Hij mag morgen gewoon meespelen gezien de schorsing alleen Copa-duels betreft.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:54 schreef FritzWepper het volgende:
Groeten uit Barcelona heren.
Viesdure kaarten gekocht om morgen onze Luis nog eens aan het werk te kunnen zien, loopt die gek weer tegen een schorsing op
Typisch.
Heb leuks nieuws voor je. Balanta naar Europa waarschijnlijkquote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat ze daar interesse in hebben is echt lachwekkend
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:18 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Heb leuks nieuws voor je. Balanta naar Europa waarschijnlijk
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:07 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hij mag morgen gewoon meespelen gezien de schorsing alleen Copa-duels betreft.
Genieten van Süpertürk is ook niet erg. Genieten van Neymar is ook niet erg. Genieten van Iniesta (quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:26 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik was al bang dat ik 90 min. naar zijn Argentijnse backup moest kijken.
Ik lees er wel bij dat hij er niks meer van schijnt te kunnen na een blessure, maar is een transfervrij gok van Napoliquote:
quote:
Gaat gewoon bijtekenen tot 2018twitter:RiverHoycom twitterde op vrijdag 08-01-2016 om 22:05:11Hay un acuerdo de palabra entre Álvarez Balanta y #River, el colombiano firmará la extensión hasta junio de 2018 https://t.co/M6WXiDcMea reageer retweet
Daar hebben wel meer Colombianen last van.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:28 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik lees er wel bij dat hij er niks meer van schijnt te kunnen na een blessure, maar is een transfervrij gok van Napoli
Hij heeft een principeakkoord voor een contractverlenging bij River. Waarom weet ik niet, hij is compleet voorbij gestreefd door Mammana, die ook nog eens jonger is. Hij is wel onder druk gezet bij River. Niet bijtekenen is niet ingeschreven worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:18 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Heb leuks nieuws voor je. Balanta naar Europa waarschijnlijk
Mammana moeten ze ook halen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:20 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Hij heeft een principeakkoord voor een contractverlenging bij River. Waarom weet ik niet, hij is compleet voorbij gestreefd door Mammana, die ook nog eens jonger is. Hij is wel onder druk gezet bij River. Niet bijtekenen is niet ingeschreven worden.
Aan de andere kant, zijn contract liep af en de enige clubs die enigszins concreet waren, zijn Napoli en Besiktas..
quote:Trainingspak vs maatpakken
De Boer wil spits: ’Ze moeten dat maar accepteren, want wij zijn de voetbalkenners’
Bij Ajax is er een levensgroot verschil van inzicht tussen de maatpakken en de trainingspakken. De oud-voetballers Frank de Boer (trainer) en Marc Overmars (directeur spelerszaken) willen liever vandaag dan morgen een spits aantrekken, maar krijgen (nog) geen groen licht van de raad van commissarissen.
„Ik denk dat de kans fiftyfifty is dat er een nieuwe spits komt”, zegt De Boer in het luxueuze Cornelia Diamond Resort aanvankelijk diplomatiek. „Dat is wel het beleid, ja. Dat ze elk jaar break-even willen draaien en niet de kosten voor de baten willen laten uitgaan”, antwoordt de Ajax-trainer al iets knorriger op de vraag of er dan eerst een of meer spelers moeten worden verkocht. „Het liefst wel twee, hoor.” De gedachten gaan daarbij uit naar Ricardo van Rhijn en Nicolai Boilesen, beiden op een zijspoor beland in Amsterdam.
De fans morren, omdat Ajax een eigen vermogen van rond de honderd miljoen euro heeft, maar in hun ogen de hand te veel op de knip houdt. Hoewel de pijlen op Overmars worden gericht, zegt De Boer in de directeur juist een medestander te hebben. „Marc wil ook heel graag kopen, maar moet zich aan de rvc verantwoorden. Ik vind het ook heel vreemd dat de commissarissen zo veel invloed hebben op het transferbeleid van Ajax”, antwoordt de trainer bevestigend. Een opmerkelijke constatering. Want in een normale situatie is een rvc een toezichtsorgaan; bij Ajax bepalen ze dus mede de uitvoering, wat normaal is voorbehouden aan directeuren.
„De rvc vindt dat de balans goed moet zijn. Daardoor zijn we nu een gezonde club. Ze willen niet dat we boven onze stand leven, ook al hebben we miljoenen op de bank. Zij zijn bang in dezelfde valkuil te stappen als zes jaar geleden (22,8 miljoen euro nettoverlies onder Rik van den Boog, red.) en dat is hun goed recht. Maar wat heb je nodig? En ik vind dat je best eens risico’s mag nemen. Denk je met iemand kampioen te kunnen worden? Als wij die overtuiging hebben, moeten ze dat maar accepteren. Want wij zijn de voetbalkenners.”
Al erkent De Boer op het trainingskamp in het Turkse Belek dat de zoektocht niet eenvoudig is. „We zijn altijd op zoek naar een haalbaar iemand die een toegevoegde waarde is”, zegt de coach op weg naar de vijfde landstitel in zes jaar. „Er worden allerlei namen genoemd. Maar heb ik bij een 21-jarige speler uit Zuid-Amerika die waarschijnlijk het best tot zijn recht komt in een tweespitsensysteem de garantie dat hij een versterking is? Dat is zo moeilijk.”
De 112-voudig international heeft een adviserende rol. „Als ik zelf spelers zie als Pione Sisto of Amin Younes, dan praten we daarover. Ik heb een heleboel namen zien langskomen. Maar uiteindelijk zijn het er veel waarvan ik denk: het ziet er leuk uit, maar heb ik de garantie dat hij het gaat doen?”
Die overtuiging had hij afgelopen zomer wel bij twee Oranjeklanten. „We waren heel dicht bij Jeremain Lens. En Klaas-Jan Huntelaar was nog niet klaar voor een terugkeer. We willen het liefst een Nederlander en een leider. Uiteindelijk is het niet gebeurd. Dan doe je een noodgreep (Yaya Sanogo, red.). Dat was niet de eerste optie en ook niet de tweede. Lens lijkt me nu nog steeds wel een mogelijkheid. En Bas Dost zou ook wel bij ons passen, gezien de ontwikkeling die hij heeft doorgemaakt. Het geld is echter vaak het probleem: het verschil tussen vijf ton of anderhalf miljoen euro netto.”
De Boer, en Overmars in zijn kielzog, vindt dat de rvc van Ajax het salarisplafond moet durven te doorbreken vanwege het sportieve belang om kampioen te worden.
quote:'Transfer is Van Rhijn zeker gegund'
door Mike Verweij
De verkoop van Ricardo van Rhijn (23) aan Galatasaray zou de deur bij Ajax open kunnen zetten voor een nieuwe spits. ,,De interesse is vrij serieus", zei Frank de Boer. ,,Er waren niet voor niks vijf Turkse journalisten bij de training."
Ajax heeft een mondeling akkoord over de transfersom (2 miljoen euro, een bonus per kampioenschap en een percentage doorverkoop) met de Turken, die echter al dagenlang onbereikbaar zijn voor de zaakwaarnemer van Van Rhijn. Als Galatasaray terugkomt, is de inzet nog steeds een verbintenis voor 3,5 jaar. De Boer stak de loftrompet over de rechtsback die zijn plaats kwijtraakte aan Kenny Tete. ,,Hoe hij zich onder deze omstandigheden heeft opgesteld, wil je dat elke speler zou doen. Je zag altijd dezelfde beleving en vrolijkheid. Dat siert Ricardo wel", aldus de coach in Belek.
Hoewel Van Rhijn de perfecte stand-in van Tete is, vindt De Boer het logisch dat Ajax meewerkt aan een transfer van de 9-voudig international. ,,Uit menselijk oogpunt, maar ook omdat we daar met Damil Dankerlui, Terry Lartey-Sanniez en Leroy Owusu drie goede spelers achter hebben. Op dit moment denk ik dat Leroy het verst is." De Boer ging in Turkije ook nog in op de onvrede bij de fans. ,,Het frustreert me niet dat er kritiek is op ons spel, maar het is wel duidelijk dat mensen elkaar napraten. De critici hebben nooit tegen een ploeg gespeeld die twee spelersbussen op de zestien parkeert. Dan lijkt het of je een laag tempo hanteert, maar het is verdomd lastig om daartegen te spelen", aldus De Boer. ,,Desondanks hebben we de meeste goals gemaakt, de minste tegentreffers geïncasseerd en staan we bovenaan. Het kan gebeuren dat je in de beker wordt uitgeschakeld, maar waar iedereen zich het meest aan stoort, is de uitschakeling in de Europa League. Terwijl daarin ook veel dingen zijn goed gegaan."
Of Overmars maakt de Boer wijs dat het zo zit. Als de RvC zoveel macht heeft binnen de club, dan is het namelijk echt heel goed mis.quote:
Gewoon gaan counteren bedoel je?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:37 schreef Ajacied422 het volgende:
Dat gejank over park-the-bus van tegenstanders is same old shit. Ik word er schijtziek van dat hij zich keer op keer achter die dingen blijft verschuilen terwijl het tactisch op dat gebied veel beter kan.
Vooral ook omdat het gewoon niet waar is. Fener en Celtic parkeerde absoluut de bus niet. Goed ze creëerde misschien niet veel kanssen, maar dat waren 4 wedstrijden waarin de tegenstander gewoon, minimaal de halve wedstrijd, wilde voetballen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:37 schreef Ajacied422 het volgende:
Dat gejank over park-the-bus van tegenstanders is same old shit. Ik word er schijtziek van dat hij zich keer op keer achter die dingen blijft verschuilen terwijl het tactisch op dat gebied veel beter kan.
Maar ik vind het ronduit schandalig dat hij nu ook nog de Europa League-campagne wil gaan relativeren. Dit is echt mensonterend wat voor onzin hij aan de fans verkoopt. Doe. normaal.
Celtic creëerde thuis meer kansen en Fener creëerde zowel uit als thuis meer kansen dus het gelul dat je in alle wedstrijden beter bent geweest (van zowel Frank als zijn tweelingbroer) is ook gewoon keiharde bullshit.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:42 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Vooral ook omdat het gewoon niet waar is. Fener en Celtic parkeerde absoluut de bus niet. Goed ze creëerde misschien niet veel kanssen, maar dat waren 4 wedstrijden waarin de tegenstander gewoon, minimaal de halve wedstrijd, wilde voetballen.
Hooguit in de thuiswedstrijd tegen Molde dat er geparkeerd werd.
Niet waar, 10 om 14 in het voordeel van Ajax. Ajax creëerde in alle vier de wedstrijden tegen Molde en Celtic meer kansen dan de tegenstander.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:44 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Celtic creëerde thuis meer kansen
Okey. Volgens mij heb ik hem over Molde en Celtic ook wel eens iets over een muur horen zeggen, anders?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:09 schreef Ajacied422 het volgende:
Volgens mij ziet hij de Europese campagne los van de park-the-bus-clubs.
Grappig hoe hij steeds exact dezelfde retoriek gebruikt, terwijl hij dat helemaal niet nodig heeft.quote:
Deze discussie hebben jullie al vaak met Badder gevoerd maar Celtic dook de tweede helft 2 keer vogelvrij op voor de keeper. Ajax voor de 1-2 geen kans gehad.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet waar, 10 om 14 in het voordeel van Ajax. Ajax creëerde in alle vier de wedstrijden tegen Molde en Celtic meer kansen dan de tegenstander.
En alleen de tweede helft telt ofzo? Eerste helft speelde Ajax ze redelijk weg.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:52 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Deze discussie hebben jullie al vaak met Badder gevoerd maar Celtic dook de tweede helft 2 keer vogelvrij op voor de keeper. Ajax voor de 1-2 geen kans gehad.
Als je alle kansloze afstandsschoten als kans gaat tellen, prima. Maar het slaat natuurlijk nergens op.
Dat was niet de discussie nu. Het ging over of ze een muur optrokken en dat was zeker niet zo.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En alleen de tweede helft telt ofzo? Eerste helft speelde Ajax ze redelijk weg.
Dit. Molde en Celtic voetbalden zelf, als dat al een muur genoemd wordt kom je nergens meer doorheen. Curieus hoe een Feyenoord aanzienlijk veel kansen lijkt te krijgen in een wedstrijd. Niet dat je dat spel moet nastreven maar je zou toch zeker tot meer kansen moeten kunnen komen. Kun je Milik ook beter beoordelen ipv dat hij het moet doen met die 1-2 mogelijkheden per wedstrijd.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat was niet de discussie nu. Het ging over of ze een muur optrokken en dat was zeker niet zo.
Celtic speelde vrij open, dat was meer een geval van de lamme tegen de blinde, Molde speelde wel meer gesloten.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:23 schreef Abed het volgende:
[..]
Dit. Molde en Celtic voetbalden zelf, als dat al een muur genoemd wordt kom je nergens meer doorheen. Curieus hoe een Feyenoord aanzienlijk veel kansen lijkt te krijgen in een wedstrijd. Niet dat je dat spel moet nastreven maar je zou toch zeker tot meer kansen moeten kunnen komen. Kun je Milik ook beter beoordelen ipv dat hij het moet doen met die 1-2 mogelijkheden per wedstrijd.
Dat was wel waar ik op reageerde. Muur optrekken viel over het algemeen inderdaad mee.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat was niet de discussie nu. Het ging over of ze een muur optrokken en dat was zeker niet zo.
Het is een combinatie van factoren. PSV en Feyenoord spelen veel directer dan Ajax. Dan heb je meer risico op balverlies, maar doorgaans creëer je ook meer kansen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:23 schreef Abed het volgende:
[..]
Dit. Molde en Celtic voetbalden zelf, als dat al een muur genoemd wordt kom je nergens meer doorheen. Curieus hoe een Feyenoord aanzienlijk veel kansen lijkt te krijgen in een wedstrijd. Niet dat je dat spel moet nastreven maar je zou toch zeker tot meer kansen moeten kunnen komen. Kun je Milik ook beter beoordelen ipv dat hij het moet doen met die 1-2 mogelijkheden per wedstrijd.
Ligt dus weer aan je definitie van wegspelen, ook in de eerste helft niet veel kansen geteld.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En alleen de tweede helft telt ofzo? Eerste helft speelde Ajax ze redelijk weg.
Ik heb toch altijd de indruk dat Feyenoord meer ruimte krijgt om te voetballen dan Ajax en PSVquote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:43 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het is een combinatie van factoren. PSV en Feyenoord spelen veel directer dan Ajax. Dan heb je meer risico op balverlies, maar doorgaans creëer je ook meer kansen.
Daar moet je een balans in zoeken, zonder dat je enerzijds vervalt in counters en lange halen of anderzijds in eindeloos gebrei.
Feyenoord heeft die balans het beste te pakken van de drie naar mijn mening, maar die hebben dan weer een zeer middelmatige selectie.
Feyenoord een balans? Het is het hele jaar al rommelvoetbal met gelukkig redelijk veel scorend vermogen in de voorhoede en een redelijke verdediging.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:43 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het is een combinatie van factoren. PSV en Feyenoord spelen veel directer dan Ajax. Dan heb je meer risico op balverlies, maar doorgaans creëer je ook meer kansen.
Daar moet je een balans in zoeken, zonder dat je enerzijds vervalt in counters en lange halen of anderzijds in eindeloos gebrei.
Feyenoord heeft die balans het beste te pakken van de drie naar mijn mening, maar die hebben dan weer een zeer middelmatige selectie.
Nouja, dat was de analyse van Kieft destijds in de rust, en die is toch niet per se pro-ajax.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:50 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ligt dus weer aan je definitie van wegspelen, ook in de eerste helft niet veel kansen geteld.
Ik bedoel dat ze de juiste balans hebben tussen opbouwen en direct spel. Dat ze het kut uitvoeren omdat niemand in de selectie kan voetballen is een tweede.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:58 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Feyenoord een balans? Het is het hele jaar al rommelvoetbal met gelukkig redelijk veel scorend vermogen in de voorhoede en een redelijke verdediging.
En inderdaad een kutselectie.
Je weet toch dat PSV en Feyenoord veel beter en attractiever spelenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Feyenoord dat veel kansen creëert, het moet niet gekker worden.
Wat is Kieft dan? Objectief? Kieft is altijd pro Nederlandse club, behalve als PSV speelt, dan zeikt hij alles af.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja, dat was de analyse van Kieft destijds in de rust, en die is toch niet per se pro-ajax.
Kieft heeft zich meermaals uitgesproken dat die eigenlijk helemaal niets met Ajax heeft en dat PSV altijd meer zijn club was. Vind dat afzeiken van PSV overigens wel meevallen, doet die bij elke club wel eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat is Kieft dan? Objectief? Kieft is altijd pro Nederlandse club, behalve als PSV speelt, dan zeikt hij alles af.
Kieft is over het algemeen kritisch. Natuurlijk voor de Nederlandse club, maar dat belet hem niet om het flink af te kraken. Hij maakte de vreugde van Ajax na de wedstrijd ook meteen belachelijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat is Kieft dan? Objectief? Kieft is altijd pro Nederlandse club, behalve als PSV speelt, dan zeikt hij alles af.
Supporterskwaaltje, die beschouwen heel veel analisten als anti hun favoriete club.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:21 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Kieft heeft zich meermaals uitgesproken dat die eigenlijk helemaal niets met Ajax heeft en dat PSV altijd meer zijn club was. Vind dat afzeiken van PSV overigens wel meevallen, doet die bij elke club wel eens.
PSV speelt het beste voetbal, inderdaad.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:16 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Je weet toch dat PSV en Feyenoord veel beter en attractiever spelen
Beetje vreemde opmerking. Kieft is gewoon negatief kritisch tegenover iedere club die slecht voetbalt. En je zal het niet geloven maar dat gebeurd zelfs bij PSV.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat zal jij als PSV supporter wel weten ja.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
PSV speelt het beste voetbal, inderdaad.
Nee hoor, ik heb gewoon meer met positief kritische mensen. Ik heb Kieft altijd een vreselijke vent gevonden, misschien dat dat mijn beeld kleurt. Ik zie liever een analist als Bruggink of zelfs Perez, terwijl die laatste toch zeker niet pro-PSV is.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Supporterskwaaltje, die beschouwen heel veel analisten als anti hun favoriete club.
Maar ook betere.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat zal jij als PSV supporter wel weten ja.
Europees wel, nationaal spelen ze nog slechtere wedstrijden dan Ajax.
Als je het onderlinge duel bedoeld wel ja. Ik heb Ajax dit seizoen ook een aantal prima wedstrijden zien voetballen, alleen blijven de drama wedstrijden hangen. Wat ik ook wel snap maar voorlopig staan we gewoon meer dan terecht op de 1e plek.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |