Overmars en de Boer halen er toch geen versterkingen mee. Dan heb ik liever dat het op de bank blijft staan. Misschien dat er in de toekomst iemand zit die er wel wat mee kan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:20 schreef klaasweetalles het volgende:
ik moest echt lachen om de topic titel hahahaha
hand op de knip...
Ik denk dat ajax dit jaar een vermogen van meer als 100 miljoen zal hebben.
Misschien worden de directeuren van ajax daar geil van om dat straks te kunnen roepen.
Helaas geld op de bank levert anno 2015 helemaal geen fuk op...
Goede spelers op het veld wel, helaas heeft ajax die niet meer.
Ik ben er van overtuigd dat ze met een plan aan het sparen zijn. Iets om op termijn een stap te zetten. Of dat nou een beursexit of een meerderheidsbelang in de Arena is, dat is de vraag.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:11 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Overmars en de Boer halen er toch geen versterkingen mee. Dan heb ik liever dat het op de bank blijft staan. Misschien dat er in de toekomst iemand zit die er wel wat mee kan.
Grappig, werkelijk niemand is positief over die Hermann. Laat staan een pareltje.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Mans Hermann. Al realiseer ik me tijdens het typen dat hij natuurlijk geen Nederlander is. En eigenlijk doelde ik mbt tot Dolberg wel op spitsen waar we als Nederland mogelijk ooit iets aan gaan hebben.
Vorig jaar in de A2(?) een aantal keer meegemaakt en toen vond ik hem erg sterk spelen. Heeft hij de stap naar de A1 zo slecht verteerd dan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Grappig, werkelijk niemand is positief over die Hermann. Laat staan een pareltje.
Dat laatste lijkt me wel handig ja, want met de Ricky van Wolfswinkel's gaan we de oorlog niet winnen. Blijf het trouwens echt ongelofelijk vinden dat ze in België nu ineens 4 (weliswaar hebben al die Kongolezen eigenlijk maar weinig met België te maken, maar toch) geweldige spitsen hebben. Dan vraag je jezelf echt af waar de Nederlanders blijven.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Mans Hermann. Al realiseer ik me tijdens het typen dat hij natuurlijk geen Nederlander is. En eigenlijk doelde ik mbt tot Dolberg wel op spitsen waar we als Nederland mogelijk ooit iets aan gaan hebben.
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar het is een Deen, geen Nederlander.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dan zijn we reddeloos verloren.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:30 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar het is een Deen, geen Nederlander.
Man wat zou Boilesen toch gedaan hebben dat hij gewoon nergens meer mag meespelen van Frank.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
"Ajax verwijt Boilesen een gebrek aan zelfkritiek"
De ironie
Hij stelde misschien voor combinatievoetbal te spelen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:07 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Man wat zou Boilesen toch gedaan hebben dat hij gewoon nergens meer mag meespelen van Frank.
is het echt alleen maar omdat hij niet in ging op het aanbod vorig jaar?
nja goed. Ik ben die kluns nog niet vergeten, maar ironisch is het wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hij stelde misschien voor combinatievoetbal te spelen.
Niet dat Boilesen daar zelf in mee kan verder.
Ik ook niet. Draak van een speler.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:16 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
nja goed. Ik ben die kluns nog niet vergeten, maar ironisch is het wel.
en niet zo'n klein beetje een verademing. Man als Boil de bal had was ik al bijna in staat weg te kijken, en met Dijks heb ik eigenlijk nooit vooraf het gevoel dat het fout gaat ofzo. Terwijl dat ook echt geen geweldenaar is, is het wel een heeeeel stuk zekerder dan boilkneusquote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Draak van een speler.
Zegt genoeg dat een matige back als Dijks al een verademing was t.o.v. Boilesen.
Dijks kent zijn beperkingen al kan die ook nog wel wat slimmer worden aanvallend gezienquote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:22 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
en niet zo'n klein beetje een verademing. Man als Boil de bal had was ik al bijna in staat weg te kijken, en met Dijks heb ik eigenlijk nooit vooraf het gevoel dat het fout gaat ofzo. Terwijl dat ook echt geen geweldenaar is, is het wel een heeeeel stuk zekerder dan boilkneus
Vooral opvallend dat Stam zich zo uitspreekt tegen de instructie van Frank.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:07 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Man wat zou Boilesen toch gedaan hebben dat hij gewoon nergens meer mag meespelen van Frank.
is het echt alleen maar omdat hij niet in ging op het aanbod vorig jaar?
Stam wil ook weg bij Ajax heb ik het ideequote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:33 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Vooral opvallend dat Stam zich zo uitspreekt tegen de instructie van Frank.
Zou kunnen, ik heb het sowieso altijd een wat vreemde combinatie gevonden. Stam is qua type, uitstraling en uitlatingen helemaal geen typische Ajax-man.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:36 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Stam wil ook weg bij Ajax heb ik het idee
Maar toch heeft hij ongelijk, wat heeft het voor zin hem een plek te geven in een elftal dat als een stap gezien wordt naar het eerste?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:33 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Vooral opvallend dat Stam zich zo uitspreekt tegen de instructie van Frank.
Zoals ik hierboven al aangeef, ik ben het met Stam eens hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar toch heeft hij ongelijk, wat heeft het voor zin hem een plek te geven in een elftal dat als een stap gezien wordt naar het eerste?
In principe moet je in jong Ajax geen spelers hebben die geen potentie hebben voor het eerste, dat het er niet uitkomt is wat anders.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al aangeef, ik ben het met Stam eens hoor.
Edit: wel met 1 kanttekening trouwens. Het is duidelijk dat sowieso niet alle spelers in Jong-Ajax potentie hebben voor het eerste. Dan zou je er voor kunnen kiezen om een Boilesen wel te laten spelen als je de ploeg daarmee een kwaliteitsimpuls kunt geven.
Ik denk alleen niet dat Boilesen de instelling heeft om met die state of mind in Jong te spelen.
Wordt boeiend om te zien hoe het weer verder gaat zonder Klaassen. De vorige paar keren was het spel prima te bekorenquote:Davy Klaassen zal niet zijn opwachting maken in de oefenwedstrijd van Ajax tegen Hamburger SV. De aanvoerder kampt met knieklachten en wordt daarom uit voorzorg aan de kant gehouden door trainer Frank de Boer. Dat hebben de Amsterdammers vrijdagochtend bevestigd via Twitter.
Donny ipv Klaassen? Of zou Frank liever een Sinkgraven opstellen voor wat meer creativiteit op het middenveld?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:21 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wordt boeiend om te zien hoe het weer verder gaat zonder Klaassen. De vorige paar keren was het spel prima te bekoren.
Nee, je bent het juist niet met Stam eens.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al aangeef, ik ben het met Stam eens hoor.
Edit: wel met 1 kanttekening trouwens. Het is duidelijk dat sowieso niet alle spelers in Jong-Ajax potentie hebben voor het eerste. Dan zou je er voor kunnen kiezen om een Boilesen wel te laten spelen als je de ploeg daarmee een kwaliteitsimpuls kunt geven.
Ik denk alleen niet dat Boilesen de instelling heeft om met die state of mind in Jong te spelen.
Ik denk Sinkgraven als '10' en dat Van de Beek eerder zal worden gebruikt voor momenten dat Gudelj of Bazoer out is.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Donny ipv Klaassen? Of zou Frank liever een Sinkgraven opstellen voor wat meer creativiteit op het middenveld?
Nu iig Donny, omdat de Sink net terug komt van een blessure. Die krijgt wsl iets van 30 minuten. Op de lange termijn heeft Sink (nog) de voorkeur denk ik. Hij moet de creativiteit die Ajax zo broodnodig heeft wel gaan brengen vanaf nu.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Donny ipv Klaassen? Of zou Frank liever een Sinkgraven opstellen voor wat meer creativiteit op het middenveld?
Hopelijk Younes in de basis.twitter:simonzwartkruis twitterde op vrijdag 08-01-2016 om 10:33:16Anwar El Ghazi gaat eraf met enkelklachten #Ajax #Belek https://t.co/6APymxXaei reageer retweet
Ik denk dat de situatie bij Ajax niet veel anders is als bij andere clubs en dat ook in Jong Ajax gewoon minimaal 3 a 4 jongens rondlopen waarvan iedereen bij Ajax weet dat die het eerste nooit gaan halen als de club echt vooruit wil. Als je dan toevallig op zo'n positie een speler hebt rondlopen met een aflopend contract die met de juiste instelling de andere gasten naar een hoger plan kan tillen, dan kan het je juist verder helpen als je hem wel laat spelen. Ik zeg niet dat het beleid moet zijn om spelers met een aflopend contract te laten spelen in Jong, maar er zijn wel situaties voorstelbaar waarin je die keuze wel maakt, zeker als de betreffende speler zich goed in blijft zetten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
In principe moet je in jong Ajax geen spelers hebben die geen potentie hebben voor het eerste, dat het er niet uitkomt is wat anders.
Dat laatste is zeker waar. Aan de andere kant staat het ook goed naar je jeugdopleiding als je spelers die uit de gratie zijn, maar zich wel vollop inzetten, laat spelen als ze beter zijn dan het alternatief. Ook daar is iets voor te zeggen. Het is geen goed signaal naar je jeugd als je ze maar laat staan terwijl er een beter alternatief is.quote:Maar goed beter een twijfelgeval op linksback dan een jongen waar je al afscheid van hebt genomen ondanks dat hij er nog gewoon is.Staat ook wat beter naar je jeugdopleiding toe.
Je hebt natuurlijk gelijk, in tweede instantie vergiste ik me.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee, je bent het juist niet met Stam eens.
Was getekend, Davy Klaassenquote:“PSV is goed in de counter en wij zijn op ons best als we een tegenstander vastzetten. Het kan goed zijn om bepaalde accenten van andere ploegen in je eigen spel mee te nemen, maar de speelwijze moet wél blijven passen bij de ploeg.”
twitter:simonzwartkruis twitterde op vrijdag 08-01-2016 om 10:52:54Groot partijspel nu, net als gister met Sinkgraven op 10 en Younes (links) & Fischer (rechts) op de vleugels #Ajax #Belek reageer retweet
Heeft al een half jaar niet naar PSV gekeken dus. En was er tijdens Ajax-PSV niet echt met zijn koppie bij.quote:
Je doelt nu op Klaassen, neem ik aan?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:56 schreef Ajacied422 het volgende:
Van zoveel gebrek aan zelfkennis moet ik gewoon huilen, Baddertje Badder.
Nouja, hij gaf het spel van vorig seizoen een 4 en van dit seizoen in het begin een 7, en op het laatst een 5. Vind ik realistischer dan de meeste supporters, die vaak het slechte en het goede zwaar overdrijven en een zeer selectief geheugen hebben.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:56 schreef Ajacied422 het volgende:
Van zoveel gebrek aan zelfkennis moet ik gewoon huilen, Baddertje Badder.
Je moet heden ten dagen alleen met een '10' spelen als je superieur bent aan je tegenstander. En als Nederlandse club dus alleen in de beker tegen amateurs.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:02 schreef Ajacied422 het volgende:
Dat bedoel ik inderdaad. Ze hadden ook nooit de zes in de ban moeten doen. Niemand heeft er uiteindelijk baat bij.
Ik denk dat Klaassens puntentoekenning meer gebaseerd is op de resultaten dan op het spel, eerlijk gezegd. Begin dit seizoen een 7 is toch een behoorlijke overschatting van je tegenstanders in Nederland.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja, hij gaf het spel van vorig seizoen een 4 en van dit seizoen in het begin een 7, en op het laatst een 5. Vind ik realistischer dan de meeste supporters, die vaak het slechte en het goede zwaar overdrijven en een zeer selectief geheugen hebben.
Tja, als je een cijfer moet geven voor het spel in de competitie, maar goed spel telt niet want de tegenstanders zijn slecht, dan kan je natuurlijk nooit een goed cijfer halen. Begin dit seizoen speelde Ajax gewoon best leuk voetbal.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:06 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je moet heden ten dagen alleen met een '10' spelen als je superieur bent aan je tegenstander. En als Nederlandse club dus alleen in de beker tegen amateurs.
[..]
Ik denk dat Klaassens puntentoekenning meer gebaseerd is op de resultaten dan op het spel, eerlijk gezegd. Begin dit seizoen een 7 is toch een behoorlijke overschatting van je tegenstanders in Nederland.
Inderdaad, een 10 is goed als je 1 van je centrale verdedigers laat inschuiven of niet opstelt en vervangt door een middenvelder, maar dan nog komt Klaassen beter tot zijn recht als rechts of linkshalfquote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:02 schreef Ajacied422 het volgende:
Dat bedoel ik inderdaad. Ze hadden ook nooit de zes in de ban moeten doen. Niemand heeft er uiteindelijk baat bij.
beter op elkaar ingespeeld dan vorig jaar?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Waar ligt het volgens jullie dan aan dat Ajax dit jaar meer kansen creëert per wedstrijd dan vorig jaar?
Daar kun je pas een oordeel over geven als je er statistiek bij hebt van het type kansen. Ik denk in ieder geval dat de komst van Gudelj er voor zorgt dat je meer afstandsschoten hebt, die natuurlijk ook als kans tellen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Waar ligt het volgens jullie dan aan dat Ajax dit jaar meer kansen creëert per wedstrijd dan vorig jaar?
In principe is een 10 alleen goed als je 3-4-3 speelt met Frank de Boer als trainer.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad, een 10 is goed als je 1 van je centrale verdedigers laat inschuiven of niet opstelt en vervangt door een middenvelder, maar dan nog komt Klaassen beter tot zijn recht als rechts of linkshalf
Zijn daar ook duidelijke cijfers van? Ben ik wel benieuwd naar eerlijk gezegd. Europees is dan sowieso niet meegerekend neem ik aan?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:20 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
beter op elkaar ingespeeld dan vorig jaar?
Dit.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:20 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
beter op elkaar ingespeeld dan vorig jaar?
Eens, want daar maak ik me meer zorgen om dan die Klaas-Jan-Piet-Truus wedstrijden tegen Cambuur of Roda.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Zijn daar ook duidelijke cijfers van? Ben ik wel benieuwd naar eerlijk gezegd. Europees is dan sowieso niet meegerekend neem ik aan?
Nogmaals. Den haag gaan ze winnen, iedereen in jubelstemming en tegen vitesse verspelen ze de koppositie.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:40 schreef Ajacied422 het volgende:
En ik waarschuw jullie alvast: met dit systeem of nou ja spelopvatting ga je weer voor gaas in Den Haag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |