Hij had de keuze om een condoom te gebruiken..quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De moeder heeft de keuze om het kind te houden of niet.
Eerst heeft ze er voor gekozen om de pil niet te slikken. Haar eigen beslissing (1). Vervolgens heeft ze gelogen over het gebruik van de pil. Beslissing 2. Daarna heeft ze haar eicellen laten bevruchten door een slachtoffer die in de veronderstelling was dat de kust veilig was. Beslissing 3. Toen ze zwanger was, na al haar bedrog, had ze nog de keuze gehad om abortus te plegen. Dat doet ze ook niet. Beslissing 4.
En nu is de vader ineens de gevoelloze hufter die alles mag betalen. Als dat arme kind geen goede jeugd heeft en geen vader heeft dan is dat 100% de keuze van de moeder.
Het wordt tijd dat dit verandert.
Dat is natuurlijk het slimste.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:54 schreef Leandra het volgende:
Of je doet het gewoon niet zonder condoom met een vrouw waar je (op dat moment) geen kinderen mee wilt?
Ja, maar dan moeten ze zelf verantwoording nemen, als het dan toch mis gaat kunnen ze haar niet de schuld geven. Dat kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:54 schreef Leandra het volgende:
Of je doet het gewoon niet zonder condoom met een vrouw waar je (op dat moment) geen kinderen mee wilt?
Voor een kind is het heel erg als een vader een kind niet wil erkennen!quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:35 schreef madam-april het volgende:
[..]
En hun kindje dan? Hun kindje kan er toch niks aan doen dat hij/zij zo verwerkt is? Natuurlijk is het achterbaks wat ze heeft gedaan maar daar mag hun kindje niet voor worden gestraft.
En zij mag dan wel gelogen hebben over de pil, maar als hij zelf zijn verantwoordelijkheid had genomen had hij deze zwangerschap gewoon kunnen voorkomen. Hij heeft een risico genomen. Hij heeft zelf de keuze gemaakt om de verantwoordelijkheid voor het voorkomen van een zwangerschap bij haar neer te leggen en dit is dus de consequentie van zijn keuze.
En hoe fout het ook klinkt, dat zou wél het recht moeten zijn van een man.quote:Op donderdag 7 januari 2016 08:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat is er zo krom aan dan?
Jij kijkt nu alleen naar je eigen geslacht en de nadelen, niet beseffend dat andersom ook veel nadelen heeft (bv man maakt vrouw bewust zwanger maar gaat er vandoor en betaald niks), beide kanten zijn niet ideaal en gezien je een abortus niet kan afdwingen, en dat moet je ook absoluut niet willen, kun je er alleen het beste van maken en als man ook wat verantwoording nemen en een condoom gebruiken.
Dat is alles wat een man hoeft te doen wil hij dit alles voorkomen, simpel en goedkoop.
En zelfs dat hele kleine stukje verantwoording lijkt te veel voor vele mannen met als reden, het voelt prettiger zonder.....
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:04 schreef levensles het volgende:
Redelijk heftig feestdagen meegemaakt en reacties zijn welkom.
Mijn nu ex vriendin is zwanger, en de kans dat ze voor een kinderallimentatie gaat komen acht ik erg groot.
Dat is niet helemaal wat ik zeg. Ik bekijk t vanuit de visie van het kind, waar het kind recht op heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
(...)
En nu is de vader ineens de gevoelloze hufter die alles mag betalen. Als dat arme kind geen goede jeugd heeft en geen vader heeft dan is dat 100% de keuze van de moeder.
Het wordt tijd dat dit verandert.
Nee, nog niet misschien, je kan een dergelijke behandeling met alle gevaren van dien niet opdringen aan een vrouw alleen omdat de man te lam was om een condoom om te doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En hoe fout het ook klinkt, dat zou wél het recht moeten zijn van een man.
Nee, het is en blijft de keuze van de vrouw, nogmaals, wil je echt geen kind, gebruik een condoom, laat je helpen of heb gewoonweg geen seks, zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Wanneer je er samen voor kiest, ga je er samen voor.
Wanneer er 1 voor kiest, en de ander er voor moet boeten mag die ook de keus maken.
Het aborteren kan wel zeker schade toebrengen, blijvende schade zelfs. Zowel lichamelijk als geestelijk.quote:In dit geval is dat de keus van abortus, het weghalen van iets levensloos en nutteloos en iets dat grote schade meebrengt voor ten minste 1 persoon. Het aborteren leverd geen enkele schade op, de hoer van een moeder gaat voor een ander wel weer met de benen wijd.
Ja dahaaaag. De dag dat jij voor een vrouw kan bepalen dat een vrouw een abortus moet plegen is de dag dat een vrouw voor jou kan bepalen dat je een knip in je zaadleider moet hebben als anticonceptie.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En hoe fout het ook klinkt, dat zou wél het recht moeten zijn van een man.
Wanneer je er samen voor kiest, ga je er samen voor.
Wanneer er 1 voor kiest, en de ander er voor moet boeten mag die ook de keus maken.
In dit geval is dat de keus van abortus, het weghalen van iets levensloos en nutteloos en iets dat grote schade meebrengt voor ten minste 1 persoon. Het aborteren leverd geen enkele schade op, de hoer van een moeder gaat voor een ander wel weer met de benen wijd.
ok, en als je nu beide van tevoren afspreekt, we willen geen kinderen, afspreekt de vrouw gebruikt de pil, het gaat toch mis, de vrouw bedenkt zich en wil toch een kind en geen abortus maar de man nog steeds niet wat dan? moet de man gedwongen worden of moet dan de keuze bestaan ja tabee het beste ermee maar hier kies ik niet voor succesquote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:07 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Ja dahaaaag. De dag dat jij voor een vrouw kan bepalen dat een vrouw een abortus moet plegen is de dag dat een vrouw voor jou kan bepalen dat je een knip in je zaadleider moet hebben als anticonceptie. [ afbeelding ] Of heb je er geen enkel probleem mee als een ander beslist over jouw lijf?
Man en vrouw zijn beiden verantwoordelijk voor de VOORKOMING van een zwangerschap. Is de zwangerschap een feit, dan hebben ze daar beiden in gefaald en er beiden verantwoordelijk voor.
Als ts zijn hersencellen had gebruikt dat zij nooit zijn zaadcellen kunnen gebruiken.
Niet opgelet bij biologie? De pil biedt geen 100% garantie. Dat risico neem je als man dus ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:14 schreef PeZu het volgende:
ok, en als je nu beide van tevoren afspreekt, we willen geen kinderen, afspreekt de vrouw gebruikt de pil, het gaat toch mis, de vrouw bedenkt zich en wil toch een kind en geen abortus maar de man nog steeds niet wat dan? moet de man gedwongen worden of moet dan de keuze bestaan ja tabee het beste ermee maar hier kies ik niet voor succes
Ja, maar dan nog handel je naar eer en geweten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:18 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Niet opgelet bij biologie? De pil biedt geen 100% garantie. Dat risico neem je als man dus ook.
niet opgelet bij lezen? wat kun je als man al seen vrouw zo van gedachte veranderd?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:18 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Niet opgelet bij biologie? De pil biedt geen 100% garantie. Dat risico neem je als man dus ook.
*wrijft ogen*quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, want vertrouwen is kut he? Eigen schuld dikke bult, als je je partner vertrouwt. Misschien niet slim in het geval van TS met die historie, maar helaas zijn er stellen al jaren bij elkaar waarbij de vrouw ineens op eigen houtje besluit te stoppen met de pil. 'Als ik eenmaal zwanger ben vindt ie het wel goed'. Zit je dan, als voorgelogen gedesillusioneerde vent met een kind dat je niet wilde en een geschaad vertrouwen.
Een relatie heb je met zijn tweeën, je maakt samen beslissingen, zeker over iets groots als een kind, en als je de vrouw niet kunt dwingen tot abortus kun je de man ook niet dwingen tot erkenning, zeker niet als deze man vanaf het begin duidelijk is geweest over het geen kinderen willen en de anticonceptie in vertrouwen overlegd is.
Wij hebben daar zeer duidelijke afspraken over samen. Mocht ik zwanger worden dan wordt het weggehaald. Dat is onze gezamenlijke beslissing. Mocht ik daar ineens (no chance!) van afwijken, dan hoeft nij niets te doen met het kind. Enige wat ik echt niet doe is voldragen tegen mijn zin. En dat is allemaal prima afgesproken.
Heel simpel: condoom.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:19 schreef PeZu het volgende:
[..]
niet opgelet bij lezen? wat kun je als man al seen vrouw zo van gedachte veranderd?
ja die werken achteraf heel goed ja, lees gewoon of denk een na wat er echt staatquote:
Niets maar dat doet er ook niet toe mi. Vrouwen staan bekend om het wispelturigheid en dan zal het nu ineens een verrassing zijn. (Vergeet de invloed van horrormonen niet he? )quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:19 schreef PeZu het volgende:
niet opgelet bij lezen? wat kun je als man al seen vrouw zo van gedachte veranderd?
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:26 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Niets maar dat doet er ook niet toe mi. Vrouwen staan bekend om het wispelturigheid en dan zal het nu ineens een vrrassing zijn. (Vergeet de invloed van horrormonen niet he? )
lees dit nog maar een keer misschien dat je wat kan lerenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, want vertrouwen is kut he? Eigen schuld dikke bult, als je je partner vertrouwt. Misschien niet slim in het geval van TS met die historie, maar helaas zijn er stellen al jaren bij elkaar waarbij de vrouw ineens op eigen houtje besluit te stoppen met de pil. 'Als ik eenmaal zwanger ben vindt ie het wel goed'. Zit je dan, als voorgelogen gedesillusioneerde vent met een kind dat je niet wilde en een geschaad vertrouwen.
Een relatie heb je met zijn tweeën, je maakt samen beslissingen, zeker over iets groots als een kind, en als je de vrouw niet kunt dwingen tot abortus kun je de man ook niet dwingen tot erkenning, zeker niet als deze man vanaf het begin duidelijk is geweest over het geen kinderen willen en de anticonceptie in vertrouwen overlegd is.
Wij hebben daar zeer duidelijke afspraken over samen. Mocht ik zwanger worden dan wordt het weggehaald. Dat is onze gezamenlijke beslissing. Mocht ik daar ineens (no chance!) van afwijken, dan hoeft nij niets te doen met het kind. Enige wat ik echt niet doe is voldragen tegen mijn zin. En dat is allemaal prima afgesproken.
Dat zegt toch geen ruk? Je weet pas wat je doet als je daadwerkelijk voor de keuze staat.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:28 schreef PeZu het volgende:
lees dit nog maar een keer misschien dat je wat kan leren
de tering.....quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:31 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Dat zegt toch geen ruk? Je weet pas wat je doet als je daadwerkelijk voor de keuze staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |