abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2016 @ 12:55:03 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158784911
SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2012/2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2013/2014
SPOILER: Transferbeleid 2014/2015
SPOILER: Gifjes enzulks
pi_158784926
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 12:51 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

''Ze wachten lang met het maken van een beslissing, prima maar wij zoeken verder. Het is graag of niet.''

[ afbeelding ]
Take it or leave it!111!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 3 januari 2016 @ 12:58:44 #3
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158784989
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2016 12:55 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Take it or leave it!111!
Ondertussen heeft PSV Luis Beto da Silva uit Peru opgepikt, transfervrij, 18 jaar en hij schijnt nu al beter te zijn dan Sanogo.

Was wel even lastig, want Brands moest 4 telefoontjes plegen.
pi_158785001
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2016 12:55 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Take it or leave it!111!
''Die topspitsen komen toch niet naar Ajax''

pi_158785073
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 12:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ondertussen heeft PSV Luis Beto da Silva uit Peru opgepikt, transfervrij, 18 jaar en hij schijnt nu al beter te zijn dan Sanogo.

De nieuwe Farfan? Dat zou die 4 telefoontjes wel rechtvaardigen imho.

Anyways, ik denk dat Marc Netto z'n beltegoed weer eens op is. Pas volgende maand mag hij weer nieuwe kopen.
Porcupine Tee - Normal
pi_158785098
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:02 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Anyways, ik denk dat Marc Netto z'n beltegoed weer eens op is. Pas volgende maand mag hij weer nieuwe kopen.
Nieuwe Manco.
pi_158785213
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 12:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Beter dan Sanogo? Dat kan niet.
  zondag 3 januari 2016 @ 13:26:27 #8
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158785529
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:02 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Tja, die vergelijking wordt snel gemaakt, maar een nieuwe Farfan haal je niet zo maar meer binnen. In dat opzicht hebben ze bij Ajax natuurlijk wel gelijk , spitsen zijn zeldzaam, zeker voor een spitsenkerkhof als Ajax.

Hij is in eerste instantie gehaald voor Jong PSV, het is allemaal niet zo spectaculair natuurlijk. Maar goed, beter dan Sanogoal zal hij wel zijn en sowieso is hij het gokje wel waard gelet op de leeftijd en zijn status bij Peru onder 20. Is ook eerder al op proef geweest en heeft toen veel indruk gemaakt, een aantal mensen bij PSV is er van overtuigd dat de Europese subtop heeft zitten slapen bij deze jongen, maar goed, dat soort verhalen:

zondag 3 januari 2016 @ 13:31:43 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158785637
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Tja, die vergelijking wordt snel gemaakt, maar een nieuwe Farfan haal je niet zo maar meer binnen. In dat opzicht hebben ze bij Ajax natuurlijk wel gelijk , spitsen zijn zeldzaam, zeker voor een spitsenkerkhof als Ajax.

Hij is in eerste instantie gehaald voor Jong PSV, het is allemaal niet zo spectaculair natuurlijk. Maar goed, beter dan Sanogoal zal hij wel zijn en sowieso is hij het gokje wel waard gelet op de leeftijd en zijn status bij Peru onder 20. Is ook eerder al op proef geweest en heeft toen veel indruk gemaakt, een aantal mensen bij PSV is er van overtuigd dat de Europese subtop heeft zitten slapen bij deze jongen, maar goed, dat soort verhalen:

[ afbeelding ]
Zo'n gokje wagen is natuurlijk niks mis mee, daar moet je het toch van hebben hier en hij hoeft er niet meteen te staan dat scheelt ook.
  zondag 3 januari 2016 @ 13:36:38 #10
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158785746
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zo'n gokje wagen is natuurlijk niks mis mee, daar moet je het toch van hebben hier en hij hoeft er niet meteen te staan dat scheelt ook.
Het is een beetje wat Overmars destijds deed met een Sana (en nog een berg anderen). Voor weinig oppikken en als het wat wordt is het mooi, zo niet, dan is het ook prima. Je moet het alleen niet constant doen, je moet je ook gericht versterken.

Nu moet je niet op YouTube filmpjes afgaan, maar hij maakt wel echt spectaculaire goals. Nou is de Peruaanse competitie niet zo boeiend natuurlijk, qua niveau, maar ook bij Peru onder 20 doet hij leuke dingen. Behoorlijk tweebenig, wat voor een spits toch wel fijn is.
pi_158785898
Hoog tijd dat we weer Sana's gaan oppikken.
  zondag 3 januari 2016 @ 13:43:18 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158785899
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het is een beetje wat Overmars destijds deed met een Sana (en nog een berg anderen). Voor weinig oppikken en als het wat wordt is het mooi, zo niet, dan is het ook prima. Je moet het alleen niet constant doen, je moet je ook gericht versterken.

Nu moet je niet op YouTube filmpjes afgaan, maar hij maakt wel echt spectaculaire goals. Nou is de Peruaanse competitie niet zo boeiend natuurlijk, qua niveau, maar ook bij Peru onder 20 doet hij leuke dingen. Behoorlijk tweebenig, wat voor een spits toch wel fijn is.
Het zou me verbazen indien Ajax met een gerichte versterking komt voor de spitspositie in de winterstop als het in het lange zomer window al niet lukt maar ik laat me graag positief verrassen.
  zondag 3 januari 2016 @ 13:47:02 #13
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158785980
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het zou me verbazen indien Ajax met een gerichte versterking komt voor de spitspositie in de winterstop als het in het lange zomer window al niet lukt maar ik laat me graag positief verrassen.
Lijkt me ook niet echt te verwachten. Het lijkt er een beetje op dat ze niet weten op welk niveau ze moeten mikken. Ze mikken of veel te hoog met gasten als Traore en eerder Eto'o, of ze mikken veel te laag met een Sanogo.

Maar, zoals gezegd, vindt maar eens een spits voor een betaalbare prijs die een concurrent (of backup) voor Milik is. Laat staan een versterking. Dat is ook geen makkelijke klus. Zeker niet als je kijkt naar wat een spits volgens Ajax allemaal moet kunnen. Het is ook echt een kut-positie in het Ajax-systeem.
  zondag 3 januari 2016 @ 13:51:57 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158786107
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet echt te verwachten. Het lijkt er een beetje op dat ze niet weten op welk niveau ze moeten mikken. Ze mikken of veel te hoog met gasten als Traore en eerder Eto'o, of ze mikken veel te laag met een Sanogo.

Maar, zoals gezegd, vindt maar eens een spits voor een betaalbare prijs die een concurrent (of backup) voor Milik is. Laat staan een versterking. Dat is ook geen makkelijke klus. Zeker niet als je kijkt naar wat een spits volgens Ajax allemaal moet kunnen. Het is ook echt een kut-positie in het Ajax-systeem.
Ze maken er een kut positie van, al met al heb ik niet de indruk dat het lag aan de spits als er niet gescoord werd, lag meer aan opbouw in te laag tempo en te weinig beweging
pi_158786190
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ze maken er een kut positie van, al met al heb ik niet de indruk dat het lag aan de spits als er niet gescoord werd, lag meer aan opbouw in te laag tempo en te weinig beweging
ajax heeft de afgelopen vijf jaar best aardige spitsen gehad

Alleen ze zijn allemaal veel te vroeg afgeschreven

als ze 2 wedstrijden niet scoorde dan waren ze gelijk al niet goed genoeg

ze krijgen gewoon geen tijd

ajax is een beetje de weg kwijt met spitsen....ze denken iedere keer dat ze een suarez of een inbramovic binnenhalen ofzo.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_158786192
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 12:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nee in 2010 speelden ze met 2 verdedigende middenvelders, het Bert van Marwijk systeem zeg maar
Hmja, het was in ieder geval ontzettend veel breed spelen en relatief weinig creëren. Hoewel ze tegen ons volgens mij nog wel 4 grote kansen kregen in die finale, (door selectief geheugen vaak vergeten) maar dat waren ook veel dode momenten.

Ik vond Spanje dat jaar zeker niet de beste ploeg, (Nederland ook niet) maar je koopt er geen reet voor natuurlijk.
pi_158786274
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:55 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Hmja, het was in ieder geval ontzettend veel breed spelen en relatief weinig creëren. Hoewel ze tegen ons volgens mij nog wel 4 grote kansen kregen in die finale, (door selectief geheugen vaak vergeten) maar dat waren ook veel dode momenten.

Ik vond Spanje dat jaar zeker niet de beste ploeg, (Nederland ook niet) maar je koopt er geen reet voor natuurlijk.
Vond Spanje wel de beste ploeg toen, nipt gevolgd door Duitsland. Die hadden gewoon de pech dat ze Spanje troffen na een zeer zware partij tegen Argentinië geloof ik. Het WK2010 was qua niveau überhaupt al zeer matig. Nederland is ook vaak ontzettend goed weggekomen en het spel leek vaak ook nergens op maar door de finaleplaats lijken veel mensen dat te zijn vergeten.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:01:39 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158786307
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:55 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ajax heeft de afgelopen vijf jaar best aardige spitsen gehad

Alleen ze zijn allemaal veel te vroeg afgeschreven

als ze 2 wedstrijden niet scoorde dan waren ze gelijk al niet goed genoeg

ze krijgen gewoon geen tijd

ajax is een beetje de weg kwijt met spitsen....ze denken iedere keer dat ze een suarez of een inbramovic binnenhalen ofzo.....
Ze moeten minder kijken naar wat een spits niet kan maar wat hij wel kan, in die zin begrijp ik nog wel dat De Boer met een 10 wil spelen, alleen ging dat ten koste van het functioneren van de rest.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:10:24 #19
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158786501
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:00 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Vond Spanje wel de beste ploeg toen, nipt gevolgd door Duitsland. Die hadden gewoon de pech dat ze Spanje troffen na een zeer zware partij tegen Argentinië geloof ik. Het WK2010 was qua niveau überhaupt al zeer matig. Nederland is ook vaak ontzettend goed weggekomen en het spel leek vaak ook nergens op maar door de finaleplaats lijken veel mensen dat te zijn vergeten.
Duitsland speelde dat jaar ontzettend mooi en fris voetbal, maar de pijp was in de halve finale leeg. In die wedstrijden daarvoor hadden ze echt met krachten gesmeten en dat heeft ze uiteindelijk opgebroken. Duitsland was echt de leukst voetballende ploeg op het WK 2010, maar op het einde wint de beste ploeg de titel, want het gaat er gewoon om dat je de goals maakt op de momenten dat het nodig is.
pi_158786566
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:00 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Als je als wereldkampioen maar 8 keer scoort in een heel toernooi (met onder andere de grootmachten Honduras, Paraguay, Chili en Zwitserland onderweg) dan ben je niet de beste ploeg lijkt me.

Duitsland scoorde 4 keer tegen zowel Engeland als Argentinië, verreweg de beste ploeg vond ik.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:13:43 #21
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158786575
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ze moeten minder kijken naar wat een spits niet kan maar wat hij wel kan, in die zin begrijp ik nog wel dat De Boer met een 10 wil spelen, alleen ging dat ten koste van het functioneren van de rest.
Dat is het een beetje ja. Je kunt wel een hele nostalgische hang hebben naar een 'typische Ajax-spits' (whatever that may be), maar uiteindelijk moet je je spel toch een beetje aanpassen aan wat haalbaar is. Zonder uiteraard je hele filosofie overboord te gooien.

En, zeg nou zelf, de laatste succesvolle spitsen die Ajax heeft gehad waren nu niet echt met elkaar te vergelijken. Een Suarez is natuurlijk een totaal ander type speler dan een Huntelaar of een Zlatan en die laatste twee zijn ook weer moeilijk met elkaar te vergelijken. Tot zoverre de mythe van de typische Ajax-spits.
pi_158786586
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:10 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Duitsland speelde dat jaar ontzettend mooi en fris voetbal, maar de pijp was in de halve finale leeg. In die wedstrijden daarvoor hadden ze echt met krachten gesmeten en dat heeft ze uiteindelijk opgebroken. Duitsland was echt de leukst voetballende ploeg op het WK 2010, maar op het einde wint de beste ploeg de titel, want het gaat er gewoon om dat je de goals maakt op de momenten dat het nodig is.
Ja dat is natuurlijk het grootste cliché dat er bestaat.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:14:54 #23
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158786607
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:13 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk het grootste cliché dat er bestaat.
Het sterke van clichés is dat er altijd een grote kern van waarheid in zit, zong een zeer wijs man ooit in een liedje.

Anders moeten we van voetbal een jury-sport maken. 10 man met bordjes en de ploeg die de hoogste score krijgt wordt wereldkampioen.
pi_158786736
Een betere spits halen dan Sanogo lijkt me idd niet moeilijk maar vraag me af of ze die in de winterstop al gaan halen.
Europees spelen we toch niet meer mee en nationaal staan we nog steeds in pole position voor de landstitel (met het huidige materiaal)
Dan maar na het seizoen een echt goede spits halen waar je dus ook een flink bedrag voor gaat betalen. Al is dat ook geen garantie, wat dat betreft jammer dat de er de laatste pakweg 15 jaar geen spitsen meer uit de opleiding komen waar je echt wat aan hebt.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:20:19 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158786742
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is het een beetje ja. Je kunt wel een hele nostalgische hang hebben naar een 'typische Ajax-spits' (whatever that may be), maar uiteindelijk moet je je spel toch een beetje aanpassen aan wat haalbaar is. Zonder uiteraard je hele filosofie overboord te gooien.

En, zeg nou zelf, de laatste succesvolle spitsen die Ajax heeft gehad waren nu niet echt met elkaar te vergelijken. Een Suarez is natuurlijk een totaal ander type speler dan een Huntelaar of een Zlatan en die laatste twee zijn ook weer moeilijk met elkaar te vergelijken. Tot zoverre de mythe van de typische Ajax-spits.
Inderdaad en er is nog zat wat beter kan met de spelers voorhanden, verdedigend staat het voor NL begrippen vrij goed, jammer is dat Gudelj het meest de bal heeft bij omschakelmomenten en die doet er zelden wat goeds mee.
Bij de reguliere opbouw wordt veel te weinig de diepste man gevonden en dan krijg je dat brei voetbal waar niemand op zit te wachten.
Benieuwd of ze dit na het trainingskamp beter onder de knie hebben.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:21:56 #26
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158786784
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:19 schreef Pedroso het volgende:
Een betere spits halen dan Sanogo lijkt me idd niet moeilijk maar vraag me af of ze die in de winterstop al gaan halen.
Europees spelen we toch niet meer mee en nationaal staan we nog steeds in pole position voor de landstitel (met het huidige materiaal)
Dan maar na het seizoen een echt goede spits halen waar je dus ook een flink bedrag voor gaat betalen. Al is dat ook geen garantie, wat dat betreft jammer dat de er de laatste pakweg 15 jaar geen spitsen meer uit de opleiding komen waar je echt wat aan hebt.
15 jaar? Laatste spits uit de eigen opleiding was toch Kluivert, of wie mis ik nu?
  zondag 3 januari 2016 @ 14:24:05 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158786836
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:21 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

15 jaar? Laatste spits uit de eigen opleiding was toch Kluivert, of wie mis ik nu?
nee dacht ik ook
pi_158786886
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:21 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je vergeet Brutil Hose ;)
Nog langer idd, 20 jaar.
Blijkbaar is het opleiden van een spits veel moeilijker geworden, als je het breder trekt zelfs het opleiden van een echt goede aanvaller.
Wat er door is gebroken (op topniveau) na de jaren 90 zijn vooral middenvelders en in mindere mate verdedigers.
  zondag 3 januari 2016 @ 14:28:33 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158786958
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:25 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Je vergeet Brutil Hose ;)
Nog langer idd, 20 jaar.
Blijkbaar is het opleiden van een spits veel moeilijker geworden, als je het breder trekt zelfs het opleiden van een echt goede aanvaller.
Wat er door is gebroken (op topniveau) na de jaren 90 zijn vooral middenvelders en in mindere mate verdedigers.
En dat niet alleen bij Ajax, niet dat Huntelaar een superspits is maar eronder heb je Bas Dost en Luuk de Jong wat toch echt een slag minder is en bovendien zijn deze jongens al 25+
pi_158787037
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

En dat niet alleen bij Ajax, niet dat Huntelaar een superspits is maar eronder heb je Bas Dost en Luuk de Jong wat toch echt een slag minder is en bovendien zijn deze jongens al 25+
Yep, bij de topclubs doen ze toch iets fout wat dat betreft. Misschien is in de leer gaan bij de Belgen die momenteel wel 4 a 5 (veel) betere spitsen hebben dan wat er in Nederland rondloopt.
pi_158787047
Ideale spits is op dit moment toch gewoon El Ghazi? Kan zowel met links als rechts scoren. Is redelijk snel. Is lang en kan aardig koppen. Hij kan zelf een actie maken. Zo'n beetje alles wat Milik niet heeft. Daar komt bij dat je meteen de rechtsbuiten positie open laat voor Cerny of Muric...
pi_158787131
Marcie heeft ondertussen toch al wel 3 keer iemand gebeld denk. Die is zijn 6 ton per jaar meer dan waard.
pi_158787204
quote:
9s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:36 schreef Scorpie het volgende:
Marcie heeft ondertussen toch al wel 3 keer iemand gebeld denk. Die is zijn 6 ton per jaar meer dan waard.
Nu weten we het wel.
pi_158787215
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:39 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Nu weten we het wel.
Wist Marc het maar, dan is die 6 ton nog een soort van nuttig besteed.
pi_158787252
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:31 schreef Syntix het volgende:
Ideale spits is op dit moment toch gewoon El Ghazi? Kan zowel met links als rechts scoren. Is redelijk snel. Is lang en kan aardig koppen. Hij kan zelf een actie maken. Zo'n beetje alles wat Milik niet heeft. Daar komt bij dat je meteen de rechtsbuiten positie open laat voor Cerny of Muric...
Op termijn misschien wel, je kunt 'm nu wel als 2e spits achter Milik achter de hand houden.
Maar laat 'm eerst maar eens z'n vorm weer te pakken te krijgen, dat zal al lastig genoeg zijn.
pi_158789730
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:31 schreef Syntix het volgende:
Leuk dat je dat zegt, want ik vind El Ghazi inderdaad ook veel meer een pure spits dan een buitenspeler. Zou hem altijd in de spits zetten. Heeft in principe alles wat een goede spits moet hebben, (inclusief een toch redelijk goed schot, het zijn niet alleen intikkertjes) ik denk alleen wel dat je zijn tweebenigheid overschat. Met links heb ik hem nog weinig goede dingen zien doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2016 16:07:24 ]
pi_158790440
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wist Marc het maar, dan is die 6 ton nog een soort van nuttig besteed.
Jij zou vanwege matig spel 10 miljoen uitgeven aan een spits, "ook al is het pure symboolpolitiek". Tja.
pi_158790462
El Ghazi is zo'n speler die het met Fifa wel goed doet in de spits, maar in de werkelijkheid niet. Net zoals zijn evenbeeld C. Ronaldo.
pi_158791250
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
El Ghazi is zo'n speler die het met Fifa wel goed doet in de spits, maar in de werkelijkheid niet. Net zoals zijn evenbeeld C. Ronaldo.
Dat van Ronaldo is sarcastisch of een grap ofzo?
pi_158791546
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:01 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Dat van Ronaldo is sarcastisch of een grap ofzo?
Ronaldo is beter vanaf de zijkant dan als spits, alsnog een wereldspeler hoor _O- maar er zijn betere spitsen
pi_158791749
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:13 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Ronaldo is beter vanaf de zijkant dan als spits, alsnog een wereldspeler hoor _O- maar er zijn betere spitsen
Ronaldo scoort ontelbaar veel intikkers en kopballen in de spitspositie toch? Lijkt mij wel het kenmerk van een echte spits. Vroeger kwam hij vaak naar binnen en dan schieten, maar dat zie ik nu niet zo vaak meer.
  zondag 3 januari 2016 @ 17:25:20 #42
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_158791896
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:20 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Ronaldo scoort ontelbaar veel intikkers en kopballen in de spitspositie toch? Lijkt mij wel het kenmerk van een echte spits. Vroeger kwam hij vaak naar binnen en dan schieten, maar dat zie ik nu niet zo vaak meer.
Faalt iedere keer met een 4-3-3 in de punt. 4-4-2 spits heeft die al lang niet meer gespeeld, laatste seizoen united dacht ik.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_158791957
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
El Ghazi zou een goede spits kunnen worden op termijn, maar denk ik niet bij Ajax...
Frankie heeft met niemand geduld, als ghazi weeres niet scoort wordt er gelijk geroepen dat hij geen echte spits is...

Bergkamp en van Persie stonden aan het begin van hun carriere ook niet in de spitspositie maar werden daarna veel scorende spelers in de punt of daarachter.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_158791992
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:27 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

El Ghazi zou een goede spits kunnen worden op termijn, maar denk ik niet bij Ajax...
Frankie heeft met niemand geduld, als ghazi weeres niet scoort wordt er gelijk geroepen dat hij geen echte spits is...

Bergkamp en van Persie stonden aan het begin van hun carriere ook niet in de spitspositie maar werden daarna veel scorende spelers in de punt of daarachter.
Bergkamp begon al vanaf '89 meer dan 20 goals per seizoen te scoren, voornamelijk in de spits. Juist daarna werd hij bij Inter en Arsenal vaak ergens anders neergezet.
pi_158792009
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:28 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Bergkamp begon al vanaf '89 meer dan 20 goals per seizoen te scoren, voornamelijk in de spits. Juist daarna werd hij bij Inter en Arsenal vaak ergens anders neergezet.
ja maar hij begon bij ajax als rechsbuiten......en daar heeft hij lang gespeeld

volgens mij stond hij in de jeugd ook op andere posities
pi_158793450
Zou wel lekker zijn als Twente heel lang wacht met het verkopen van Ziyech en dat je hem dan kan binnen hengelen voor 6-7 miljoen. Los van het feit dat er al 9 middenvelders rondlopen, Ziyech is zeker een meerwaarde.
pi_158794024
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:23 schreef Brammess het volgende:
Zou wel lekker zijn als Twente heel lang wacht met het verkopen van Ziyech en dat je hem dan kan binnen hengelen voor 6-7 miljoen. Los van het feit dat er al 9 middenvelders rondlopen, Ziyech is zeker een meerwaarde.
En dan volgend jaar Andersen weer terug plus Beek en Nouri ^O^ lekker 10 middenvelders in je selectie, denk niet dat ze dat gaan doen
pi_158794067
Ben ik de enige die het geen kut kan schelen of er deze winter wel of niet een spits komt?
pi_158794125
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Ben ik de enige die het geen kut kan schelen of er deze winter wel of niet een spits komt?
Een goede spits erbij kan het verschil maken tussen kampioen worden of niet, vind het zeker wel een belangrijk item
pi_158794143
quote:
Dan zorgt PSV wel dat ze hem kopen.
pi_158794258
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:45 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Een goede spits erbij kan het verschil maken tussen kampioen worden of niet, vind het zeker wel een belangrijk item
Ik maak me momenteel meer zorgen over het middenveld en het spel in zijn algemeen om eerlijk te zijn. Dat is juist wat tot problemen heeft geleid tegen een PSV en de ploegen in Europa.
pi_158794358
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:45 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Ik niet, Milik voldoet prima. Een spits kan bij Ajax nauwelijks renderen met al die lui op de flanken. Ghazi heeft 1 voorzet per 10 wedstrijden en Fisscher kan helemaal niks met links, Younes komt ook altijd naar binnen om te schieten.
  zondag 3 januari 2016 @ 18:53:42 #53
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_158794419
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Een reactie van Donnis, dat had ik niet verwacht.

Ik voel me vereerd!
Hij heeft toch gewoon gelijk? Dit bedoelde ik dus in mijn vorige post, dit is jouw manier van trollen.
pi_158794548
Kreek hoofd opleidingen. Wat een verrassing!! :')
Porcupine Tee - Normal
pi_158794554
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:51 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Ik niet, Milik voldoet prima. Een spits kan bij Ajax nauwelijks renderen met al die lui op de flanken. Ghazi heeft 1 voorzet per 10 wedstrijden en Fisscher kan helemaal niks met links, Younes komt ook altijd naar binnen om te schieten.
Mwah je ziet wel dat bij omschakelingen of bij momenten dat Milik de bal moet vasthouden/hem door moet kaatsen het er allemaal toch wat klungelig uitziet. Ik vind het meer echt een targetman en met ons type buitenspelers is dat nou net het type wat met dit systeem moeilijk kan renderen. Iemand als Pantelic zou nu echt perfect renderen met dit spel.
pi_158794589
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:42 schreef Gruisman het volgende:

[..]

En dan volgend jaar Andersen weer terug plus Beek en Nouri ^O^ lekker 10 middenvelders in je selectie, denk niet dat ze dat gaan doen
Ga er wel van uit dat Klaassen weggaat en dat Gudelj de zee in loopt en nooit meer terugkomt
  zondag 3 januari 2016 @ 18:59:50 #57
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158794593
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:58 schreef StarGazer het volgende:
Kreek hoofd jeugdopleiding. Wat een verrassing!! :')
Dag vriendjes en vriendinnetjes , daar zijn ze dan alweer
RED ONS HENNIEGOD
pi_158794630
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:58 schreef StarGazer het volgende:
pi_158794692
Hopelijk komen er nu allemaal Klaassentjes en Gudeljetes uit de opleiding die ijzersterk zijn in het oppersterke positievoetbal van ons aller ajax _O_
  zondag 3 januari 2016 @ 19:02:53 #60
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_158794708
quote:
_O-

Dit was mijn club, mijn ideaal
Dit was de mooiste club van allemaal
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_158796424
Ik dacht dat de transfer naar Galatasaray van v. Rhijn al rond was maar dat blijkt nog niet zo te zijn. Hij is wel één van de gegadigden maar het zou zomaar kunnen dat ie er niet heen gaat.
  zondag 3 januari 2016 @ 19:45:26 #62
356891 Abed
hooggeleid
pi_158796432
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:41 schreef Tagliano het volgende:
[ afbeelding ]

Schopje naar R&P voor deze zooi graag
lekker low res plaatje.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zondag 3 januari 2016 @ 19:46:16 #63
446803 Tagliano
pi_158796470
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:45 schreef Abed het volgende:

[..]

lekker low res plaatje.
Beetje het niveau van de discussie weergeven ditdat
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:45 schreef Pedroso het volgende:
Ik dacht dat de transfer naar Galatasaray van v. Rhijn al rond was maar dat blijkt nog niet zo te zijn. Hij is wel één van de gegadigden maar het zou zomaar kunnen dat ie er niet heen gaat.
Nog niet rond inderdaad, nog een maand de tijd natuurlijk
  zondag 3 januari 2016 @ 19:47:05 #64
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_158796523
Zul je zien dat wanneer Van Rhijn echt weg is Tete zijn been breekt..
  zondag 3 januari 2016 @ 19:49:02 #65
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_158796595
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:47 schreef Loserkid het volgende:
Lartey-Sanniez is toch niet veel minder dan van Rhijn?
  zondag 3 januari 2016 @ 19:49:24 #66
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_158796612
Enkele posts verwijderd. DIT SOORT DISCUSSIES HOREN HIER NIET!

We gaan weer gewoon over Ajax praten.

Hou dat soort gezeik over andere users maar voor jezelf en off-topic reacties voor DM. Simpel.

[ Bericht 16% gewijzigd door KingRoland op 03-01-2016 19:57:13 ]
graag op anoniem
pi_158796760
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:47 schreef Loserkid het volgende:
Er is vast wel een rechtsback bij Ajax die niet onder doet voor van Rhijn. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158796822
Komt een aardig rijtje aan nu met uitwedstrijden tegen ADO, Roda en Groningen en thuiswedstrijden tegen Vitesse, Heracles en Feijenoord. Zeker de thuiswedstrijden zijn pittig.
  zondag 3 januari 2016 @ 19:59:09 #69
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_158797035
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er is vast wel een rechtsback bij Ajax die niet onder doet voor van Rhijn. :P
Je doet nu echt alsof hij twee linker voeten heeft :P het is geen geweldenaar, maar toch ook geen zaterdag amateur.
pi_158797115
quote:
Alles weer naar de tyfus, zoals we gewend zijn.
pi_158797189
quote:
4s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:49 schreef KingRoland het volgende:
Enkele posts verwijderd. DIT SOORT DISCUSSIES HOREN HIER NIET!

We gaan weer gewoon over Ajax praten.

Hou dat soort gezeik over andere users maar voor jezelf en off-topic reacties voor DM. Simpel.

Ok.
pi_158797226
quote:
Marc waagt een telefoontje eraan, graag of niet dit dat, "zulke jongens zijn niet haalbaar voor ons" enzovoorts.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:04:38 #73
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_158797304
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:02 schreef Brammess het volgende:
Hopelijk komen er nu allemaal Klaassentjes en Gudeljetes uit de opleiding die ijzersterk zijn in het oppersterke positievoetbal van ons aller ajax _O_
_O_ laten we het hopen
graag op anoniem
pi_158797504
Heb ook geen enkel idee wat ik moet verwachten van tweede seizoenshelft. In de competitie ziet het er over het algemeen wel zakelijk en als een kampioen uit, maar dat wissel je dan weer af met bagger in Europa en de aids tegen de Graafschap staat ook nog op mijn netvlies. Geluk van de kampioen? Misschien, maar kan net zo makkelijk als een kaarthuis weer in elkaar storten. Cruciaal om gelijk na de winterstop het gat groter te maken.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:11:00 #75
446803 Tagliano
pi_158797640
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:08 schreef Donnis het volgende:
Heb ook geen enkel idee wat ik moet verwachten van tweede seizoenshelft. In de competitie ziet het er over het algemeen wel zakelijk en als een kampioen uit, maar dat wissel je dan weer af met bagger in Europa en de aids tegen de Graafschap staat ook nog op mijn netvlies. Geluk van de kampioen? Misschien, maar kan net zo makkelijk als een kaarthuis weer in elkaar storten. Cruciaal om gelijk na de winterstop het gat groter te maken.
Defensief is het wel vanaf wedstrijd één stabiel, dat is een hele vooruitgang ten opzichte van eerdere seizoenen onder De Boer. Jammer dat het aanvallend nergens op lijkt over het algemeen, maar wie weet krijgt Frank ook door dat Gudelj niet bijster veel toevoegt. Waarschijnlijk niet, maar we mogen hopen ;(
pi_158797861
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alles weer naar de tyfus, zoals we gewend zijn.
Nu Koster nog terug als trainer en het is weer genot!
Porcupine Tee - Normal
pi_158797973
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:08 schreef Donnis het volgende:
En meteen ADO-uit geloof ik.. puntverlies haast gegarandeerd
pi_158798409
Bosz op weg naar Maccabi Tel Aviv. Had hem graag in Amsterdam gezien.
pi_158798494
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:11 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Defensief is het wel vanaf wedstrijd één stabiel, dat is een hele vooruitgang ten opzichte van eerdere seizoenen onder De Boer. Jammer dat het aanvallend nergens op lijkt over het algemeen, maar wie weet krijgt Frank ook door dat Gudelj niet bijster veel toevoegt. Waarschijnlijk niet, maar we mogen hopen ;(
Frank ziet Gudelj als oorzaak van die stabiliteit dus heb weinig hoop inderdaad. Misschien dat een nieuwe spits wat oplost, als ie al komt.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:32:09 #80
446803 Tagliano
pi_158798587
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:29 schreef Donnis het volgende:

[..]

Frank ziet Gudelj als oorzaak van die stabiliteit dus heb weinig hoop inderdaad. Misschien dat een nieuwe spits wat oplost, als ie al komt.
Tja, ik ben geen scout maar een soort aanspeelpunt, ten minste ongeveer net zo goed als Milik, niet te duur en zin hebben om in de Eredivisie te spelen zonder Europees voetbal kon wel eens lastig worden :')
pi_158798905
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:32 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Tja, ik ben geen scout maar een soort aanspeelpunt, ten minste ongeveer net zo goed als Milik, niet te duur en zin hebben om in de Eredivisie te spelen zonder Europees voetbal kon wel eens lastig worden :')
Die zijn er echt wel. Maar als je kijkt naar hoe amateuristisch het scoutingbeleid functioneert (als je het rapport van Ling mag geloven) gaan ze die natuurlijk nooit vinden.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:39:50 #82
446803 Tagliano
pi_158798963
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:38 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Die zijn er echt wel. Maar als je kijkt naar hoe amateuristisch het scoutingbeleid functioneert (als je het rapport van Ling mag geloven) gaan ze die natuurlijk nooit vinden.
Ikzelf zou ze in ieder geval niet kunnen noemen, als ze zelf met een naam waar ik niet op kwam op de proppen komen juich ik dat alleen maar toe
pi_158800142
MikeVerweij twitterde op zondag 03-01-2016 om 21:00:19 Zojuist Michel Kreek gesproken. Heeft niet met #Ajax gepraat, dus laat staan dat hij deze week wordt gepresenteerd als hoofd opleiding. #not reageer retweet
pi_158800185
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:00 schreef Brammess het volgende:
MikeVerweij twitterde op zondag 03-01-2016 om 21:00:19 Zojuist Michel Kreek gesproken. Heeft niet met #Ajax gepraat, dus laat staan dat hij deze week wordt gepresenteerd als hoofd opleiding. #not reageer retweet
Komt toch wel
Porcupine Tee - Normal
pi_158800541
quote:
Dan is het dus waar.
  zondag 3 januari 2016 @ 21:13:10 #86
446803 Tagliano
pi_158800715
quote:
Er is nog hoop
pi_158800953
Bart Sanders :')
Ajax1 :')
  zondag 3 januari 2016 @ 21:22:43 #88
446803 Tagliano
pi_158801208
Kreek is wel een kandidaat volgens Simon Zwartkruis, wat ook al veelzeggend is

simonzwartkruis twitterde op zondag 03-01-2016 om 21:08:30 Kreek is idd een kandidaat, maar van aanstelling hoofdopleiding #Ajax zegt hij niks te weten: 'Dan zouden we eerst in gesprek moeten gaan' reageer retweet
pi_158803989
Wat is er zo slecht aan Kreek dan? Lijkt mij altijd wel een goede gozer.
  zondag 3 januari 2016 @ 23:48:35 #90
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_158807238
Oh.
pi_158807410
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:18 schreef j0rdiiii het volgende:
Bart Sanders :')
Ajax1 :')
Al maanden unfullowed, vermoeiend figuur.
  zondag 3 januari 2016 @ 23:56:41 #92
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_158807475
quote:
Hohohoho wat ontzettend grappig
  Forum Admin zondag 3 januari 2016 @ 23:58:33 #93
35723 crew  GGMM
pi_158807527
quote:
uh oké.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_158808553
quote:
Ik ben blijkbaar de enige die hier keihard om moet lachen?
pi_158809588
quote:
Ajax hoopt ’ontdekker’ van Suarez te strikken

Groningen-scout Veldmate op weg naar Amsterdam

Henk Veldmate (58) staat voor een opmerkelijke transfer. De hoofdscout van FC Groningen staat volgens bronnen bij de noorderlingen op het punt een zesjarig contract te tekenen bij Ajax. Daarmee halen de Amsterdammers de ontdekker van Luis Suarez in huis.

Het is de bedoeling dat Veldmate bij de recordkampioen dezelfde rol gaat vervullen als bij de Groningers. Met het nieuwe, enorme netwerk hoopt Ajax een einde te maken aan een serie miskopen, waarvoor de scouting verantwoordelijk wordt gehouden, maar die veelal ook uit de koker van Frank de Boer en Marc Overmars kwamen. Met een jaloerse blik wordt naar FC Groningen gekeken, waar Veldmate niet alleen Suarez, maar ook bijvoorbeeld Marcus Berg en Simon Tibbling binnenhaalde.

Bij de Groningers was Veldmate tot 2014 manager technische zaken, maar in onderling overleg deed hij een stap terug. Hij wilde de papierwinkel die bij de functie van de manager technische zaken hoort inruilen voor hetgeen waar hij het sterkst in is: het bekijken en beoordelen van spelers als (hoofd)scout.

In 2006 zag Veldmate de enorme potentie in de toen pas 19-jarige Uruguayaan Suarez. Vanwege zijn winnaarsmentaliteit vond Veldmate de manier waarop de aanvaller zich keer op keer door de vijandige defensie ’struikelde’ geen toeval meer. Hij was overtuigd van de mogelijkheden van Suarez die zich in Groningen bewees en via Ajax, Liverpool en Barcelona uitgroeide tot wereldster.

De waarschijnlijke komst van Veldmate lijkt slecht nieuws voor Hans van der Zee, die in het verleden van PSV overkwam, maar zijn takenpakket bij Ajax steeds verder ziet slinken. Eerder werd Patrick Ladru al aangesteld als hoofd jeugdscouting.
quote:
Ajax wil El Azzouzi verhuren

Zakaria El Azzouzi (19) heeft van Ajax te horen gekregen dat hij mag worden verhuurd. De spits lijkt daarmee ook een slachtoffer van het vertrek van hoofdopleidingen Wim Jonk.

Jonk had een grenzeloos vertrouwen in de aanvaller die bij Ajax een contract voor vijf jaar tekende. Daarmee voorkwam Jonk een bijna gratis overstap van El Azzouzi naar Liverpool of Paris Saint-Germain, waar voor de goaltjesdief ook verbintenissen klaarlagen.

Bij Jong Ajax verpieterde El Azzouzi het afgelopen half jaar op de bank, omdat trainers Andries Ulderink en Jaap Stam de voorkeur gaven aan Sam Hendriks. Ajax en El Azzouzi achten een verhuur op dit moment het beste.

Volgens Fulco van Kooperen, de zaakwaarnemer van El Azzouzi, is er met name veel interesse uit het buitenland. ,,Maar een verhuur in de eredivisie heeft vooralsnog de voorkeur van Zakaria.”
  maandag 4 januari 2016 @ 06:38:57 #96
446803 Tagliano
pi_158810222
Bosz per direct al weg bij Vitesse en naar Israël, dus voor zover die in beeld was kan hij afgestreept worden
pi_158810434
MikeVerweij twitterde op maandag 04-01-2016 om 06:57:57 Opmerkelijke transfer in maak. Henk Veldmate van @fcgroningen kan 6 jaar tekenen bij #Ajax als hoofdscout https://t.co/lqpzo2TYUa reageer retweet
  maandag 4 januari 2016 @ 08:10:37 #98
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_158810600
Dat heeft toch geen zin als Overmars niet naar de scouting luistert
Oh.
  maandag 4 januari 2016 @ 08:14:13 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_158810619
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dat heeft toch geen zin als Overmars niet naar de scouting luistert
Inderdaad en die Van der Zee dat die er ook nog ziet, die moest 10 jaar geleden al weg, wat voor contract ze die hebben gegeven
pi_158811037
Stel je het voor: "Ik heb een Zuid Amerikaans supertalent voor in de spits gevonden!" Waarop Overmars reageert dat hij van zijn vriend Wenger een eeuwig supertalent uit Frankrijk die alleen maar geblesseerd is heeft gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')