleen zo populair en goedkoop vanwege ONZE OV kaarten, dus 't mag allemaal wel wat vriendelijker.
Het feit dat je bij sommige bedrijven niet eens gebruik mag maken van het toilet moet al voor zichzelf spreken.
En erop rijden, ja. Nee daar ging het niet over. Ik praat niet eens onvriendelijk over klanten, alleen over mensen die daar werken. Ik kan het niet uitstaan dat je als hiker als stuk vuil behandeld wordt terwijl het slechts een bijbaantje is en AR/EW zijn alleen zo populair en goedkoop vanwege ONZE OV kaarten, dus 't mag allemaal wel wat vriendelijker.
Het feit dat je bij sommige bedrijven niet eens gebruik mag maken van het toilet moet al voor zichzelf spreken.
Het feit dat jij altijd de enige lijkt te zijn die problemen weet te krijgen met allerhande personen moet op zich ook al voor zichzelf spreken. Ik ben pas één keer in mijn hele AR carrière matig vriendelijk benaderd en onvriendelijk kon je dat niet eens noemen.
Het feit dat je bij sommige bedrijven niet eens gebruik mag maken van het toilet moet al voor zichzelf spreken.
Hier heb ik echt nog nooit last van gehad. En ik ga best wel vaak bij klanten naar de wc (behalve privéadressen).
Wel één keer in Breda gehad dat ik van de wc in de kantine gebruik moest maken. Daarvoor echt nooit problemen mee gehad en ik wist niet eens van het bestaan van die kantine af.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Het feit dat jij altijd de enige lijkt te zijn die problemen weet te krijgen met allerhande personen moet op zich ook al voor zichzelf spreken. Ik ben pas één keer in mijn hele AR carrière matig vriendelijk benaderd en onvriendelijk kon je dat niet eens noemen.
Ik één keer. Heb daar toen melding van gemaakt, excuses gehad van het betreffende bedrijf en daarmee was de kous af. Natuurlijk zijn er altijd mensen waarbij er niet eens een 'goeiemorgen' vanaf kan, maar dan denk ik maar altijd 'jij bent ook blij met je baan zeker'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Overigens krijg ik de laatste tijd opvallend vaak lange ritten. Daar waar ik voorheen vaak 3 (of soms zelfs meerdere) kortere ritten kreeg in de regio krijg ik nu steeds vaker twee lange ritten. Qua uren is het nagenoeg gelijk.
Wellicht is het toeval en ik vind langere ritten eigenlijk chiller, maar het viel me gewoon op.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Eind december heb ik een rit gehad waar ik een auto van een dealer naar de leaseklant reed. De dealer gaf mij papieren (die de berijder moest ondertekenen) en enveloppe mee met de vraag om die getekend terug te sturen. Ik heb ze diezelfde dag nog op de bus gedaan.
Nu ben ik al twee keer gebeld door EW met de mededeling dat de dealer de papieren nog niet heeft ontvangen... Nou is de dealer onderdeel van een groot dealerbedrijf en was het ivm de feestdagen druk bij PostNL, maar kan ik in de problemen komen als de enveloppe onderweg is kwijtgeraakt?
Op zaterdag 9 januari 2016 01:25 schreef Gerard_Geit het volgende: Eind december heb ik een rit gehad waar ik een auto van een dealer naar de leaseklant reed. De dealer gaf mij papieren (die de berijder moest ondertekenen) en enveloppe mee met de vraag om die getekend terug te sturen. Ik heb ze diezelfde dag nog op de bus gedaan.
Nu ben ik al twee keer gebeld door EW met de mededeling dat de dealer de papieren nog niet heeft ontvangen... Nou is de dealer onderdeel van een groot dealerbedrijf en was het ivm de feestdagen druk bij PostNL, maar kan ik in de problemen komen als de enveloppe onderweg is kwijtgeraakt?
Lijkt me niet toch? Postnl is m kwijt geraakt. Er is afgelopen dagen geen post bezorgd in t noorden, weet niet of ie daar heen moest?
Het feit dat jij altijd de enige lijkt te zijn die problemen weet te krijgen met allerhande personen moet op zich ook al voor zichzelf spreken. Ik ben pas één keer in mijn hele AR carrière matig vriendelijk benaderd en onvriendelijk kon je dat niet eens noemen.
Wij zijn wel vrouwen he, er worden soms bergen verzet om ons naar het station te brengen
Maar verder ga ik er ook geen problemen van maken als iemand chagrijnig doet ofzo.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2016 11:34:55 ]
Ik wou net zeggen, dat scheelt al een berg Ik had alleen een keer in Sneek dat ik een kutopmerking kreeg over m'n handschrift maar goed, die man wist waarschijnlijk ook niet dat ik daar niks aan kan doen Voor de rest ben ik eigenlijk ook altijd wel goed behandeld, een barse Amsterdammer bij de Maltaweg daargelaten
Het feit dat jij altijd de enige lijkt te zijn die problemen weet te krijgen met allerhande personen moet op zich ook al voor zichzelf spreken. Ik ben pas één keer in mijn hele AR carrière matig vriendelijk benaderd en onvriendelijk kon je dat niet eens noemen.
Ik werk nog geen 2 jaar voor AR en ben toch een paar keer behoorlijk onaardige mensen tegen gekomen hoor. Vaak niet bij de grotere verhuurbedrijven en leasemaatschappijen maar meer bij die kleine bedrijven met mensen achter de balie die er echt 0% zin in hebben en al chagrijnig naar je kijken als ze weer zo'n hikertje aan zien komen lopen. Heb zelfs een keer een vrouw mee gemaakt die boos werd dat ik aankruisde dat de autopapieren er niet bijzaten, want ze moesten ergens in de auto liggen maar ze kon ze op dat moment niet vinden. Na een half uur zoeken nog niets gevonden, dan zijn ze er dus gewoon niet
Ik haal soms auto's op van mensen die net ontslagen zijn. Dan komen ze net terug van kantoor en daar sta ik al. Dan hoor je op de achtergrond: "Kijk jongens(kleine kinderen), die meneer neemt papa zijn auto mee en dan hebben we geen auto meer." Zo van, mijn schuld.
Of een auto terugvorderen, je moet de klant een half uur vantevoren bellen. Kreeg ik een agressieveling aan de lijn die zei dat ik het maar moest uitzoeken met mijn Up halen. Gelukkig zat er GPS in die auto, dus ff bellen naar de LM om te vragen of ze ff konden kijken waar ie stond. Allemaal van die kleine dingen en als het persoonlijk wordt, dan laat ik dat ook merken en weet EW dat ook.
Verder altijd jezelf zijn, in bijna 2 jaar gewoon grapjes maken, interesse tonen en gewoon meedenken. Chagi is snel afhandelen en gewoon je weg vervolgen. Agressie tolereer ik niet en hou ik niet voor mezelf.
Even een kort vraagje: bij mijn verloning van week 53 heb ik voor één rit veel minder betaald gekregen dan in de ritomschrijving als CAO Loon vermeld stond. Is dat een foutje of staat dat CAO Loon er gewoon voor de sier? Bij de sollicitatieprocedure werd er wel gezegd dat je voor de ene rit meer kreeg dan voor de andere.
Verder maandag twee korte ritten waarvan één wisselrit, die heb ik nog niet eerder gehad. Eerst een rit van maar liefst 7 km in een Golfje en daarna een wisselrit Valkenswaard - Tilburg in een Clio en Kia Rio.
Het probleem is dat ik niet kan bewijzen dat PostNL de brief is kwijtgeraakt..
Er kan van alles misgegaan zijn met die envelop maar zolang jij zeker weet hem opgestuurd te hebben kan je ook verder niets betekenen. Voor hetzelfde geld ligt ie onderop de stapel brieven in Hillegom of heeft iemand hem misplaatst, moet wel vaker gebeuren.
Ik zou voor nu gewoon voorstellen dat de LM of jijzelf contact opneemt met de berijder met een nieuw afgedrukte huurovereenkomst en dat ze die tekenen.
In het vervolg kan je ook foto's nemen van het ondertekende contract voordat je hem op de post doet.
Op zaterdag 9 januari 2016 13:29 schreef Evalyne het volgende: Even een kort vraagje: bij mijn verloning van week 53 heb ik voor één rit veel minder betaald gekregen dan in de ritomschrijving als CAO Loon vermeld stond. Is dat een foutje of staat dat CAO Loon er gewoon voor de sier? Bij de sollicitatieprocedure werd er wel gezegd dat je voor de ene rit meer kreeg dan voor de andere.
Verder maandag twee korte ritten waarvan één wisselrit, die heb ik nog niet eerder gehad. Eerst een rit van maar liefst 7 km in een Golfje en daarna een wisselrit Valkenswaard - Tilburg in een Clio en Kia Rio.
Het uurloon op het overzicht wat je vannacht hebt gekregen, klopt niet. Het uiteindelijke bedrag klopt wel als het goed is. Morgen krijg je overigens nog je loon specificatie.
Huurauto inleveren ofzo, moest naar VDU in Eindhoven.
Daarnaast, het gros van de mensen is echt heel aardig. Ik heb ook wel eens voor de LM een auto terug moeten vorderen (hoorde ik achteraf) en die meneer begreep het ook. Maar dat je een taallesje krijgt in Breukelen, met opzet in de wacht gezet omdat je toch geen ruk voorstelt bij dat befaamde havenbedrijf in Amsterdam Westpoort of je te horen krijgt dat je je sleutels kan pakken en je auto weer mee kan nemen als je weigert je privé gegevens (telefoon / e-mail) te geven wordt het voor mij persoonlijk.
Als een persoon enige problemen heeft met de reden van het transport moeten ze dat niet op mij afreageren. Ik heb geen enkele juridische overeenkomst met die lui of met de leasemaatschappij, alleen met Autoreset. Derhalve pik ik het ook niet als je als een stuk vuil behandeld wordt, dan ga ik echt niet een pokerface opzetten en alles slikken, zo waardevol is me geen enkele baan.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2016 17:43:23 ]
Het uurloon op het overzicht wat je vannacht hebt gekregen, klopt niet. Het uiteindelijke bedrag klopt wel als het goed is. Morgen krijg je overigens nog je loon specificatie.
Als ik wat ik uitbetaald heb gekregen deel door de gewerkte uren kom ik ongeveer 2 euro per uur lager uit dan het CAO Loon volgens de ritomschrijving. Het is wel hoger dan in het overzicht inderdaad. Ik bel maandag de administratie wel even.
Je kan dan sowieso niets doen, je mag namelijk verder niet meer rijden met de auto lijkt me
Hoe kom je daar nou weer bij? Als de eerste partij 'm overdraagt, en de tweede partij neemt 'm niet weer aan, blijft de auto, meer specifiek / juridisch het houderschap van de auto bij de hiker. De functie van al ons papierwerk is niet (alleen) bureaucratisch geneuzel, maar draait vanzelfsprekend ook om juridische dingen als aansprakelijkheid enzovoort. Zolang de tweede, ontvangende partij de auto dus nog niet weer heeft overgenomen blijft die aansprakelijkheid bij jou liggen in principe.
Ik vind het ook niet meer dan logisch dat je weigert zulke gegevens af te geven, Wet bescherming persoonsgegevens enzovoort kennende. Daarin ben ik dan ook een vakidioot Een ander goed voorbeeld is het maken van een kopie van je rijbewijs; vind ik ook niet altijd even prettig. Is wel weer een andere discussie
Hoe kom je daar nou weer bij? Als de eerste partij 'm overdraagt, en de tweede partij neemt 'm niet weer aan, blijft de auto, meer specifiek / juridisch het houderschap van de auto bij de hiker.
Niet bij de hiker. Je bent niet persoonlijk aansprakelijk, je handelt namelijk namens een bedrijf. Los daar van snap ik je punt wel, ik geef de sleutels ook niet af totdat er getekend is. Ik leverde een tijdje terug een auto af, een medewerker was de auto's door de wasstraat aan het halen. Toen ik uitstapte wees hij naar een kantoortje waar ik de handtekening mocht halen, hij wilde wel direct de sleutels. Netjes uitgelegd waarom ik dat niet doe.
quote:
De functie van al ons papierwerk is niet (alleen) bureaucratisch geneuzel, maar draait vanzelfsprekend ook om juridische dingen als aansprakelijkheid enzovoort. Zolang de tweede, ontvangende partij de auto dus nog niet weer heeft overgenomen blijft die aansprakelijkheid bij jou liggen in principe.
Bij het bedrijf, maar in dat geval zou ik de auto verplaatsen naar een parkeerplek op de openbare weg (dus niet op het terrein van de LM) en aan EW de situatie voorleggen.
quote:
Ik vind het ook niet meer dan logisch dat je weigert zulke gegevens af te geven, Wet bescherming persoonsgegevens enzovoort kennende. Daarin ben ik dan ook een vakidioot Een ander goed voorbeeld is het maken van een kopie van je rijbewijs; vind ik ook niet altijd even prettig. Is wel weer een andere discussie
"Niet prettig"? Ik weiger dat sowieso. Het enige wat ik achterlaat is m'n naam, e-mailadres, telefoonnummer gaat ze geen reet aan. Kopie rbw al helemaal niet.
Je kan aardig in de ellende komen als mensen met kwade bedoelingen met kopietjes van je documenten rondlopen. Als hij niet vertrouwt dat ik een rbw heb laat ik die aan hem zien, als hij bevestigt wilt hebben dat ik echt van Easyway ben, zal ik de planning even bellen en dan bellen die vervolgens de LM. Als ze dan nog moeilijk doen ben ik bang dat ik zonder auto weer weg ga.
Hij heeft ook geen enkele reden om het kopie rbw te hebben; als ik schade zou veroorzaken is Easyway aansprakelijk en die gaan het eigen risico van mijn loon afhalen.
Maar gelukkig is die situatie nog nooit voorgekomen.
Ik heb in drie jaar tijd even zo vaak een kopie van m'n rijbewijs achtergelaten. Onze privacy hebben we toch al opgegeven vanaf het moment dat we werden geboren.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik heb misschien ook drie keer een kopie van mijn rijbewijs moeten achterlaten. Wel telkens bij een duurdere garage, wanneer ik bijvoorbeeld een Peugeot RCZ of BMW 535i moest ophalen. Dan heb ik daar absoluut geen moeite mee, dat vertrouw ik wel.
Stel dat je bij Jet Cars een auto moet ophalen en ze vragen daar om je rijbewijs, dan vind ik het een ander verhaal.
Voor de AR medewerkers; ik ben verleden week aangenomen. Nu vroeg ik mij af hoe het nou precies zit met die wachttijd. Is dat alleen het wachten tot dat je de sleutels krijgt, of ook het invullen van de formulieren en eventueel controleren op schades. Of hoort het controleren op schades al onder het kopje 'vertrek' bij de urenvermelding?
Op zondag 10 januari 2016 17:04 schreef Kartmans het volgende: Voor de AR medewerkers; ik ben verleden week aangenomen. Nu vroeg ik mij af hoe het nou precies zit met die wachttijd. Is dat alleen het wachten tot dat je de sleutels krijgt, of ook het invullen van de formulieren en eventueel controleren op schades. Of hoort het controleren op schades al onder het kopje 'vertrek' bij de urenvermelding?
Bij EW is de wachttijd de tijd tussen het aankomen (en kenbaar maken wat je komt doen) en het in ontvangst nemen van de sleutels, dus niet het inspecteren van de auto.
Tijd vertrek is het moment dat je de motor start en wegrijdt.
Op zondag 10 januari 2016 10:51 schreef Schaafkaas het volgende: Ik heb misschien ook drie keer een kopie van mijn rijbewijs moeten achterlaten. Wel telkens bij een duurdere garage, wanneer ik bijvoorbeeld een Peugeot RCZ of BMW 535i moest ophalen. Dan heb ik daar absoluut geen moeite mee, dat vertrouw ik wel.
Op zondag 10 januari 2016 17:04 schreef Kartmans het volgende: Voor de AR medewerkers; ik ben verleden week aangenomen. Nu vroeg ik mij af hoe het nou precies zit met die wachttijd. Is dat alleen het wachten tot dat je de sleutels krijgt, of ook het invullen van de formulieren en eventueel controleren op schades. Of hoort het controleren op schades al onder het kopje 'vertrek' bij de urenvermelding?
Ik zit zelf bij Easyway maar aankomsttijd locatie doe ik wanneer ik me daar meld, vertrektijd doe ik als ik alles heb gecontroleerd en handtekening(en) heb ontvangen.
Jo mensen, maandag moet ik naar een LM in Enter, en bij het transportformulier moet ik dingen invullen als bandenspanning, laatste onderhoud, zelfs door wie de auto gewassen en schoongemaakt is. Is dit voor de LM zelf of moet ik dit echt zien in te vullen op de een of andere manier?
Ik ben ook wel eens in Enter geweest Drilboor. Ik heb toen gevraagd of ze dat echt nodig vonden, toen zeiden ze nee. Dus alleen ingevuld wat ik makkelijk kon zien, verder leeggelaten. Niks over gehoord, was prima. Als ik jou was zou ik het daar even overleggen, maar waarschijnlijk vinden ze het geen probleem als je het niet doet.