Kamal loopt miljoenen Postcodeloterij mis door incassofout: 'Zo balen'![kamal_0.jpg?itok=IeVU9bJK]()
Kamal (21) uit Sittard is nu al de pechvogel van 2016. Hij is lid van de Postcodeloterij en woont in de winnende straat, maar er ging iets mis met de automatische incasso. "Een half uur lang dacht ik dat ik miljonair was."
Ja, hij baalt nog flink. "Maar het leven gaat door", vertelt hij telefonisch aan RTL Nieuws. "En ik krijg veel steun. Van vrienden en buurtbewoners. Maar natuurlijk is dat ontzettend balen."
Vier lotenDe 21-jarige Kamal Maihousane speelt al drie jaar mee met de Postcodeloterij, met postcode 6131 BS. Het enige dat hij tot nu toe won, is een prijs van Peijnenburg, een ontbijtkoek met ontbijtdoos.
Kamal speelt met vier loten mee, drie op de winnende postcode waardoor gisteren elf mensen miljonair werden. Kamal had de twaalfde moeten zijn. Maar de loten kwamen precies deze maand nooit in zijn bezit omdat er iets misging met de automatische incasso.
Mislukking"Ik heb net een nieuwe baan waardoor ik geen salaris heb gekregen in december. Daardoor stond er blijkbaar te weinig geld op mijn rekening en is de afschrijving mislukt."
Maar daar kwam Kamal gisteren pas in de loop van de dag achter. "Ik heb me een half uur lang miljonair gevoeld." Na de trekking begonnen vrienden en kennissen Kamal massaal te bellen en appen. "Ik schrok me wild. Miljonair; ik kon het gewoon niet geloven. Ik heb meteen de tv aangezet. Maar ze kwamen niet langs mijn huis."
FoutToen Kamal zijn bankrekening ging checken, ontdekte hij de incassofout. "Ik heb toen meteen geld overgemaakt aan de Postcodeloterij. Maar blijkbaar was ik toch te laat. Ik heb nu helemaal niets."
Of hij nog stappen gaat ondernemen, weet de Limburger niet. "Ik weet niet wat mijn rechten zijn. Dat ga ik nu uitzoeken." Wat hij met de miljoenen zou gaan doen, weet hij wel. "Ik zou er een mooi huis van kopen in Sittard en geld geven aan mijn moeder en vrienden. Maar helaas....Misschien volgend jaar."
De Postcodeloterij was niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: RTL Nieuws