15 jaar? Laatste spits uit de eigen opleiding was toch Kluivert, of wie mis ik nu?quote:Op zondag 3 januari 2016 14:19 schreef Pedroso het volgende:
Een betere spits halen dan Sanogo lijkt me idd niet moeilijk maar vraag me af of ze die in de winterstop al gaan halen.
Europees spelen we toch niet meer mee en nationaal staan we nog steeds in pole position voor de landstitel (met het huidige materiaal)
Dan maar na het seizoen een echt goede spits halen waar je dus ook een flink bedrag voor gaat betalen. Al is dat ook geen garantie, wat dat betreft jammer dat de er de laatste pakweg 15 jaar geen spitsen meer uit de opleiding komen waar je echt wat aan hebt.
nee dacht ik ookquote:Op zondag 3 januari 2016 14:21 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
15 jaar? Laatste spits uit de eigen opleiding was toch Kluivert, of wie mis ik nu?
Je vergeet Brutil Hosequote:Op zondag 3 januari 2016 14:21 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
15 jaar? Laatste spits uit de eigen opleiding was toch Kluivert, of wie mis ik nu?
En dat niet alleen bij Ajax, niet dat Huntelaar een superspits is maar eronder heb je Bas Dost en Luuk de Jong wat toch echt een slag minder is en bovendien zijn deze jongens al 25+quote:Op zondag 3 januari 2016 14:25 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Je vergeet Brutil Hose![]()
Nog langer idd, 20 jaar.
Blijkbaar is het opleiden van een spits veel moeilijker geworden, als je het breder trekt zelfs het opleiden van een echt goede aanvaller.
Wat er door is gebroken (op topniveau) na de jaren 90 zijn vooral middenvelders en in mindere mate verdedigers.
Yep, bij de topclubs doen ze toch iets fout wat dat betreft. Misschien is in de leer gaan bij de Belgen die momenteel wel 4 a 5 (veel) betere spitsen hebben dan wat er in Nederland rondloopt.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
En dat niet alleen bij Ajax, niet dat Huntelaar een superspits is maar eronder heb je Bas Dost en Luuk de Jong wat toch echt een slag minder is en bovendien zijn deze jongens al 25+
Nu weten we het wel.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:36 schreef Scorpie het volgende:
Marcie heeft ondertussen toch al wel 3 keer iemand gebeld denk. Die is zijn 6 ton per jaar meer dan waard.
Op termijn misschien wel, je kunt 'm nu wel als 2e spits achter Milik achter de hand houden.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:31 schreef Syntix het volgende:
Ideale spits is op dit moment toch gewoon El Ghazi? Kan zowel met links als rechts scoren. Is redelijk snel. Is lang en kan aardig koppen. Hij kan zelf een actie maken. Zo'n beetje alles wat Milik niet heeft. Daar komt bij dat je meteen de rechtsbuiten positie open laat voor Cerny of Muric...
Leuk dat je dat zegt, want ik vind El Ghazi inderdaad ook veel meer een pure spits dan een buitenspeler. Zou hem altijd in de spits zetten. Heeft in principe alles wat een goede spits moet hebben, (inclusief een toch redelijk goed schot, het zijn niet alleen intikkertjes) ik denk alleen wel dat je zijn tweebenigheid overschat. Met links heb ik hem nog weinig goede dingen zien doen.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:31 schreef Syntix het volgende:
Ideale spits is op dit moment toch gewoon El Ghazi? Kan zowel met links als rechts scoren. Is redelijk snel. Is lang en kan aardig koppen. Hij kan zelf een actie maken. Zo'n beetje alles wat Milik niet heeft. Daar komt bij dat je meteen de rechtsbuiten positie open laat voor Cerny of Muric...
Jij zou vanwege matig spel 10 miljoen uitgeven aan een spits, "ook al is het pure symboolpolitiek". Tja.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wist Marc het maar, dan is die 6 ton nog een soort van nuttig besteed.
Dat van Ronaldo is sarcastisch of een grap ofzo?quote:Op zondag 3 januari 2016 16:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
El Ghazi is zo'n speler die het met Fifa wel goed doet in de spits, maar in de werkelijkheid niet. Net zoals zijn evenbeeld C. Ronaldo.
Ronaldo is beter vanaf de zijkant dan als spits, alsnog een wereldspeler hoorquote:Op zondag 3 januari 2016 17:01 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Dat van Ronaldo is sarcastisch of een grap ofzo?
Ronaldo scoort ontelbaar veel intikkers en kopballen in de spitspositie toch? Lijkt mij wel het kenmerk van een echte spits. Vroeger kwam hij vaak naar binnen en dan schieten, maar dat zie ik nu niet zo vaak meer.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:13 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Ronaldo is beter vanaf de zijkant dan als spits, alsnog een wereldspeler hoormaar er zijn betere spitsen
Faalt iedere keer met een 4-3-3 in de punt. 4-4-2 spits heeft die al lang niet meer gespeeld, laatste seizoen united dacht ik.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:20 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ronaldo scoort ontelbaar veel intikkers en kopballen in de spitspositie toch? Lijkt mij wel het kenmerk van een echte spits. Vroeger kwam hij vaak naar binnen en dan schieten, maar dat zie ik nu niet zo vaak meer.
El Ghazi zou een goede spits kunnen worden op termijn, maar denk ik niet bij Ajax...quote:Op zondag 3 januari 2016 16:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
El Ghazi is zo'n speler die het met Fifa wel goed doet in de spits, maar in de werkelijkheid niet. Net zoals zijn evenbeeld C. Ronaldo.
Bergkamp begon al vanaf '89 meer dan 20 goals per seizoen te scoren, voornamelijk in de spits. Juist daarna werd hij bij Inter en Arsenal vaak ergens anders neergezet.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
El Ghazi zou een goede spits kunnen worden op termijn, maar denk ik niet bij Ajax...
Frankie heeft met niemand geduld, als ghazi weeres niet scoort wordt er gelijk geroepen dat hij geen echte spits is...
Bergkamp en van Persie stonden aan het begin van hun carriere ook niet in de spitspositie maar werden daarna veel scorende spelers in de punt of daarachter.
ja maar hij begon bij ajax als rechsbuiten......en daar heeft hij lang gespeeldquote:Op zondag 3 januari 2016 17:28 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Bergkamp begon al vanaf '89 meer dan 20 goals per seizoen te scoren, voornamelijk in de spits. Juist daarna werd hij bij Inter en Arsenal vaak ergens anders neergezet.
En dan volgend jaar Andersen weer terug plus Beek en Nouriquote:Op zondag 3 januari 2016 18:23 schreef Brammess het volgende:
Zou wel lekker zijn als Twente heel lang wacht met het verkopen van Ziyech en dat je hem dan kan binnen hengelen voor 6-7 miljoen. Los van het feit dat er al 9 middenvelders rondlopen, Ziyech is zeker een meerwaarde.
Een goede spits erbij kan het verschil maken tussen kampioen worden of niet, vind het zeker wel een belangrijk itemquote:Op zondag 3 januari 2016 18:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Ben ik de enige die het geen kut kan schelen of er deze winter wel of niet een spits komt?
Dan zorgt PSV wel dat ze hem kopen.quote:Op zondag 3 januari 2016 18:23 schreef Brammess het volgende:
Zou wel lekker zijn als Twente heel lang wacht met het verkopen van Ziyech en dat je hem dan kan binnen hengelen voor 6-7 miljoen. Los van het feit dat er al 9 middenvelders rondlopen, Ziyech is zeker een meerwaarde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |