Deze was w.s. als een DM bedoeld....quote:Op zondag 3 januari 2016 21:46 schreef Sokz het volgende:
Ja hopeloos dit. Meende de username te herkennen en associeerde het met een kwaliteitsuser dus dacht doe een pogingMaar zie in zijn postgeschiedenis niet iets wat daarop kan wijzen dus stom van me.
mist het oude aex![]()
We snappen allemaal wel naar wie wel.quote:
Als dat 140 jaar oude warenhuis er 140 jaar oude methodes op nahoudt, tsja...quote:Op zondag 3 januari 2016 21:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Belangrijke levensles idd. Jammer dat er een 140-jaar oud warenhuis voor failliet moet gaan.
vertel...quote:Op zondag 3 januari 2016 21:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Indeed.
Ik ben blij dat er nog mensen zijn die dat inzien en dat we niet allemaal zo'n ijskoude kutattitude hebben.
Dat heb ik al gedaan vanaf vanmiddag en ik rest mijn case.quote:
Okee, het is zondagavond laat, maar zo laat is het nou ook weer niet toch?quote:Op zondag 3 januari 2016 22:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan vanaf vanmiddag en ik rest mijn case.
quote:Op zondag 3 januari 2016 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er verkeerd aan een bedrijf te kopen en het in delen te verkopen?
Zie #125. Ik nodig hem uit om iets te zeggen over waar hij wellicht verstand van heeft.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:05 schreef Lord_Azrael het volgende:
[..]
Okee, het is zondagavond laat, maar zo laat is het nou ook weer niet toch?
Dan heb je het allemaal niet zo precies gelezen vrees ik.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:11 schreef Lord_Azrael het volgende:
Uit jouw posts begrijp ik dat het aanbrengen van het punt dat "cadeaubonnen volkomen kut zijn" suggereert dat de aanbrenger een "ijskoude kutattitude" heeft.
Ik zie dat verband niet zo eigenlijk.
Het is zondagavond laat :-)quote:Op zondag 3 januari 2016 22:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan heb je het allemaal niet zo precies gelezen vrees ik.
Die ijskoude kutattitude was wegens dat wij ons historisch erfgoed verkwanselen aan corporate raiders voor een appel en een ei. En dat we dat wel goed vinden wegens achterhaald concept.quote:
Ik kan niet beweren beter of slechter, maar noem eens een paar bedrijven op van over de grens waar zoiets gebeurt bij is!quote:Op zondag 3 januari 2016 21:33 schreef Cynix ® het volgende:
Waarom gaat het er in dit topic nou steeds meer over dat hier alles kut is en dat in Duitsland alles beter is?
Het is niet on topic, het is sowieso subjectief en geen hond kan bewijzen noch aantonen dat het daar nou allemaal zoveel beter geregeld is.
Dat is geen antwoord op de vraag, wat is daar mis meequote:Op zondag 3 januari 2016 22:08 schreef Wintar het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Jouw moreel kompas doet het niet echt he?
Of ben je gewoon een beetje aan het trollen?
Je smeert mij aan dat ik geil op deze praktijken. Je projecteert je hele frustratie over wat jij vind wat er mis is op mij.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je het niet meer snapt dan noem je het een stropop.
En de post die je quote heeft m.i. een opbouwend karakter.
Een handreiking om iets te zeggen over dingen waar je verstand van hebt wellicht.
We blijven positief en hoopvol gestemd.
Of ze nou verliezen maakten of niet dat doet niks af aan de smerige zaakjes. En die CEO zal van Sun natuurlijk geen kleur mogen bekennen. Desalniettemin is het een journalistieke taak om aan iemands poten te zagen als er 10k banen op het spel staan.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:48 schreef Sokz het volgende:
Ontzettend subjectieve documentaire. Iedereen vergeet hier dat V&D terug in 2002/2003 - nog voordat ze ook strategisch compleet de boot misten - al jaarlijks verliezen maakten van $40-50 miljoen. Zonder deze PE partijen was het serieus 10 jaar terug al failliet gegaan.
Tevens zetten ze die CEO ontzettend lullig neer alsof het een pion is van Suncap, terwijl het (volgens zijn linkedin) een V&D' er in hart&nieren is/was die gelijk na zijn studie al in het concern terecht kwam.![]()
AL het vastgoed van Vendex KBB ja, dus ook van Bijenkorf en Hema en DIY stores.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:53 schreef Sokz het volgende:
[..]
V&D werd als onderdeel van de groep Vendex-KBB verkocht aan KKR. Ten tijde van deze overname zijn er externe adviseurs geweest die de verschillende onderdelen in de portefeuille hebben gewaardeerd:
[ afbeelding ]
Het vastgoed waar iedereen zo schandelijk over spreekt was dus onderdeel van de gehele groep, gewaardeerd op $665miljoen en in dat jaar verkocht voor $1.4 miljard. Anyway je ziet dat V&D destijds al op een waarde <0 werd gewaardeerd door 3/5 banken.
Nou, dat hoop ik niet. En dat is ook niet zo.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je smeert mij aan dat ik geil op deze praktijken. Je projecteert je hele frustratie over wat jij vind wat er mis is op mij.
Op 1 staat in jouw plaatje CVC. Daar zijn ook een aantal schandalen over (geweest). Zie Quote weet niet of je dat leest.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:32 schreef Sokz het volgende:
[ afbeelding ]
Ook in Duitsland wordt er nog steeds op grote schaal door buitenlandse partijen 'geroofd'. Overigens lijkt het alsof elke PE deal in Nederland volgens het koop/leegpluk/failliet scenario volgt maar 99% van de deals zijn ook gewoon solide en in het belang van beide partijen.![]()
Het enige wat de Duitse wetgeving in de weg staat is dat het voor PE partijen onmogelijk wordt in potentiele ' turn-arounds' te investeren (zoals bijvoorbeeld ook die creche Estro, dat voor de overname nagenoeg failliet was).
Maw noem mij een floriserent bedrijf dat na overname door een PE partij, binnen 5 jaar en onveranderde marktomstandigheden failliet is gegaan.![]()
Enlighten us. Ik haal dat niet zo snel uit de CVC en het zou best kunnen dat dat ook interessant is voor de wat minder ingevoerde lezers in onverklaarde afkortingen.quote:Op zondag 3 januari 2016 23:01 schreef W00fer het volgende:
Daar zijn ook een aantal schandalen over (geweest).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |