Hij vroeg er na, en ik geef alleen een link.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bedoelt hier weer mee, dat je offtopic mod speelt? en dat dit topic dan maar weer gesloten moet worden? omdat het volgens jou niet ontopic genoeg is.
Nou ja, de links geven gewoon het antwoord op de vraag van die user. Dus ik snap niet waar je je druk om maakt. Laten we het on-topic houden verderquote:Op maandag 4 januari 2016 00:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, dat doet hij niet, hij geeft een rij links van bnw topics en de opdracht dat het opgezocht moeten worden.
Misschien moet je niet op alle slakken zout leggen. Het is maar waar je je aan kan storen. Is echt niet goed voor je bloeddruk enzo.quote:btw, zijn uitroepteken fetish is ook al irritant.
aah, je bent dokter?quote:Op maandag 4 januari 2016 00:47 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nou ja, de links geven gewoon het antwoord op de vraag van die user. Dus ik snap niet waar je je druk om maakt. Laten we het on-topic houden verder
[..]
Misschien moet je niet op alle slakken zout leggen. Het is maar waar je je aan kan storen. Is echt niet goed voor je bloeddruk enzo.
aah, zo, dan had ik het gezien jouw historie verkeerd begrepen.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hij vroeg er na, en ik geef alleen een link.
Puur omdat ik vind dat de royal family meer macht heeft dan de Rothschilds.
En er zijn geregeld Rothschilds bij de bildeberg aanwezig, dus zeer zeker ON-topic
Hij zegt verkapt dat ze de aanpassing maar beter kunnen doorvoeren, 'or else'.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:43 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ten tijde van 2008 speelde dit. Nergens zegt hij dat hij ze "owned" of "controlled". Hij zegt gewoon dat hij verwacht dat het wel wordt aangenomen.
Gaat om deze aanpassing van de Wet in de VS.
https://en.wikipedia.org/(...)lization_Act_of_2008
Saillant detail: dit is het echte begin van de bankierscrisis in 2008.
zeer zeker de moeite waard om even door te nemen.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aah, zo, dan had ik het gezien jouw historie verkeerd begrepen.
Dat zegt hij helemaal niet. Hij verwacht dat het amendement wordt doorgevoerd en als dat niet gebeurt dan zullen ze andere plannen moeten maken. Maar hij rekent er niet op. Meer zegt hij niet.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:50 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Hij zegt verkapt dat ze de aanpassing maar beter kunnen doorvoeren, 'or else'.
Dus je slaat ze allemaal op als bookmarks of je heb je een zoekopdracht gedaan ?quote:Ben soort van wandelende encyclopedie als het gaat om oude topics en informatie en al eerder aangehaalde stukken
Fok is groot gewoorden door Big Brother 1quote:Op maandag 4 januari 2016 10:00 schreef DeMolay het volgende:
[..]
Dus je slaat ze allemaal op als bookmarks of je heb je een zoekopdracht gedaan ?
Nee gewoon een goed geheugenquote:Op maandag 4 januari 2016 10:00 schreef DeMolay het volgende:
[..]
Dus je slaat ze allemaal op als bookmarks of je heb je een zoekopdracht gedaan ?
Volgens mij hebben 'ze' de Knesset en het Hoge Gerechtshof laten bouwenquote:Op maandag 4 januari 2016 09:59 schreef Szikha2 het volgende:
En waarom doen ze niets voor de Israelis? Als ze dat land gesticht hebben mogen ze weleens wat geld geven aan mensen die het minder goed hebben. Maar dat geldt ook voor Nederlandse zorgverzekeraars, zij vullen hun zakken en de patient kan stikken.
Het is inderdaad de vraag of ze echt Joods zijn of niet, ook al hebben ze wel in 1897 het Zionisme gesticht in samenwerking met Theodor Herzl. Het gerucht gaat dat ze afstammelingen zijn van de Khazaren.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:59 schreef Szikha2 het volgende:
Rothschild is de rijkste familie? Zij hebben de touwtjes dus in handen van de wereld? Zij zijn verantwoordelijk voor alles wat er gebeurd in de wereld dus? En ze zijn Joods? Want je kan dan wel een naam hebben die Joods is maar dat zegt niets. In Nederland is Koopman en de Leeuw een typisch Joodse naam maar ik geloof niet dat alle Koopmannen en de Leeuwen Joods zijn.
Wat is het bewijs dat ze Joods zijn? Want als zij alles in handen hebben en verantwoordelijk zijn voor alles waarom is het voor Joden dan altijd zo kut geweest? En nog altijd? Voor Joden in Europa, Afrika , midden Oosten en Azie
En waarom doen ze niets voor de Israelis? Als ze dat land gesticht hebben mogen ze weleens wat geld geven aan mensen die het minder goed hebben. Maar dat geldt ook voor Nederlandse zorgverzekeraars, zij vullen hun zakken en de patient kan stikken.
Rothschild: als jullie dit lezen steun mijn werk (Amnesty International), we hebben jullie hulp hard nodig
Dank u wel. Groetjes
En om even op bovenstaande in te gaan, de VS maakt al decennia lang jaarlijks miljarden over naar Israël, op een inwoneraantal van (nu) 8,3 miljoen mensen... dus er wordt zeker wel wat voor ze gedaan.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:59 schreef Szikha2 het volgende:
Ja, ik weet daar wat van. Het is eigenlijk een oorlog geweest tussen verschillende gedachtenquote:Op maandag 4 januari 2016 11:35 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Het is inderdaad de vraag of ze echt Joods zijn of niet, ook al hebben ze wel in 1897 het Zionisme gesticht in samenwerking met Theodor Herzl. Het gerucht gaat dat ze afstammelingen zijn van de Khazaren.
Weet jij daar iets meer van wellicht, hoe het zit met Khazaria, daar je hiervoor gestudeerd hebt..?
Hm... volgens DNA onderzoek zou aangetoond zijn dat er toch veel afstammelingen zijn van de Khazaren kom ik tegen?quote:Op maandag 4 januari 2016 12:54 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Ja, ik weet daar wat van. Het is eigenlijk een oorlog geweest tussen verschillende gedachten
maar ik vraag mij altijd af wat is Joods zijn? Want er bestaat namelijk geen 1 Jodendom maar Jodendommen. Er bestaat ook geen 1 halachas maar vele halachas. Herzl heeft niet veel gesticht. Wat hij wilde bereiken werd verpest door de immigratie golven van Joden die gewoon doorging. Herzl wilde puur politiek voor elkaar krijgen een Joodse staat.
Weet je wat het is, om die Khazaar theorie aan te nemen zal je de religieuze geschriften en poezië ( pioetim) serieus moeten nemen en dat doe ik niet en ik neem jij en anderen hier ook niet.
Khazaren zijn Turken. Ik geloof deze religieuze geschriften niet én niet dat indirect de Turken het kwaad van de wereld zijn. Ik ken mensen die voor minder opgesloten zijn in een inrichting.
Maar om erop in te gaan. Reyal schreef pioetim ( religieu gedichten). Hij kwam uit noord Spanje in 1075. Toen hij ouder werd vertrok hij richting het Zuiden en ging in de leer van de Rif
Reyal begon een dichter te worden een echte talent trouwens. Vele van zijn gedichten belande ook in de liturgie van de synagoge. Hij is vooral bekend geworden om zijn Zion gedichten
Het werk van Reyal is echter gebaseerd op het bekende Arabische werk : HaKuzari
Dat zou dan gebaseerd zijn volgens de overlevering op waargebeurde en historische feiten. Maar je kan natuurlijk indenken dat ik daar behoorlijk sekeptisch over ben. Dit werk, HaKkuzari zou dan meer dan 400 jaar voor Reyal afgespeeld hebben. En in deze 'historische' verhaal HaKhuzari gaat het over de koning van de Khazaren. Hij zou dan tot het Jodendom ( welke?) bekeerd hebben en langzaam aan zijn gehele volk bekeerd hebben. En het zou uiteindelijk een onafhankelijke Joods staat zijn gaan vormen in het Noorden van de Zwarte zee en de Kaspische zee.
In dit werk, dus de HaKhuzari, verscheen een engel aam de Koning in een droom
En zoals ik dat in een topic " FOK! leest de bijbel" ook al heb gemeld vertelde deze engel aan de koning : " Je intenties zijn goed maar je daden niet". Dit omdat de koning alle koeien zat af te slachten omdat hij niet wist hoe hij God moest aanbidden. Aan de hand van deze droom , die blijkbaar veel indruk heeft achtergelaten op deze Khazaarse koning, nodigde hij vertegenwoordiges van de filosfie , het Christendom en van het Islam uit. En als laatste nodigde hij een Joodse gleerde uit. Die ondervroeg hij. De koning en deze Joodse meester geraken met elkaar in gesprek en na afloop vertrokken ze naar het land Palestina ( Israël)
Dus 2 vertegenwoordigers van de grootste 2 godsdiensten (Islam en Christendom) die de koning van Khazarië wilden overtuigen. De Koning zou dan Christelijke vertegenwoordiger hebben gevraagd welke de juiste is en die zou gezegd hebben : de wet van Israel of die van Ishmael
En precies hetzelfde vroeg de Khazaarse koning aan een moslim vertegenwoordigerde die zou hetzelfde gezegd hebben : de Wet van Israël is de ware Wet. Daarom zegt de Khazaarse koning dat zowel de Christen als de moslim gezegd heeft dat de Joodse religie het juiste was. En daarom erkende hij de Joodse religie.
In dit hele verhaaltje/ mythe fungeert de Khazaarse koning als iemand die een objectief oordeel kan vellen over de 'waarheid'. De Christenen vinden dat Joden degenen zijn die niet geloven dat de Messias is geweest. En ze geloven (toen?) ook dat hiermee de Joden zichzelf Gods boosheid (toorn) over zich heen hebben gebracht.
En voor moslims is Mohammed diegene die het profetenschap al gezetteld. Maar beiden , de christen en de moslims zouden gewezen hebben naar het wondelijke bestaan van Israel als bewijs voor het bestaan van God zelf. En daarom is de koning met hen ( christen en moslim) eens dat het Joodse religie de ware is. En daarom bekeerde hij zichzelf en heel zijn volk ( alsof dat kan)
En hier komt de Khazaar theorie dus vandaan. Vergeet niet Reyal (deze dichter) leefde in een tijd waarin de Islam en het Christendom met elkaar streden om het land Spanje ( Sefarad) EN ze streden ook om het land Israel. De reconquista ( de herovering van Spanje) en van het Heilige land op de Moren. De Joden, die hadden die macht niet en waren eigenlijk slachtoffer van de grote heersers.
Als je dit snapt, de kruistochten en alles wat daarmee gepaard ging , zal je ook snappen waarom Reyal zo populair werd. Want er kwam ineens die prachtige dichter Reyal ( Jehuda HaLevi) die zijn volk verdedigdem een volk dat toen in die tijd de hoop beetje verloor en in een tijd leefden waar ze de keuze hadden tussen bekeren of oprotten en de Joden begon te assimileren met Christenen en Islam en ja hun cultuur dus begonnen kwijt, hun gecschiedenis.
En hiermee bewees Reyal dat ondanks de meeste verachte religie ( in die tijd en nu nog altijd ) ook de beste religie is ( door dat verhaaltje van de Khazaarse koning te verzinnen zeg maar)
Maar , en nu komt het hij was niet de enige. De Karaiten , zij waren leden van een sekte uit de 8ste eeuw die ontstond in Babylonië en die de talmud niet ervaren, wonnen OOK aan invloed. En dat zie je terug in zijn geschriften. De OERKERN van HaKuzari is dus een polemiek ( oorlog voeren) met de Karaieten. Reyal had bonje met de filosofie ( wat de grootste vijand in de HaKuzari is)
Ja zo was er ook ooit een onderzoek geweest onder de Israelische bevolking waaruit bleek dat de Azkenazim het meeste verwantschap hadden met de Palestijnen en de Sefardim iets minder en de Mizrahim eigenlijk helemaal niet (vooral de Perzische Joden)quote:Op maandag 4 januari 2016 13:11 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Hm... volgens DNA onderzoek zou aangetoond zijn dat er toch veel afstammelingen zijn van de Khazaren kom ik tegen?
Edit: ben geen Alex Jones fan, maar het gaat hier even om wat Texe Marrs zegt
Erg mooi, en allemaal best wel oud.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:46 schreef Lavenderr het volgende:
Mooie kastelen.
Zit er ook een vraag of een conclusie in de OP?
even de H in de naam gezet.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Erg mooi, en allemaal best wel oud.
En zoals ik al aantoonde in vorige topic, niet alles is meer in bezit van Rothschild.
Ze hebben (volgens mij) het originele vermogen gepakt en dat vermenigvuldigt met een investeringsrendement van 8% over een periode van 150 jaar.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:37 schreef theguyver het volgende:
even de H in de naam gezet.
Ja het is een erg rijke famillie, en hoeveel de familie bezit is me nog steeds niet duidelijk.
Als ik de plaatjes moet geloven is het 500 miljard of zo.. maar klopt dat wel, en is het wel goed nagerekend?
Of hebben ze gewoon gekeken hoeveel geld er in hun banken om gaat want dat is niet alleen van hun he.
http://www.gewoon-nieuws.(...)-deelt/#.Vop2XvnhBhEquote:Als uitgangspunt voor dit enorme vermogen is $ 6 miljard dollar genomen waar de Rothschild familie volgens Frederick Morton (officiële biograaf van de familie) in 1850 over beschikte. Dit bedrag is omgerekend met een investeringsgroei van 8% over 150 jaar met als resultaat $ 491,409.triljoen.
Ah dat is wel een gemakzuchtige manier van rekenenquote:Op maandag 4 januari 2016 14:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ze hebben (volgens mij) het originele vermogen gepakt en dat vermenigvuldigt met een investeringsrendement van 8% over een periode van 150 jaar.
[..]
http://www.gewoon-nieuws.(...)-deelt/#.Vop2XvnhBhE
Volslagen idioot natuurlijk.Maar je kunt wel lekker verongelijkt doen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |