Ach zie het als een goede instestering. Je bent 30, en in die 30 jaar heb je helemaal niets geleerd. En nu leer je in een paar weken heel wat meer.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:17 schreef levensles het volgende:
ja weet het zeker.. en inderdaad het kind is het grootste slachtoffer
Maar TS vindt eigenlijk dat hij er helemaal niks mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:02 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat vind ik erg kort door de bocht, in dit geval zijn er gewoon, logisch ook, 2 personen voor 50% verantwoordelijk, en het kind hoogstwaarschijnlijk de dupe, chapeau.
Kan alleen voor mezelf spreken, maar ik zou dit kind niet willen onder deze condities.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar TS vindt eigenlijk dat hij er helemaal niks mee te maken heeft.
Het enige wat hem nog een beetje bezighoudt is de angst dat moeder wil dat hij financieel bijdraagt.
En het enige wat hier telt is het (eventuele) kind, uiteraard.
Als ze echt zwanger is, is het geen kwestie van willen meer.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:28 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Kan alleen voor mezelf spreken, maar ik zou dit kind niet willen onder deze condities.
Het is me dan ook nooit 'overkomen'.
Mee eens, echter, geloof ik niet dat je van een kind uit een liefdesloze relatie, per definitie niet kan houden. In de tijd van je ouders, was het waarschijnlijk logischer om bij elkaar te blijven voor de kinderen, terwijl dat niet altijd de beste oplossing voor de kinderen hoefde te zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:19 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik was niet het eerste kind in het huwelijk, dus ik was er dan niet geweest.
Mijn ouders zijn getrouwd omdat plichtbesef en het nu eenmaal hoorde. Ze hebben toen hun best gedaan om een fatsoenlijk huwelijk te hebben. Ik weet er niet veel van, maar ik heb het idee dat ze er kinderen bij hebben genomen om het huwelijk te redden. Het eerste kind in het huwelijk was niet gewenst door vader en werd ook regelmatig luidop uitgesproken, latere kinderen waren wel soort van gewenst. Het huwelijk is nooit goed geweest en na 15 jaar werd eindelijk het besluit genomen om te gaan scheiden, ik heb 5 personen nog nooit zo gelukkig gezien.
Daarom zeg ik dat je als vader beter afstand kunt doen van je rechten als vader zijnde als je het kind niet gewild hebt. Na mijn mening is het beter voor het kind om op te groeien zonder vader dan met vader die niet van je houdt.
Ik voorspel ook jaren van ellende voor je waarin je betaald en moet smeken om je kind af en toe eens te zien.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:26 schreef levensles het volgende:
bijna juiste conclusie.. vind het ontzettend klote voor het kind. maar zoals eerder besproken part time ouder met een moeder die niet te vertrouwen is zie ik ook niet zitten
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ach zie het als een goede instestering. Je bent 30, en in die 30 jaar heb je helemaal niets geleerd. En nu leer je in een paar weken heel wat meer.
Daarom staat overkomen tussen aanhalingstekens, zoiets 'overkomt' je namelijk niet zomaar, je bent er ten slotte zelf bij.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:31 schreef mootie het volgende:
[..]
Als ze echt zwanger is, is het geen kwestie van willen meer.
Zo werkt het dan weer niet, bezoek- en ouderschapsregelingen zijn gewoon door de rechter vast te leggen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:31 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik voorspel ook jaren van ellende voor je waarin je betaald en moet smeken om je kind af en toe eens te zien.
Maar wat zie je niet zitten? Het betalen? Je kind dat een moeder heeft die niet te vertrouwen is?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:26 schreef levensles het volgende:
bijna juiste conclusie.. vind het ontzettend klote voor het kind. maar zoals eerder besproken part time ouder met een moeder die niet te vertrouwen is zie ik ook niet zitten
Ja, ja, op papier ziet alles heel leuk uit, joh schei uit, ik heb vrienden die hun kinderen amper zagen/zien.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:33 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Zo werkt het dan weer niet, bezoek- en ouderschapsregelingen zijn gewoon door de rechter vast te leggen.
Dat is bij die kennis van mij met zijn 'onvruchtbare' ex dus ook een totale ramp. Eerst waren er de leugens over het onvruchtbaar zijn (dat zwakte ze later af tot:"Ja, er was een káns dat ik onvruchtbaar was..."), daarna bleek het niet helemaal zeker of het wel zijn kind zou zijn. Dat vergaf hij haar allemaal nog en het kind kwam op de wereld waarna de relatie binnen een aantal maanden stuk liep. Nu blijkt zij dus ook volkomen onbetrouwbaar als het op het maken van afspraken over opvoeding en financiën komt. De inkt is nog niet droog bij gemaakte afspraken of ze houdt zich er al niet meer aan of komt weer met nieuwe/aanvullende eisen op financieel gebied...quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:26 schreef levensles het volgende:
Ja, dat is TS dus vergeten. Bij mij in de buurt gelukkig andere voorbeelden, waar ouders wel uit elkaar gaan, maar beseffen dat een kind zowel vader als moeder nodig heeft, en daar beiden hun best in doen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:35 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ja, ja, op papier ziet alles heel leuk uit, joh schei uit, ik heb vrienden die hun kinderen amper zagen/zien.
Die ellende is mij allemaal 'bespaart' gebleven, maar je moet dan ook wel je hersenen gebruiken.
Zie de post onder mijn laatste...quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:38 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Ja, dat is TS dus vergeten. Bij mij in de buurt gelukkig andere voorbeelden, waar ouders wel uit elkaar gaan, maar beseffen dat een kind zowel vader als moeder nodig heeft, en daar beiden hun best in doen.
Als ik dit lees wordt dat voor TS ook een long shot, zolang het enige wat hij kan zeggen is: "ik zit het niet zitten, straks moet ik betalen". Don't stick your dick in crazy, en die voortekenen waren er al wel, gezien al eerder zwanger en nog inwonend bij ex.
quote:De inkt is nog niet droog bij gemaakte afspraken of ze houdt zich er al niet meer aan of komt weer met nieuwe/aanvullende eisen....
Ik kreeg de indruk van TS dat hij zich genaaid voelt door zijn ex en ik kreeg ook de indruk dat hij niets met de situatie te maken wil hebben. Alleen komt vaak het plichtbesef boven: het is immers wel jouw kind. Tuurlijk heb je verantwoordelijkheid naar je kind en zul je die ook moeten nemen. Een kind uit een liefdesloze relatie hoeft niet te betekenen dat je niet van je kind houdt en wat nu nog niet is, kan na het zien van het kindje natuurlijk veranderen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:31 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Mee eens, echter, geloof ik niet dat je van een kind uit een liefdesloze relatie, per definitie niet kan houden. In de tijd van je ouders, was het waarschijnlijk logischer om bij elkaar te blijven voor de kinderen, terwijl dat niet altijd de beste oplossing voor de kinderen hoefde te zijn.
In geval van TS heb ik het gevoel dat hij comments als de jouwe oppakt om voor zichzelf goed te praten dat hij zijn verantwoordelijkheden niet hoeft te nemen. Mocht het kind echt van hem zijn, is de enige manier dat hij erachter komt of hij van het kind houdt, door er contact mee te hebben.
Wat betreft jouw vader, dat is echt heel erg naar. Ik hoop dat hij een uitzondering is op het idee wat ik heb/had: Liefde voor je kind komt automatisch.
Wat een eerlijke, genuanceerde post. Absoluut mee eens.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:41 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk van TS dat hij zich genaaid voelt door zijn ex en ik kreeg ook de indruk dat hij niets met de situatie te maken wil hebben. Alleen komt vaak het plichtbesef boven: het is immers wel jouw kind. Tuurlijk heb je verantwoordelijkheid naar je kind en zul je die ook moeten nemen. Een kind uit een liefdesloze relatie hoeft niet te betekenen dat je niet van je kind houdt en wat nu nog niet is, kan na het zien van het kindje natuurlijk veranderen.
Ik probeer alleen kenbaar te maken dat je in dit soort situaties, als je echt niet van je kind houdt en je kind ziet als een product van een faalactie en er niet van kunt houden, je de optie hebt om weg te lopen. Lijkt misschien hard en cruel maar zoals al eerder aangeef heb je als kind niets aan een ouder dat niet van je houdt.
Als ouder of je nou moeder of vader bent, heb je altijd als eerste de plicht om voor je kind te zorgen. Ik raad TS dan ook aan als het kind van hem is om er in eerste instantie toch voor te gaan zorgen, liefde kan toch gaan groeien. Maar bij haat, loop asjeblieft weg.
Nog 1 voorbeeld , ja. Misschien heb ik gewoon geluk in mijn omgeving?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:38 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Zie de post onder mijn laatste...
[..]
En jij had kennelijk geen middelen om om je lul te hangen en dit te voorkomen?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:13 schreef levensles het volgende:
ze woonde bij haar ex, relatie was over maar had geen middelen om te verhuizen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |