abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159421159
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zou goed kunnen, daar kan ik niet over oordelen. Die geef ik geen les. Met mijn doelgroep werkt het niet.
Nee, daar kan ik me in vinden. Bij die doelgroep is de pedagogische component simpelweg te groot.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:50:13 #227
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_159421309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:32 schreef RealRS het volgende:
Wat je veel in het Nederlandse onderwijs ziet, is denken in problemen en een ouderwetse mentaliteit.

Als je serieus bezig bent met je vak(groep) als hoogopgeleiden, ga je op zoek naar oplossingen voor de problemen.

Bijvoorbeeld toetsen nakijken. Je hebt voor alles tegenwoordig ICT toepassingen (ook open vragen / berekeningen / woordjes zijn manieren voor om te toetsen digitaal). In het onderwijs gaat alles op papier en met de hand. Als je nou vooraf nadenkt om de toets efficiënt af te nemen, dan heb je daarna niet zoveel werk. Hooguit nog een nacontrole.
Ten eerste zijn de toetsen het werk niet. Behalve schrijf toetsen, die kosten veel werk.
ICT is enig, onze methode heeft ook zo'n leuke online toets. Waarbij je als je niet het exacte woord gebruikt uit het boek, hij het fout rekent, waardoor studenten die goed zijn in Engels, vaak lager scoren.

quote:
De manier van lesgeven gebeurd vaak ook op de ouderwetse manier, namelijk 40/50 minuten praten/presenteren. Kinderen van deze tijd zijn veel telefoontjes gewend en veel actie. Daarom haken ze af (Opmerkingen van docenten: Het zijn lastige kinderen, die niet willen). Vervolgens ligt het dan ook weer aan de leerlingen. Slimme leraren zetten leerlingen aan het werk met leuke opdrachten / projecten / filmpjes etc.
Man, bijna alle leraren zetten filmpjes in en dat Flipping the Classroom (want ja zo heet dat in hip onderwijs jargon) is tof als je gemotiveerde studenten hebt, minder leuk als je niveau 2 mbo studenten hebt die helemaal geen Engels willen doen. Die werken voor je omdat ze je leuk vinden, niet omdat je zo'n leuk filmpje hebt gemaakt. Bovendien hoeveel tijd denk je dat het kost om die leuke filmpje te vinden, om leuke opdrachten/projecten etc te maken. Dat kost nog meer tijd dan simpelweg het boek afwerken.

quote:
Voorbereiden van lessen. Heel veel oude docenten draaien op routine en bereiden niets tot weinig voor. Bij jongeren kan ik mij voorstellen dat het wennen en zwaar is (dit heb je altijd met een nieuwe baan). Als je vooraf in het begin van het jaar de lesmodules maakt met je vakgroep. Zodat iedereen dezelfde lessen geeft (en dus minder kans hebt op kwaliteitsverschil), verlicht dat ook je eigen werk.
Je spreekt jezelf hier zo tegen. Het kost tijd en we draaien op routine en bereiden niets voor. Dat kost dan juist geen tijd?
Wat denk je, dat elke docent maar wat doet? Natuurlijk is dit al vastgelegd met je vakgroep... Iedereen geeft dezelfde soort lessen ja. Maar het moet wel bij je stijl passen en je groep,

quote:
Veel leraren willen ook alles exclusief houden (lesstof/materiaal). Als je alle lessen digitaal consequent beschikbaar stelt (wat nu gelukkig normaler begint te worden) dan kunnen leerlingen daar zelf keuzes in maken. Zo krijg je ook meer focus op de probleempunten van leerlingen. Waar de docent dus goed zijn toegevoegde waarde kan tonen.
dit is gewoon pertinent niet waar. Er zijn vreselijk veel sites waar je materiaal kan vinden, zoveel materiaal dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar ja, dan gebruik je het boek weer niet genoeg en krijg je boze ouders op je dak, want een boek kost al snel 40 euro.

quote:
Zo zijn er nog 100 andere oplossingen voor de bekende problemen. Veel mensen in Nederland kruipen graag in de slachtoffer rol i.p.v. de problemen te bespreken / denken in oplossingen. Altijd maar naar een ander wijzen.
Ik word altijd zo blij van mensen die nog nooit in het onderwijs hebben gewerkt, maar mensen kennen die er werken of het zo simpel zien blablabla.

Draai eens een paar weken mee.
pi_159421331
@ bovenstaande nogmaals op het surveilleren. Je moet 50 minuten zitten tot soms zelfs 2 uur. Als een bejaarde niet voldoet, kan je ook een student nemen die wat wil bijverdienen. Als je vanaf jaar 1 heel duidelijk bent met de regels, dan zijn die kinderen niet anders gewend. Zo spannend is het nou ook weer niet.

@ lessen niet voorbereiden en 40/50 minuten praten, helaas wordt de leerling maar minimaal betrokken bij de les (actief zelf bezig zijn). En dan niet een aantal vragen rondjes.

Spreekvaardigheid is natuurlijk onzin om dat te doen met ICT. Wat ik al zei het is een hulpmiddel. Schrijf opdrachten kan je prima op de pc doen. Dan kan je eventuele schrijf / spelfouten er gelijk door de computer uithalen, handschrift wordt ten minste goed leesbaar omdat het getypt is. Dan hoef je als leraar alleen nog maar inhoudelijk door te lezen.

Wat ik al merk is dat je alle weerstand, denken in problemen hier ook terug ziet. In het dagelijks leven zal je waarschijnlijk zo ook reageren in vergaderingen en tegen management. Probeer bij de volgende vergadering is te kijken hoeveel collega's het zelfde praten en probeer zelf één vergadering alleen maar te denken in oplossingen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:55:40 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159421566
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:50 schreef RealRS het volgende:
Wat ik al merk is dat je alle weerstand, denken in problemen hier ook terug ziet.
Waar komt die weerstand vandaan, denk je?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_159421578
Ik denk zeker in oplossingen. Maar ik run de school niet in mijn eentje. En dingen veranderen in een school, dat gaat heel traag en er zijn heel veel verschillende meningen. Bij mij op school gaan heel veel uren op aan alleen maar praten met elkaar over al deze zaken. Ik ben wel met je eens dat het onderwijsveld eigenlijk vrij conservatief in elkaar zit. Daar lopen sommige mensen ook op stuk. Dat is geen weerstand, 'tussen droom en daad' etc. Ieders ideale school ziet er anders uit. Ik denk ook wel dat als je echt heel ontevreden bent over je baan of over je school dat je dan op zoek moet gaan naar iets anders. Niet blijven hangen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159421600
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:41 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja lol en met de talen is dit helemaal een hilarisch voorstel.

Hoe moet ik spreekvaardigheid toetsen? Of schrijven?
Van een talenlerares verwacht ik iets meer kritisch leesvermogen. Niets persoonlijks.
Deze zin was bijvoorbeeld een nogal sterke aanwijzing:
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 20:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daar hebben we het ICT-monster weer.
Ik had het dan ook over delen van wat geoefend moet worden. Je weet wel, woordjes stampen of woorden vervoegen of iets dergelijks. Ik speelde advocaat van de duivel in weerwoord op een ander zijn voorstel om te snijden in het aantal arbeidsuren voor leraren door de ICT in te zetten (de vaardige lezer kan dat tussen de regels lezen), het punt was niet wat je allemaal wel kan doen met de computer als hulpmiddel, het punt was dat je een hele hoop niet kan doen met de computer als hulpmiddel en dat de computer dus niet als vervanging van maar als aanvullig op de leraararbeidsuren moet worden ingezet voor zo ver je die inzet. Ik constateer dat we aan de ene kant een hoop mensen hebben die doorslaan m.b.t. de inzet van computers terwijl de ICT nog lang niet volwassen is voor educatieve doeleinden terwijl er anderzijds nog veel progressie kan worden geboekt met die inzet van ICT. Ik ben een van de weinig mensen die het gulden midden hiermee aanhoudt aangezien ik weet wat wel en vooral wat niet kan met computers voor de voorzienbare tijd. Als je zelf een beetje kan programmeren en je weet hoe een computer werkt dan weet je ook maar al te goed wat de beperkingen zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-01-2016 22:01:55 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:56:46 #232
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_159421608
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:50 schreef RealRS het volgende:
@ bovenstaande nogmaals op het surveilleren. Je moet 50 minuten zitten tot soms zelfs 2 uur. Als een bejaarde niet voldoet, kan je ook een student nemen die wat wil bijverdienen. Als je vanaf jaar 1 heel duidelijk bent met de regels, dan zijn die kinderen niet anders gewend. Zo spannend is het nou ook weer niet.

@ lessen niet voorbereiden en 40/50 minuten praten, helaas wordt de leerling maar minimaal betrokken bij de les (actief zelf bezig zijn). En dan niet een aantal vragen rondjes.

Spreekvaardigheid is natuurlijk onzin om dat te doen met ICT. Wat ik al zei het is een hulpmiddel. Schrijf opdrachten kan je prima op de pc doen. Dan kan je eventuele schrijf / spelfouten er gelijk door de computer uithalen, handschrift wordt ten minste goed leesbaar omdat het getypt is. Dan hoef je als leraar alleen nog maar inhoudelijk door te lezen.

Wat ik al merk is dat je alle weerstand, denken in problemen hier ook terug ziet. In het dagelijks leven zal je waarschijnlijk zo ook reageren in vergaderingen en tegen management. Probeer bij de volgende vergadering is te kijken hoeveel collega's het zelfde praten en probeer zelf één vergadering alleen maar te denken in oplossingen.
En op hun examen mogen ze met de hand schrijven. Denk je dat ze leren van hun fouten door spellingscontrole? Of waarom ze een syntax fout maken, of waarom ze daar een past continuous moeten gebruiken in plaats van een past simple?

De inhoud is bijna nooit het probleem.

Je ziet weerstand omdat je veel te simpel denkt. Mijn werk is enorm vernieuwend bezig, ondertussen integreren wij spreekvaardigheid in de praktijk lessen, en niet omdat het minder tijd kost, want het is juist extra werk, maar wel omdat het beter is voor de student, de student meer in context leert en kan toepassen wat het leert.

Een taal bestaat uit vijf vaardigheden. Lezen, luisteren (worden al getoetst met ICT en toffe filmpjes, yay!), schrijven, spreken en gesprekken.

Dit is dus het soort management jargon waar docenten ziek van worden. Bovendien is het niet het nakijkwerk. Ja er zijn pieken, PTO's, examens, opendagen, mentorgesprekken. die zijn allemaal te doen. Maar onderwijsontwikkelingstaken, het organiseren van allerlei veranderingen (die constant worden opgelegd) alle probleem kinderen. (Een mentor klas, 2 meisjes zwanger, 1 boulimia, 1 een angst stoornis, 1 net uit huis gezet, twee problemen op hun stage, 4 die een aanwezigheid hebben van minder dan 75%) Dat is wat de werkdruk hoog maakt. Hoe zetten we hiervoor filmpjes in? Of leuke ICT spelletjes?

En nu ben ik geen grammatica koningin in het Nederlands, maar misschien mag jij ook wel weer eens een lesje Nederlands volgen. Kun je zien waarom spellingscontrole niet heilig is...
pi_159421716
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:50 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ten eerste zijn de toetsen het werk niet. Behalve schrijf toetsen, die kosten veel werk.
ICT is enig, onze methode heeft ook zo'n leuke online toets. Waarbij je als je niet het exacte woord gebruikt uit het boek, hij het fout rekent, waardoor studenten die goed zijn in Engels, vaak lager scoren.
Ik had een docent die dat deed...
pi_159421810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:00 schreef Janneke141 het volgende:
Als jij solliciteert op het ministerie word je echt onmiddellijk aangenomen. Of je werkt er al.
Zou de dubbele bodem van deze sarcasme worden opgepikt? _O-
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:01:15 #235
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159421839
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zou de dubbele bodem van deze sarcasme worden opgepikt? _O-
Het antwoord is nee, gezien de posts die erna kwamen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:01:36 #236
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_159421850
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik had een docent die dat deed...
Dat vind ik zo geestdodend.

Pas moesten ze "weird" invullen. Ik print dus de toetsen en kijk ze na. "Strange" heb ik ook goed gekeurd.
pi_159421905
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:56 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

En op hun examen mogen ze met de hand schrijven. Denk je dat ze leren van hun fouten door spellingscontrole? Of waarom ze een syntax fout maken, of waarom ze daar een past continuous moeten gebruiken in plaats van een past simple?

De inhoud is bijna nooit het probleem.
Ne kan de spellingscontrole voor de leerlingen uitzetten, voor jezelf aan. Scheelt een bak energie, al zal je zelf voorlopig nog moeten een nacontrole moeten blijven doen.
pi_159421995
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:01 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Dat vind ik zo geestdodend.

Pas moesten ze "weird" invullen. Ik print dus de toetsen en kijk ze na. "Strange" heb ik ook goed gekeurd.
Mij demotiveerde het in ieder geval behoorlijk.
pi_159422022
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:50 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ten eerste zijn de toetsen het werk niet. Behalve schrijf toetsen, die kosten veel werk.
ICT is enig, onze methode heeft ook zo'n leuke online toets. Waarbij je als je niet het exacte woord gebruikt uit het boek, hij het fout rekent, waardoor studenten die goed zijn in Engels, vaak lager scoren.
Vandaar "aanvullend gebruiken" (leerlingen die thuis zelfstandig oefenen met woordenlijstjes bijvoorbeeld, ik ben een voorstander van zoveel mogelijk interactie tijdens de schaarse lestijd) en niet plaatsvervangend voor een hele lange tijd in de toekomst. Al moet ik zeggen dat er in zo'n geval ook wel sprake is van uitzonderlijk slecht ontwerp maar dat is iets waar rekening mee moet worden gehouden, waar gehakt wordt vallen spaanders en mensen maken nu eenmaal fouten, dus computerprogramma's worden verkeerd geprogrammeerd of laks geïmplementeerd. Twee hele goede toepassingen voor computersoftware als ondersteuning zijn bijvoorbeeld topografie en anatomie (het menselijk lichaam). Woordjes van buiten leren kan je zo ook goed oefenen, of dat je een d, t of dt schrijft kan je ook prima oefenen, zelfs met uitleg erbij, aangezien dat een kwestie is van een simpel rijtje regels, als je tenminste niet slordig programmeert (bijvoorbeeld "schrijven" en onregelmatige werkwoorden).
Het is jammer dat enerzijds zo vaak de computer heel erg slecht wordt gebruikt terwijl anderzijds mensen het pushen om die meer te gebruiken. Mijn stelling: eerst volwassen software ontwikkelen en die buiten schooltijd gebruiken omdat je het prettig vindt werken en je het gemakkelijk vindt. Als dat goed lukt dan kan je eens verder kijken maar niet eerder dan dat. Tenzij het nut evident is en de leraar zelf beslist dat hij dit de beste methode vint.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-01-2016 22:13:04 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159422261
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 20:10 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Van docenten wordt verwacht dat het duizendpoten zijn, die al die verschillende kwaliteiten en vaardigheden in huis hebben, en dat moet je dus vaak onder tijdsdruk doen, met veel ogen op je gericht. Want laat je een keer een steek vallen, dan zijn er meteen leerlingen, ouders, en een directie die daar iets van vinden.
Die klacht is zo'n beetje inherent aan werk voor hoger opgeleiden. Iedereen heeft een manager boven zich, klanten, opdrachtgevers en tijdsdruk.

Ik vind docenten echt ontzettende klagers, het idee dat zij de enige zijn met een ongelooflijke werkdruk. Ik denk dat dat in de praktijk heel erg meevalt.
pi_159422523
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die klacht is zo'n beetje inherent aan werk voor hoger opgeleiden. Iedereen heeft een manager boven zich, klanten, opdrachtgevers en tijdsdruk.

Ik vind docenten echt ontzettende klagers, het idee dat zij de enige zijn met een ongelooflijke werkdruk. Ik denk dat dat in de praktijk heel erg meevalt.
Ik denk dat we dat aspect van de discussie vooral moeten overlaten aan de leraren zelf maar ik maak wel graag de kanttekening dat de centrale vraag is in welke mate en voor wat die managers in het onderwijs nodig zijn. Ze moeten ervoor zorgen dat de roosters in orde zijn, dat het aantal leraren in verhouding is tot het aantal leerlingen etc. , moeten ze zich bemoeien met de uitvoering van de lessen etc. en zo ja voor welke aspecten?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159422697
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die klacht is zo'n beetje inherent aan werk voor hoger opgeleiden. Iedereen heeft een manager boven zich, klanten, opdrachtgevers en tijdsdruk.

Ik vind docenten echt ontzettende klagers, het idee dat zij de enige zijn met een ongelooflijke werkdruk. Ik denk dat dat in de praktijk heel erg meevalt.
Zoals uit de OP eigenlijk al zou moeten blijken zit de klacht er voornamelijk in dat ze niet gecompenseerd worden voor de extra uren die ze maken.
pi_159422757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:40 schreef RealRS het volgende:
Bijvoorbeeld in je toetsweek geef je aan veel uren te moeten surveilleren. Op het hoger onderwijs wordt dit gedaan door mensen die net met pensioen zijn.
Persoonlijk heb ik die gepensioneerde mensen en ander niet-onderwijzend volk (het zijn niet alleen gepensioneerden) altijd een ramp gevonden bij tentamens. Klikken met pennen terwijl ze verveeld sudokuën, vrouwmensen (niet beledigend bedoeld t.o.v. vrouwen in het algemeen maar ten opzichte van deze bijzondere exemplaren) die met hakken lopen, geklets en meer van die ongein. Een wat strengere code zou ook veel helpen maar ik denk dat de eigen docent zich ook iets gepaster zou gedragen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159423207
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ne kan de spellingscontrole voor de leerlingen uitzetten, voor jezelf aan. Scheelt een bak energie, al zal je zelf voorlopig nog moeten een nacontrole moeten blijven doen.
Ik neem aan dat die dubbele "moeten" met opzet is om je punt te maken. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159423249
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die dubbele "moeten" met opzet is om je punt te maken. :)
Nee, maar komisch is het wel.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:04:53 #246
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159424803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die klacht is zo'n beetje inherent aan werk voor hoger opgeleiden. Iedereen heeft een manager boven zich, klanten, opdrachtgevers en tijdsdruk.

Ik vind docenten echt ontzettende klagers, het idee dat zij de enige zijn met een ongelooflijke werkdruk. Ik denk dat dat in de praktijk heel erg meevalt.
Mogelijk klagen ze terecht. Maar dat kan een docent beter bepalen. Het is inderdaad zo dat de werkdruk voor meerdere beroepsgroepen te hoog is. Maar dat heeft volgens mij meer te maken met de steeds veranderende regelgeving die bovendien slecht word overgebracht naar het personeel. Het werken word je op die manier onmogelijk gemaakt.

Iemand die met diensten werkt en nachtdiensten draait kan dat beamen. Je verzet veel meer arbeid in de nacht. En vaak loopt het dan nog zonder problemen ook.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_159426796
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:56 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

En op hun examen mogen ze met de hand schrijven. Denk je dat ze leren van hun fouten door spellingscontrole? Of waarom ze een syntax fout maken, of waarom ze daar een past continuous moeten gebruiken in plaats van een past simple?

De inhoud is bijna nooit het probleem.

Je ziet weerstand omdat je veel te simpel denkt. Mijn werk is enorm vernieuwend bezig, ondertussen integreren wij spreekvaardigheid in de praktijk lessen, en niet omdat het minder tijd kost, want het is juist extra werk, maar wel omdat het beter is voor de student, de student meer in context leert en kan toepassen wat het leert.

Een taal bestaat uit vijf vaardigheden. Lezen, luisteren (worden al getoetst met ICT en toffe filmpjes, yay!), schrijven, spreken en gesprekken.

Dit is dus het soort management jargon waar docenten ziek van worden. Bovendien is het niet het nakijkwerk. Ja er zijn pieken, PTO's, examens, opendagen, mentorgesprekken. die zijn allemaal te doen. Maar onderwijsontwikkelingstaken, het organiseren van allerlei veranderingen (die constant worden opgelegd) alle probleem kinderen. (Een mentor klas, 2 meisjes zwanger, 1 boulimia, 1 een angst stoornis, 1 net uit huis gezet, twee problemen op hun stage, 4 die een aanwezigheid hebben van minder dan 75%) Dat is wat de werkdruk hoog maakt. Hoe zetten we hiervoor filmpjes in? Of leuke ICT spelletjes?

En nu ben ik geen grammatica koningin in het Nederlands, maar misschien mag jij ook wel weer eens een lesje Nederlands volgen. Kun je zien waarom spellingscontrole niet heilig is...
Zo is het.

Er wordt te makkelijk over gedacht. Ik denk dat het grootste probleem niet ligt in de inhoud en het lesgeven zelf. Het probleem is gebrek aan fatsoenlijke ondersteuning.

Slechte ict, vieze ruimtes, te veel administratie, amateuristisch management, steeds veranderende kaders zonder echter investering.

Als we docenten nu gewoon eens hun werk lieden doen en de rest van de mensen in het onderwijs dat lieten faciliteren in plaats van frustreren... Dat zou helpen.

Ook de cultuur van vergaderen, elkaar niet aan afspraken houden en gaten vullen met goedbedoeld amateurisme helpt de zaak niet.

En die gast die echt denkt dat docenten op een domme manier werken is niet goed. Het systeem om de docenten hen doet zijn werk niet.
Whatever...
pi_159426889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die klacht is zo'n beetje inherent aan werk voor hoger opgeleiden. Iedereen heeft een manager boven zich, klanten, opdrachtgevers en tijdsdruk.

Ik vind docenten echt ontzettende klagers, het idee dat zij de enige zijn met een ongelooflijke werkdruk. Ik denk dat dat in de praktijk heel erg meevalt.
De stress komt van het werk waarvoor ZE niet zijn opgeleid en aangenomen maar dat er gewoon bij komt.
Whatever...
pi_159426934
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 00:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De stress komt van het werk waarvoor ZE niet zijn opgeleid en aangenomen maar dat er gewoon bij komt.
Jij bent ook docent?
pi_159427035
Als je ergens een groep mensen hebt, pik je de docenten er zo uit. De eigenwijze mensen, die denken alles beter te weten.

Zet je die mensen bij elkaar in een school, zie je dat er werkelijk niets goed geregeld wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')