abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158893419
quote:
9s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:24 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wel ja, ik bedoel dat ik 50.000 man opvangen in afwachting van terugkeer geen probleem vind, en dat ook geld mag kosten voor een menswaardige opvang. Maar gewoon volledig gericht op terugkeer. Geen onzin over integratie, dat lukt toch niet en aan die mensen hebben we sowieso toch niets.
We kunnen die mensen niet eens een normale woning aanbieden. Naast werk. Zoals gisteren ergens stond geschreven creeer je zo een nieuwe onderlaag. Daar zit niemand op te wachten. Dan krijg je het Marokkanen verhaal nog een keer. En ik dacht dat we daar toch iets van geleerd hadden.
pi_158893433
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:25 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee, niet bepaald, maar je geeft aan dat je niet gediend bent van hun aanwezigheid hier in het westen wegens hun minachting voor onze normen en waarden
Dat hoeft dus niet met debiele aanduidingen van die mensen.
pi_158893457
quote:
9s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:24 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wel ja, ik bedoel dat ik 50.000 man opvangen in afwachting van terugkeer geen probleem vind, en dat ook geld mag kosten voor een menswaardige opvang. Maar gewoon volledig gericht op terugkeer. Geen onzin over integratie, dat lukt toch niet en aan die mensen hebben we sowieso toch niets.
Aan de ene kant wordt tegen de vluchtelingen gezegd dat ze hier tijdelijk zijn, aan de andere kant krijgen ze een huurhuis, moeten ze de taal leren en gaan de kinderen naar de Nederlandstalige school. Logisch dat de meerderheid in het verleden helemaal niet teruggegaan is.
pi_158893462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat hoeft dus niet met debiele aanduidingen van die mensen.
Als je minder minder minder roept dan kun je ook vervolgd worden, hoe diplomatisch wil je dan zijn tegenover mensen die je het liefst de keel afsnijden 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 7 januari 2016 @ 09:28:09 #230
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158893465
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ach, ga eens in BNW kijken. Daar houden ze er zo ongeveer dezelfde opvattingen op na.
Idd. Onder een bepaald IQ is de wereld gewoon te ingewikkeld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_158893466
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:21 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik vind het woord rifaap heel onschuldig als je weet hoe deze lieden ons noemen en hoe zij verder over ons denken en belangrijker wat ze met ons willen doen als de gelegenheid zich voordoet (en dan kom je er niet zo makkelijk af als in Keulen)
Het "respect" hebben voor deze mensen is volkomen misplaatst :{
ja hoor, praat je eigen racisme maar even goed met een denegerende generalisatie... zucht
pi_158893469
quote:
8s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:15 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Voor mijn part ben je helemaal niet zo selectief en vang je ook mensen die door een veilig land getrokken zijn op. Maar dan zonder enige kans op een permanente verblijfsvergunning. Menselijkheid moet je tonen. Menselijkheid is onderdak, sanitair, eten en drinken, scholing. Dat laatste kunnen ze dan inzetten in hun eigen land. En daar wil ik best voor meebetalen. Maar ik snap niet waarom we zoveel kanslozen moeten blijven slikken die nooit meer weg gaan.
1 strike = out beleid en screening had al vanaf het begin op hoogste niveau moeten zijn maar door idioten als merkel en de letterlijke tumor die daar achteraan groeit, tevens in nederland' stonden de deuren wijd open en paspoorten had niemand dus laat maar binnen.

Dus de oplossing NU is direct grenzen potdicht, en ja dat is wel degelijk haalbaar dat doen zoveel landen en dat deden we zelf ook al jaren. En mankracht naar die grenzen om te screenen. Neem maar lessen van australië die hebben dat ook goed zitten toegegeven met het geluk dat ze een geisoleerd eiland zijn. Vervolgens ÉEN enkele misstand = direct op de boot terug naar arabische regio, zonodig meermaals als ze terugkomen. Je krijgt één zakje oude boterhammen en je kan de boot weer op als je dat in je hoofd haalt.

Alle overige goedwillenden mogen hier blijven TOT het land weer bewoonbaar is en daar laten we rusland en assad in vrij en zonodig steunen wij ze zoals meerdere hoge top generaals in de VS al doen tegen de verzoeken van bevoorrading van al nusra e.d. terreurgroepingeren van obama in.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_158893479
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:27 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als je minder minder minder roept dan kun je ook vervolgd worden, hoe diplomatisch wil je dan zijn tegenover mensen die je het liefst de keel afsnijden 8)7
Ik weet niet of ze dat willen. Daarnaast benoem ik gewoon hun afkomst. Dat werkt prima.
  donderdag 7 januari 2016 @ 09:29:28 #234
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158893487
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gelukszoekers moet je weigeren. Bij asielzoekers moet je goed kijken of men werkelijk asiel nodig heeft. Vluchtelingen moet je als het kan tijdelijk opvangen.
Iedereen dan maar het land uit. Iedereen is immers een gelukszoeker. Het is een nietszeggende term. De vraag of iemand naast het feit dat hij/zij een gelukszoeker is ook een asielzoeker is, daar gaat het om.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_158893498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:29 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Iedereen dan maar het land uit. Iedereen is immers een gelukszoeker. Het is een nietszeggende term. De vraag of iemand naast het feit dat hij/zij een gelukszoeker is ook een asielzoeker is, daar gaat het om.
Nee. Er is wel degelijk een verschil.
pi_158893507
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Negeer die vent maar, hij loopt duidelijk enkel te trollen met dat detail.
-
pi_158893510
quote:

[..]

Leuk afleidingsmanoeuvre, het starten van een semantische discussie. De man in de straat weet precies wat bedoeld wordt als het over gelukszoekers gaat.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_158893520
quote:
9s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:23 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen het gebruik van zulke termen. Maar het is altijd raadzaam om gewoon alles te lezen & als iemand erin slaagt een voor de rest fatsoenlijke post te schrijven daarop in te gaan, en uiteraard te wijzen op het gebruik van zulke termen.

Het is makkelijk om iedereen in hetzelfde hoekje te drummen, en ja dat geldt ook voor vluchtelingen in dit geval.
die hoek kiest met zelf, ik wijs er alleen even op dat iemand inderdaad in die hoek is gaan staan.
  donderdag 7 januari 2016 @ 09:31:48 #239
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158893528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dus een asielzoeker zoekt geen geluk?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_158893544
Iedereen is het er over eens dat deze mensen andere normen en waarden erop aanhouden. En dat ze een andere kijk hebben op onze levensstijl.

De discussie is nu alleen hoeveel we pikken en hoe graag men voorover bukt.
  donderdag 7 januari 2016 @ 09:33:02 #241
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158893548
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:30 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Negeer die vent maar, hij loopt duidelijk enkel te trollen met dat detail.
Je bent het gewoon niet met me eens. Dat is wat anders. Hoef je me niet meteen voor trol uit te maken.

Iedereen zoekt geluk in het leven. Derhalve is de term gelukszoeker een onzinnige. Een echte vluchteling zoekt immers ook geluk.
  donderdag 7 januari 2016 @ 09:33:51 #242
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_158893558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Met gelukzoeker wordt allicht eerder het soort mensen bedoeld dat geen recht heeft op asiel, omdat ze niet uit een oorlogssituatie komen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Pakistanen. Dan mag het nog klote zijn om in Pakistan te moeten leven, zulke mensen moet je nooit of te nimmer asiel geven. Het feit dat het in Duitsland al volloopt met die nationaliteit geeft al het falen weer van de Duitse overheid.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_158893560
Gelukzoeker: iemand die puur en alleen voor de poen komt en het makkelijke leven. Daar zijn vb van te vinden in mijn familie.

Asielzoeker: iemand die uit een heel moeilijk en vaak arm land komt.

Vluchteling: iemand die bijv. oorlog ontvlucht.

En bij 1 vraag ik mij toch wel af hoe men vaak zo snel voet aan de grond krijgt in mijn families geval bijv. in Belgie.

Bij twee vraag ik mij af hoe men vaak relatief snel aan een huis komt in grote steden.
pi_158893562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:32 schreef TheJanitor het volgende:
Iedereen is het er over eens dat deze mensen andere normen en waarden erop aanhouden. En dat ze een andere kijk hebben op onze levensstijl.

De discussie is nu alleen hoeveel we pikken en hoe graag men voorover bukt.
Het volk zal zich moeten organiseren.

edit: en vooral informeren, en dat doe je niet met de tv/krant iig.
-
pi_158893564
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee. Die zoekt meer ellende.
pi_158893575
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je bent het gewoon niet met me eens. Dat is wat anders. Hoef je me niet meteen voor trol uit te maken.

Iedereen zoekt geluk in het leven. Derhalve is de term gelukszoeker een onzinnige. Een echte vluchteling zoekt immers ook geluk.
Je blijft gewoon doorzeuren over iets dat gewoon een term is die iedereen begrijpt.
pi_158893577
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je blijft gewoon doorzeuren over iets dat gewoon een term is die iedereen begrijpt.
Heb hem al geraporteert, gewoon ignore modus nu. Spreek door over het onderwerp.
-
  donderdag 7 januari 2016 @ 09:35:36 #248
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158893578
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon geen correct taalgebruik. Klaar.
pi_158893589
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon geen correct taalgebruik. Klaar.
Open er een topic over of dien een klacht in bij beheer.
pi_158893614
quote:

[..]

Een asielzoeker kan ook, wegens armoede in zijn land, asiel aanvragen, Ook dat moeten we niet willen, Nederland is te klein om de armoede van de hele wereld op te vangen.
Wat we wèl kunnen doen is mensen tijdelijk opvangen die in direct levensgevaar zijn, en daar horen gelukszoekers niet bij.
Racist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')