quote:Pechvogel loopt miljoenen mis
Het nieuwe jaar is pas twee dagen oud, maar de pechvogel van het jaar is al bekend. Een vaste Postcode Loterij-speler uit de winnende straat in Sittard speelt al drie jaar mee, maar bij de automatische incassering van december ging iets mis.
De 21-jarige Kamal Maihousane speelt sinds z'n 18e mee met de Postcodeloterij, maar net deze maand had hij te weinig geld op z'n rekening staan toen de vier loten moesten worden betaald. De automatische incasso was mislukt, maar Maihousna wist van niks: "Ik voelde me een halfuur miljonair. Ik dacht ik heb vier loten, maar er kwam maar niemand aan de deur", vertelt Maihousane aan L1.
Zaterdagochtend zocht hij contact met de Postcode Loterij. Telefonisch werd hem medegedeeld dat hij geen inleg had betaald. Geen miljoenen dus voor Kamal.
Bron: Telegraaf
Sjezus, dat is balen.quote:Kamal loopt miljoenen Postcodeloterij mis door incassofout: 'Zo balen'
Kamal (21) uit Sittard is nu al de pechvogel van 2016. Hij is lid van de Postcodeloterij en woont in de winnende straat, maar er ging iets mis met de automatische incasso. "Een half uur lang dacht ik dat ik miljonair was."
Ja, hij baalt nog flink. "Maar het leven gaat door", vertelt hij telefonisch aan RTL Nieuws. "En ik krijg veel steun. Van vrienden en buurtbewoners. Maar natuurlijk is dat ontzettend balen."
Vier loten
De 21-jarige Kamal Maihousane speelt al drie jaar mee met de Postcodeloterij, met postcode 6131 BS. Het enige dat hij tot nu toe won, is een prijs van Peijnenburg, een ontbijtkoek met ontbijtdoos.
Kamal speelt met vier loten mee, drie op de winnende postcode waardoor gisteren elf mensen miljonair werden. Kamal had de twaalfde moeten zijn. Maar de loten kwamen precies deze maand nooit in zijn bezit omdat er iets misging met de automatische incasso.
Mislukking
"Ik heb net een nieuwe baan waardoor ik geen salaris heb gekregen in december. Daardoor stond er blijkbaar te weinig geld op mijn rekening en is de afschrijving mislukt."
Maar daar kwam Kamal gisteren pas in de loop van de dag achter. "Ik heb me een half uur lang miljonair gevoeld." Na de trekking begonnen vrienden en kennissen Kamal massaal te bellen en appen. "Ik schrok me wild. Miljonair; ik kon het gewoon niet geloven. Ik heb meteen de tv aangezet. Maar ze kwamen niet langs mijn huis."
Fout
Toen Kamal zijn bankrekening ging checken, ontdekte hij de incassofout. "Ik heb toen meteen geld overgemaakt aan de Postcodeloterij. Maar blijkbaar was ik toch te laat. Ik heb nu helemaal niets."
Of hij nog stappen gaat ondernemen, weet de Limburger niet. "Ik weet niet wat mijn rechten zijn. Dat ga ik nu uitzoeken." Wat hij met de miljoenen zou gaan doen, weet hij wel. "Ik zou er een mooi huis van kopen in Sittard en geld geven aan mijn moeder en vrienden. Maar helaas....Misschien volgend jaar."
De Postcodeloterij was niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: RTL Nieuws
Huh?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:15 schreef john2406 het volgende:
Van deze zijn rekening bedoelde ik dus niet van anderen.
Over wie gaat het topic over rechtzaken of over een persoon welke niet genoeg tegoed op zijn rekening had?quote:
Hij vraagt zich of of er bij deze deelnemer vaker incasso's mislukt zijn volgens mij. Zie niet helemaal in wat dat aan de zaak verandert overigensquote:
Een autoverzekering word niet opgeschort, een autoverzekering mag pas bij 30 dagen betalingachterstand ontbonden worden. Van opschorting is geen sprake.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Niet. Maar het is wel een voorbeeld waar het niet voldoen aan je betalingsverplichting zorgt voor opschorting van zijde van je wederpartij, die ook als je alsnog betaalt niet alsnog aan zijn verplichting hoeft te voldoen. Het geldt ook voor een rechtsbijstand- of aansprakelijkheidsverzekering, om maar een niet-verplichte verzekering te noemen.
Niks veranderd dat aan de zaak, maar ik zou het graag willen weten.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Hij vraagt zich of of er bij deze deelnemer vaker incasso's mislukt zijn volgens mij. Zie niet helemaal in wat dat aan de zaak verandert overigens
Jij vraagt of dit vaker is voorgekomen maar geeft niet aan wat je bedoelt, ik vatte het op als dat het vaker was voorgekomen dat mensen prijzen mislopen door een mislukte incasso. Misschien moet je de volgende keer iets specifieker zijn zodat misverstanden minder vaak voorkomen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Over wie gaat het topic over rechtzaken of over een persoon welke niet genoeg tegoed op zijn rekening had?
Gisteren was hij bij Boulevard en daar werd verteld dat hij gewoon niet genoeg geld op zijn rekening had staan waardoor de incasso niet uitgevoerd kon worden. Iemand van de Postcodeloterij vertelde dat het niet hun taak is om iedereen persoonlijk te contacteren on ze er op te wijzen dat er genoeg saldo op hun rekening moest staan. Iets met eigen verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:21 schreef NewHorizon het volgende:
Maar in ieder geval, in eerdere berichten zag ik dat deze persoon aanvoerde nooit bericht te hebben gehad dat zijn incasso mislukt was en hij daarom niet meespeelt aan de trekking.
Dat kan nog een interessant punt worden, mocht dat daadwerkelijk de waarheid zijn (en hij niet vergeten is eventuele nieuwe contactgegevens door te geven).
Nee klopt, ik dacht zoiets te lezen in het reglement, maar dat gaat enkel over de eerste maand van deelname. Mea culpa.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gisteren was hij bij Boulevard en daar werd verteld dat hij gewoon niet genoeg geld op zijn rekening had staan waardoor de incasso niet uitgevoerd kon worden. Iemand van de Postcodeloterij vertelde dat het niet hun taak is om iedereen persoonlijk te contacteren on ze er op te wijzen dat er genoeg saldo op hun rekening moest staan. Iets met eigen verantwoordelijkheid.
Het is wel sneu voor hem.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:26 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee klopt, ik dacht zoiets te lezen in het reglement, maar dat gaat enkel over de eerste maand van deelname. Mea culpa.
Ik las eerder iets dat hij toch niet aan de juiste kant van de straat woonde, weet niet wat ervan klopt, als het klopt is het juist niet sneu, dan heeft hij toch al gewonnen door niet mee te spelen dan of niet?quote:
Gisteren werd door de Postcodeloterij al vermeld dat hij er om bekend staat niet op tijd te betalen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
Jij vraagt of dit vaker is voorgekomen maar geeft niet aan wat je bedoelt, ik vatte het op als dat het vaker was voorgekomen dat mensen prijzen mislopen door een mislukte incasso. Misschien moet je de volgende keer iets specifieker zijn zodat misverstanden minder vaak voorkomen.
Niemand van ons weet of er vaker automatische incasso's bij deze man zijn mislukt, en dat veranderd ook helemaal niets aan de zaak.
De dekking kan wel degelijk worden opgeschort en weer hersteld, zie bijvoorbeeld hier.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Een autoverzekering word niet opgeschort, een autoverzekering mag pas bij 30 dagen betalingachterstand ontbonden worden. Van opschorting is geen sprake.
Nogmaals een autoverzekering is onvergelijkbaar met een loterij.
Dat is percies wat ik weten wou is het een bekende op dat soort inhoudingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:31 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Gisteren werd door de Postcodeloterij al vermeld dat hij er om bekend staat niet op tijd te betalen.
Maar, daarin heb je gelijk, dat maakt niets uit voor dit gebeuren.
Hetgeen ik overigens buitengewoon onbeschoft vind en voor mij een reden zou zijn om op te zeggen als ik had meegespeeld. Ik doe dat niet en zal dat ook principieel nooit doen, overigens. Kreeg vandaag wel weer reclame van de postcodeloterij voor iemand die hier al meer dan vijftien jaar niet meer woontquote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:31 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Gisteren werd door de Postcodeloterij al vermeld dat hij er om bekend staat niet op tijd te betalen.
Maar, daarin heb je gelijk, dat maakt niets uit voor dit gebeuren.
Als ik gewonnen zou hebben zou ik ook direct opzeggen neem dat maar van me aan.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hetgeen ik overigens buitengewoon onbeschoft vind en voor mij een reden zou zijn om op te zeggen als ik had meegespeeld. Ik doe dat niet en zal dat ook principieel nooit doen, overigens. Kreeg vandaag wel weer reclame van de postcodeloterij voor iemand die hier al meer dan vijftien jaar niet meer woont
Men noemt het opschorten, maar dit houd wel in dat ook al betaal je alsnog je geleden schade in de periode gedurende de achterstand niet verzekerd bent, ook niet met terugwerkende kracht.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De dekking kan wel degelijk worden opgeschort en weer hersteld, zie bijvoorbeeld hier.
Een ander voorbeeld is een mobiel abonnement dat je niet betaalt. Het abonnement wordt beëindigd, desondanks ben je de resterende maanden abonnementsgeld verschuldigd, terwijl er niets geleverd wordt.
Het hele idee van wel betalen, maar niets krijgen, is niet onmogelijk.
Waarom speel je mee dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ik gewonnen zou hebben zou ik ook direct opzeggen neem dat maar van me aan.
Krijgen mensen van te voren een telefoontje als ze gewonnen hebben? Of staan ze echt direct voor de deur?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:50 schreef Elzies het volgende:
Allemaal met je kop in de krant met een check waarop precies staat hoeveel je hebt gewonnen. Het ontvoering gilde doet een vreugdedansje.![]()
Weet ik, ik ging alleen in op de discussie of al dan niet innen het verschil maakt in het winnen. Ik ben van mening dat, zelfs als de PCL normaal alsnog int, niet bewezen kan worden dat hij recht heeft op de prijs en de analogie van de autoverzekering opgaat, die zoals je zelf zegt niet met terugwerkende kracht hersteld wordt. In die zin is het netjes van de PCL dat ze tegenwoordig na een trekking niet meer innen, ik weet dat dat ooit anders is geweest.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Men noemt het opschorten, maar dit houd wel in dat ook al betaal je alsnog je geleden schade in de periode gedurende de achterstand niet verzekerd bent, ook niet met terugwerkende kracht.
Kunnen we nu ophouden met zaken erbij te halen die totaal niet relevant zijn?
De postcodeloterij int niet achteraf, dus gaat nergens over. Hij heeft geen lot gekocht dus speelt niet mee, hij is verantwoordelijk voor de betaling en niemand anders.
Je hoeft dus de PCL ook niet op te zeggen? Je kan gewoon je automatische incasso terugboeken?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Weet ik, ik ging alleen in op de discussie of al dan niet innen het verschil maakt in het winnen. Ik ben van mening dat, zelfs als de PCL normaal alsnog int, niet bewezen kan worden dat hij recht heeft op de prijs en de analogie van de autoverzekering opgaat, die zoals je zelf zegt niet met terugwerkende kracht hersteld wordt. In die zin is het netjes van de PCL dat ze tegenwoordig na een trekking niet meer innen, ik weet dat dat ooit anders is geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |