Kom er maar in, 3,2,1.......quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:40 schreef MisterCe het volgende:
Wat is er toch mis met de Nederlandse jeugd?
Jongeren die iemand bewusteloos trappen? Geen goed voorbeeld?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:41 schreef Dven het volgende:
Dit als voorbeeld aandragen dat er iets mis is met de Nederlandse jeugd
Inderdaad niet. Is niet iets van de laatste tijd en is niet iets wat ooit uit zal sterven. Kutvolk bestaat nu eenmaal, doe je niets aan.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:44 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jongeren die iemand bewusteloos trappen? Geen goed voorbeeld?
voor een gedeelte is het niet de huidige jeugd maar simpelweg het hebben van ballen (en dus testosteron)quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:44 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jongeren die iemand bewusteloos trappen? Geen goed voorbeeld?
Ik heb wel het idee dat het steeds vaker voorkomt. De agressie wordt heviger op straat. Ik kan het weten want ik ga al een tijdje mee.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Inderdaad niet. Is niet iets van de laatste tijd en is niet iets wat ooit uit zal sterven. Kutvolk bestaat nu eenmaal, doe je niets aan.
goed nieuws verkoopt niet. Je zal veel vaker in het nieuws horen dat iemand na het verlaten van de kroeg in elkaar geslagen is in tegenstelling tot de talloze keren dat iemand gewoon veilig thuis kwamquote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:48 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat het steeds vaker voorkomt. De agressie wordt heviger op straat. Ik kan het weten want ik ga al een tijdje mee.
Ik heb het ook over wat je zelf meemaakt op straat.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:51 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
goed nieuws verkoopt niet. Je zal veel vaker in het nieuws horen dat iemand na het verlaten van de kroeg in elkaar geslagen is in tegenstelling tot de talloze keren dat iemand gewoon veilig thuis kwam
"Ik ga al een tijdje mee"quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:48 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat het steeds vaker voorkomt. De agressie wordt heviger op straat. Ik kan het weten want ik ga al een tijdje mee.
en dat terwijl de cijfers zeggen dat het geweld omlaag gaat. Wat 1 persoon mee maakt zegt vrij weinigquote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:52 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik heb het ook over wat je zelf meemaakt op straat.
Oh ja de cijfers, dezelfde cijfers die aangeven dat de economie draait als een tierelier? En ik hoor het ook van mensen om mij heen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:57 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en dat terwijl de cijfers zeggen dat het geweld omlaag gaat. Wat 1 persoon mee maakt zegt vrij weinig
Economie draait ook veel beter dan bijvoorbeeld 3 jaar geleden, dat jij daar niets van merkt veranderd daar helemaal niets aan.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:02 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Oh ja de cijfers, dezelfde cijfers die aangeven dat de economie draait als een tierelier? En ik hoor het ook van mensen om mij heen.
Sommige hier doen dit soort berichten elke keer af als incidentje, zo kunnen ze waarschijnlijk zelf veilig functioneren in de samenleving, maar ik snap deze trend ook niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:40 schreef MisterCe het volgende:
Wat is er toch mis met de Nederlandse jeugd? Wie doet dit nou op zo'n leeftijd?
Ja we moeten uitkijken dat de economie niet overhit raakt heb ik gelezen. Mensen zeggen banen op voordat ze een nieuwe hebben, binnen 15 minuten een nieuwe baan. Record staat op 25 seconden heb ik gelezen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Economie draait ook veel beter dan bijvoorbeeld 3 jaar geleden, dat jij daar niets van merkt veranderd daar helemaal niets aan.
Nee dat deden wij vroeger niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Inderdaad niet. Is niet iets van de laatste tijd en is niet iets wat ooit uit zal sterven. Kutvolk bestaat nu eenmaal, doe je niets aan.
Afhankelijk van je richting en hoe goed je bent, is één telefoongesprek voldoende om elders te kunnen beginnen. Dat voorrecht had ik ook in Nederland, en dan ook nog gelijk vast contract zonder proeftijd.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:08 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ja we moeten uitkijken dat de economie niet overhit raakt heb ik gelezen. Mensen zeggen banen op voordat ze een nieuwe hebben, binnen 15 minuten een nieuwe baan. Record staat op 25 seconden heb ik gelezen.
Niet eens een telefoon, de werkgevers lopen op straat. Een vinger opsteken is voldoende. Ze bieden zelfs al contracten voor het leven. Als ik mijn vinger op straat opsteek struikelen er minimaal 4 werkgevers over elkaar heen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Afhankelijk van je richting en hoe goed je bent, is één telefoongesprek voldoende om elders te kunnen beginnen. Dat voorrecht had ik ook in Nederland, en dan ook nog gelijk vast contract zonder proeftijd.
Maar je lijkt er allemaal niets van te geloven want het draait alleen om wat jij persoonlijk ervaart.
Je maakt jezelf behoorlijk belachelijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:12 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Niet eens een telefoon, de werkgevers lopen op straat. Een vinger opsteken is voldoende. Ze bieden zelfs al contracten voor het leven. Als ik mijn vinger op straat opsteek struikelen er minimaal 4 werkgevers over elkaar heen.
Daar fluit ik tegenwoordig maar.
Het is de realiteit man, de economie; dat ben JIJ.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je maakt jezelf behoorlijk belachelijk.
Fijne avond nog.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:13 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Het is de realiteit man, de economie; dat ben JIJ.
'Deed ik vroeger zelf ook'quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Economische crisis is inderdaad gestabiliseerd, het gaat ietsje beter, tegelijkertijd stokt de werkloosheid en zijn er alweer berichten over nieuwe bezuinigingen (na een extraatje vlak voor de verkiezingen). Het is gewoon doormodderen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Afhankelijk van je richting en hoe goed je bent, is één telefoongesprek voldoende om elders te kunnen beginnen. Dat voorrecht had ik ook in Nederland, en dan ook nog gelijk vast contract zonder proeftijd.
Maar je lijkt er allemaal niets van te geloven want het draait alleen om wat jij persoonlijk ervaart.
Normaal tokkie-gedrag.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:40 schreef MisterCe het volgende:
UDENHOUT - Vijf jongens van ongeveer zestien jaar oud hebben in de nieuwjaarsochtend een twintigjarige man ernstig mishandeld. Het slachtoffer raakte buiten bewustzijn.
Nadat het slachtoffer en een vriend een café in Udenhout verlieten, werden ze gevolgd en aangevallen door het groepje van vijf. Het slachtoffer viel op de grond en werd geslagen en geschopt.
Nadat hij weer bij bewustzijn was, deed hij aangifte. Een van de verdachten, een zestienjarige jongen uit Oisterwijk, werd aangehouden.
http://www.omroepbrabant.(...)steloos+getrapt.aspx
Nee, natrappen niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit gedrag is van alle tijden, alleen toen was er nog geen internet.
jawel hoor.quote:
Jawel.quote:
Jaren '80 Verder kan ik niet terugkijken (ja als kind, maar geen idee van uitgaansgeweld natuurlijk)quote:
In mijn optiek was het niet zo hard als nu, misschien in de stad maar in de provincie zeker niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Jaren '80 Verder kan ik niet terugkijken (ja als kind, maar geen idee van uitgaansgeweld natuurlijk)
Ik ben opgegroeid in een stadscentrum, maar ook bij de plattelandsdisco's gebeurde vroeger meer dan genoeg, ook aangaande natrappen en zinloos. In mijn beleving is uitgaan nu een stuk veiliger dan in de jaren '80/'90quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:32 schreef hoas het volgende:
[..]
In mijn optiek was het niet zo hard als nu, misschien in de stad maar in de provincie zeker niet.
Dit normaal vinden.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:41 schreef Dven het volgende:
Dit als voorbeeld aandragen dat er iets mis is met de Nederlandse jeugd
Dat zijn jouw woorden. Laat die aannames maar voor je.quote:
Vroeger als je ruzie had ging je met je tweeën op de vuist en stonden de rest om je heen te kijken en, desnoods, aan te moedigen. Nu gaat men met 5 tot 8 man boven op je trappen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:35 schreef Hexagon het volgende:
Topics openen over "de jeugd van tegenwoordig" is wel een akelig symptoom dat je een ouwe zak aan het worden bent. Dan ga je het tuig van nu vergelijken met de keurige jongens van toen.
In 1980 waren er ook uitgaansruzies met geweld.
Onzin. Ik heb vroeger als kind ook al eens iemand in elkaar geschopt met z'n 4en. Ging prima.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Vroeger als je ruzie had ging je met je tweeën op de vuist en stonden de rest om je heen te kijken en, desnoods, aan te moedigen. Nu gaat men met 5 tot 8 man boven op je trappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Aan anekdotische onderbouwingen hebben we niet zoveel.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Vroeger als je ruzie had ging je met je tweeën op de vuist en stonden de rest om je heen te kijken en, desnoods, aan te moedigen. Nu gaat men met 5 tot 8 man boven op je trappen.
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb vroeger als kind ook al eens iemand in elkaar geschopt met z'n 4en. Ging prima.Nee hoor. Je hebt he gewoon vermoord.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is de waarheid.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aan anekdotische onderbouwingen hebben we niet zoveel.Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
Je bent echt een oude lul hequote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Vroeger als je in elkaar werd getrapt kreeg je misschien de voorpagina van de lokale stadskrant en 5 regels in de telegraaf op pagina 28, nu krijgen velen de frontpage van veel sites.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Vroeger deed je niet aan gericht kopschoppen. Dan was er altijd wel iemand die de ander wegtrok wanneer het uit de liep.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit gedrag is van alle tijden, alleen toen was er nog geen internet.
Gelul. Vanaf mijn 13e of zo zijn kopschoppers een reeel gevaar geweest. Ik heb er jong mee te maken gehad met jonge daders waardoor de schade meeviel, en daardoor heb ik altijd goed opgelet en een neus voor dat soort agressie ontwikkelt, Maar ik ken zoveel voorbeelden uit de jaren 80 en 90, je had gewoon groepjes die daaruit op uit waren en naar slachtoffers zochten.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:12 schreef Elzies het volgende:
[..]
Vroeger deed je niet aan gericht kopschoppen. Dan was er altijd wel iemand die de ander wegtrok wanneer het uit de liep.
Er werd zeker gevochten, maar met de vuist. De ruzie werd meestal niet beslecht met een mes of met een vuurwapen.
Ik zap ook wel eens langs MMA en dat soort dingen, ik ben niet vies van vechtsport, maar als iemand weerloos op de grond ligt hou je op met slaan of schoppen. Dat hoort niet. Boksen en kickboksen sluit aan bij mijn normen, MMA niet. Ik schrik er telkens weer van als iemand een weerloze slaat of schopt. De normvervaging kan overal vandaan komen en misschien wordt het nu ook wel normaler gevonden, maar vroeger kwam het minstens zo vaak voor.quote:Door het internet zijn mensen elkaar gaan na-apen waardoor zo'n verschijnsel juist toeneemt.
Het aantal gewelds- en seksuele misdrijven daalt al vele jaren. Het aantal moorden is sinds de jaren '90 bijna gehalveerd. Toch zijn er types die maar vol blijven houden dat het steeds erger wordt. Bizar gewoon.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:12 schreef Elzies het volgende:
[..]
Vroeger deed je niet aan gericht kopschoppen. Dan was er altijd wel iemand die de ander wegtrok wanneer het uit de liep.
Er werd zeker gevochten, maar met de vuist. De ruzie werd meestal niet beslecht met een mes of met een vuurwapen.
Door het internet zijn mensen elkaar gaan na-apen waardoor zo'n verschijnsel juist toeneemt.
Ik kan me anders nog behoorlijk wat schiet en steek partijen herinneren uit de tijd dat ik elk weekend in de stad te vinden was, wat dat betreft vind ik eigenlijk dat er bar weinig veranderd is, behalve dan dat elke scheet tegenwoordig op social media komt, waardoor de indruk ontstaat dat het tegenwoordig allemaal veel heftiger is.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:12 schreef Elzies het volgende:
[..]
Door het internet zijn mensen elkaar gaan na-apen waardoor zo'n verschijnsel juist toeneemt.
Daar heb ik ook wel eens bij gedacht, als jochies dat zien dan, misschien wel onbewust, zou dit ook invloed hebben op hoe ze iemand toetakelen als die al op de grond ligt.quote:
Of zowel de populariteit van MMA als het kopschoppen zijn symptomen van het feit dat de norm dat je een weerloos iemand niet slaat of schopt niet meer zo breedgedragen is. Ik constateer alleen maar dat ook MMA niet klopt met mijn normen, ook al is het maar sport en hebben ze er vrijwillig voor getekend.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:43 schreef Reefer het volgende:
[..]
Daar heb ik ook wel eens bij gedacht, als jochies dat zien dan, misschien wel onbewust, zou dit ook invloed hebben op hoe ze iemand toetakelen als die al op de grond ligt.
Man, hier op de korenmarkt was het schering en inslag met steekpartijen en zo incidenteel nog een schietpartij.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
Een jaar of 10/15 jaar geleden werd er hier elke week gevochten in de stad. Tegenwoordig zijn er slechts zelden vechtpartijen in het uitgaansgebied.
Ik hecht weinig waarde aan die zogenaamde statistieken. Die werden vroeger amper gevoerd dus kun je ze ook niet met elkaar vergelijken.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Het aantal gewelds- en seksuele misdrijven daalt al vele jaren. Het aantal moorden is sinds de jaren '90 bijna gehalveerd. Toch zijn er types die maar vol blijven houden dat het steeds erger wordt. Bizar gewoon.
Feit is wel dat hoe minder er gebeurd, hoe meer impact 1 incident heeft. Als er maar 1 moord per jaar zou zijn zou die gigantisch worden uitgelicht in het nieuws bijvoorbeeld.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik hecht weinig waarde aan die zogenaamde statistieken. Die werden vroeger amper gevoerd dus kun je ze ook niet met elkaar vergelijken.
Ik geloof heus wel dat het internet een belevingsverandering geeft ten opzichte van de tijd dat er geen internet was. Maar tegelijkertijd ben ik van mening dat het internet heeft bijgedragen aan het kopieergedrag van degene die het internet gebruikt. Want mensen zijn nu eenmaal gemakkelijke her programmeerbare kuddedieren te noemen. Ik denk dat het kopschopfenomeen (waar meerdere personen één persoon zonder reden in elkaar schoppen) daarvan een voorbeeld kan worden genoemd. Zolang daar filmpjes over verschijnen zullen dergelijke incidenten toenemen.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Feit is wel dat hoe minder er gebeurd, hoe meer impact 1 incident heeft. Als er maar 1 moord per jaar zou zijn zou die gigantisch worden uitgelicht in het nieuws bijvoorbeeld.
Welke periode bedoel je precies met 'vroeger'?quote:Op zondag 3 januari 2016 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik hecht weinig waarde aan die zogenaamde statistieken. Die werden vroeger amper gevoerd dus kun je ze ook niet met elkaar vergelijken.
Er is geen toename van zinloos geweld, op een gegeven moment is iemand het 'zinloos geweld' gaan noemen toen er een dode viel. Maar toen Meindert Tjoelker in Leeuwarden werd doodgeschopt was het ineens nieuws omdat hij dood was gegaan, niet omdat er in Leeuwarden iemand door een groep in elkaar was getrapt want dat was daar elk weekend raak.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:00 schreef Elzies het volgende:
Kijk maar naar de toename van zinloos geweld en in wat voor rap tempo de incidenten opvolgde na de dood van Joes Kloppenburg. Nu is zinloos geweld een ingeburgerd fenomeen geworden wat nog amper de aandacht verdiend in de media.
Als niet objectief is vast te stellen dat de samenleving onveiliger is geworden, dan moet je toch wat om jezelf gek te maken.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als het maar in jouw straatje past toch?quote:Op zondag 3 januari 2016 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Voor het internettijdperk (die voor het grote publiek halverwege de jaren negentig begon) werd je niet doodgegooid met allerlei statistieken. Bovendien zijn er tig verschillende manieren om tot een uitkomst te komen en daarover verschilt men ook nog eens van mening. Statistieken zijn intussen verworden tot een manier om een eigen geventileerde mening erdoor te drukken.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke periode bedoel je precies met 'vroeger'?
Als je alleen al kijkt naar moorden zie je dat het veiliger wordt.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Voor het internettijdperk (die voor het grote publiek halverwege de jaren negentig begon) werd je niet doodgegooid met allerlei statistieken. Bovendien zijn er tig verschillende manieren om tot een uitkomst te komen en daarover verschilt men ook nog eens van mening. Statistieken zijn intussen verworden tot een manier om een eigen geventileerde mening erdoor te drukken.
Er spelen zoveel andere factoren mee, zoals de onbereidheid om nog aangifte te doen. Tja, dan lijkt het alsof het aantal geweldincidenten daalt. .
Ook als we de cijfers negeren, is het uitgaansleven in mijn beleving veiliger geworden.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Voor het internettijdperk (die voor het grote publiek halverwege de jaren negentig begon) werd je niet doodgegooid met allerlei statistieken. Bovendien zijn er tig verschillende manieren om tot een uitkomst te komen en daarover verschilt men ook nog eens van mening. Statistieken zijn intussen verworden tot een manier om een eigen geventileerde mening erdoor te drukken.
Er spelen zoveel andere factoren mee, zoals de onbereidheid om nog aangifte te doen. Tja, dan lijkt het alsof het aantal geweldincidenten daalt. .
Oké, dus er zijn ook statistieken die aantonen dat het helemaal niet veiliger wordt? Welke dan?quote:Op zondag 3 januari 2016 11:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waar schrijf ik op dat er statistieken zijn die aantonen dat het niet veiliger wordt?quote:Op zondag 3 januari 2016 11:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oké, dus er zijn ook statistieken die aantonen dat het helemaal niet veiliger wordt? Welke dan?
Daar waar je zegt dat statistieken tot een manier verworden zijn om je eigen gelijk er door heen te drukken. Dat impliceert dat je voor beide standpunten statistieken kunt vinden.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waar schrijf ik op dat er statistieken zijn die aantonen dat het niet veiliger wordt?
Je zet vraagtekens bij de stelling dat het duidelijker wordt terwijl alle cijfers daar zo'n beetje op wijzen? Hmmmm, oké.quote:Ik zet alleen grote vraagtekens bij de statistieken die het tegenovergestelde beweren.
Vergelijk het een beetje met de cijfers die erop wijzen dat de werkloosheid daalt en zet daartegenover de korte uren contracten die nieuwe werknemers tijdelijk krijgen aangeboden.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
.[..]
Je zet vraagtekens bij de stelling dat het duidelijker wordt terwijl alle cijfers daar zo'n beetje op wijzen? Hmmmm, oké.
Het aantal misdrijven daalt al jaren, maar omdat oudjes zich niet veilig voelen 's avonds op straat kunnen we niet zeggen dat het veiliger is geworden? Ik snap 'm niet.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Vergelijk het een beetje met de cijfers die erop wijzen dat de werkloosheid daalt en zet daartegenover de korte uren contracten die nieuwe werknemers tijdelijk krijgen aangeboden.
Of denk aan de daling van fietsendiefstal. Wie doet tegenwoordig nog aangifte als zijn fiets is gejat? Bovendien hebben veel gemeenten geen politiebureau meer waar je nog aangifte kunt doen.
Je creëert hiermee een beeld alsof Nederland veiliger wordt. Zeg dat tegen alle oude mensen die 's avonds de straat niet meer op durven in een slechte buurt. Statistieken zullen zeggen dat het aantal straatroven daalt en dat de buurt veiliger is geworden.
Zo creëren we voor onszelf een schijnwerkelijkheid die enerzijds is gebaseerd op getallen en anderzijds is gebaseerd op beleving. Want die twee elementen zie je steeds terugkomen in deze discussie.
In achterbuurten is het bovendien nooit honderd procent veilig geweest. Vroeger niet en nu niet.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het aantal misdrijven daalt al jaren, maar omdat oudjes zich niet veilig voelen 's avonds op straat kunnen we niet zeggen dat het veiliger is geworden? Ik snap 'm niet.
Dat weten we toch al vele jaren. Los van dat het een paar jaar geleden actueel en voor iedere struisvogelmens duidelijk werd, we zagen lang daarvoor al dat bepaalde groepen pubertjes steeds brutaler werden. Dit is de overtreffende trap.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:40 schreef MisterCe het volgende:
UDENHOUT - Vijf jongens van ongeveer zestien jaar oud hebben in de nieuwjaarsochtend een twintigjarige man ernstig mishandeld. Het slachtoffer raakte buiten bewustzijn.
Nadat het slachtoffer en een vriend een café in Udenhout verlieten, werden ze gevolgd en aangevallen door het groepje van vijf. Het slachtoffer viel op de grond en werd geslagen en geschopt.
Nadat hij weer bij bewustzijn was, deed hij aangifte. Een van de verdachten, een zestienjarige jongen uit Oisterwijk, werd aangehouden.
Dat is zo maar is het ook altijd zo geweest dat zoveel (het aantal dat de laatste jaren het geval is, ik gebruik dit niet in de betekenis van groot aantal) daders van zulke gruwelijke misdrijven zo jong waren?quote:Op zondag 3 januari 2016 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In achterbuurten is het bovendien nooit honderd procent veilig geweest. Vroeger niet en nu niet.
Dat oudjes 's nachts niet alleen 's over straat durven in een ongure wijk, zegt natuurlijk bar weinig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Een goede reactie, dat is precies mijn punt, dit soort veranderingen zie ik wel in vergelijking met langer geleden.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:07 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Sommige hier doen dit soort berichten elke keer af als incidentje, zo kunnen ze waarschijnlijk zelf veilig functioneren in de samenleving, maar ik snap deze trend ook niet.
Het moet een combinatie zijn van
Opvoeding
Eerder het gebrek ervan, maar de ouders laten kinderen los in een wereld zonder normen en waarden. En dan geld vanzelf het recht van de sterkste. Vaak doen ouders precies hetzelfde.
Cultuur
het is kennelijk heel stoer in bepaalde (sub)culturen om je te doen voorkomen als hard, sterk etc. Bescheiden, rustig etc is niet stoer.
Respect
we worden als volkje steeds intoleranter en het respect voor elkaar is ver te zoeken bij sommige burgers)
Er zal vast wel meer bij komen kijken, maar dit zijn vaak zaken die ik daaraan kan linken.
Te gemakkelijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen. Die cijfers zijn gebaseerd op dalende aangiften. Het zegt meer over het vertrouwen in de politie dan over de criminaliteit. Mensen doen gewoon geen aangiften meer omdat zij weten dat er toch niets mee gebeurt.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Heb je ook betrouwbare bronnen die aangeven dat de aangiftebereidheid is gedaald?quote:Op zondag 3 januari 2016 16:04 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen. Die cijfers zijn gebaseerd op dalende aangiften.
Nou, hier een voorbeeld mbt winkeldiefstal:quote:Op zondag 3 januari 2016 16:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb je ook betrouwbare bronnen die aangeven dat de aangiftebereidheid is gedaald?
Misschien kun je gewoon eens komen met bewijzen van je statements in plaats van steeds met dit soort slap gelul te komen.quote:Op zondag 3 januari 2016 16:04 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen. Die cijfers zijn gebaseerd op dalende aangiften. Het zegt meer over het vertrouwen in de politie dan over de criminaliteit. Mensen doen gewoon geen aangiften meer omdat zij weten dat er toch niets mee gebeurt.
check het comment boven jou maar eensquote:Op zondag 3 januari 2016 17:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien kun je gewoon eens komen met bewijzen van je statements in plaats van steeds met dit soort slap gelul te komen.
Je slaat met jouw verwijt richting de jeugd gewoon de plank mis en je wilt niet toegeven dat dat zo is. Om dat dat te verbloemen ga je met allerlei vage, oncontroleerbare uitspraken een rookgordijn optrekken. Daar trappen we niet in.
Het land wordt immers geteisterd door allochtonen met hun criminaliteit.quote:Op zondag 3 januari 2016 16:46 schreef Hexagon het volgende:
Sommige mensen kunnen er zo te zien niet tegen dat iets goed gaat.
Daar werd vroeger altijd aangifte van gedaan?quote:Op zondag 3 januari 2016 17:14 schreef MisterCe het volgende:
Wat dacht je van homo gerelateerd geweld:
In Bos en Lommer werd in de nacht van 24 op 25 januari een 46-jarige man uitgescholden voor 'vieze oude flikker' terwijl hij werd beroofd. Woordvoerder veiligheid van de VVD in West Alexander IJkelenstam: "Of de overval nu homogerelateerd is of niet, iemand publiekelijk beledigen vanwege zijn homoseksuele geaardheid kan op zichzelf al strafbaar zijn. Slachtoffers kunnen daarvan aangifte doen bij de politie, wat helaas nog te weinig gebeurt.
Je komt met allerlei zaken die iets anders zijn dan uitgaansgeweld door jongeren.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:03 schreef MisterCe het volgende:
[..]
check het comment boven jou maar eens
Dat weet ik niet, waar het hier om gaat en wat ik probeer aan te tonen, is dat er weinig correlatie is tussen het aantal aangiften en de frequentie dat een bepaalde misdrijf voorkomt.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het land wordt immers geteisterd door allochtonen met hun criminaliteit.
[..]
Daar werd vroeger altijd aangifte van gedaan?
En welke reden heb je om aan te nemen dat die correlatie is verminderd?quote:Op zondag 3 januari 2016 17:25 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, waar het hier om gaat en wat ik probeer aan te tonen, is dat er weinig correlatie is tussen het aantal aangiften en de frequentie dat een bepaalde misdrijf voorkomt.
Ik wil de het wat breder trekken maar goed, zinloos geweld goed genoeg:quote:Op zondag 3 januari 2016 17:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je komt met allerlei zaken die iets anders zijn dan uitgaansgeweld door jongeren.
Los daarvan staat ook nergens dat het meer is dan 20 jaar geleden.
Omdat een aanzienlijk deel van de slachtoffers geen aangifte doet.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En welke reden heb je om aan te nemen dat die correlatie is verminderd?
Je begrijpt hoop ik dat dat in geen enkel opzicht jouw statement ondersteunt?quote:Op zondag 3 januari 2016 16:54 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Nou, hier een voorbeeld mbt winkeldiefstal:
En waarom deden ze dat 20 jaar geleden wel?quote:Op zondag 3 januari 2016 17:30 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Omdat een aanzienlijk deel van de slachtoffers geen aangifte doet.
De rechterlijke dwaling heeft opnieuw gezegevierd in een ronduit schokkende zaak. Ditmaal in Haarlem. Daar stonden vanmiddag twee minderjarige knullen terecht voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje in IJmuiden. Beide jongens (14 en 16) moeten veertig uur schoffelen, oordeelde de rechter.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:29 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zijn de straffen ook vele malen strenger dan 20 jaar geleden. Toen ik op de middelbare school zat en een joch probeerde mij te pesten dan timmerde ik hem gewoon op zijn bek. Dan mocht ik nablijven en dat was het dan.
Tegenwoordig zou ik al lang een strafblad hebben.
20 jaar geleden kwam zoiets meestal niet bij de rechter.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:32 schreef MisterCe het volgende:
[..]
De rechterlijke dwaling heeft opnieuw gezegevierd in een ronduit schokkende zaak. Ditmaal in Haarlem. Daar stonden vanmiddag twee minderjarige knullen terecht voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje in IJmuiden. Beide jongens (14 en 16) moeten veertig uur schoffelen, oordeelde de rechter.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/ideetje.html
Oh, wat kreeg men dan 20 jaar geleden hiervoor? Weekendje Parijs?
oh het was gewoon legaal om mensen tegen hun hoofd te trappen. Werd dat ook op tv uitgezonden toen? Als vermaak?quote:Op zondag 3 januari 2016 17:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
20 jaar geleden kwam zoiets meestal niet bij de rechter.
Dit stukje ook niet?quote:Op zondag 3 januari 2016 17:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je begrijpt hoop ik dat dat in geen enkel opzicht jouw statement ondersteunt?
Nee, dit stukje ook niet.quote:
Vroeger ook niet. Zeker niet voor belediging, en al helemaal niet voor belediging wegens homoseksualiteit. En bij anti-homogeweld waarschijnlijk minder dan nu.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:30 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Omdat een aanzienlijk deel van de slachtoffers geen aangifte doet.
De aangiftebereidheid is afgenomen:quote:Op zondag 3 januari 2016 17:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee, dit stukje ook niet.
Jij stelt dat de aangifte bereidheid is afgenomen, dan moet je dat aantonen met statistiek waaruit blijkt dat van bijvoorbeeld 1000 geweldplegingen er vroeger 100x aangifte werd gedaan en nu nog maar 50x
Jij komt alleen maar aan met dingen waaruit blijkt dat er niet altijd aangifte word gedaan, dat was vroeger zo en dat is nu zo. Los van dat ik je gevoelsmatig gelijk geef, is die statistiek niet te vinden.
Ik neem aan dat het om 5 blanke Nederlanders gaat want anders had er wel gestaan 5 getinte mannen zo als bij het MC Donalds incidentjequote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:40 schreef MisterCe het volgende:
Je moet natuurlijk wel begrijpen dat de flits apparaten op volle toeren moeten draaien.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:56 schreef MisterCe het volgende:
[..]
De aangiftebereidheid is afgenomen:
Aangiftebereidheid
Het eerste dat opvalt uit het jaarverslag van de politie is dat de bereidheid van burgers om aangifte te doen, terugloopt. De meldings- en aangiftebereidheid vertoont sinds 2005 een dalende trend. In vergelijking met 2005 is de meldingsbereidheid met 10% gedaald en de aangiftebereidheid met 20%. Daarnaast daalt ook nog eens het oplossingspercentage. Dat is twee keer slecht nieuws in het jaarverslag van de Nationale Politie.
Misschien was het signalement 'blank' ook wel gegeven, ik ken omroep Brabant verder niet maar het zou niet de eerste keer zijn dat media dat signalement weglaten zodat lezers hun eigen conclusie kunnen trekken.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:56 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het om 5 blanke Nederlanders gaat want anders had er wel gestaan 5 getinte mannen zo als bij het MC Donalds incidentje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |