edje staat ook schuin en overmars op een krukjequote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:51 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Maar zelfs Overmars en vd Sar lijken niet zo bizar veel te schelen op deze foto. Marc is 1.73 en Sar 1.97.
Constructies zoals met Doyen worden toch aan banden gelegd?quote:Op maandag 4 januari 2016 17:20 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar niet op deze manier. Als je een jaar geleden kreten roept "Ajax heeft niets te zoeken in Zuid-Amerika""koehandel""geen baas meer in eigen toko" en dat is niet opeens 180 graden gedraaid? Lekker ongeloofwaardig.
Siem maar terug halen dan?quote:Siem de Jong is typisch een Ajacied die je het allerbeste gunt sinds zijn transfer naar het buitenland. De held van 15 mei 2011 koos voor een avontuur bij Newcastle United, maar het valt op veel fronten tegen: blessures, weinig speeltijd, strijd tegen degradatie.
De keuze van Siem voor Newcastle was best verrassend. De club is behoorlijk in verval geraakt, broer Luuk kende er al een zware tijd en het is stiekem ook nog best de vraag of hij in de Premier League op zijn plek is. Veel speeltijd krijgt hij in ieder geval nog niet.
“Het voelt een beetje zoals mijn eerste jaren bij Ajax. Soms spelen, dan weer invallen of tribune. Het gevoel dat je je moet bewijzen. Nee, het is niet de meest gemakkelijke situatie,” meldt De Jong aan het Algemeen Dagblad. “Het is logisch dat ik niet meteen dezelfde status heb als bij Ajax. Daar ging ik stapje voor stapje en werd ik uiteindelijk aanvoerder. Deed ik vijf, zes jaar over. Ik moet geduld hebben.”
Siem kreeg in Steve McClaren een nieuwe trainer, maar het wandelende cliché slaagt er maar niet in om met Newcastle de onderste regionen te verlaten. Er moet heel wat gebeuren om degradatie af te wenden. The Magpies staan onder de streep en wonnen dit seizoen pas vier wedstrijden.
Toevallig pakte Newcastle zeven punten in de drie wedstrijden waarin De Jong aan de aftrap stond. Maar dat kan best wel eens meer geluk dan wijsheid zijn geweest. Zo'n goede indruk laat De Jong nog niet achter op St. James' Park, naar eigen zeggen ook omdat de club steeds allerlei aankopen doet.
Het goede nieuws is dat De Jong topfit is. Dat was wel eens anders. De nu 26-jarige middenvelder annex spits was bij Ajax eigenlijk nooit geblesseerd, tot zijn laatste seizoen in rood-wit shirt. Het begon met een klaplong en hield maar niet op. Van hamstringkwetsuren tot een tweede klaplong. Aan die tweede klaplong zit trouwens nog een heel verhaal vast.
“Ik werd neergezet als blessuregevoelige speler, maar ik heb nu al een halfjaar geen problemen. Ik heb in de zomer doorgetraind en doe dagelijks extra spieroefeningen voor kracht en explosiviteit. Ik voel me nu sterk, wat is dan anderhalf jaar op een carrière? Ik heb ruim de tijd genomen voor mijn herstel, ook omdat ik bij Ajax het gevoel had dat ik elke keer te snel was begonnen.”
Toevallig zit die andere oud-Ajacied bij Newcastle, Vurnon Anita, nu in de lappenmand. Anita is een maand uit de roulatie vanwege een hamstringblessure.
Brengt wel, net als zijn broer, een bepaalde aanstekelijke winnaarsmentaliteit met zich mee.quote:
Als spitsquote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:08 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Brengt wel, net als zijn broer, een bepaalde aanstekelijke winnaarsmentaliteit met zich mee.
Maar verder zie ik niet hoe Ajax hem binnen de huidige selectie zou kunnen gebruiken.
Dat zou de enige optie zij idd, daar heeft ie bij Ajax ook zijn beste wedstrijden gespeeld. Maar het is geen typische spits natuurlijk. Beetje zijn probleem, hij kan overal en nergens spelen.quote:
Dan moet je hem dus niet halen, want dat is hij helemaal niet. Al is hij wel een fabuleus kopper.quote:
Tja, dat is zijn broer natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
Siem de Jong
Vreselijk beperkte voetballer
Schaduwspits is zijn ideale positie.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:53 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dan moet je hem dus niet halen, want dat is hij helemaal niet. Al is hij wel een fabuleus kopper.
Verder wat Pedroso zegt, hij is eigenlijk geen spits, maar ook geen 10. En een middenvelder is hij ook niet. Natuurlijk fijn om spelers te hebben die op meer plaatsen kunnen spelen, maar dan is het wel fijn als ze op één plek ook echt uitblinken.
Achter Pantelic liep het inderdaad aardig goed.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:43 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Schaduwspits is zijn ideale positie.
Pantegod, mis die bazige indiaan nog iedere dag.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:49 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Achter Pantelic liep het inderdaad aardig goed.
Z,on spits is niet meer haalbaarquote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:49 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Achter Pantelic liep het inderdaad aardig goed.
Ik werd wel knettergek van die duimpjes voor iedere kutpass die hij kreeg.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:20 schreef Abed het volgende:
[..]
Pantegod, mis die bazige indiaan nog iedere dag.
Toch vreemd dat we met spelers als Pantelic en Suarez nooit kampioen zijn gewordenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:20 schreef Abed het volgende:
[..]
Pantegod, mis die bazige indiaan nog iedere dag.
Heeft een paar keer ook flink tegengezetenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:37 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Toch vreemd dat we met spelers als Pantelic en Suarez nooit kampioen zijn geworden
Laten we niet vergeten dat AZ voor de laatste speelronde de beste papieren had. Sowieso moet je weten dat je als Ajax-zijnde nooit afhankelijk moet zijn van andere ploegen die laatste speelronde, want als je de beste bent zal iedere andere club graag willen dat je geen kampioen wordt. Vitesse liet PSV rustig komen, Willem II vocht met hand en tand om Ajax van scoren af te houden, daar moet je niet over zeuren, dat hoort er bij.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:50 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Heeft een paar keer ook flink tegengezetendat jaar met Ten Cate
Klaasbaasquote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:05 schreef klaasweetalles het volgende:
Siem de Jong de zoveelste Ajacied die in het buitenland mislukt
doe is rustig manquote:
bijna iedereen mislukt tegenwoordig in het buitenlandquote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
doe is rustig man
in nederland worden dat soort ajaxspelers iedere keer de hemel in geprezen door malloten als jack van gelder...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |